Problemy ze ściąganiem
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
To że się ząbkują opony to chyba normalna rzecz jak ktoś nie sprawdza ciśnienia i śmiga tylko sam autem, mnie to nie dziwi. Najczęściej się ząbkują opony z bieżnikiem że tak powiem urozmaiconym gdzie jest dużo nacięć itp. Natomiast Conti 2 jak i 3 nie powinny się ząbkować gydż to jedyna chyba opona która ma bardzo prosty bieżnik bez dziwnych wycięć czy choinek.
- piotrek_jetta
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: śląsk
Z tym bieżnikowaniem to wogóle ciekawy temat - zreszta moim zdaniem tłumaczenia, że to norma jak się jeździ na pusto są bezsensu, bo jeśli tak jest to takie rzeczy powinno się w instrukcji opisywać. Choć może próbuje niepotrzebnie idealizować.aki pisze:To że się ząbkują opony to chyba normalna rzecz jak ktoś nie sprawdza ciśnienia i śmiga tylko sam autem, mnie to nie dziwi. Najczęściej się ząbkują opony z bieżnikiem że tak powiem urozmaiconym gdzie jest dużo nacięć itp. Natomiast Conti 2 jak i 3 nie powinny się ząbkować gydż to jedyna chyba opona która ma bardzo prosty bieżnik bez dziwnych wycięć czy choinek.
Na marginesie ja mam Bridgestony.
Natomiast przednie opony są nie tyle wyząbkowane co wytarte - na krajach praktycznie nie ma wogóle bieżnika - opona na środku ma bieżnik jak nowy, a po bokach nie ma go wogóle.
- piotrek_jetta
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: śląsk
Ciśnienie na bank jest ok. To była pierwsza rzecz jaką sprawdzałem. Zresztą w ubiegłym tygodniu miałem przegląd gwarancyjny i ASO kontrolowało ciśnienie (oczywiście autko było w innym ASO niż to z którym są problemy). A ponadto testowałem auto na innym komplecie kół i było ciśnienie również wyrównywane przed sprawdzeniem.KriSSo pisze:To coś kurczę z ciśnieniem jest nie teges. Ile napompowałeś?piotrek_jetta pisze:opona na środku ma bieżnik jak nowy, a po bokach nie ma go wogóle.
- piotrek_jetta
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: śląsk
W czasie jazdy jest po pierwsze niesamowicie głośno. Jak mi niedawno mechanik znajomy tym autem jechał to stwierdził, że pierwsza jego myśl to łożyska ocierają i są do wymiany. Poza tym auto nie płynie po drodze, tylko czuć delikatne trzęsienie. Natomiast to jest efekt ich wytarcia i wyząbkowania.aki pisze:jak nie ciśnienei to może technologiczna wada opon?
Auto jak się prowadzi? odczuwasz coś niepojącego w czasie jazdy?
Wada opon to być nie powinna, bo na innym komplecie kół, przełożonych z audika, który śmiga prawidłowo ustaje zarówno głośność jak i dudnienie. Natomiast nadal samochód ściąga.
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Wiesz co? Cała ta historia jakoś mi nie pasuje. Pytanie zasadnicze:
Czy masz drugi komplet KĂŁ (felg i opon) na zimę, które systematycznie zmieniasz z letnimi? Ja również miałem ostatnio w Golfie problem ze ściąganiem i okazało się, że to kwestia OPON. Przeorałem zawieszenie, geometrię i nic. Opony roczne, więc powinno być ok. Zatem stresu mnóstwo. Co pomogło? Zamiana kół lewy tył na prawy przód i prawy tył na lewy przód (opony asymetryczne) załatwiło sprawę. Ściągania po prostu nie ma. AMEN
Z tym, że u mnie objaw był tak, że jadąc prosto, równo, bez przyspieszania auto jechało dobrze. Po dodaniu gazu, uciekało na prawo, po puszczeniu gazu wracało na poprzedni tor jazdy. Zamian kół z lewej strony na prawą dała odwrotny efekt - zaczęło ściągać przy jeździe równej, po dodaniu gazu wracało na właściwy tor. Dopiero zamiana po przekątnej tyłu z przodem załatwiła sprawę. Nie spodziewałem się takich numerów ze strony opon, a już byłem bliski narzekania na serwis, że nie potrafią znaleźć problemu w ZAWIESZENIU.
[ Dodano: Nie Sie 26, 2012 12:06 ]
To tylko dowód na to, jak ważne są opony
Czy masz drugi komplet KĂŁ (felg i opon) na zimę, które systematycznie zmieniasz z letnimi? Ja również miałem ostatnio w Golfie problem ze ściąganiem i okazało się, że to kwestia OPON. Przeorałem zawieszenie, geometrię i nic. Opony roczne, więc powinno być ok. Zatem stresu mnóstwo. Co pomogło? Zamiana kół lewy tył na prawy przód i prawy tył na lewy przód (opony asymetryczne) załatwiło sprawę. Ściągania po prostu nie ma. AMEN
Z tym, że u mnie objaw był tak, że jadąc prosto, równo, bez przyspieszania auto jechało dobrze. Po dodaniu gazu, uciekało na prawo, po puszczeniu gazu wracało na poprzedni tor jazdy. Zamian kół z lewej strony na prawą dała odwrotny efekt - zaczęło ściągać przy jeździe równej, po dodaniu gazu wracało na właściwy tor. Dopiero zamiana po przekątnej tyłu z przodem załatwiła sprawę. Nie spodziewałem się takich numerów ze strony opon, a już byłem bliski narzekania na serwis, że nie potrafią znaleźć problemu w ZAWIESZENIU.
[ Dodano: Nie Sie 26, 2012 12:06 ]
To tylko dowód na to, jak ważne są opony
- piotrek_jetta
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: śląsk
Tyle, że w moim przypadku tego typu zamiana nie wchodzi w gre bo opony są kierunkowe (zresztą ASO już je kiedyś zamieniło ustawiają w złym kierunku - przednie zamienili stronami).
Poza tym, gdyby problem był po stronie opon to na innym komplecie kół (felgi + opony) zdjętym z innego auta problem by nie występował.
Ponadto coś sprawiło, że opony się wytarły.
Poza tym, gdyby problem był po stronie opon to na innym komplecie kół (felgi + opony) zdjętym z innego auta problem by nie występował.
Ponadto coś sprawiło, że opony się wytarły.
- KriSSo
- Specjalista
- Posty: 706
- Rejestracja: pt paź 14, 2011 23:42
- Auto:: Golf MK7.5 variant
- Imię:: Kris
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 26 razy
- Otrzymał podziękowań: 82 razy
- Kontakt:
Zmień koła tył z przodem, lub na X jak opisałem.piotrek_jetta pisze:opony są kierunkowe (zresztą ASO już je kiedyś zamieniło ustawiają w złym kierunku - przednie zamienili stronami).
Jeszcze raz w takim razie opisz w jakich warunkach auto ściąga. Co robisz, gdy to się dzieje, jak jedziesz, czy przyspieszasz, czy zwalniasz itd...
Ponadto, proszę wrzuć nam tutaj zdjęcia tych opon z bliska. Chciałem osobiście zerknąć jak wygląda to zużycie. Miałem te opony, zjeździłem, będę miał dobre porównanie.
I pytam ponownie. Czy masz drugi SWĂJ komplet kół (nie od żadnego audi) zimowych, który systematycznie zmieniasz?
- piotrek_jetta
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: śląsk
Na X zmienić nie moge bo sa kierunkowe. Przód z tyłem był zmieniany i nie pomogłoKriSSo pisze:Zmień koła tył z przodem, lub na X jak opisałem.
Auto ściąga w każdych warunkach - przyspieszanie, hamowanie i jazda na tempomacie autostradą, bez względu na pochylenie lub brak pochylenia jezdni. Hamulce są ok bo auto jest po przeglądzie gwarancyjnym, amorki w porządku, geometria i zbieżność bez zarzutu.KriSSo pisze:Jeszcze raz w takim razie opisz w jakich warunkach auto ściąga. Co robisz, gdy to się dzieje, jak jedziesz, czy przyspieszasz, czy zwalniasz itd...
Ponadto, proszę wrzuć nam tutaj zdjęcia tych opon z bliska. Chciałem osobiście zerknąć jak wygląda to zużycie. Miałem te opony, zjeździłem, będę miał dobre porównanie.
Nie mam drugiego kompletu kół bo auto w zimie nie było jeżdżone. Zresztą jaka różnica między własnym kompletem, a kompletem kumpla? Koło to koło, chyba, że się myle.KriSSo pisze:I pytam ponownie. Czy masz drugi SWĂJ komplet kół (nie od żadnego audi) zimowych, który systematycznie zmieniasz?
Zdjęcia opon poniżej (niestety jakość nienajlepsza bo ciężko uchwycić jak to dokłądnie wygląda):



- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
a zbieżność sprawdzałeś może jak sprawdzałeś była dobra a teraz znowu się zmieniła, jak zbieżność dobra, nie podejrzewasz wady technologicznej opony, to może auto jest po dzwonie?
Nie obraź się ale jak wszystkie podejrzenia są wyeliminowane to pozostaje tylko to jedno.
Jeszcze zwracałeś może uwagę na jakiej nawierzchni ci to auto ściąga? Asfalt asfaltowi nie równy, momentami też tak mam że w czasie jazdy momentami drży mi kierownica, ale to przez moment, i tylko w jednym miejscu na drodze, myślałem że koła źle wyważone, ale nie, to sprawdziłem ciśnienie, też nie, to zmieniłem opony, ale też nie, wreszcie dopadłem AUDI A4 i w tym samym miejscu na drodze też drgało, czyli wada techniczna nawierzchni w konkretnym miejscu. Wiec jestem spokojny.
Nie obraź się ale jak wszystkie podejrzenia są wyeliminowane to pozostaje tylko to jedno.
Jeszcze zwracałeś może uwagę na jakiej nawierzchni ci to auto ściąga? Asfalt asfaltowi nie równy, momentami też tak mam że w czasie jazdy momentami drży mi kierownica, ale to przez moment, i tylko w jednym miejscu na drodze, myślałem że koła źle wyważone, ale nie, to sprawdziłem ciśnienie, też nie, to zmieniłem opony, ale też nie, wreszcie dopadłem AUDI A4 i w tym samym miejscu na drodze też drgało, czyli wada techniczna nawierzchni w konkretnym miejscu. Wiec jestem spokojny.
- piotrek_jetta
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: śląsk
Zbieżność była robiona razem z geometrią w piątek przez rzeczoznawce - jest OK.
Problemy są na każdej nawierzchni - jeżdżę różnymi drogami i są to w większości autostrady i ekspresówki i wszędzie jest to samo. Auto sprawdzałem też na długim parkingu w obie strony, żeby wyeliminować pochylenie drogi.
Zresztą na innych kołach problem drgania i głośności całkowicie znika. Pozostaje jedynie ściąganie.
Dzwona nie było bo autko było już sprawdzane czujnikiem lakieru. Chyba, że był walnięty przed sprzedażą i powymieniali części na oryginalnie lakierowane - ale to już chyba zbyt daleko idąca teza.
Może po prostu rama jest fabrycznie krzywa i stąd ten problem?
Problemy są na każdej nawierzchni - jeżdżę różnymi drogami i są to w większości autostrady i ekspresówki i wszędzie jest to samo. Auto sprawdzałem też na długim parkingu w obie strony, żeby wyeliminować pochylenie drogi.
Zresztą na innych kołach problem drgania i głośności całkowicie znika. Pozostaje jedynie ściąganie.
Dzwona nie było bo autko było już sprawdzane czujnikiem lakieru. Chyba, że był walnięty przed sprzedażą i powymieniali części na oryginalnie lakierowane - ale to już chyba zbyt daleko idąca teza.
Może po prostu rama jest fabrycznie krzywa i stąd ten problem?
- aki
- Władca postów
- Posty: 2937
- Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
- Auto:: VW/AUDI
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 40 razy
Na innych kołach problem znika bo opony nie są wyząbkowane.piotrek_jetta pisze:
Zresztą na innych kołach problem drgania i głośności całkowicie znika. Pozostaje jedynie ściąganie.
Jak jest rama krzywa to ciężko będzie to udowodnić producentowi, według mnie szkoda zawodu, jedynie pozostaje zaprosić TURBO KAMERĂ i oskarżyć Dilera że sprzedał ci źle zmontowany samochód,
- piotrek_jetta
- Przeglądacz
- Posty: 97
- Rejestracja: sob cze 16, 2012 20:33
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: śląsk
Pisałem do turbokamery, odpisali, że narazie wstrzymali produkcję z uwagi na okres wakacyjny, ale jutro bede do nich pisał ponownie - tym bardziej, że są nowe fakty.
Co do opon to wiem, że głośność wynika z wyząbkowania. Ale według gości z ASO to była normalna charakterystyka pracy opon
Tak twierdzili podczas pierwszej wizyty w ASO.
Co do opon to wiem, że głośność wynika z wyząbkowania. Ale według gości z ASO to była normalna charakterystyka pracy opon