1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
-
- Przeglądacz
- Posty: 55
- Rejestracja: ndz gru 30, 2018 23:36
- Auto:: Touran 1.6mpi BSE 08
- Imię:: Rudy
- Lokalizacja: Polska
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Część, a co dokładnie Miałeś robione?
Ja ok 2500km po remoncie i jak na razie wszystko ok odpukac.
Ja ok 2500km po remoncie i jak na razie wszystko ok odpukac.
"...przyj naprzód, zrób wyłom w liniach wroga i po drodze niszcz wszystko, co się rusza, a oddziały, które idą za tobą, będą tylko sprzątać. Twoim celem jest dostać się za linie nieprzyjaciela w końcu na tym polegała taktyka kawalerii i zaatakować jego tyły..."
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr cze 06, 2018 18:12
- Auto:: touran 1.6 mpi
- Imię:: Rafał
- Lokalizacja: Kielce
- Podziękował: 2 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
pamiętam tyle co mówił mechanik że pierścienie, uszczelniacze ,planowanie, pasek rozrządu, świece, cewka, przewody wn i wszelkie uszczelki
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: czw cze 25, 2020 23:34
- Auto:: Touran 1,6 MPI
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: poznań
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Odświeżam ponieważ mam taki sam problem. Kupiłem auto miesiąc temu założyłem gaz i chlapie mi 2l na 700km , 0,5l na 170 km .
Czy można coś z tym zrobić w sensie rękojmia , pokrycie kosztów naprawy przez sprzedająca itp ?? czy ktoś już takie coś przerabiał.
czeka mnie remont silnika , koszt okolo 3tys zl.
Sprawa nie jest prosta ponieważ moje koszty to juz 9 tys zl cena zakupi 21 tys . Ubezpieczenie ,rozrząd wszystkie filtry , opony gaz itp . Wiec pewnie gdybym chciał oddac auto to nie mam co liczyć na te 9tys - ubezpieczenie.
Czy można coś z tym zrobić w sensie rękojmia , pokrycie kosztów naprawy przez sprzedająca itp ?? czy ktoś już takie coś przerabiał.
czeka mnie remont silnika , koszt okolo 3tys zl.
Sprawa nie jest prosta ponieważ moje koszty to juz 9 tys zl cena zakupi 21 tys . Ubezpieczenie ,rozrząd wszystkie filtry , opony gaz itp . Wiec pewnie gdybym chciał oddac auto to nie mam co liczyć na te 9tys - ubezpieczenie.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Płukanka była? Ja już się szybuje... Na zdjęciach:
- olej docelowy Shell Helix Ultra 5w40 (2x 4L)
- olej do płukanki, najtańszy siuwaks 5w40, 1L za 10zł ;-) (2x 5L)
- olej do skrzyni, moja 6-tka na zamówienie za 6 tysi zaczęła wyć
(3x 1L)
- cztery płukanki od Shell (4x 0.48L)
- 4 butelki 1L na dolewki 5w40 w trasie - już puste po 10 000 km
- miernik/manometr ciśnienia sprężania
- Strzykawka 1L NeoTools 11-511
- Szczypce do filtra oleju 65-120mm
- Filtr oleju - jeszcze nie zakupiony
Pyknęło 676,48 PLNów
Tourana kupiłem w świetnym stanie wizualnym i technicznym i mechanicznym, cholernie zadbany, ale... nie konserwowany. Człowiek, który nim jeździł mam wrażanie, że nie wiedział że takie rzeczy jak: akumulator, olej, filtry, świece się wymienia co jakiś czas. W mojej ocenie świece były od nowości nie wymieniane, czyli 15 lat i 200 000km, olej to była smoła, z uszczelki pod głowicą wylewało się konkretnie na kolektor wydechowy... Mimo tego, silnik chodzi do dziś wzorowo, oprócz poboru oleju.
Obejrzyj ten materiał, mi dał on trochę do myślenia... Na filmie "ten" preparat nie ma też reklamy konkretnego producenta, opakowanie jest zaklejone taśmą, więc nie jest to reklama sponsorowana. To że Duda mówi, ze na 2 garze jest 4 atmosfery, a na nagraniu robi pomiar 1 gara, jak juz jest PO płukance, mowi ze cisnienie na 2 garze wzrosło z 4 do 14 atmosfer, a pomiar robi na 4 garze - myślę, że to wtopa montażysty, ale sprawdzę osobiście
- olej docelowy Shell Helix Ultra 5w40 (2x 4L)
- olej do płukanki, najtańszy siuwaks 5w40, 1L za 10zł ;-) (2x 5L)
- olej do skrzyni, moja 6-tka na zamówienie za 6 tysi zaczęła wyć

- cztery płukanki od Shell (4x 0.48L)
- 4 butelki 1L na dolewki 5w40 w trasie - już puste po 10 000 km

- miernik/manometr ciśnienia sprężania
- Strzykawka 1L NeoTools 11-511
- Szczypce do filtra oleju 65-120mm
- Filtr oleju - jeszcze nie zakupiony
Pyknęło 676,48 PLNów
Tourana kupiłem w świetnym stanie wizualnym i technicznym i mechanicznym, cholernie zadbany, ale... nie konserwowany. Człowiek, który nim jeździł mam wrażanie, że nie wiedział że takie rzeczy jak: akumulator, olej, filtry, świece się wymienia co jakiś czas. W mojej ocenie świece były od nowości nie wymieniane, czyli 15 lat i 200 000km, olej to była smoła, z uszczelki pod głowicą wylewało się konkretnie na kolektor wydechowy... Mimo tego, silnik chodzi do dziś wzorowo, oprócz poboru oleju.
Obejrzyj ten materiał, mi dał on trochę do myślenia... Na filmie "ten" preparat nie ma też reklamy konkretnego producenta, opakowanie jest zaklejone taśmą, więc nie jest to reklama sponsorowana. To że Duda mówi, ze na 2 garze jest 4 atmosfery, a na nagraniu robi pomiar 1 gara, jak juz jest PO płukance, mowi ze cisnienie na 2 garze wzrosło z 4 do 14 atmosfer, a pomiar robi na 4 garze - myślę, że to wtopa montażysty, ale sprawdzę osobiście
-
- Expert
- Posty: 1084
- Rejestracja: czw kwie 10, 2014 14:38
- Auto:: Golf 5
- Imię:: Dexter
- Lokalizacja: Slaskie
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 148 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Nie chcę podpalać skrzydeł ale wg mnie nic to nie da bez rozebrania silnika.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: czw cze 25, 2020 23:34
- Auto:: Touran 1,6 MPI
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: poznań
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
tzn mi 2 mechaników powiedziało ze mam sobie dać spokój z tymi płukankami i środkami na puchniecie uszczelnień. Jedyna rada to komplety remont silnika.
Notabene mój kolega z pracy ma Forda FOcusa i robił to co ty płyny z USa sprowadzał itp po roku rozwalił silnik i musiał i tak i tak dać 2800 zl za kapitalny remont .
A co kasy wydal na te srodki to nikt nie wie.
Ja się już zdecydowałem na cały remont cena około 3000 zł . Ja już na dolewki oleju wydałem 150 żł . Więc nie ma sensu pakować jeszcze kilku stów w półśrodki.
Liczyłem na pomoc w sprawie zakupu uszkodzonego auta. Czytałem , że rękojmia to nie prosta sprawa . Trzeba rzeczoznawcę sądowego powołać itd.
Oczywiście już słyszę głos kolesia od którego kupiłem - przecież przeszedł przegląd a teraz się popsuł.
Czy do silnika 1,6 mpi jak bierze olej mona zalać 10w40 ? czy on nie powienien być gęstszy i bardziej się uszczelnić?
Notabene mój kolega z pracy ma Forda FOcusa i robił to co ty płyny z USa sprowadzał itp po roku rozwalił silnik i musiał i tak i tak dać 2800 zl za kapitalny remont .
A co kasy wydal na te srodki to nikt nie wie.
Ja się już zdecydowałem na cały remont cena około 3000 zł . Ja już na dolewki oleju wydałem 150 żł . Więc nie ma sensu pakować jeszcze kilku stów w półśrodki.
Liczyłem na pomoc w sprawie zakupu uszkodzonego auta. Czytałem , że rękojmia to nie prosta sprawa . Trzeba rzeczoznawcę sądowego powołać itd.
Oczywiście już słyszę głos kolesia od którego kupiłem - przecież przeszedł przegląd a teraz się popsuł.
Czy do silnika 1,6 mpi jak bierze olej mona zalać 10w40 ? czy on nie powienien być gęstszy i bardziej się uszczelnić?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
A gdzie w oznaczeniu 10w40 widzisz gęstość?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 411
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Kupiłeś na fakturę czy umowę? Jeżeli na fakturę. (vat albo marża) masz prawo do zwrotu, wymiany albo zwrotu (części lub całych) kosztów przywrócenia do sprawności. Jeżeli kupiony na umowę to zostaje sprawa sądowa. Najprościej zadzwonić do sprzedawcy powiedzieć co i jak i się dogadać. Jak nie będzie chciał gadać to idź do rzecznika praw konsumenta on pomoże ci napisać pismo. Jeżeli ma być bardziej pro to adwokat. Musisz uzbroić się w cierpliwość bo jak sprzedający się uprze to niestety będzie to trwało. Opinia rzeczoznawcy to ok 200 zł i na podstawie rozebranego silnika stwowrdzi co i jak. Licz się z tym że może oddać ci kasę i oddasz samochód. Ale najprościej się dogadać.
Co do płukanek to nie pomoga. U mnie pierscienie były równo zdarte z tłokiem więc nie wiem dało by się ulepić. Możesz zalać 10w40 ale to nie pomoże.
Zrób remont będziesz zadowolony. Sproboj się dogadać ze.sprzedawca.
Co do płukanek to nie pomoga. U mnie pierscienie były równo zdarte z tłokiem więc nie wiem dało by się ulepić. Możesz zalać 10w40 ale to nie pomoże.
Zrób remont będziesz zadowolony. Sproboj się dogadać ze.sprzedawca.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: czw cze 25, 2020 23:34
- Auto:: Touran 1,6 MPI
- Imię:: Dawid
- Lokalizacja: poznań
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Nie sądzę by mi znanylo coś wygrać. Inaczej to przed sprzedażą każdy by musiał zrobić generalny remont silnika i skrzyni. Jeśli ktoś nie zrobił druciarstwa celowo czyli np tzw "naprawa" skrzyni bananem itp to jak tu winić sprzedającego że auto się psuje po 12 czy 15 latach. Producent auta daje gwarancję na 2-3 lata tu miał by zwykły użytkownik dawać na auto 20 letnie? Nowe jest w salonie, tam masz nowe opony, nowe hamulce itd. jak mam dać na używanym aucie gwarancję na w połowie zużyte hamulce i opony? No jak?
Z tym remontem to też przesadzacie. Sciagnijcie czape i miskę i tłoki wek. Nawet jak byście wymienili tylko pierścienie i niezbędne uszczelki to myślę że pobór oleju spadnie w 90 procentach. Tak mi się przypomina że w oplu też ten problem występuje. Poprostu wąskie pierścienie. Tłoki 1.6eco i 1.7 dti mają taką samą średnicę. Za to te od diesla są szersze. Podtoczyl koles tłoki i zapodal pierścienie diesla. Brak poboru oleju a łykał chyba 2.5 litra wcześniej.
Z tym remontem to też przesadzacie. Sciagnijcie czape i miskę i tłoki wek. Nawet jak byście wymienili tylko pierścienie i niezbędne uszczelki to myślę że pobór oleju spadnie w 90 procentach. Tak mi się przypomina że w oplu też ten problem występuje. Poprostu wąskie pierścienie. Tłoki 1.6eco i 1.7 dti mają taką samą średnicę. Za to te od diesla są szersze. Podtoczyl koles tłoki i zapodal pierścienie diesla. Brak poboru oleju a łykał chyba 2.5 litra wcześniej.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- misiek775
- Zaawansowany
- Posty: 411
- Rejestracja: czw kwie 13, 2017 19:14
- Auto:: Touran BSE 2006 LPG
- Imię:: Micz
- Lokalizacja: BDG
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 50 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
2 litry na 700 km to nie jest zużycie tylko awaria. W bse/bgu szybko kończą się pierścienie zgarniające i/lub uszczelniacze trzonków zaworowych. Wiadomo że trzeba pomierzyć tuleje i rowki w tłokach. Pierścienie zgarniające w oryginale są 3 częściowe. Zamienniki są 2 częściowe i jest ok.
Co do zwrotu kasy/ szarpania się ze sprzedawcą to kiedyś kupiłem merive i po wymianie oleju zaczeła brać litr na 150 km. Sprzedawca się zapierał że wszystko ok. Stary olej był z dodatkiem doktora napisałem z rzecznikiem pismo i koleś oddał mi 3/4 kosztów naprawy. Tłumaczył się że jego mechanik go oszukał.
Co do zwrotu kasy/ szarpania się ze sprzedawcą to kiedyś kupiłem merive i po wymianie oleju zaczeła brać litr na 150 km. Sprzedawca się zapierał że wszystko ok. Stary olej był z dodatkiem doktora napisałem z rzecznikiem pismo i koleś oddał mi 3/4 kosztów naprawy. Tłumaczył się że jego mechanik go oszukał.
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ivOObVnPEhg&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
Co Wy na to?
Co Wy na to?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Misiek wydaje mi się że to nie jest to co podałeś że coś tam wygrałeś tylko poprzedni właściciel się przestraszył i oddał część kasy. Trafiłbys na innego i by nie oddał. Co innego wygrać sprawę w sądzie a co innego że ktoś sam pochylił czoło.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- tinware
- Zaawansowany
- Posty: 313
- Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
- Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
- Imię:: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 23 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ivOObVnPEhg&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
1. 10.4 bar
2. 11.3 bar
3. 10.9 bar
4. 11.6 bar
Jakie ciśnienie jest prawidłowe dla tego silnika?
Nagar z tych mokrych świec odkuwaliśmy młotkiem i dłutem - tragedia.
Dziwi mnie, że wygląd świecy nie pokrywa się z pomiarem - liczyłem, że im gorsze ciśnienie tym gorsza świeca będzie, ale to chyba tak nie działa.
Zrobiłem dwie płukanki, następnym razem sprawdzę efekt manometrem.
Kontroluję od teraz uważnie olej.
1. 10.4 bar
2. 11.3 bar
3. 10.9 bar
4. 11.6 bar
Jakie ciśnienie jest prawidłowe dla tego silnika?
Nagar z tych mokrych świec odkuwaliśmy młotkiem i dłutem - tragedia.
Dziwi mnie, że wygląd świecy nie pokrywa się z pomiarem - liczyłem, że im gorsze ciśnienie tym gorsza świeca będzie, ale to chyba tak nie działa.
Zrobiłem dwie płukanki, następnym razem sprawdzę efekt manometrem.
Kontroluję od teraz uważnie olej.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: 1.6mpi+LPG kopci na biało na zagranym silniku
Ciśnienie okej ale pamiętaj że pęknięty pierścień olejowy to kompresja będzie wzorowa a oleju będzie chlipac jak diabli.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC