Strona 4 z 6

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pn mar 04, 2019 10:00
autor: radekrp90
wesol pisze:Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe. Zresztą jaki odzysk prądu z tak małego wytwórnia prądu jakim jest alternator?
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
Masz rację w odniesieniu do "starej" technologii akumulatorów i alternatorów.
W przypadku tych z magistralą LIN (stosownych w połączeniu z Start&Stop oraz rekuperacją) ma się to trochę inaczej.
Za rekuperację w ich przypadku uważa się podwyższenie prądu ładowania podczas hamowania silnikiem - przez to zamiast tracić energię podczas normalnej pracy wykorzystuje się i tak tą traconą zwykle podczas zwalniania (przy normalnej pracy napięcie wzbudzenia jest obniżane aby przy hamowaniu je podwyższyć).
Do tego musi być jednak akumulator zdolny do szybkiego ładowania i odporny na duże natężenia prądu ładującego. Wszystko przez to, że przy wykorzystaniu S&S akumulator jest dużo bardziej niedoładowany niż w normalnym przypadku.

Efekt podnoszenia obrotów to natomiast reakcja na konieczność dostarczenia większej ilości prądu niż wynika to z aktualnej prędkości obrotowej alternatora i jego chwilowej wydajności. Czyli jeśli alternator o mocy nominalnej 180A, przy biegu jałowym produkuje około 100A (nie znam dokładnych wartości, piszę z głowy), a jego rejestrowane obciążenie zbliża się do około 95% ECU podnosi obroty do osiągnięcia jakiegoś założonego stopnia obciążenia.

Ja mam natomiast inne pytanie - nie chcę wykorzystywać rekuperacji, nie mam żadnego modułu od tego tylko stary alternator. Co muszę zmienić/dołożyć aby to działało (w sensie alternator z LIN) czy nie muszę zmieniać nic. Wydaje mi się, że u siebie tego nie podłączę ale proszę o naprowadzenie.
Dotyczy Passata B6 z Bordnetz+Gateway3C bez Start&Stop.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pn mar 04, 2019 21:04
autor: tberent
radekrp90 pisze:
wesol pisze:Jaka rekuperację możesz mieć bez akumulatora i części elektrycznej napędowej? Auto musi być hybrydowe. Zresztą jaki odzysk prądu z tak małego wytwórnia prądu jakim jest alternator?
Zwiększanie ładowania? Tego nie kumam. Co niby ląduje na umur akumulator? Że niby o ile podnosi to? Po odpaleniu masz ładowanie akumulatora zazwyczaj że 15-18 amper. Szybko jednak spada i po kilku minutach już jest z 10-12 amper. Po kolejnych minutach już jest z 6-8 amper. Po 20 minutach ładowanie na poziomie 3-4 amper. Oczewiscie alternator produkuje prąd do odbiorników auta czyli daje te 30-40 amper. Zależnie co jest załączone bo jak grzanie siedzeń szyb itp to wali jeszcze więcej ale dla Aku idzie tak jak pisałem. To nawet wynika z tego że nie może być akumulator ładowany mocnym prądem przecie taki akue 74 Ah ładowany jest prostownikiem prądem Q10 czyli 7.4 ampera. Szybkie ładowanie prostownikiem to Q20 czyli coś koło 15 amper. To już niewskazane by ładować tak kilka godzin.
Masz rację w odniesieniu do "starej" technologii akumulatorów i alternatorów.
W przypadku tych z magistralą LIN (stosownych w połączeniu z Start&Stop oraz rekuperacją) ma się to trochę inaczej.
Za rekuperację w ich przypadku uważa się podwyższenie prądu ładowania podczas hamowania silnikiem - przez to zamiast tracić energię podczas normalnej pracy wykorzystuje się i tak tą traconą zwykle podczas zwalniania (przy normalnej pracy napięcie wzbudzenia jest obniżane aby przy hamowaniu je podwyższyć).
Do tego musi być jednak akumulator zdolny do szybkiego ładowania i odporny na duże natężenia prądu ładującego. Wszystko przez to, że przy wykorzystaniu S&S akumulator jest dużo bardziej niedoładowany niż w normalnym przypadku.

Efekt podnoszenia obrotów to natomiast reakcja na konieczność dostarczenia większej ilości prądu niż wynika to z aktualnej prędkości obrotowej alternatora i jego chwilowej wydajności. Czyli jeśli alternator o mocy nominalnej 180A, przy biegu jałowym produkuje około 100A (nie znam dokładnych wartości, piszę z głowy), a jego rejestrowane obciążenie zbliża się do około 95% ECU podnosi obroty do osiągnięcia jakiegoś założonego stopnia obciążenia.

Ja mam natomiast inne pytanie - nie chcę wykorzystywać rekuperacji, nie mam żadnego modułu od tego tylko stary alternator. Co muszę zmienić/dołożyć aby to działało (w sensie alternator z LIN) czy nie muszę zmieniać nic. Wydaje mi się, że u siebie tego nie podłączę ale proszę o naprowadzenie.
Dotyczy Passata B6 z Bordnetz+Gateway3C bez Start&Stop.
Szacun ze chciało ci się tłumaczyć koledze bo juz opuściłem mu :)
A co do pytania to doprecyzuj.
Chcesz założyć altka z lin ?
Jak tak to musisz mieć GW odpowiedni i do tego kleme minusową z modułem.
Zastanawiam się tylko jak sterownik silnika z tym zagada i czy zagada. Jak zauważyłeś wiele ludzi tutaj tworzy hybrydy czyli coś czego nie było w danej platformie . Często takie testy są kosztowne. Ja ubilem trochę sterowników a ostatnio nawet "odisa".
Pytałeś Bimbasza. ? Choć on chyba zmieniał silnik .....
Ale jak nie zamierzasz korzystać z gadżetów to załóż altka z b6 bonbyly talię 180A jak ci prądów brakuje.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pn mar 04, 2019 21:34
autor: wesol
to sa opowiesci takie jak dla dzieci. Podjedz sobie gdzies gdzie sobie testuja alternatory i akumualtory. nie wiem na uczelnie jakas np gdzie maja stoly pprobiercze. Czy wy myslicie ze alternator to bedzie ladowal aku jakim amperażem?? jakim moze byc aku ladowany?? normlane prady to Q10 czyli przy aku 74Ah tak 7.4 ampera. W porywach mozna ladowac pradem Q20 czyli jakies 15 amper. Co chcesz tu wykrzesac wiecej jak jedziesz autem czy to wyposazonym w SS czy inne bzdety. Wez mi pomierz u siebie jakie masz prady jak jedziesz. ja ci pomierze umnie. Chcalbym widziec jak akumualtor praktujesz pradem powiedzmy 30-40 amper czy wiecej?? Ciekawe jak dlugo ci wytrzyma zanim sie plyty nie pokrzywią czy zasiarczy na amen. Pamietaj kolego ze ladujac akumualtor taki powiedzmy 74 Ah pradem 5 czy 10 amperowym to aku naladujesz bez jego uszczerbku a jakbys chcial naladowac aku kwasowy powiedzmy mega szybko nie wiem bo masz takie cisnienie bo ci sie spieszy np pradem 50 amper to zobaczysz ze aku sie zagotuje a nie naladuje sie wcale. Wiem bo z ojcem kiedys gadalem bo podpinalme taki duzy prostownik z funkcja rozruchu to mi powiedzial ze tym to nie naladujesz, chyba ze podlaczysz go do akumualtora w szereg z jakas zarowka 21 W czy nawet 55wat itp samochodową. Bzdur sie naczytales z broszurek od vaga i wode ci zrobili. Selekcjonuj to co wyczytasz z neta czy z kolorowej gazetki a najlepiej to wlaczyc myslenie.

Ja juz wiele razy podawalem jak ladowany jest aku po odpaleniu. Ile pradu jest podawane i jak dlugo. Bawilem sie i tez rozladowywalem aku dosc mocno by zobaczyc jak bedzie ladowany wyniki nie sa tak kolorowe jak by sie wydawalo.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pn mar 04, 2019 21:42
autor: tberent
Jesteś niesamowity :D
Taki szczegół to moc /prąd altka dobiera się do odbiorników w aucie. I jak nie doposazyleś zbytnio auta to zakładanie większego altka do tych samych gratów jest bez sensu.

Odsyłam do zeszytów serwisowych. Poczytasz i zrozumiesz zasadę sterowania a jak nie to .....
... to szkoda gadać.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: pn mar 04, 2019 23:10
autor: wesol
To ja wiem. Tylko powiedz mi co chcesz odzyskać za energię do akumulatora o pojemności 74 Ah. Pamiętaj że ten akumulator nigdy nie jest rozładowany nawet w połowie. Kogoś znasz w Wolfsburgu że tak ufasz co tam wypisują?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt mar 05, 2019 20:33
autor: JEDARO
tberent pisze:Ale jak nie zamierzasz korzystać z gadżetów to załóż altka z b6 bonbyly talię 180A jak ci prądów brakuje.
dokładnie ja zakładam z B6 180A do swojego tourana bez problemowo i wystarczająco w zupełności

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: ndz mar 10, 2019 00:36
autor: radekrp90
Ja mam u siebie w 1.4 alternator 110A ale chcę założyć grzałkę PTC stąd konieczność zakupu mocniejszego alternatora. 180A i tak raczej do CAXA nie założę, bo jest inne odsadzenie koła pasowego, więc zostaje 140A i się zastanawiam czy mogę założyć wersję LIN czy nie i co w przypadku aut sprzed ery BCM należy zmienić. Klema to rozumiem, bo wymagany jest pomiar przepływu prądu ale co Gateway/Bordnetz/ECU?

@wesol - nie sprawdzałem tego nigdy miernikiem, bo nie miałem takiej potrzeby. Opisałem tylko algorytm działania tego systemu w przypadku aut koncernu VAG. Tak jest opisane i nie chodzi tu o to, że prąd będzie większy niż dopuszczalny dla akumulatora. Jeśli dasz do auta z S&S zwykły akumulator to go mówiąc kolokwialnie zajeździsz. Z tego co pamiętam, choć może się mylę, w przypadku AGM dopuszczalne prądy ładowania/rozładowania są większe niż w zwykłym kwasowym i dopuszczalny stopień rozładowania również niższy. Do tego sama budowa umożliwia częste ładowania i rozładowania, więc to chyba tłumaczy poniekąd zamysł konstruktorów. Ile z tych dyrdymałów faktycznie działa nie wiem choć wydaje mi się, że oszczędności paliwa to pewnie w naparstkach na 1000 km można by liczyć :)

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: ndz mar 10, 2019 12:42
autor: JEDARO
radekrp90 pisze:Ja mam u siebie w 1.4 alternator 110A ale chcę założyć grzałkę PTC stąd konieczność zakupu mocniejszego alternatora. 180A i tak raczej do CAXA nie założę, bo jest inne odsadzenie koła pasowego, więc zostaje 140A
czy się da 180A czy nie do mogę Ci odp w przyszłym miesiącu mam umówioną wizytę na wymianę rozrządu w jeszcze mniejszym bo 1.2 TSI CBZA + wymiana altka na większy bo też nie daje rady z PTC

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: ndz mar 10, 2019 12:53
autor: wesol
Ja już mogę odpowiedzieć. Wymieniasz tuleje i drobny mod i pasuje.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: ndz mar 10, 2019 14:25
autor: spacewalker
wczoraj byłem u kolegi co naprawiał Cytryne DS-a , i tam do SS wsadzają 6 Faradowy kondensator na 6V
Kondensator wielkości butelki 1L

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: ndz mar 10, 2019 14:43
autor: wesol
Ludziska zamieniają akumulatory na pakiet kondensatorów dużej pojemności. Gabarytowo podobnie jak aku. Niby daje radę to spokojnie odpalić silnik. Tylko wydaje mi się że upływności nie może być.

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: ndz mar 10, 2019 15:57
autor: spacewalker
wesol pisze:Ludziska zamieniają akumulatory na pakiet kondensatorów dużej pojemności. Gabarytowo podobnie jak aku. Niby daje radę to spokojnie odpalić silnik. Tylko wydaje mi się że upływności nie może być.
3 letnie auto i kondzioł złom ...

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: wt mar 12, 2019 09:17
autor: radekrp90
wesol pisze:Ja już mogę odpowiedzieć. Wymieniasz tuleje i drobny mod i pasuje.
Możesz trochę poszerzyć tą wypowiedź :)

Tuleje, jak rozumiem te od śrub?
Mod jaki?

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: śr cze 12, 2019 22:56
autor: caddy12345
Witam zrobiłem wymianę alternatora z tradycyjnego na z lin wszystko działa bardzo ładnie ładuje niestety mam błąd w silniku

Address 01: Engine Labels: 03G-906-021-BLS.clb
Part No SW: 03G 906 021 PE HW: 03G 906 021 AB
Component: R4 1,9L EDC G000SG 3543
Revision: --H13--- Serial number: VWX7Z0J63NC09Q
Coding: 0000071
Shop #: WSC 35110 377 00174
VCID: 71BFD6B2ADA9812F405-8024

1 Fault Found:
005379 - Load Signal from Alternator Term. DF
P1503 - 000 - Implausible Signal - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 255
Mileage: 231239 km
Time Indication: 0
Date: 2019.05.30
Time: 17:47:46

Freeze Frame:
RPM: 1386 /min
Speed: 30.0 km/h
Load: 8.6 %
Voltage: 14.82 V
Bin. Bits: 00001000
Load: 0.0 %
(no units): 33.0

i zastanawiam się czy jakoś to można oszukać czy tak już zostanie przy tym alternatorze z lin

Re: Alternator z LIN zamiast "tradycyjnego"

: czw cze 13, 2019 14:27
autor: tberent
A schematy chyba są inne dla dfm i lin . Teraz zwyczajnie silnik nie kuma cyfrowego.
W dfm silnik bezposrednio steruje altkiem a lin posrednio. Tu bym szukal. Chyba że jest kodowanie inne ale to sprawdzić by trzeba było bo już tam dawno nie zagladalem.

Wysłane z mojego T8s przy użyciu Tapatalka