Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: krankor »

Zdjęcia uzupełnione. Powodzenia dla chcących usuwać stuki :ok:
pozdrawiam Grzegorz
blue1980
Przeglądacz
Posty: 144
Rejestracja: pn lip 06, 2015 10:52
Auto:: Touran, 2,0, 2005
Imię:: Przemek
Lokalizacja: Żory
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 13 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: blue1980 »

:piwo:
Awatar użytkownika
Istny Szatan
Posty: 1
Rejestracja: wt lut 02, 2016 14:55
Auto:: Touran,2.0,2004
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Turek

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: Istny Szatan »

Git ok
Awatar użytkownika
Mateusz.N
Przeglądacz
Posty: 70
Rejestracja: czw kwie 14, 2016 11:46
Auto:: 1T1, 2.0tdi BMW, 2006
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Wieliszew
Podziękował: 2 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: Mateusz.N »

U mnie też stuka ale tylko do momentu osiągnięcia ustalonej temperatury. U mnie stuka bardziej z lewej strony a nie w okolicy schowka. Po pewnym czasie ustaje stukanie i pojawi się jak zmienię na cieplej albo zimniej temperaturę lub jak zmienię z jad ma wiać powietrze. Nie wiem który mi silniczek stuka no jest ich pare jak widzę po tym co czytam. Pomóżcie panowie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
morfeusz33
Specjalista
Posty: 556
Rejestracja: ndz kwie 03, 2011 15:51
Auto:: Touran Higline 2.0 BKD
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: wejherowo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 66 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: morfeusz33 »

Najprościej podłącz VCDS, było już ale wiec wkleję zdjęcie
Załączniki
1W9xFtul_png.jpg
deejay7878
Posty: 1
Rejestracja: pt wrz 16, 2016 22:29
Auto:: Touran 2.0 TDI 2006
Imię:: Waldi
Lokalizacja: Paruszka
Podziękował: 1 raz

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: deejay7878 »

Witam kolegę. Jestem tu nowy i mam maly problem z touranem bo lewa strona klimatronika nie grzeje a pogoda będzie zaraz coraz gorsza. Chciałbym to naprawić i wiem ze jej to blad 71
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: krankor »

Waldi, a jesteś pewny, że to V71? To wynik skanowania błędów kabelkiem?
Niegrzejąca lewa strona sugerowała by raczej silniczek od klapy V158. Nawiasem mówiąc, jeden z najgorszych do wymiany - czytaj manuale.
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
Natel
Początkujący
Posty: 14
Rejestracja: pn kwie 30, 2012 16:25
Auto:: Golf V
Imię:: Dariusz
Lokalizacja: z tamtąd
Podziękował: 1 raz

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: Natel »

Mam pytanko. Macie może zdjęcie poglądowe albo filmik jak działa kanał ssacy obiegu zamknietego z jedym silniczkiem ?

Bo mam taki problem iż zakładałem kanał ssacy z jedym silniczkiem i mam problem z nim. Wywala bład ze klapa jest ciagle otwarta, i nie wiem własnie czy te klapki coś sie nie poprzestawiały.
Awatar użytkownika
yogicc
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: ndz lis 22, 2015 17:07
Auto:: Touran 1,9TDI AVQ 2003r
Imię:: Daniel
Lokalizacja: Malbork
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 25 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: yogicc »

Ktos wymienial sliniczek v70?

-- So paź 01, 2016 06:54 --

Nikt nie grzebal przy v70?
Halooooo Straż pożarna??? Ukradli mi rower!! Zróbcie coś !!!
Było: Maluch '87, Cinquecento 700 '97, Corsa 1,2 '97, Passat 1,9TDI '99, Jest: Touran 1,9TDI '03, Audi A3 1,9TDI '00, Komar 232 '68, Romet 50T1 '81,
turAdam
Posty: 3
Rejestracja: ndz gru 20, 2015 21:55
Auto:: touran avq 2003
Imię:: Adam
Lokalizacja: norwegia
Podziękował: 1 raz

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: turAdam »

Świetna robota należy się :piwo:
jestemZmiasta
Kandydat
Posty: 7
Rejestracja: wt mar 08, 2016 22:00
Auto:: vw
Imię:: Pedro
Lokalizacja: Polska

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: jestemZmiasta »

Cześć,

ja natomiast mam problem z metalicznym drganiem czegoś w okolicach 1500 obrotów, dźwięk ten wydobywa się z kratek środkowego nawiewu, rozbierałem już panel środkowy z radiem włącznie ale to nic z tych rzeczy, to musi być gdzieś głębiej, pytanie czy to może być ten silniczek ? Co tam może jeszcze metalicznie drgać ?
Awatar użytkownika
krankor
Zaawansowany
Posty: 340
Rejestracja: śr wrz 28, 2011 10:22
Auto:: Touran 1T1, 1.9 AVQ 2004
Imię:: Grzegorz
Lokalizacja: Wągrowiec - Wlkp-ska
Podziękował: 22 razy
Otrzymał podziękowań: 52 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: krankor »

Zdjęcia ponownie uzupełnione. Dodany plik pdf.
pozdrawiam Grzegorz
Awatar użytkownika
Jacekp54
Zaawansowany
Posty: 457
Rejestracja: wt cze 04, 2013 21:17
Auto:: VW Touran '03 1.9 AVQ
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Wrocław
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 65 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: Jacekp54 »

Jakiś czas temu wymieniłem silniczek V113 ale nie rozwiązało to problemu. :/

VCDS pokazuje mi błąd
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No SW: 1K0 907 044 CA HW: 1K0 907 044 CA
Component: ClimatronicPQ35 120 1111
Revision: 00120021 Serial number: 00000000000000
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 68DF5E225BD3D65E3C3-803D

1 Fault Found:
00716 - Air recirculation Flap Positioning Motor (V113)
000 - -
Klapa od obiegu zamkniętego nie domyka się do samego końca, cały czas jest częściowo otwarta, wymiana silniczka nic nie pomogła.

W przypadku kiedy wykonam reset klap silniczek bezproblemowo porusza nią w pełnym zakresie, po resecie przez kilka sekund jest zamknięta i wraca znów do pozycji częściowo otwartej, włączanie i wyłączanie obiegu zamkniętego nic nie zmienia klapa się nie zamyka do końca (sprawdzałem też samą klapę bez silniczka i fizycznie nie ma żadnych oporów ani nic co by ją blokowało, chodzi lekko).

Objawy są takie same i na starym i na nowym silniczku.

Czy ktoś się spotkał z takim problemem? :roll:
Obrazek
Obrazek
Obrazek REMONT WIZUALNY >> CZ. 1 CZ. 2
radekrp90
Przeglądacz
Posty: 112
Rejestracja: pt kwie 14, 2017 22:29
Auto:: Passat B6 1.4TSI '09
Imię:: Radek
Lokalizacja: GTC
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: radekrp90 »

Sprawdź połączenia elektryczne pomiędzy silniczkiem, a panelem. Może źle odczytywana jest wartość rezystancji.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 313
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 23 razy

Re: Manual: wymiana - naprawa silniczków G113 i V71

Post autor: tinware »

Cześć,

U mnie wygląda to tak jak w pierwszych sekundach filmu (kle kle z okolic schowka):
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ORQr-64imJU[/youtube]

Dodatkowo mam błąd V71 - po skasowaniu go wraca po kilku sekundach.
Która to klapa V71 z błędu VCDS - ta bliżej tylnej części schowka, czy ta bliżej grodzi silnika?
Która klapa robi charakterystyczne "kleklekle" - V71 czy G113?

W temacie wyczytałem, że ta bliżej schowka ma nr. 1K0 907 511 D - w Chinach są w cenie kilkunastu dolarów, dobre na dawce części.

Jak jest numer części tego mechanizmu bliżej grodzi silnika?
ODPOWIEDZ