Strona 4 z 5

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: sob kwie 16, 2016 17:29
autor: krankor
Dzisiaj wymieniłem komplet amortyzatorów (jeden wychlapany) i osłony z odbojnikami (oba urwane).
Tu podziękowanie za manual dla jeżu :uklon:
Oczywiście były też niespodzianki. Nowe amortyzatory miały górną nakrętkę pod klucz 14. Czytając manual przygotowałem klucze płasko-odgięte oczkowy 13mm, 14 i 15. Po wyjęciu starego amora okazało się że nakrętka jest na 16. :omatko: Musiałem odkręcić to kluczem nasadkowym chwytając stare tłoczysko w imadło.
Żeby nie męczyć się z dopasowywaniem odległości piasty od krawędzi błotnika wymieniałem to wszystko nie zdejmując kół. Wjechałem tyłem na najazdy.
Ostania niespodzianka byłą z mojej winy. Zapomniałem założyć plastykowego kapturka na górne gniazdo. Żeby nie odkręcać uciążliwej dolnej śruby (długa śruba i krótka droga dla obrotu klucza) stojąc już autem na poziomie podniosłem lewarkiem tę stronę. Amortyzator przez to się rozciągnął - był mniej naprężony. Tylko odkręciłem dwie górne śruby i wepchnąłem tłoczysko razem z gniazdem w dół, odsłaniając tym samym górę gniazda, wsadziłem brakujący kapturek. I z powrotem wszystko na swoje miejsce.
Pamiętajcie o kapturkach - jakkolwiek dziwnie to brzmi :hahaha:

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: pn maja 30, 2016 23:09
autor: Ciapek

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: pn maja 30, 2016 23:16
autor: jeżu
Jak odboje masz jajko kup jajko jak okrągłe to okrągłe....
P.s. jajo można zastąpić okrągłymi :D

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: wt maja 31, 2016 00:28
autor: Ciapek
no właśnie, a co ja mam :D Jajka czy okrągłe :)

Zerknę w nadkole dokładniej.
Wiem, że z jednego amora to mi tak się bałwanek posypał, że goleń widać.

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: czw cze 09, 2016 19:57
autor: anko1973
koledzy mam taką sytuację: odboje mi się rozpadły po obydwu stronach a te pierścienie osadcze (nr 4 na rysunku z pierwszego posta) mocujące latają luzem i brzęczą na amorku (rok temu wymieniane były amortyzatory i mechanik najwidoczniej nie wymienił osłon i odboi i/lub źle skręcił (nie złapał prawidłowego wymiar a); pytanie – czy jak będę kupować zestaw (raczej nowy typ bo starego jak rozumiem raczej już nie kupię) to ten pierścień osadczy trzeba po prostu usunąć?

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: pt cze 10, 2016 07:15
autor: jeżu
Stary kupisz jeszcze...
Tak w wersji z okrągłymi już go nie było

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: pt cze 10, 2016 12:48
autor: anko1973
jeżu jestem zupełnie zielony - proszę oświeć mnie bardziej: jak kupię stary zestaw to w nim jest tez pierścień, który wymieniam czy też używam stary pierścień; a jak kupię nowy zestaw to rozumiem, że pierścienia (starego) nie używam.

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: pt cze 10, 2016 13:11
autor: jeżu
W zamiennikach nie występuje ten pierścień ani w starym ani w nowym typie. (do kosza)
popatrz na rysunki na pierwszej stronie...
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 658#p53535
Zestawy nowego typu kupisz za 60zł (sachs 900202) a starszego za 90zł (monroe PK145)

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: pt cze 10, 2016 16:29
autor: anko1973
dzięki

-- 5 lip 2016, o 09:22 --

koledzy takie pytanie jeszcze:

mam zawieszenie sportowe 1JC: czy przy wyborze amorków i sprężyn na tył lub przód to maje jakieś znaczenie? wiem, ze kupując sprężyny na tył powinienem mieć wzmocnione (7 os.). Czy też mając zawieszenie sportowe można przykręcić amory z tyłu na zawieszenie (wysokość) „normalną”? W ASO cena do sportowych jest masakrycznie duża a w sklepie jak pytam o wersję sportową to nie widzą w katalogach takiego rozróżnienia w amortyzatorach.

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: śr paź 12, 2016 23:01
autor: gorny7
wymieniałem dzisiaj odboje i takie są moje spostrzeżenia
wymiana na kanale
Wymiana bez ściągania w ogóle kół , nie widzę potrzeby ich ściągania
podniesienie samochodu na lewarku poluzowanie górnych mocowań następnie dolnej śruby amortyzatora. Tu miałem troche problem z wycignieciem i ponownym założeniem dlatego że blokowała mi troche sprężyna aby całkowicie wykręcić i póżniej przykręcić śrube. Musiałem trochę płaskownikiem ponaginać sprężyne zawieszenia.
Co do opisanego prześwitu podane w tabelce dane wg mnie nie odnoszą się do montażu amortyzatora tylko są danymi o prześwicie . Amortyzator chodzi góra i dół
i czy bedzie przykręcone na kole podniesionym czy opuszczonym to nie ma znaczenia tego prześwitu nie zmienimy Tulejka jest zawsze w tej samej pozycji. naprężenia może tak .. dlatego przejechałem sie w tą i z powrotem przed dokręceniem
Kluczem dynamometrycznym przydał by się powinien podejść ale taki specjalny z wymiennymi końcówkami , chyba że bedziemy montować bez sprężyny. rzeczywiście ciężko trochę okreslić siłe dokręcenia - wygodniejszy zdecydowanie podnośnik niż kanał
zesstaw Sachs owalny cena IC 94zł

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: czw maja 04, 2017 11:38
autor: GASIOR997
SASCH robi ludzi w konia bo sprzedają odboje o rozmiarze 133mm i twierdzą ze to sportowe i takie same o takim samym numerze 900119 sprzedają jako standardowe. i twierdzą ,że 1cm nie ma różnicy. To tak jakby ktoś twierdził ze 2.0 TDI na 2 wałkach rozrządu to to samo co 1,9 rozwiercony na 2.0 litry na jednym wałku rozrządu to to samo. Trochę nie profesjonalnie podchodzą do tych spraw. A ceniłem tą firmę.

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: czw paź 26, 2017 07:45
autor: Wino102
Można zaktulizować zdjęcia do poradnika?

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: sob paź 28, 2017 20:00
autor: jeżu
Wino102 pisze:Można zaktulizować zdjęcia do poradnika?
Tak zaktualizowane :ok:

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: sob gru 16, 2017 13:11
autor: Wino102
Panowie jeśli po wyciągnięciu amortyzatora z auta ręcznie go wciskam na maxa to jest wtedy do wymiany?

Re: Manual: Wymiana osłon i odbojów amortyzatorów

: wt maja 29, 2018 23:19
autor: DawidFSI
Witam. Manual. Bardzo dobry. Chce samemu zmienic odboje lecz czy przy odkreceniu kola i sciagnieciu amortyzatora nic sie nie stanie ze sprezyna? Czy trzeba ja przed zdjeciem amortyzatora jakos zabezpieczyc.