Strona 4 z 6
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: pt lis 27, 2015 13:57
autor: marek1629
Więc tak:
Wiązkę kupiłem na forum i wygląda następująco
Dostałem od Tajpej plik-schemat z golfa
https://drive.google.com/file/d/0BwEyU3 ... sp=sharing
oraz znalazłem na forum octavii schemat

i
tu moje pytanie dotyczące grzałki bez can do zastosowania w naszym aucie może ktoś mi coś tu podpowie.
To zrozumiałem ze schematu:
-Gruby czerwono-czarny 10.0 z przekaźnika dużej mocy J360 ze styku 30 do SA 80A nie pisze SA4 Czy SA1 bo różnie mają ludzie zajęte.
-czerwono-żółty 4.0 z przekaźnika J359 styku 30 do SA 40A
-u mnie na przekaźniku J360 styk 86 i przekaźniku 359 styku 86 czarno-żółty 0.5 łącze oba i daję do SB15 5A
Nie wiem
z przekaźnika J360 na złączu 85 wychodzi szary 0.5 i niby idzie do złącza T94/71

czy na pewno
z przekaźnika J360 na złączu 85 jest szaro-biały 0.5 i niby idzię do T94/27

czy T9470
Więc jeśli ktoś by mógł to skumać i dać znać czy dobrze rozumuję czy nie -byłbym bardzo wdzięczny

i ewentualnie mnie poprawić.
i o co chodzi jak niektórzy piszą że zestaw taki nie poleci przed 2008?

Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: pt lis 27, 2015 14:23
autor: _Jag_
Sterownik silnika steruje tym podgrzewaczem i jak nie jest do tego przystosowany to nie będziesz miał sygnału sterującego. Podobno dopiero po 2008r wszystkie sterowniki to miały. Musisz zbadać u siebie.
W Caddy jest 70 i 71 w J623.
Czyli masz do sprawdzenia piny 27, 70, 71 w J623 - wtyczka sterownika silnika.
_Jag_ pisze:-czerwono-żółty 4.0 z przekaźnika J359 styku 30 do SA 40A
- to raczej już jest bo zasila przekaźnik pompy i świec żarowych.
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: pt lis 27, 2015 15:29
autor: marek1629
_Jag_ pisze:Sterownik silnika steruje tym podgrzewaczem i jak nie jest do tego przystosowany to nie będziesz miał sygnału sterującego. Podobno dopiero po 2008r wszystkie sterowniki to miały. Musisz zbadać u siebie.
W Caddy jest 70 i 71 w J623.
Czyli masz do sprawdzenia piny 27, 70, 71 w J623.
mogę to sprawdzić jakoś miernikiem?
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: pt lis 27, 2015 15:48
autor: _Jag_
Sterownik z tego co widzę podaje masę - czyli bezpiecznik 1-5A i jakaś bardzo mała żaróweczka wystarczy podpięta do +.
Co do miernika to możesz sprawdzić napięcie - jedna końcówka do + a druga do pinu - ja bym to i tak zrobił przez bezpiecznik.
Dodatkowo we wtyczce T94 musisz wstawić piny bo ich nie ma.
Przycisk eco powinien wyłączać działanie obu stopni i oczywiście samochód nienagrzany i temp na max. Silnik musi pracować na wyższych obrotach bo sterownik stwierdzi, że ma za mało mocy.
Alternator masz 200A? bo na 120A nie poradzi a 140A z bólem.
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: pt lis 27, 2015 23:13
autor: marek1629
140 A. A jakbym wrzucił większy to nie przeładuje mi aku ?np około 200 ?
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: ndz lis 29, 2015 14:24
autor: dexter23pl
_Jag_ pisze:Sterownik z tego co widzę podaje masę - czyli bezpiecznik 1-5A i jakaś bardzo mała żaróweczka wystarczy podpięta do +.
Co do miernika to możesz sprawdzić napięcie - jedna końcówka do + a druga do pinu - ja bym to i tak zrobił przez bezpiecznik.
Dodatkowo we wtyczce T94 musisz wstawić piny bo ich nie ma.
Przycisk eco powinien wyłączać działanie obu stopni i oczywiście samochód nienagrzany i temp na max. Silnik musi pracować na wyższych obrotach bo sterownik stwierdzi, że ma za mało mocy.
Alternator masz 200A? bo na 120A nie poradzi a 140A z bólem.
CO do alternatora to też się z tym nie zgodzę... Ja założyłem grzałkę na can u siebie i z log-a widać było że przy alternatorze co mam 110A grzałka na wolnych obr daje 60% mocy a podczas jazdy ok 90%. Napięcie spada na teście przy 90% o ok 12.4V na aku i tu się zgadzam że altek nie daje razy. Wymieniłem przewód z 16mm2 alternatora do skrzynki na 22mm2 jak jest w mocniejszych alternatorach i wynik polepszył się do spadku na 12.8V. Podczas jazdy z grzałką załączoną napięcie na aku wynosi w okolicach 13.3V więc wcale nie jest źle.
Alternatory 140A były montowane fabrycznie do aut w których są fabrycznie grzałki na can i na przekaźniki więc niema sensu zmieniać alternatora na większy.
Alternatora 200A niema sa jak już to 180A. Ale nie były chyba one nigdy montowane w turanie jak i golfie. Widziałem że były w B6
-- N lis 29, 2015 13:26 --
marek1629 pisze:140 A. A jakbym wrzucił większy to nie przeładuje mi aku ?np około 200 ?
Nie przeładuje, To tylko wydajność prądowa .
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: czw sty 07, 2016 20:04
autor: Maxpl
Trochę spóźnione, ale zauważone "16mm2 alternatora do skrzynki na 22mm2" - przewód 22mm2 nie występuje tylko 25mm2
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: czw sty 21, 2016 23:58
autor: turek
Ma ktoś zamontowany alternator 180A ? jeżeli tak to jaki numer będzie pasował może ktoś podrzuci

Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: śr mar 16, 2016 19:41
autor: Romano
Ostatnio do golfa mk5 wkladalem 180a valeo. Turan z tego co mi wiadomo silniki oraz osprzęt ma identyczy z mk5.
Jeski producent przewidział np alternator 140A to jego możliwości są wykorzystywane w aucie na około 70% czyli w wypadku 140A jakieś ok 100-110A.
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: wt lis 15, 2016 00:26
autor: wesol
Pany ostanio sobie gmeralem vcds i widzuakem w blokach ze mam akywna funkcje ptc. Nie sprawdzalem jeszcze czy jest fizycznie ta grzalka. jest jakis szybki sposob na sprawdzenie nie tyle co jej obecnosci co dzialania. ktory to kabel pod maska zasila ta grzalke. Altek mam zmieniony na 220A ale jaki mialem wczesniej to nie pamietam. generalnie w blojach wudac ze wylaczenie nadmuchu powoduje przelaczenie ptc na off i tak samo gdy temp dam na min.
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: wt lis 15, 2016 08:08
autor: jeżu
W testach 7D możesz właczyć grzałkę vcds.... Zaraz po uruchomieniu towarzyszy też spadek napiecia w aucie...
Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC nieskuteczna naprawa
: wt lis 22, 2016 20:56
autor: MarcinBRU
Po zamontowaniu ptc po canie w moim BRU i przelutowaniu pierwszego rezystora po jednym dniu błąd nr 14 powrócił (element grzejny z35 wadliwy) najdziwniejsze jest to ,że mimo błędu w sterowniku podczas testu elementu wykonawczego w vcds grzałka grzeje do ok. 400W , gdy nie było błędu to grzała do 900W .Czy spotkał się ktoś z czymś podobnym? Czemu test grzania się uruchamia skoro jest błąd? Myśle przelutować resztę rezystorów i zobaczymy jaki będzie efekt. Tajpej na forum golfav pisał, że czasem po przelutowani błąd 14 nie znika. Czy ewentualnie trzeba wymienić te rezystory?
Koledzy po ponownym przelutowaniu 3 szt. rezystorów od węższej strony grzałki ptc, wcześniej sprawdziłem opór w/w rezystorów multimetrem i pokazał mi na każdym 78 Ohm wiec przerwy nie ma, znikły błędy same i grzałka grzeje aż miło
Adres 7D: Dogrzew.wnętrza (1K0 963 235 E)
15:19:52 Grupa 001
ON Heating Element (Z35)
13.60 V Voltage (Terminal 30)
64.0 A Heating Element (Z35) Current
848 W Heating Element (Z35) Output
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: wt lis 22, 2016 23:14
autor: żółwik
mam to samo
czekam na efekty pracy
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: wt lis 22, 2016 23:35
autor: MarcinBRU
Kodowanie zmienione w gatewa
y i moduł 7D dodany. Klima półautomatyczna klimatic
Re: Elektryczne ogrzewanie dodatkowe PTC
: ndz lis 27, 2016 23:41
autor: wesol
Do miejsca gdzie powinna byc ta grzalka zeby sie dostac to tu od strony pasazera gdzies za schowkiem? Rozumiem ze usuwamy jakas zaslepke i w jej miejsce wstawiamy ta grzalke?