Strona 4 z 5

Re: DPF jest , czy nie ma... ? Oto jest pytanie...

: pn sty 12, 2015 21:53
autor: JacaTouran
Kontrolka dpf na desce jest?

Re: DPF jest , czy nie ma... ? Oto jest pytanie...

: pn sty 12, 2015 21:55
autor: jeżu
Krakers pisze:Witam.

Też mam BLS, podobno bez filtra. Na przeglądzie facet powiedział, że to można stwierdzić po otwarciu drzwi kierowcy, na widocznej naklejce. Wg niego oznaczenie 1.30 w kwadracie to wersja bez filtra cząstek stałych. Pewnie to oznaczenie jakiejś normy. Może to ktoś potwierdzić? Dodam, że to jest wersja duńska, czyli, jak u Eljota wersja skandynawska.
Także chciałbym wymienić olej i filtr, ale nie wiem na jaki. Jak mi nikt nie odpowie, to będę szukał na forum..
Dodatkowo widzę oznaczenie QG1, czyli "(przedłużony okres obsługi) o zmiennej długości okresów obsługi".
Jest temat i zaraz go połączę...

TomTDI pisze:Jeżeli w kodach wyposażenia PR /naklejka w książce lub bagażniku lub wydruk z systemu/ występuje 7GG to oznacza filtr DPF. Są też inne oznaczenia których nie pamiętam

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: pn sty 12, 2015 22:47
autor: Krakers
Nie wiem w którym miejscu powinno to oznaczenie być, ale nie ma. Kontrolka też nigdy się nie załączyła.
Właśnie wyczytałem w dokumentacji z duńskich przglądów, że mogę wlewać olej silnikowy VW 506.01 oraz 507.00. Jak czytam na forum, ten pierwszy jest do "bezfiltrowców".

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: sob sty 17, 2015 22:47
autor: mirass
Witam.Bardzo prosto idzie to sprawdzić bez żadnych kodów,siadasz i sandał jak puści czarnego dyma to nie ma filtra :ok: i po sprawie

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz sty 18, 2015 01:33
autor: karl
Mirass :hahaha: :omatko:

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz maja 22, 2016 13:31
autor: tomynek
Witam planuje kupić Tourana po lifcie od roku 2007 do 2010 i gdzie nie dzwonie z ogłoszenia to wszystkie posiadają oznaczenie silnika BLS wiec z filtrem. Moje pytanie czy w tych latach występowały silniki bez tego filtra

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz maja 22, 2016 13:48
autor: admin
Wystepowaly ale rzadko. BXE

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz maja 22, 2016 14:47
autor: tomynek
ok dzięki za info

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz maja 22, 2016 15:51
autor: wesol
Tyle ze bxe to masakra pod względem zacierania się walka rozrządu i panewek wału korbowego. Radzę uważać na bxe. Bls w sumie nie lepszy ale w touranie ponoć lepiej wypada jak w innych vagach. W sumie to jak już tu było wspominane z 2.0 to najlepszy bmm a 1.9 to być tylko ze w poliftach jego juz nie było bo tylko bls i bxe

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz maja 22, 2016 22:57
autor: tomynek
Sam już nie wiem co szukać. Przed liftem były lepsze te silniki wiem że są jeszcze BXF 90KM ale tego było też bardzo mało

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz maja 22, 2016 23:45
autor: manki
tomynek pisze:Sam już nie wiem co szukać. Przed liftem były lepsze te silniki wiem że są jeszcze BXF 90KM ale tego było też bardzo mało
Ja mam BKD i bmm,z obu jestem bardzo zadowolony,bls miałem w golfie V i trochę muł ale na to jest sposób...

pozdro

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: ndz maja 22, 2016 23:48
autor: wesol
Nic się nie martw tez nie wiem czy to dobry pomysł przejścia ze starych sprawdzonych asz ajm auy na te bls i inne to dobry pomysł. Ale nic się nie martwię bo jak coś to swap zapodam na jakiego poczciwego asv i będzie to latać jeszcze 20 lat.

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: pn maja 23, 2016 06:40
autor: KriSSo
Ewentualnie przejść na CR. Nie do zabicia motor - żadnych problemów, niczym stary, poczciwy AVF/ASZ/ASV/ARL itd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: wt maja 24, 2016 22:49
autor: Cesarz
KriSSo pisze:Ewentualnie przejść na CR. Nie do zabicia motor - żadnych problemów, niczym stary, poczciwy AVF/ASZ/ASV/ARL itd.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie ma silników nie do zabicia, jak nie jakieś elementy główne to jakaś czujka albo osprzęt

Re: Oznaczenia silników z DPF i bez...

: wt maja 24, 2016 23:48
autor: KriSSo
Masz racje - nie ma silników nie do zabicia. Źle się wyraziłem. Po prostu rzadko się zdarza, żeby CRy generowały jakieś niepotrzebne upierdliwe awarie, znane np z BXE, BKD. Bardzo udane silniki w sumie, zarówno 1.6 jak i 2.0.