Pojawił się komunikat "Abgas Werkstatt"

yamsza
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 12, 2013 00:04
Auto:: BLS, 1,9 / 2006
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: yamsza »

to mi pomogles :(

moge prosic troche jasniej, nie mam doswiadczenia w naprawach, ale chcialbym niektore sprawy zalatwic sam.

pozdro
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Prościej się nie da. Druga podpowiedź. . . Ma najwięcej przewodów
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
yamsza
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 12, 2013 00:04
Auto:: BLS, 1,9 / 2006
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: yamsza »

wymienilem sonde, nr 7 na obrazku,,,,,,niestety blad jest nadal. Pozostale czujniki sprawne (sprawdzone - po kolei kazdy odlaczalem i skanowalem bledy kabelkiem) jakies pomysly. ??
nasty boy
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: sob sie 10, 2013 17:14
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dobra/Łobeskie

Post autor: nasty boy »

Siemka, podłączę się pod temat. Właśnie wymieniłem egr w moim 1.9 bls na nowy, przejechałem się trochę i nadal wywala błąd "engine fault, workshop" i automatycznie obcina moc i jedzie w trybie awaryjnym. Pytanie czy mam jechać znowu podpinać pod kompa i wykasować błąd czy samo "przejdzie" :) ew. jakieś domowe sposoby na pozbycie się tego.
yamsza
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 12, 2013 00:04
Auto:: BLS, 1,9 / 2006
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: yamsza »

yamsza pisze:wymienilem sonde, nr 7 na obrazku,,,,,,niestety blad jest nadal. Pozostale czujniki sprawne (sprawdzone - po kolei kazdy odlaczalem i skanowalem bledy kabelkiem) jakies pomysly. ??
I co Panowie, ktos Tu wogole zagląda??, ma ktos jakis pomysł albo podpowiedz w jaki sposób domowym sposobem sprawdzic czy sonda dziala i jak dziala.

Moze ktos wie jak to sprawdzic w VCDSie na odpalonym silniku.

BARDO PROSZE O POMOC, nie chce jechac do mechanika bo to zdzierus, na dzien dobry powiedzial ze musi podpiac kompa 50zł i moze cos mi powie.....masakra
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

yamsza pisze:BARDO PROSZE O POMOC, nie chce jechac do mechanika bo to zdzierus, na dzien dobry powiedzial ze musi podpiac kompa 50zł i moze cos mi powie.....masakra

I własnie mając takie poglądy, ja się już słowem nie odezwę. U mnie też diagnostyka kosztuje 50zł i nie uważam tego za zdzierstwo. Pojedź zatem do serwisu to zobaczysz ile kosztuje diagnostyka, która często jest gorsza od takiego własnie ZDZIERCY MECHANIKA.
Nie chcesz mechanika to albo baruj się z problemem, albo szukaj uparcie w internecie i może wpadniesz na trop...

Się zdegustowałem uhhh :evil:

[ Dodano: Wto Sie 20, 2013 11:45 ]
nasty boy pisze:Siemka, podłączę się pod temat. Właśnie wymieniłem egr w moim 1.9 bls na nowy, przejechałem się trochę i nadal wywala błąd "engine fault, workshop" i automatycznie obcina moc i jedzie w trybie awaryjnym. Pytanie czy mam jechać znowu podpinać pod kompa i wykasować błąd czy samo "przejdzie" :) ew. jakieś domowe sposoby na pozbycie się tego.


Jechać na komp i podać błędy na forum. Może egr wymieniłeś niepotrzebnie???
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
yamsza
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 12, 2013 00:04
Auto:: BLS, 1,9 / 2006
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: yamsza »

Jaca nie denerwuj sie. On mi wyraznie powiedzial ze nie jest pewien czy uda sie cos zdiagnozowac ale 50zl musze odrazu zaplacic.......moze byc tak ze powie . NIE WOEM CO JEST. A kase wezmie. Nie mam w okolicy dobrego fachowca dlatgo kupilem kabelek od Jarryego i liczylem ze z pomoca kolegow z forum cos uda sie naprawic......ale widze ze musze poszukac dobrego warsztatu i odstawic autko do naprawy. Pozdro.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

yamsza,
Weź się za dpf i problem rozwiazesz. Powiedz mechanikowi, że płaci się za diagnostykę a nie za podłączenie kabla. Jak nic nie zdiagmozuje to nie płać i tyle bo ttakie podejście z jego strony nie jest uczciwe.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
janko75
Początkujący
Posty: 19
Rejestracja: ndz sty 27, 2013 00:20
Auto:: vw touran 1,9 AVQ 2003r
Imię:: Janusz
Lokalizacja: Kochcice / Lubliniec

Post autor: janko75 »

nasty boy , miałem podobny problem brak mocy przechodzenie w tryb awaryjny zawór EGR 3 mechaników diagnozowało i nawet w serwisie nie wiedzieli wywalało mi 2 błędy 1.Przeładowanie 2.Recyrkulacja spalin czyli EGR wiec wymienili EGR , przepływke ,czujnik podciśnienia i to samo aż mnie wysłali do elektromechanika starszy gościu i on go rozgryzł . Problem był w zacinającej co jakiś czas turbinie jak się zacięła wzrosło ciśnienie i otwierało zawór i wtedy zaświecała się kontrolka z silnikiem Po regeneracji turbiny problemy znikły , sprawdź u siebie.
yamsza
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: pn sie 12, 2013 00:04
Auto:: BLS, 1,9 / 2006
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: yamsza »

JacaTouran pisze:yamsza,
Weź się za dpf i problem rozwiazesz. Powiedz mechanikowi, że płaci się za diagnostykę a nie za podłączenie kabla. Jak nic nie zdiagmozuje to nie płać i tyle bo ttakie podejście z jego strony nie jest uczciwe.
Witam Panowie. Udalo mi sie rozwiazac problem, ale opisze wszysko pokolei.

Moje problemy z Touranem zaczely sie od wymiany czujnika polozenia walu 500zł wymiana, ledwo wyjechalem z warsztatu klima przestala dzialac, zalecenie diagnostyka, proznia i dobicie czynnika 200zł, zrobilem 100km auto gasnie na biegu jalowym, wracam na warsztal i sie okazuje ze przepustnica, 100zł czyszczenie, pojechalem na urlop 400km, wracam, rano odpalam auto swieci sie kontrolka akumulatora, stabilizator napiecia padl, 300zł, wymiana, odbieram auto ujechalem z 10km i kontrolka Abgas Werkstat, wracam na warsztat podpinaja kompa i wyskakuje sonda,,,,,,ale mowia dzis juz nie mamy czasu patrzec podjedz jutro. Juz mialem dosc i stwierdzilem ze sam sie za to wezme bo troche to podejzane ze co chwila cos sie psuje.
Kupilem kabelek o Jarry, sonde lambda i wymienilem sam, zdiagnozowalem i pokasowalem bledy ale nic to nie dalo.
Szukalem innego porzadnego warsztatu w okolicy i znalazlem, moj stary znajomy ze szkolnych lat ma fajny warsztat, umowilem sie z nim, razem dzisiaj walczylismy ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, i zgadnijcie co sie okazalo...
NIE BYLO WOGOLE BEZIECZNIKA OD SONDY, BODAJZE BEZPIECZNIK NR 38.
Wczesniej nie mialem rozpiski i sprawdzileM wszystkie bezpieczniki zeby wykluczyc spalony, wogle nie pomyslalem ze nie ma go tam wcale.
CELOWO WYJELI MI GO ZEBYM WROCIL I ZNOW ZOSTAWIL KASE
Zostalem oszukany przez naciagaczy i stracilem zupelnie zaufanie do mechanikow. Przykra sprawa. Pewnie jak bym do nich pojechal to bym zostawil znow z 500zł za wymiane sondy i diagnostyke, masakra. :(

pozdro
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

No specjalisci konkretni, a jeszcze bardziej konkretne marże.... chyba x1000% po tych kwotach co piszesz to w serwisie autoryzowanym byłoby taniej....
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Rafik
Użytkownik
Posty: 241
Rejestracja: śr lip 04, 2012 20:47
Auto:: Passat 2007 2.0 140KM DSG
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Bolszewo
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Rafik »

yamsza, warsztat nadaje się do opisania w odpowiednim temacie na forum , żeby ktoś się podobnie nie przejechał :)
TDI To Doch Idze
nasty boy
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: sob sie 10, 2013 17:14
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dobra/Łobeskie

Post autor: nasty boy »

janko75 pisze:nasty boy , miałem podobny problem brak mocy przechodzenie w tryb awaryjny zawór EGR 3 mechaników diagnozowało i nawet w serwisie nie wiedzieli wywalało mi 2 błędy 1.Przeładowanie 2.Recyrkulacja spalin czyli EGR wiec wymienili EGR , przepływke ,czujnik podciśnienia i to samo aż mnie wysłali do elektromechanika starszy gościu i on go rozgryzł . Problem był w zacinającej co jakiś czas turbinie jak się zacięła wzrosło ciśnienie i otwierało zawór i wtedy zaświecała się kontrolka z silnikiem Po regeneracji turbiny problemy znikły , sprawdź u siebie.
Zrobiłem trochę inaczej, odpiąłem ten nowy zawór i się przejechałem, auto normalnie chodzi, turbina też, więc raczej nie to, jedno co mnie zastanawia, to to, że przy wtyczce do EGR coś było majstrowane, jakiś kabelek bokiem puszczony, nie wiem czy tak ma być czy może też poprzedni właściciel coś chciał ominąć, może się przetarł i zwarcie wywala błąd, może tak być?

Mechanik nie ma czasu się tym zająć a jako, żem jest w Norwegii strach dawać tubylcom bo samo podpięcie pod kompa to koszt 1000 NOK :| Co do błędów to są dwa:

P0403 - Exhaust Gas Recirculation Circuit Malfunction
oraz jakiś napięcia na świecy, że spalona i trzeba nową kupić.

PS. Tak mi się przypomniało, czy jazda z odłączonym EGR wpływa jakoś destrukcyjnie na silnik i DPF? Bo już wole brak mocy niż dalsze koszta ;)
Pozdrawiam. Seba.

[ Dodano: Czw Wrz 12, 2013 22:32 ]
nikt nic nie poradzi?
aumm
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: pt wrz 06, 2013 18:16
Auto:: Touran,1896 cm3, 2004 rok
Imię:: Marcin
Lokalizacja: czechowice-dziedzice

Post autor: aumm »

mam to samo.. ale po analizie z spoko mechanikiem..... okazało sie ze to moduł sterujący świecami

trzeba było wymienic przekażnik do modułu od świec
Ostatnio zmieniony wt paź 08, 2013 12:56 przez aumm, łącznie zmieniany 1 raz.
nasty boy
Kandydat
Posty: 5
Rejestracja: sob sie 10, 2013 17:14
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Dobra/Łobeskie

Post autor: nasty boy »

Dopiero teraz udało mi się naprawić mój problem :) Pierwszy mechanik wystraszył się mojego auta, stwierdził, że to na bank EGR do wymiany, po czym jak się zjawiłem u niego z nowym zaworem i wyskakującym błędem koleś zgłupiał, grzebał coś w kompie resetował ustawienia i nic, błąd jak był tak usunąć się nie chciał!
Powiedział, że nast dnia mam na warsztat podjechać bo na parkingu przed domem nie zdziała za wiele (miał tylko usterkę skasować po wymianie EGR) tak się bał naprawiać, że kilka dni przekładał wizytę aż w końcu nie wytrzymałem...
Kolejny mechanik to samo, komp. wymienić EGR i narazie, ale... hola hola przecież jest już nowy więc jak to? :) i kolejny wielki mózg walczyl w komputerkiem, wkręcał na obroty i nic, błąd nadal występował. Ten jegomość był trochę bardziej ogarnięty bo nawet się prejechał ;) no ale coż też powiedział, że to grubsza robota i trzeba się na kiedy indziej umówić, przez miesiąc nie znalazł czasu :(

W końcu przyszedł czas moich 30 urodzin, minął miesiąc jak jeździłem z odłączonym EGR, na imprezie popytałem o jakiegoś zaufanego mechanika. Ok kontakt był, umówiłem się z nim i co, po podłączeniu kompa mówi, "to nie EGR, masz przetarty kabel na wiązce do kompa" :| po 20 min auto było naprawione :)
ODPOWIEDZ