Strona 4 z 10

: pn sty 07, 2013 23:53
autor: jeżu
toomeg23,
Jest tam stosowany olej G052171A2 (1,7L) pewnie ten się "wylał". Jest jeszcze olej w module mechatronika (1L G004000)

: wt sty 08, 2013 00:10
autor: toomeg23
Czyli jest dwa oleje. Kolor oleju był czerwony mówi Ci to coś? W/g zaleceń nie można dolewać tylko wymienić, dobrze myślę?

[ Dodano: Pon Sty 07, 2013 23:13 ]
W którym miejscu jest jakiś korek przez który można wymienić?

: wt sty 08, 2013 00:26
autor: jeżu
toomeg23, Ani jeden ani drugi nie jest czerwony....(moja wiedza) raczej powinien być żółty przekładnia... zielony mechatronika

: wt sty 08, 2013 20:21
autor: toomeg23
A jak mogę sprawdzić poziom? Czy podpięcie pod komp. pokaże? Wyskakuje mi cały czas błąd pisze, że "sprzęgło 1 otwiera się bez powodu" czy coś takiego. Mechanik powiedział, że może być za mało oleju w skrzyni ale ja mam to spr.?

: wt sty 08, 2013 23:19
autor: jeżu
Z tego co wiem w tej skrzyni nie ma kontroli poziomu oleju... należy go spuścić i wlać świeży olej... np. w przypadku wycieków...
w załączniku masz kilka przydatnych info dot wymiany oleju w DsG 7-bieg ;)

: wt sty 08, 2013 23:54
autor: toomeg23
Ok. Wielkie dzięki "jeżu" piwko masz ode mnie :piwo:
A z tym błędem co mi go pokazuje to co może być? Wymiana może pomóc?

: wt sty 08, 2013 23:56
autor: jeżu
Nigdy nie miałem doczynienia z ta skrzynią (nie mechanikuje tez) ale moze wymiana oleju pomoże.. Znajdź przede wszystkim dobrego speca...
:bry:

: pn kwie 22, 2013 07:55
autor: krzysiek_rybak
Ostatnio skusiłem się wymienić olej w mojej manualnej skrzyni. Odkręciłem korek spustowy i zleciało mi ok 0.5l oleju, Odkręciłem korek wlewowy wsadzam palec i czuje że jest olej w srodku. Dolałem ok 250ml oleju i było pełno. Przejechałem się kawałek i dolałem drugie 250ml oleju. Jak się prawidłowo wymienia olej w tej skrzyni? Nie powinien odrazu cały zleciec?

: pt maja 10, 2013 07:39
autor: kristouran
Mam ten sam problem. Po odkręceniu korka 0,5 L i po chwili gdy ponownie odkrecam korek 50 -100 ml . Jak poprawnie uzupełnić nowy ? I ile powinno tam być ?

: pt maja 10, 2013 08:30
autor: Marco_Polo
Witam

Niedługo będę musiał wymienić olej w DSG i stoję przed dylematem wyboru:

1. Febi
2. Liqui Moly 3640
3. Castrol
4. Valvoline
5. Pentosil (oryg)

Może ktoś używał powyższych. Jeżu pisał o oleju Febi dobry stosunek jakości do ceny. Ja się zastanawiam nad Febi lub Liqui Moly 3640 ewentualnie Pentosil (oryg).
Dajcie znać jakiej firmy olej macie obecnie. Mam też pytanie czy po wymianie zauważyliście jakieś różnice w działaniu skrzyni np. szybciej zmienia biegi itp. ?

Pozdrawiam

: pt maja 10, 2013 09:53
autor: Muti
krzysiek_rybak, kristouran, ja wymieniałem u siebie,ale w skrzyni w 2.0 i mi wszystko do suchutkiego zleciało :roll: Zaraz coś poszukam na ten temat ;)

: pt maja 10, 2013 10:11
autor: kristouran
jak się kawałek przejechałem to weszło kolejne 100ml. Byłem na warsztacie i rozkładają ręce.

: sob maja 11, 2013 10:04
autor: krzysiek_rybak
Muti ja mam skrzynie taką jak w linku ponizej

http://zapodaj.net/dfcc7040f0d7c.jpg.html

: ndz maja 19, 2013 13:07
autor: Marco_Polo
Witam

Chciałem się przypomnieć w sprawie rodzaju oleju do skrzyni DSG.
Mam też pytanie kto zrobił pełen cykl czyli 60tys km na oleju Febi?
Czy są jakieś różnice w działaniu skrzyni pomiędzy oryginalnym.

Pozdrawiam

: ndz maja 26, 2013 16:51
autor: krzysiek_rybak
Dowiedziałem się jak wymienić olej, w elsie jest wszystko opisane. Korek spustowy nie jest tylko jeden ale są dwa. Należy jeszcze wykręcić jedną srube. Zaś wlew nie jest z boku. Należy zdemontować mechanizm zmiany biegów i nalać od góry dokładną ilość jaką podaje producent.

[ Dodano: Sro Maj 29, 2013 22:57 ]
No i się stało nie zdążyłem wymienić oleju w skrzyni. Dziś przy ok 120km/h rozsypał mi się mechanizm różnicowy.