BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tak problem byl. Te filtry vaga od golfa 5 i touranow to porażka całkowita. Wkład tekturowy kosztuje trzy razy więcej jak cała puszka. Problem występował w podobnej konstrukcji filtra w oplu i tam też to wymieniałem. Filtry z golfa 4 były nieco lepsze ale miały trójnik zewnętrzny przez który też łapało powietrze.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 40
- Rejestracja: sob kwie 25, 2020 20:00
- Auto:: Touran Cross lift BMN
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Świebodzin
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Zobaczę z rana jak wyglada paliwo na powrocie. Ta modyfikacja to nie duży koszt wiec warto spróbować.
Pozdr
Pozdr
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No nie wiem u mnie ona po przekręceniu kluczyka za każdym razem dobija paliwo w układzie paliwa i się wyłącza, czyli podczas jej pracy odpalam,to samo robie po wymianie filtra paliwa przekręce kilka razy kluczyk co by nabił paliwa do filtra.Tak sobie myśle że pompka nie blokuje ssania paliwa ona ma w sobie zawór zwrotny co by się paliwo nie cofało tak samo ma zaworek ciśnieniowy jak za duże ciśnienie pompka wytworzy to się otwiera i przelewa do baku i tu może być problem z podbiciem tego zaworka i braku ciśnienia paliwa choć pompka działa.Takie moje przemyślenia podczas wymiany tej pompki i obczajenia jej działania.wesol pisze:a pompka w baku nie jest do odpalania tylko do normalnej jazdy.

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Nie wiem jaki to schemat ale mierząc ciśnienie to w TDI nie ma dwóch barów a nawet poniżej jednego jest. To że ona się załącza to ja o tym wiem. Tylko mała uwaga bo żaden TDI vp nie miał takowej pompy w baku a początkowe TDI pd np ajm w golfie 4 także jej nie miały. I co nie paliły? Zaworek zwrotny ten na wężu pod maską to można powiedzieć że jest dla dekoracji. Możesz sobie założyć jeszcze dwa. Myślisz że taki prymitywny zaworek utrzyma paliwo przez 8 godzin? Nawet dioda prostownicza ma minimalny prąd wsteczny. Co z tego że ta pompka pompuje jak nie przepcha paliwa przez pompę tandem która stoi bo silnik się nie kreci?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Wojol
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: śr mar 15, 2017 16:52
- Auto:: 1T2, 2.0 BMM, 2007
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 14 razy
- Otrzymał podziękowań: 6 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Przy czyszczeniu wtrysków zastanowiła mnie jedna rzecz, czy na powrocie powinny być bąbelki powietrza? https://www.youtube.com/watch?v=voe-73i ... e=youtu.be
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Pisze to co wiem bo mam takową w baku i przerabiałem już z nią nie jeden raz problem.
To jest kosz z mojego baku.

A to nowa pompka którą posiadam w baku.

I jak widzisz wiem co pisze.
To jest kosz z mojego baku.

A to nowa pompka którą posiadam w baku.

I jak widzisz wiem co pisze.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No film nagrałeś po cholerze. Całe 12 sekund. W tym filterku troszkę powietrza zazwyczaj też jest więc może tam to powietrze powoli się wymyka.
A ciśnienie mierzyles czy odczytales tylko z napisu. Zresztą niech nawet ma i 3 bary. I tak przez pompę tandem nie przepcha.
A ciśnienie mierzyles czy odczytales tylko z napisu. Zresztą niech nawet ma i 3 bary. I tak przez pompę tandem nie przepcha.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Początkujący
- Posty: 40
- Rejestracja: sob kwie 25, 2020 20:00
- Auto:: Touran Cross lift BMN
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Świebodzin
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Przed chwilą zrobiłem próbę i wężyk czysty...czekam do rana.
Zastanawia mnie tylko fakt lepszego odpalenia po dwukrotnym podpompowaniu paliwa...wg wcześniejszych opisów, sama pompka w baku nie jest wstanie odpowietrzyć całego układu gdyż nie przepycha paliwa przez pompkę tandem. Czy w tym przypadku jest sens szukać nieszczelności na PD?
Jestem ciekaw jak to będzie wyglądać rano.
-- N maja 31, 2020 20:45 --
Panowie, a możecie dla potwierdzenia podać który króciec na filtrze jest od czego...u mnie pompka pompuje na drugim od lewej strony czyli powrót to pierwszy krociec od lewej. Pytam gdyż na forum znalazłem podobny wątek i powrót był na drugim króćcu od lewej (może zamienione przewody).
-- Pn cze 01, 2020 08:36 --
Poranne uruchomianie. Trzeba się dobrze przyjrzeć (ok 10s, niestety lepiej widać na oryginale w tel), delikatne bąbelki lecą. Poobserwuje jeszcze, może to kwestia jakiegoś zapowietrzenia po wczorajszym montażu.
https://www.youtube.com/watch?v=8Gclm-ZIX10
-- Pn cze 01, 2020 19:14 --
Obudowa filtra zdemontowana. Filtr dość ciemny, paliwo również...
Puki co konstrukcja trochę na sznurki ale zobaczymy co będzie jutro;)
-- Pn cze 01, 2020 19:15 --
-- Pn cze 01, 2020 19:16 --
-- Pn cze 01, 2020 21:36 --
Odlałem paliwo Z filtra do przezroczystej butelki. Paliwo wg mnie dość ciemne. Może mieć to związek z takim odpalaniem, uszczelniaczami wtrysków, pompa tandem? -> olej w paliwie?
-- N cze 07, 2020 19:13 --
AKTUALIZACJA:
1. Próba z zamienionym filtrem nic w moim przypadku nie zmieniła. Miałem wrażenie, że auto nawet gorzej się zbiera (przepustowość filtra?).
2. Wymienione uszczelnienia i śruby na PD. Wtryski sprawdzone, logi 13, 18, 23 w normie.
Pod koniec 2014 wymienione wtryski na nowe w VW DE (sprawdziłem w pobliskim serwisie VW).
3. Ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ok 26 bar.
4. Nowa pompa tandem (ciemne paliwo). Mam wrażenie jakby teraz mniej śmierdziały spaliny.
5. Powodem szarpania na lekko nagrzanym silniku był EGR. Puki co odpięty i jest ok. Zastanawiam się, czy go nie zaślepić.
Okazało się przy okazji, że instalacja elektryczna od EGR była lekko przygnieciona pokrywą zaworów przez co był delikatny wyciek. Wywalało bezpiecznik. Polutowane i jest ok.
6. Rozrusznik z tego co sprawdziłem jest valeo 2M0911023N, czyli 11 zębów.
7. Rozrząd jeszcze raz sprawdzony. Jest ok.
8. Na zimnym wskazy temp paliwa, powietrza itp ok odchylenia +/- 1*C.
9. Podczas wypalania DPF, zauważyłem, że szarpie podczas gwałtownego przyspieszania. Czekam na kolejne wypalanie, może miał na to wpływ walnięty EGR...(był podpięty).
Dziś założyłem oryginalny filtr, uszczelniłem przewody gdyż odebrałem auto od mechaniora z "moją modyfikacją" na filtrze z golfa II a przewody były nie doszczelnione. Wczoraj i dzisiaj odpalił "jako tako", kręcił ok 2-3 sekundy. Może przez wcześniej wspomniane nieszczelności na przewodach. Na ciepłym jakby lepiej palił. Po ruszeniu i zmianie na 2 bieg, ładnie elastycznie przyspiesza. Wcześniej szarpał (nawet przy podpiętym EGR). Mam cichą nadzieję, że może sytuacja się poprawi jak zaleje go czystym paliwem z nowym filtrem. Czy takie paliwo może mieć wpływ na takie odpalania? Wydaje mi się, że powinno...
nie wiem co jeszcze pozostaje....chyba podpalenie go w pobliskim lesie:) albo ten typ tak ma.
Czy zmiana dawki startowej może coś pomóc? Pytałem pobliskiego "tunera", stwierdził, że może pomóc tylko na rozgrzanym silniku. Przy odpalaniu na zimny nie pomoże.
pozdrawiam
-- Pn cze 15, 2020 10:33 --
Z mojej strony temat zakończony. Auto pali na dotyk bez żadnych odstępstw od oryginału (Filtr paliwa, zaworki zwrotne...itp) i zwiększania dawek. Pozdr
-- Śr cze 24, 2020 14:26 --
Panowie....Wesol, Jaca... co powiecie o sytuacji gdzie odłączam EGR i pali na strzała za każdym razem...? W tej chwili zamieniłem zawór EGR, puki co pali dobrze natomiast odczuwalne jest lekkie szarpanie/przerwanie przy delikatnie nagrzanym silniku. Na starym EGR bardzo mocno szarpał, na nowym delikatnie. Zarówno w trakcie jazdy ale przy ok 1,5-2,0 tys obrotów i na biegu jałowym (na jałowym to takie szarpnięcie co kilka sekund Aż się silnik nagrzeje. Na zimnym tez jest ok.). Z czym może mieć to związek? Instalacja...inne podzespoły, które odczytuje/dają sygnał do EGR? W trybie checkengine bez szarpnięć itp. Najciekawsze jest to, ze na odpiętym EGR pali za każdym razem. Czekam na testy z nowym EGR, puki co drugi dzień pali na strzała, ale lekko poszarpuje.
Brak błędów w sterowniki silnika.
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam
Zastanawia mnie tylko fakt lepszego odpalenia po dwukrotnym podpompowaniu paliwa...wg wcześniejszych opisów, sama pompka w baku nie jest wstanie odpowietrzyć całego układu gdyż nie przepycha paliwa przez pompkę tandem. Czy w tym przypadku jest sens szukać nieszczelności na PD?
Jestem ciekaw jak to będzie wyglądać rano.
-- N maja 31, 2020 20:45 --
Panowie, a możecie dla potwierdzenia podać który króciec na filtrze jest od czego...u mnie pompka pompuje na drugim od lewej strony czyli powrót to pierwszy krociec od lewej. Pytam gdyż na forum znalazłem podobny wątek i powrót był na drugim króćcu od lewej (może zamienione przewody).
-- Pn cze 01, 2020 08:36 --
Poranne uruchomianie. Trzeba się dobrze przyjrzeć (ok 10s, niestety lepiej widać na oryginale w tel), delikatne bąbelki lecą. Poobserwuje jeszcze, może to kwestia jakiegoś zapowietrzenia po wczorajszym montażu.
https://www.youtube.com/watch?v=8Gclm-ZIX10
-- Pn cze 01, 2020 19:14 --
Obudowa filtra zdemontowana. Filtr dość ciemny, paliwo również...
Puki co konstrukcja trochę na sznurki ale zobaczymy co będzie jutro;)
-- Pn cze 01, 2020 19:15 --
-- Pn cze 01, 2020 19:16 --
-- Pn cze 01, 2020 21:36 --
Odlałem paliwo Z filtra do przezroczystej butelki. Paliwo wg mnie dość ciemne. Może mieć to związek z takim odpalaniem, uszczelniaczami wtrysków, pompa tandem? -> olej w paliwie?
-- N cze 07, 2020 19:13 --
AKTUALIZACJA:
1. Próba z zamienionym filtrem nic w moim przypadku nie zmieniła. Miałem wrażenie, że auto nawet gorzej się zbiera (przepustowość filtra?).
2. Wymienione uszczelnienia i śruby na PD. Wtryski sprawdzone, logi 13, 18, 23 w normie.
Pod koniec 2014 wymienione wtryski na nowe w VW DE (sprawdziłem w pobliskim serwisie VW).
3. Ciśnienie sprężania na każdym cylindrze ok 26 bar.
4. Nowa pompa tandem (ciemne paliwo). Mam wrażenie jakby teraz mniej śmierdziały spaliny.
5. Powodem szarpania na lekko nagrzanym silniku był EGR. Puki co odpięty i jest ok. Zastanawiam się, czy go nie zaślepić.
Okazało się przy okazji, że instalacja elektryczna od EGR była lekko przygnieciona pokrywą zaworów przez co był delikatny wyciek. Wywalało bezpiecznik. Polutowane i jest ok.
6. Rozrusznik z tego co sprawdziłem jest valeo 2M0911023N, czyli 11 zębów.
7. Rozrząd jeszcze raz sprawdzony. Jest ok.
8. Na zimnym wskazy temp paliwa, powietrza itp ok odchylenia +/- 1*C.
9. Podczas wypalania DPF, zauważyłem, że szarpie podczas gwałtownego przyspieszania. Czekam na kolejne wypalanie, może miał na to wpływ walnięty EGR...(był podpięty).
Dziś założyłem oryginalny filtr, uszczelniłem przewody gdyż odebrałem auto od mechaniora z "moją modyfikacją" na filtrze z golfa II a przewody były nie doszczelnione. Wczoraj i dzisiaj odpalił "jako tako", kręcił ok 2-3 sekundy. Może przez wcześniej wspomniane nieszczelności na przewodach. Na ciepłym jakby lepiej palił. Po ruszeniu i zmianie na 2 bieg, ładnie elastycznie przyspiesza. Wcześniej szarpał (nawet przy podpiętym EGR). Mam cichą nadzieję, że może sytuacja się poprawi jak zaleje go czystym paliwem z nowym filtrem. Czy takie paliwo może mieć wpływ na takie odpalania? Wydaje mi się, że powinno...
nie wiem co jeszcze pozostaje....chyba podpalenie go w pobliskim lesie:) albo ten typ tak ma.
Czy zmiana dawki startowej może coś pomóc? Pytałem pobliskiego "tunera", stwierdził, że może pomóc tylko na rozgrzanym silniku. Przy odpalaniu na zimny nie pomoże.
pozdrawiam
-- Pn cze 15, 2020 10:33 --
Z mojej strony temat zakończony. Auto pali na dotyk bez żadnych odstępstw od oryginału (Filtr paliwa, zaworki zwrotne...itp) i zwiększania dawek. Pozdr
-- Śr cze 24, 2020 14:26 --
Panowie....Wesol, Jaca... co powiecie o sytuacji gdzie odłączam EGR i pali na strzała za każdym razem...? W tej chwili zamieniłem zawór EGR, puki co pali dobrze natomiast odczuwalne jest lekkie szarpanie/przerwanie przy delikatnie nagrzanym silniku. Na starym EGR bardzo mocno szarpał, na nowym delikatnie. Zarówno w trakcie jazdy ale przy ok 1,5-2,0 tys obrotów i na biegu jałowym (na jałowym to takie szarpnięcie co kilka sekund Aż się silnik nagrzeje. Na zimnym tez jest ok.). Z czym może mieć to związek? Instalacja...inne podzespoły, które odczytuje/dają sygnał do EGR? W trybie checkengine bez szarpnięć itp. Najciekawsze jest to, ze na odpiętym EGR pali za każdym razem. Czekam na testy z nowym EGR, puki co drugi dzień pali na strzała, ale lekko poszarpuje.
Brak błędów w sterowniki silnika.
Będę bardzo wdzięczny za podpowiedzi.
Pozdrawiam
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
- Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
- Imię:: Irek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Czołem
Po przeczytaniu 32 stron dochodzę do wniosku że musi być to jakaś pierdoła.
Nie ma możliwości że przy takim nakładzie pracy w sumie zespołowej i zapewne kosztów nie pokonać problemu.....
Podsumowując
- wymiana wtrysków
- świec żarowych
- zmiana synchronizacji wtrysku
- nawet naprawa głowicy
- wymiana tandemu/pompy w baku albo jednej i drugiej
Nie przyniosła efektu
Tuszuje problem
- zmiana rozrusznika
- zmiana mapy
Bliskie rozwiązania
- weryfikacja czujników
Czy jest na pokładzie z nami specjalista, który jest w stanie powiedzieć czy czujnik dając poprawne odczyty na VCDS lub/i wskaźniki generuje błędne dane do ECU ?
Oraz czy awaria każdego czujnika odpowiedzialnego za rozruch generuje błędy i kiedy ? I czy czujnik może przekłamywać tylko w ujemnych temperaturach albo czy ujemne temperatury środowiska w jakim pracuje np płyn chłodniczy, olej i inne może fałszować wskazania
Opisane w tym wątku skrajne przypadki tj.
Uszkodzona głowica, wtryski mają też inne objawy ani żeli tylko złe palenie w ujemnych temperaturach.
Dodam że jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy i uporowi
Z poważaniem nowy użytkownik forum
Po przeczytaniu 32 stron dochodzę do wniosku że musi być to jakaś pierdoła.
Nie ma możliwości że przy takim nakładzie pracy w sumie zespołowej i zapewne kosztów nie pokonać problemu.....
Podsumowując
- wymiana wtrysków
- świec żarowych
- zmiana synchronizacji wtrysku
- nawet naprawa głowicy
- wymiana tandemu/pompy w baku albo jednej i drugiej
Nie przyniosła efektu
Tuszuje problem
- zmiana rozrusznika
- zmiana mapy
Bliskie rozwiązania
- weryfikacja czujników
Czy jest na pokładzie z nami specjalista, który jest w stanie powiedzieć czy czujnik dając poprawne odczyty na VCDS lub/i wskaźniki generuje błędne dane do ECU ?
Oraz czy awaria każdego czujnika odpowiedzialnego za rozruch generuje błędy i kiedy ? I czy czujnik może przekłamywać tylko w ujemnych temperaturach albo czy ujemne temperatury środowiska w jakim pracuje np płyn chłodniczy, olej i inne może fałszować wskazania
Opisane w tym wątku skrajne przypadki tj.
Uszkodzona głowica, wtryski mają też inne objawy ani żeli tylko złe palenie w ujemnych temperaturach.
Dodam że jestem pod wrażeniem Waszej wiedzy i uporowi
Z poważaniem nowy użytkownik forum

-
- Użytkownik
- Posty: 264
- Rejestracja: wt maja 15, 2012 17:47
- Auto:: 2.0 TDI 140 KM ,DSG 2005
- Imię:: Zbigniew
- Lokalizacja: trębaczew
- Podziękował: 3 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Silnik BKD po zamontowaniu modułu elektronicznego wymuszającego grzanie świec przy każdym rozruchu pali od 2 lat od strzała i latem i zimą .
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4960
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Nie chodzi o grzanie świec. Wymusza zwiększenie dawki paliwa. Świece odłącz całkiem i też zapali jak paliwa podlane jest. Ekologia kolego.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
- Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
- Imię:: Irek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Panowie
Przeanalizowałem ten wątek po raz kolejny
Powtarzalną anomalią są następujące rzeczy
- spadek temperatury poniżej +5
- postój auta powyżej 8 godzin
Z pomiarów VCDS i danych w necie wynika iż temperatura + 5 jest graniczną do włączenia świec żarowych i tu pytania :
1) Czy oprócz przekaźnika świec żarowych pod puszką z bezpiecznikami w komorze silnika jest jeszcze jakiś inny przekaźnik/bezpiecznik który wyzwala grzanie świeć lub jest z nim powiązany????
2)Które miejsca w układzie paliwowym są newralgiczne np złączki, króćce gdzie fizycznie układ mógł by się zapowietrzać
3) Paru kolegów zwracało uwagę na moduł pompy paliwa (pływak, pompa inne) w baku - czy w tym elemencie są jakieś zaworki i inne tzw wąskie gardła co z waszego doświadczenia mogą generować problemy ?
-- N sty 02, 2022 18:46 --
Przeanalizowałem ten wątek po raz kolejny
Powtarzalną anomalią są następujące rzeczy
- spadek temperatury poniżej +5
- postój auta powyżej 8 godzin
Z pomiarów VCDS i danych w necie wynika iż temperatura + 5 jest graniczną do włączenia świec żarowych i tu pytania :
1) Czy oprócz przekaźnika świec żarowych pod puszką z bezpiecznikami w komorze silnika jest jeszcze jakiś inny przekaźnik/bezpiecznik który wyzwala grzanie świeć lub jest z nim powiązany????
2)Które miejsca w układzie paliwowym są newralgiczne np złączki, króćce gdzie fizycznie układ mógł by się zapowietrzać
3) Paru kolegów zwracało uwagę na moduł pompy paliwa (pływak, pompa inne) w baku - czy w tym elemencie są jakieś zaworki i inne tzw wąskie gardła co z waszego doświadczenia mogą generować problemy ?
-- N sty 02, 2022 18:46 --
Możesz rozwinąć temat - wątek kosza był w zasadzie nietknięty w tym wątkuDziadek13 pisze:
- Dziadek13
- Specjalista
- Posty: 581
- Rejestracja: śr mar 21, 2018 20:36
- Auto:: Touran '04 1.9TDI AVQ
- Imię:: Jorg
- Podziękował: 12 razy
- Otrzymał podziękowań: 67 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
A odłączałeś czujnik temp silnika?, jak nie to spróbuj.Z resztą w pierwszym poście tego tematu @Muti to opisuje.
Sprawdziłeś czy podczas podgrzewania świec przychodzi na nie napięcie?.
Sprawdziłeś czy podczas podgrzewania świec przychodzi na nie napięcie?.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
- Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
- Imię:: Irek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Tak, prąd na świecach jest, odłączenie czujnika temp. płynu nic nie zmienia.
Podmieniony przekaźnik świec żarowych to samo
Dla tego zainteresował mnie wątek z pompą w baku
-- N sty 02, 2022 21:23 --
Tak, prąd na świecach jest, odłączenie czujnika temp. płynu nic nie zmienia.
Podmieniony przekaźnik świec żarowych to samo
Dla tego zainteresował mnie wątek z pompą w baku
-- Cz sty 06, 2022 18:00 --
Koledzy przyjrzałem się schematowi pompy tandemowej
Wynika z niego iż zawory zwrotne są w króćcach ... Z tego co poczytałem zwyczajnie się wycierają paliwo schodzi z pompy przez powrót. Na zdjęciu zaznaczone strzałkami.
Pytanie czy koledzy wymieniali pompy na nówki czy regenerowane.. ?
Bo tych Króćców nie da rady zregenerować
Ktoś może zgłębiał wiedzę ??
Na fotce zaznaczyłem te zawory strzałkami
Podmieniony przekaźnik świec żarowych to samo
Dla tego zainteresował mnie wątek z pompą w baku
-- N sty 02, 2022 21:23 --
Tak, prąd na świecach jest, odłączenie czujnika temp. płynu nic nie zmienia.
Podmieniony przekaźnik świec żarowych to samo
Dla tego zainteresował mnie wątek z pompą w baku
-- Cz sty 06, 2022 18:00 --
Koledzy przyjrzałem się schematowi pompy tandemowej
Wynika z niego iż zawory zwrotne są w króćcach ... Z tego co poczytałem zwyczajnie się wycierają paliwo schodzi z pompy przez powrót. Na zdjęciu zaznaczone strzałkami.
Pytanie czy koledzy wymieniali pompy na nówki czy regenerowane.. ?
Bo tych Króćców nie da rady zregenerować
Ktoś może zgłębiał wiedzę ??
Na fotce zaznaczyłem te zawory strzałkami
- Załączniki
-
- pompa tandem.jpg (23.29 KiB) Przejrzano 3099 razy
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
- Auto:: Audi A3
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Witam.
Widzę, że tu ciągnie się dobra burza mózgów na temat BMN.
Dołączę się z pytaniem o pompę tandemową. Głównie na nią stawiam w moim przypadku. Miałem śladowe ilości oleju w filtrze, a że niewiele oleju w filtrze działa jak barwnik to już mała ilość pozostawi ślad.
Rozruch jest zmienny. Czasem wydaję się, że to po wilgotnym poranku gorzej a czasem gdy postoi kilka dni to zadawalająco. Loteryjnie bez utartego schematu.
Zauważyłem ostatnio, że "podpompowanie" kluczykiem paliwa ma jakiś sens. Czas aktywacji pompy wstępnej w moim przypadku to około sekunda przy otwarciu drzwi i również sekunda przy pozycji zapłon.
"Podgrzanie" Webastem robi całkowitą robotę. Z tym, że podgrzanie to kilkuminutowe aż do aktywacji Climatronica (w moim przypadku do osiągnięcia 40°C) i odpalenie silnika. Nie można przy tym wnioskować, że silnik też ma taką temperaturę, bo to sygnał z czujnika G18 przy samym Webasto. Silnik akurat wtedy jeszcze jest co najwyżej "chuchany" a nie ogrzewany.
Chodzi o to, że przy ogrzewaniu dodatkowym wg opisów ci co mają ogrzewanie postojowe również mają przekaźnik J49 do wysterowania wstępnej pompy paliwa przez sterownik elektroniki. Jeśli zatem również jest wysterowana wstępna pompa paliwa to tłoczy paliwo do magistrali pompy tandemowej "budując" wstępne ciśnienie, które mogło się ulotnić przez zawór zwrotno-regulacyjny (1 bar) przy odpływie.
Wrzucam zdjęcie naszych pomp o których wspomniał rodo79, bo tamta jest z 1.9 ale oczywiście idea co do problemu ta sama. Stąd też moja również ciekawość co do tego czy to były nowe pompy czy "nowe" zregenerowane jakich dużo z odkręconym króćcem od podciśnienia?

Widzę, że tu ciągnie się dobra burza mózgów na temat BMN.
Dołączę się z pytaniem o pompę tandemową. Głównie na nią stawiam w moim przypadku. Miałem śladowe ilości oleju w filtrze, a że niewiele oleju w filtrze działa jak barwnik to już mała ilość pozostawi ślad.
Rozruch jest zmienny. Czasem wydaję się, że to po wilgotnym poranku gorzej a czasem gdy postoi kilka dni to zadawalająco. Loteryjnie bez utartego schematu.
Zauważyłem ostatnio, że "podpompowanie" kluczykiem paliwa ma jakiś sens. Czas aktywacji pompy wstępnej w moim przypadku to około sekunda przy otwarciu drzwi i również sekunda przy pozycji zapłon.
"Podgrzanie" Webastem robi całkowitą robotę. Z tym, że podgrzanie to kilkuminutowe aż do aktywacji Climatronica (w moim przypadku do osiągnięcia 40°C) i odpalenie silnika. Nie można przy tym wnioskować, że silnik też ma taką temperaturę, bo to sygnał z czujnika G18 przy samym Webasto. Silnik akurat wtedy jeszcze jest co najwyżej "chuchany" a nie ogrzewany.
Chodzi o to, że przy ogrzewaniu dodatkowym wg opisów ci co mają ogrzewanie postojowe również mają przekaźnik J49 do wysterowania wstępnej pompy paliwa przez sterownik elektroniki. Jeśli zatem również jest wysterowana wstępna pompa paliwa to tłoczy paliwo do magistrali pompy tandemowej "budując" wstępne ciśnienie, które mogło się ulotnić przez zawór zwrotno-regulacyjny (1 bar) przy odpływie.
Wrzucam zdjęcie naszych pomp o których wspomniał rodo79, bo tamta jest z 1.9 ale oczywiście idea co do problemu ta sama. Stąd też moja również ciekawość co do tego czy to były nowe pompy czy "nowe" zregenerowane jakich dużo z odkręconym króćcem od podciśnienia?
