BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Pompa podająca z baku nie ma nic do rzeczy. Ona na postoju nie utrzyma żadnego ciśnienia czt coś w tym stylu. Ma tylko podać paliwo bliżej że tak powiem. Do samej pompy tandem. Nie przepchnie nawet jednej kropli przez tandem nawet jakby 5 barów pompowała. Nie przeciśnie bo to wynika z budowy i zasady działania tandema. Tandem może łapać nieszczelnosc to raz a dwa może nie robić odpowiedniego ciśnienia. To zazwyczaj powoduje problem z odpalaniem i pełna mocą. Jak będzie się zapowjetrzac to ten pęcherz też będzie umniejszał ciśnienie paliwa. Zawsze mówię. Do testów weźcie dwa wężyki ieden podający do pompy tandem a drugi powrotny z tandema/głowicy. Te dwa wężyki do butelki z ropą wepnijcie. Fajnie by było odkręcić świece żarowe i zakręcić rozrusznikiem by przepompować paliwo. Tyle że to wygodne jest w 8 zaworowych tdi. Wtedy wkręcamy ponownie świece i odpalamy silnik. Powinien odpalić na widok kluczyka. W 16 zaworowych fajnie by było choć zrobić tak samo bez wykręcania świec i pozwolić by auto popracowało z 5 minut na tych wężykach z butelki. Zostawić to tak na noc nawet na dobę by po tym spróbować odpalić silnik. Obserwować a wężykach najlepiej przezroczystych czy na powrotnym nie idzie powietrze przy odpalaniu i po odpaleniu też. Wtedy się wyjaśni. Obroty wału korbowego przy odpalaniu zakładam że są na poziomie 270 obr/ min.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
- Auto:: Audi A3
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Nie no rozumiem, że pompa wstępna wytwarza tylko pilotujące ciśnienie dla pompy tandemowej i nie przepchnie dalej paliwa, bo tandem to nie jest pompa wody żeby wszystko wokół przepuszczać, bo wtedy to byłoby nie wytwarzanie ciśnienia a mieszanie jak w wiadrze.
W moim przypadku przy podpompowaniu paliwa do pompy tandem, czyli nie dalej, problemu nie ma.
Więc może ten zawór zwrotny, który jak rozumiem jest wbudowany już w filtrze paliwa nie jak to było w 1,9 nie trzyma i przepuszcza a powtórne zasilenie paliwem do pompy rozwiązuje problem.
Ktoś wie jak to dokładnie jest zbudowane w tym dekielku filtra paliwa? Zawór zwrotny i ten regulacyjny są już wkomponowane w całość?
Wrzucam schemat paliwa z 1.9 z ciekawościami jak to jest zbudowane.

W moim przypadku przy podpompowaniu paliwa do pompy tandem, czyli nie dalej, problemu nie ma.
Więc może ten zawór zwrotny, który jak rozumiem jest wbudowany już w filtrze paliwa nie jak to było w 1,9 nie trzyma i przepuszcza a powtórne zasilenie paliwem do pompy rozwiązuje problem.
Ktoś wie jak to dokładnie jest zbudowane w tym dekielku filtra paliwa? Zawór zwrotny i ten regulacyjny są już wkomponowane w całość?
Wrzucam schemat paliwa z 1.9 z ciekawościami jak to jest zbudowane.

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Zaworka zwrotnego może nawet nie być a auto powinno odpalać poprawnie. Ten zaworek to nie dioda prostownicza w elektryce że nie przepuszcza nic kompletnie w kierunku zaporowym. Co najwyżej szczelność na filtrze bywa czasem niezachowana. Te filtry to porażka. Ja ram to wywalam i wstawiam zwykły filtr puszkowy z dwoma tylko króćcami. Brak możliwości zapowietrzenia. Powrotne wężyki można zmostkowac takim filterkiem transparentnym to będzie widać czy powietrze w układzie się dostaje.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
- Auto:: Audi A3
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Po długim postoju bez zaworka zwrotnego powinien odpalić poprawnie? Nie za bardzo się z tym zgodzę. To, że to nie jest szczelna tama to oczywiście też mam tego świadomość. Jednakże te nieszczelność zaworu powinno być skompensowane "rzygnięciem" z pompy wstępnej. Dużo tego przy zapłonie nie przepycha ale akurat właśnie żeby ewentualny samoczynnych upust zniwelować do pompy tandemowej.
Gdyby tego zaworka nie było albo nie spełniałby on już swojej funkcji, to (moim zadaniem) przy dłuższych postojach (jakie u mnie są) pompa tandemowa zanim podpompowałaby samoczynnie niedomiar w jej komorze tłoczenia, to właśnie nie miałaby jak wytworzyć ciśnienia bo nie było by wystarczająco "surowca" z czego te odpowiednie ciśnienie do magistrali wytworzyć. Skutkiem tego byłoby uruchamianie z efektem "podpompowywania" jaki jest na przykład u mnie i z tego co czasem widzę u wielu.
Nawet pompy rotacyjne miały wbudowane coś na zasadzie zaworu tj. ogranicznik przepływu powrotnego.
Widziałem kilka innych przypadków gdzie uszczelniacze były winą ale tam to był efekt jakby "suchości" w samych pompowtryskiwaczach a nie tego "podpompowywania".
Ja osobiście w okresie zimowym to i tak ogrzewaniem postojowym podpompuje dystrybucję paliwa zanim dojdę do samochodu pilotem więc modyfikację ewentualną z filtrem/zaworem zostawię sobie na wiosnę.
Gdyby tego zaworka nie było albo nie spełniałby on już swojej funkcji, to (moim zadaniem) przy dłuższych postojach (jakie u mnie są) pompa tandemowa zanim podpompowałaby samoczynnie niedomiar w jej komorze tłoczenia, to właśnie nie miałaby jak wytworzyć ciśnienia bo nie było by wystarczająco "surowca" z czego te odpowiednie ciśnienie do magistrali wytworzyć. Skutkiem tego byłoby uruchamianie z efektem "podpompowywania" jaki jest na przykład u mnie i z tego co czasem widzę u wielu.
Nawet pompy rotacyjne miały wbudowane coś na zasadzie zaworu tj. ogranicznik przepływu powrotnego.
Widziałem kilka innych przypadków gdzie uszczelniacze były winą ale tam to był efekt jakby "suchości" w samych pompowtryskiwaczach a nie tego "podpompowywania".
Ja osobiście w okresie zimowym to i tak ogrzewaniem postojowym podpompuje dystrybucję paliwa zanim dojdę do samochodu pilotem więc modyfikację ewentualną z filtrem/zaworem zostawię sobie na wiosnę.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Już nie jeden wstawiał drugi zaworek zwrotny na wężu. Niektórzy to nawet zaciskali szczypcami wężyk na noc. Mówię ci ze ten zaworek nie zapobiega zademu cofaniu się tego paliwa. Można ten zaworek nawet wywalić i nic się nie zmieni. Tak jak mówiłem weź butelkę z ropą daj na wężykach do pompy tandem i wtedy testuj po dłuższym postoju. Możesz nawet pominąć filtr paliwa. Czyli dać wężyki dwa od pompy tandem do butelki i wtedy testuj. To żadna robota tak więc do dzieła.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
- Auto:: Audi A3
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Pierwsze co będę robił jak już to podpinał się manometrem sprawdzając ciśnienie wstępne za filtrem i jak ono się utrzymuje.
W Stanach pełno tego typu przypadków było z TDI gdzie nie pomijano w diagnostyce z problemów ze wstępnymi pompami. W tej części świata się przyjęło, że pompa wstępna ma mało do znaczenia, "bo kiedyś to jej nie było i odpalało" tyle, że jak jej nie było to głównie w pompach rotacyjnych o innym działaniu.
Ten test z butelkami to musiałby odwzorować na długim kawałku przewodu żeby było cokolwiek to zbliżone do rzeczywistości, bo na krótkim odcinku to zassie to i tak. Tak jak w elektryce (do której widzę, że lubisz porównywać) krótki przewód o małym polu przekroju żyły również wytrzyma więcej przepływu prądu niż ten sam o dłuższym odcinku jak w bezpieczniku topikowym.
Jeśli masz argumenty na to, że podpompowanie paliwa do tandemu i normalne odpalanie jest iluzją w moim przypadku i jak widzę jednak po wpisach wcześniejszych również u innych i nie ma to nic wspólnego z pompą wstępną, to można spisać protokół rozbieżności i się rozejść.
W Stanach pełno tego typu przypadków było z TDI gdzie nie pomijano w diagnostyce z problemów ze wstępnymi pompami. W tej części świata się przyjęło, że pompa wstępna ma mało do znaczenia, "bo kiedyś to jej nie było i odpalało" tyle, że jak jej nie było to głównie w pompach rotacyjnych o innym działaniu.
Ten test z butelkami to musiałby odwzorować na długim kawałku przewodu żeby było cokolwiek to zbliżone do rzeczywistości, bo na krótkim odcinku to zassie to i tak. Tak jak w elektryce (do której widzę, że lubisz porównywać) krótki przewód o małym polu przekroju żyły również wytrzyma więcej przepływu prądu niż ten sam o dłuższym odcinku jak w bezpieczniku topikowym.
Jeśli masz argumenty na to, że podpompowanie paliwa do tandemu i normalne odpalanie jest iluzją w moim przypadku i jak widzę jednak po wpisach wcześniejszych również u innych i nie ma to nic wspólnego z pompą wstępną, to można spisać protokół rozbieżności i się rozejść.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Kiedyś 1.9 tdi na pompowtryskach też nie miały pompy podającej. Jakoś chodziły co nie? Np ajm w golfie 4 z lat 1999 itp. Później dołożyli pompkę w baku nie powiem. 1.9 tdi na pompie rotacyjnej nie miał wcale pompy podającej to się zgadza ale wydaje mi się że te najbardziej by potrzebowały taka pompkę. Sporo dieslow nawet na CR nie ma pompki w baku i też chodzi. Mówię ci weź zrób na wężykach test. Wężyka kup 3 metry i na pół przetnij to ci wyjdzie po 1.5m bo powrót i podejście musi być. Pompkę w baku odłącz lub na filtrze paliwa zmostkuj kawałkiem wężyka. Co się może okazać jak zmostkujesz ten filtr? Wiesz?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
- Auto:: Audi A3
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Mostkując na filtrze zasilanie do silnika z powrotem do silnika? Zakładając, że ten zawór regulacyjny (jeśli on tam jest w tym deklu) to będzie blokował przepływ powrotny do baku więc będzie się wytwarzać w samym filtrze ciśnienie i ewentualne przecieki mogłyby wyjść na pokrywie.
Co ten test z butelkami i pęcherzykami powietrza na powrocie ma mi powiedzieć? Przecież u mnie nie powrót się okazuje problemem tylko linia zasilająca.
Jakbym chciał sprawdzać szczelność pompy tandemowej i pompowtryskiwaczy to wolałbym zrobić test jaki podają w serwisówce z podaniem ciśnienia 1,5 bara na śrubunku przy pompie tandemowej z zaślepionymi wężykami powrotu i zasilania przy tandemie i patrzyć czy ciśnienie się utrzymuje wtedy wychodzi, że gdzieś jest nieszczelność.
Co do AJM z 1999 to nie wiem ale na schematach elektrycznych od maja 99 to ta pompa jest. Zakładając, że tak było i wypuścili niedopracowanie, to co się w takim stanie stało, że poszliby po rozum do głowy i montowaliby jednak "zbędny" element w silnikach PD aż do zmiany na CR?
CR ma za to pompę przed pompą wysokiego ciśnienia co robi jej ciśnienie wstępne 5 barów więc to jeszcze inna bajka.
A to, że ludzie zakładają sobie ileś tam zaworów zwrotnych robiąc z tego koralik czy różaniec i nic nie uzyskują, to moje pytanie jest co było w ich przypadku problemem? Bo jak mieli nieszczelność na pompowtryskiwaczach czy nieszczelny tandem no to różaniec nie pomoże. Tyle, że w ich przypadku pewnie jednak te paliwo było dostarczane i utrzymywane w takim razie pod sam tandem. To zupełnie inne problemy i ten nawet mój gdyby się okazał tym co myślę nie będzie uniwersalnym rozwiązaniem dla "trudnego rozruchu po postoju dla BMN" dla innych.
Co ten test z butelkami i pęcherzykami powietrza na powrocie ma mi powiedzieć? Przecież u mnie nie powrót się okazuje problemem tylko linia zasilająca.
Jakbym chciał sprawdzać szczelność pompy tandemowej i pompowtryskiwaczy to wolałbym zrobić test jaki podają w serwisówce z podaniem ciśnienia 1,5 bara na śrubunku przy pompie tandemowej z zaślepionymi wężykami powrotu i zasilania przy tandemie i patrzyć czy ciśnienie się utrzymuje wtedy wychodzi, że gdzieś jest nieszczelność.
Co do AJM z 1999 to nie wiem ale na schematach elektrycznych od maja 99 to ta pompa jest. Zakładając, że tak było i wypuścili niedopracowanie, to co się w takim stanie stało, że poszliby po rozum do głowy i montowaliby jednak "zbędny" element w silnikach PD aż do zmiany na CR?
CR ma za to pompę przed pompą wysokiego ciśnienia co robi jej ciśnienie wstępne 5 barów więc to jeszcze inna bajka.
A to, że ludzie zakładają sobie ileś tam zaworów zwrotnych robiąc z tego koralik czy różaniec i nic nie uzyskują, to moje pytanie jest co było w ich przypadku problemem? Bo jak mieli nieszczelność na pompowtryskiwaczach czy nieszczelny tandem no to różaniec nie pomoże. Tyle, że w ich przypadku pewnie jednak te paliwo było dostarczane i utrzymywane w takim razie pod sam tandem. To zupełnie inne problemy i ten nawet mój gdyby się okazał tym co myślę nie będzie uniwersalnym rozwiązaniem dla "trudnego rozruchu po postoju dla BMN" dla innych.
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Mówisz że nie wiesz ale ja wiem i przy kilku takich ajm grzebałem. Zresztą mojej żony wujek nadal ma takiego golfik ajm i jakieś 3 lata temu mu uszczelniałem pompę tandem oraz czyściłem smok w baku. Brak pompy w koszu w baku.
Ale nieważne. Zmostkuj te dwa kricce co ci pisałem na filtrze. Zobaczysz że nic nie puści na filtrze to po pierwsze to nawet w tym wezyku teoretycznie powinna ropą płynąć z tego podającego do powrotnego krocca a nie będzie lecieć. Zaslep palcem tu gdzie wychodzic powinno paliwo a zostaw otwarty niby powrót to zobaczysz jak ci powrotem psiknie i będzie wylatywać paliwo. To też zastanawiające co nie?
Teoretycznie zaworek zwrotny jak silnik już pracuje to żadnej roboty nie robi. Zgodzisz się z tym? Czy utrzyma ten zaworek zwrotny jakieś ram ciśnienie czy choćby paliwo przez np 10 godzin? Myślisz że on to wykona? To nie kran że zakręcisz i amen ani w jedną ani w drugą.
Co do ciśnienia wstępnego przy CR to jest tak:
Pompa paliwowa w zbiorniku (11) tłoczy paliwo do obwodu niskiego ciśnienia pompy wysokiego ciśnienia (4). Ciśnienie paliwa w obwodzie niskiego ciśnienia wynosi przy normalnej pracy od 0,5 do 5 bar. Podczas rozruchu zimnego i gorącego silnika ciśnienie wzrasta do 6,5 bar: przy „zimnym“ rozruchu zapewnia to wyższe ciśnienie początkowe w obwodzie wysokiego ciśnienia i tym samym szybsze uruchomienie silnika. Przy rozruchu nagrzanego silnika, podwyższone ciśnienie zapobiega tworzeniu się pęcherzyków oparów.
Ale nieważne. Zmostkuj te dwa kricce co ci pisałem na filtrze. Zobaczysz że nic nie puści na filtrze to po pierwsze to nawet w tym wezyku teoretycznie powinna ropą płynąć z tego podającego do powrotnego krocca a nie będzie lecieć. Zaslep palcem tu gdzie wychodzic powinno paliwo a zostaw otwarty niby powrót to zobaczysz jak ci powrotem psiknie i będzie wylatywać paliwo. To też zastanawiające co nie?
Teoretycznie zaworek zwrotny jak silnik już pracuje to żadnej roboty nie robi. Zgodzisz się z tym? Czy utrzyma ten zaworek zwrotny jakieś ram ciśnienie czy choćby paliwo przez np 10 godzin? Myślisz że on to wykona? To nie kran że zakręcisz i amen ani w jedną ani w drugą.
Co do ciśnienia wstępnego przy CR to jest tak:
Pompa paliwowa w zbiorniku (11) tłoczy paliwo do obwodu niskiego ciśnienia pompy wysokiego ciśnienia (4). Ciśnienie paliwa w obwodzie niskiego ciśnienia wynosi przy normalnej pracy od 0,5 do 5 bar. Podczas rozruchu zimnego i gorącego silnika ciśnienie wzrasta do 6,5 bar: przy „zimnym“ rozruchu zapewnia to wyższe ciśnienie początkowe w obwodzie wysokiego ciśnienia i tym samym szybsze uruchomienie silnika. Przy rozruchu nagrzanego silnika, podwyższone ciśnienie zapobiega tworzeniu się pęcherzyków oparów.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 7
- Rejestracja: pt sty 07, 2022 11:55
- Auto:: Audi A3
- Imię:: Sebastian
- Lokalizacja: świętokrzyskie
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Czy ja wiem czy zastanawiające. Skoro zmostkuje się zasilanie z powrotem to właśnie ten zawór regulacyjny ma działać, że nie przepuszcza do baku tylko do filtra. Więc jak tam się robi obieg zamknięty to ta bańka powietrza która jest wężyk stoi w miejscu. Po zaślepieniu zasilania również jedynym wyjściem jest powrót przez zawór regulacyjny. Myślałem, że chodzi ci skoro te filtry były takie wadliwe o właśnie wytworzenie tego ciśnienia gdzie nie miałoby gdzie to ujść żeby sprawdzić szczelność filtra.
Były te AJM z samym czujnikiem poziomy paliwa co nie zmienia faktu, że to rozwiązanie w dalszej ewolucji nie ma bytu.
Jak silnik pracuje to oczywiście, że nic nie robi bo ciśnienie czy to pompy wstępnej czy zasysania tandemu go i tak otwiera jak ma próg otwarcia tylko 0,2 bara. Czy utrzyma ciśnienie na długo tego nie wiem. Musiałbym dorwać jakiś zawór na wężu co był w 1,9 i się przekonać na własne oczy. Jeśli ten u mnie w deklu nie trzyma wcale to ciśnienie jakie jest wtedy na linii to pewnie 0. Żeby wytworzyć cokolwiek (zakładając, że ten zawór nic nie trzyma i jest jak to określiłeś dekoracją) to pompa wstępna musi być sprawna a nie tylko buczeć, dając pozory że żyje i robi swoją robotę.
EDIT::
Nie wiem czy edytowałeś odpowiedź i dodałeś ostatni akapit o CR ale ładnie to skopiowałeś. I to nie jest tak jednoznacznie w TDI z CR.
W 1.2 za wytworzenie ciśnienia 5 bar potrzebnego do zapewniania stałego zasilania pompy wysokiego ciśnienia była pompa w baku. Mocniejsza z tego co widać.
W 1.6 (np. CAYC, które masz) była pompa wstępna w baku potem pompa mechaniczna wstępna, która robiła potrzebne 5 bar do pompy wysokiego ciśnienia. Razem tworzyły jeden komponent z zaworem dozowania paliwa.
W 2.0 była znowu pompa wstępna w baku a potem elektroniczna dodatkowa pompa dla 5 bar następnie paliwo trafiało do pompy wysokociśnieniowej.
Były te AJM z samym czujnikiem poziomy paliwa co nie zmienia faktu, że to rozwiązanie w dalszej ewolucji nie ma bytu.
Jak silnik pracuje to oczywiście, że nic nie robi bo ciśnienie czy to pompy wstępnej czy zasysania tandemu go i tak otwiera jak ma próg otwarcia tylko 0,2 bara. Czy utrzyma ciśnienie na długo tego nie wiem. Musiałbym dorwać jakiś zawór na wężu co był w 1,9 i się przekonać na własne oczy. Jeśli ten u mnie w deklu nie trzyma wcale to ciśnienie jakie jest wtedy na linii to pewnie 0. Żeby wytworzyć cokolwiek (zakładając, że ten zawór nic nie trzyma i jest jak to określiłeś dekoracją) to pompa wstępna musi być sprawna a nie tylko buczeć, dając pozory że żyje i robi swoją robotę.
EDIT::
Nie wiem czy edytowałeś odpowiedź i dodałeś ostatni akapit o CR ale ładnie to skopiowałeś. I to nie jest tak jednoznacznie w TDI z CR.
W 1.2 za wytworzenie ciśnienia 5 bar potrzebnego do zapewniania stałego zasilania pompy wysokiego ciśnienia była pompa w baku. Mocniejsza z tego co widać.
W 1.6 (np. CAYC, które masz) była pompa wstępna w baku potem pompa mechaniczna wstępna, która robiła potrzebne 5 bar do pompy wysokiego ciśnienia. Razem tworzyły jeden komponent z zaworem dozowania paliwa.
W 2.0 była znowu pompa wstępna w baku a potem elektroniczna dodatkowa pompa dla 5 bar następnie paliwo trafiało do pompy wysokociśnieniowej.
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
- Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
- Imię:: Irek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Koledzy proszę o poratowanie wiedzą.
1) próbując zacisnąć przewody na powrocie z pompy TANDEM poruszyłem wiązkami zarówno od czujnika temperatury paliwa jak te wokół filtra oleju zapewne od czujnika G40 - oczywiście próba przyniosła efekt i autko rzeczywiście lepiej zapaliło ( z tym zaciśniętym przewodem). Po zdjęciu zacisków i odstawieniu autka na równe 6 dnie i 5 nocy zmuszony byłem je odpalić.
Z sceptycznym podejściem to ważne przekręcałem bardzo powoli kluczyk w stacyjce. KU MOJEMU ZDZIWIENIU AUTKO ODPALIŁO Z PÓŁOBROTU
I to moje pytanie - co mogłem poruszyć w "elektryce" ze auto tak ładnie zapaliło lub co może coś w stacyjce ??
2) Druga sprawa dotyczy zmiany kąta synchronizacji - ustawiłem na -0,35 i trochę rozjechały się dawki na wtryskach, przy + 0,7 miałem w granicach +- 0,15 ( na każdym cylindrze) teraz dochodzą do +- 0,5 - pytanie co mogłem spierniczyć przy zmianie kąta synchronizacji
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie info
1) próbując zacisnąć przewody na powrocie z pompy TANDEM poruszyłem wiązkami zarówno od czujnika temperatury paliwa jak te wokół filtra oleju zapewne od czujnika G40 - oczywiście próba przyniosła efekt i autko rzeczywiście lepiej zapaliło ( z tym zaciśniętym przewodem). Po zdjęciu zacisków i odstawieniu autka na równe 6 dnie i 5 nocy zmuszony byłem je odpalić.
Z sceptycznym podejściem to ważne przekręcałem bardzo powoli kluczyk w stacyjce. KU MOJEMU ZDZIWIENIU AUTKO ODPALIŁO Z PÓŁOBROTU
I to moje pytanie - co mogłem poruszyć w "elektryce" ze auto tak ładnie zapaliło lub co może coś w stacyjce ??
2) Druga sprawa dotyczy zmiany kąta synchronizacji - ustawiłem na -0,35 i trochę rozjechały się dawki na wtryskach, przy + 0,7 miałem w granicach +- 0,15 ( na każdym cylindrze) teraz dochodzą do +- 0,5 - pytanie co mogłem spierniczyć przy zmianie kąta synchronizacji
Z góry bardzo dziękuję za wszelkie info
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Temat porannego rozruchu wraca na forum od lat, u mnie też wraca pomimo grzebania w PD, dlatego poddałem się. Nie ma znaczenia czy lato czy zima. Do pandemii jakoś problem niezauważalny (auto chodziło codziennie). Ewidentnie paliwo gdzieś nocą ucieka z zasilania. Na ile wymiana pompy tandem + podstawy filtra na nowe rozwiąże problem?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4953
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 418 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Czemu wymieniać? Sprawdzić nie lepiej? W warsztacie pracując też byś tak chciał testować na kliencie. Pompę tandem mozna sprawdzić. Przede wszystkim czy robi ciśnienie. Szczelność to zawsze można ją rozebrać i wymienić uszczelki. Filtr paliwa to bym wstawił nawet tylko na testy taki zwykły z wejściem in i out.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 9
- Rejestracja: śr gru 29, 2021 23:12
- Auto:: ALTEA FREETRACK 2.0 BMN
- Imię:: Irek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
U mnie sprawa wyszła zeszłej zimy praktycznie na końcu.alcest pisze:Temat porannego rozruchu wraca na forum od lat, u mnie też wraca pomimo grzebania w PD, dlatego poddałem się. Nie ma znaczenia czy lato czy zima. Do pandemii jakoś problem niezauważalny (auto chodziło codziennie). Ewidentnie paliwo gdzieś nocą ucieka z zasilania. Na ile wymiana pompy tandem + podstawy filtra na nowe rozwiąże problem?
Problem był tylko zimą w temperaturze od 5 stopni w dół.
Najpierw wymieniliśmy uszczelniacze w pompkach a że nadeszły dodatnie temperatury wszytko wróciło do normy.
Przyszły pierwsze mrozy i znów skurczybyk miał humory.
I gdyby nie fakt iż auto musi postać min 24h problem był by nie zauważony.
Z racji że auto znane od nowości i prze 210 tyś nikt nie wymieniał świec postanowiłem je sprawdzić.
Okazały się zużyte mimo że grzały ale czas rozgrzewania był stanowczo za długi. W BMN ECU wysterowuje je na 2s.
Przyniosło to poprawę w tym że rzeczywiście równo odpalał nie puszczał bąka.
Ale nie to.
To manometr w łapę i od końca
Zmierzyliśmy ciśnienie na pompie w baku ... niby pompa chodziła ale gówno co pompowała 0,2 BAR to max. Po wyjęciu okazało się że jest dodatkowo zawalona w oleju - to już wiadoma że tandem puszcza na sekcji do wymiany
W między czasie zabawa z kątem synchronizacji
Wszystkie te czynności przynosiły efekt ale nie zadowalający.
Zanim zdecydowałem się na wymianę pompy przestudiowałem jej budowę i zagadałem z pompiarzem. Okazało się że nawet jak pokuszę się o regenerację to mogę usterki nie usunąć.
Cały pic z tą pompą polega na tym iż w są w niej dwa zawory kulkowe jeden na wejściu paliwa drugi na powrocie i zwyczajnie po takich przebiegach mogą puszczać a są one nie rozbieralne.
Na dniach zakładam nówkę i dam znać
Nie piszę o weryfikacji odczytów wszystkich czujników - bo to podstawa.
Sprawdź filtr paliwa jak jest czarny znaczy za tandem może być winowajcą.
Zastanawia mnie dla czego u Ciebie nawet latem słabo pali...
Usterka podobna ale niekoniecznie to samo
- alcest
- Użytkownik
- Posty: 156
- Rejestracja: wt cze 30, 2015 07:49
- Auto:: 1.9 TDI BXE 06'
- Imię:: Radek
- Podziękował: 34 razy
- Otrzymał podziękowań: 7 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Dzięki za odpowiedzi Panowie. Czemu latem? Nie mam pojęcia, myślę że zwyczajnie nalot robi swoje 319k obecnie (450-500k km? real). Filtr paliwa w środku nigdy nie był czarny. Świeczki roczne ale one nie mają nic do gadania (latem). Generalnie - Vacum/Tandem - tego nie dotykałem przez 6 lat użytkowania Turka. Może i nadejszła pora na niego. Tylko - robić regenerację? Co wybrać na nówkę? W jakich pieniądzach ewentualnie?
Miał się już martwić tym nowy właściciel ale plany się zmieniły
Miał się już martwić tym nowy właściciel ale plany się zmieniły
