Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Raczej nie leje tylko poprostu niedomaga. Ale zamien wpierw pompki miejscami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Dobra, tak to wygląda po zamienieniu 4 z 1. Na 5 cylindrze korekty ostro na minus. Dwójka się wyrownala, a jedynka w okolicy 1.00mg/suw się trzyma. Na początku przestał dymic, a po chwili znowu zaczął.
Przed zamiana.

Po zamianie

A nawet 5 koryguje ponad 2

Wydaje mi się, że jednak pierwotnie 1 wtrysk się zepsuł. Tylko dziwne, że na 4 teraz korekty nie są wysokie..
NzTT
Przed zamiana.

Po zamianie

A nawet 5 koryguje ponad 2

Wydaje mi się, że jednak pierwotnie 1 wtrysk się zepsuł. Tylko dziwne, że na 4 teraz korekty nie są wysokie..
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Sprawdz jakie cisnienie daje pompa tandem. Poerwszy i drugi gar moze dostawac malo paliwa wiec korekcje tam tez moga byc od tego wysokie.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
1 i 2 są w tym silniku najbliżej pompy tandemowej, także to nie to
tutaj rozrząd jest od skrzyni
NzTT

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- maciej22.86
- Przeglądacz
- Posty: 59
- Rejestracja: śr lut 24, 2016 02:38
- Auto:: 1T1 1.9 TDI 77KW
- Imię:: MACIEJ
- Lokalizacja: GNIEZNO
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
A jak u mnie wygląda 23 kanał??Pojawia mi się błąd 17058 czyli chyba świeca żarowa. Proszę o informację..
Po kolei od lewej -17,0. -26,0 -42,0 -32,0
Po kolei od lewej -17,0. -26,0 -42,0 -32,0
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Rozrzad od skrzyni ale czy gary sa liczone id rozrzadu? Wiekszosc aut ma liczone poprostu od prawej strony. W 2.5 tdi tych nowszych zbytnio nie grzebalem. Raz tylko turbo robilem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Zazwyczaj się liczy od rozrządu. Taka zasadę znałem i się sprawdza póki co
NzTT

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Policz gary w 1.7 isuzu czyli silnikach niepamietnie znanych w oplach czy innych markach. Mimo ze rozrzad jest tradycyjnie to gary liczymy od skrzyni.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
- maciej22.86
- Przeglądacz
- Posty: 59
- Rejestracja: śr lut 24, 2016 02:38
- Auto:: 1T1 1.9 TDI 77KW
- Imię:: MACIEJ
- Lokalizacja: GNIEZNO
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob gru 03, 2016 20:42
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI (105KM)
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: pomorskie
- Podziękował: 3 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Witam wszystkich forumowiczów.
Mam problem z autem.
Dane pacjenta:
-VW Touran
-rocznik 2006
-1,9 TDI 105KM (BLS)
-przebieg z licznika 189 tyśkm
Proszę o odczytanie danych z bloków pomiarowych 13, 18, 23.
Auto kopci na czarno lub biało.
Pod wylotem z tłumika czarna plama.
Odpala dobrze jak należy zarówno zimne i ciepłe.
Jedzie w miarę ok, jednak podczas gwałtownego przyspieszania (pedał w podłogę) autem zaczyna telepać (wibracje na budzie)
Mechanikowi wygasły pomysły.
Co zrobiliśmy:
-wymienione sprzęgło z kołem dwumasowym (oryginał sachs)
-wtryski po wymianie gumek uszczelniających
-wymienione przeguby wewnętrzne
-wymienione 4 koła
-podmienione kompletne półosie z przegubami
-remont mechanizmu różnicowego skrzyni biegów
BEZ EFEKTU!!!
Czy to może być wina wtrysków???
Dla mnie dziwne pomiary w bloku 018:
-wolne obroty 4 x 0.0 (jest ok)
-3 tyś obrotów i więcej 4 x 4.0 (chyba coś nie tak)
-po puszczeniu gazu 4 x 128
Bardzo proszę o podpowiedź co dalej z tym robić...
Jak co mam vcds mogę robić kolejne zrzuty lub logi.
Każda podpowiedź będzie bezcenna☺
Mam problem z autem.
Dane pacjenta:
-VW Touran
-rocznik 2006
-1,9 TDI 105KM (BLS)
-przebieg z licznika 189 tyśkm
Proszę o odczytanie danych z bloków pomiarowych 13, 18, 23.
Auto kopci na czarno lub biało.
Pod wylotem z tłumika czarna plama.
Odpala dobrze jak należy zarówno zimne i ciepłe.
Jedzie w miarę ok, jednak podczas gwałtownego przyspieszania (pedał w podłogę) autem zaczyna telepać (wibracje na budzie)
Mechanikowi wygasły pomysły.
Co zrobiliśmy:
-wymienione sprzęgło z kołem dwumasowym (oryginał sachs)
-wtryski po wymianie gumek uszczelniających
-wymienione przeguby wewnętrzne
-wymienione 4 koła
-podmienione kompletne półosie z przegubami
-remont mechanizmu różnicowego skrzyni biegów
BEZ EFEKTU!!!
Czy to może być wina wtrysków???
Dla mnie dziwne pomiary w bloku 018:
-wolne obroty 4 x 0.0 (jest ok)
-3 tyś obrotów i więcej 4 x 4.0 (chyba coś nie tak)
-po puszczeniu gazu 4 x 128
Bardzo proszę o podpowiedź co dalej z tym robić...
Jak co mam vcds mogę robić kolejne zrzuty lub logi.
Każda podpowiedź będzie bezcenna☺
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Po mojemu to wtryski sa zasilane piana. Wyciagnij pompki jeszcze raz i dokladnie zerknij na oringi czy nie sa pokaleczone. Gniazda pompek w glowicy jak wygladaja?
-- N gru 04, 2016 06:32 --
Po mojemu to wtryski sa zasilane piana. Wyciagnij pompki jeszcze raz i dokladnie zerknij na oringi czy nie sa pokaleczone. Gniazda pompek w glowicy jak wygladaja?
-- N gru 04, 2016 06:32 --
Po mojemu to wtryski sa zasilane piana. Wyciagnij pompki jeszcze raz i dokladnie zerknij na oringi czy nie sa pokaleczone. Gniazda pompek w glowicy jak wygladaja?
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob gru 03, 2016 20:42
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI (105KM)
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: pomorskie
- Podziękował: 3 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Wesol To rada dla mnie?
Pytam, bo post jest tak długi...
Jeśli mogę zapytać skąd takie wnioski?
Te dane mogą wskazywać na zapowietrzenie układu?
Z wtryskami było tak, że mój kolega mechanik na wieść, że auto kopci i wyraźnie za autem czuć niedopaloną ropę wpadł na pomysł że to muszą być wtryski. Miał używane wtryski u siebie więc dokupił komplet oringów założył i niby z tym kopceniem trochę lepiej, ale nadal problem nie zniknął.
Żałuję, że nie zrobiłem przed tym zabiegiem żadnych pomiarów vcds, ale teraz jest już za późno na żale...
Czekam na kontynuację tematu
Pytam, bo post jest tak długi...
Jeśli mogę zapytać skąd takie wnioski?
Te dane mogą wskazywać na zapowietrzenie układu?
Z wtryskami było tak, że mój kolega mechanik na wieść, że auto kopci i wyraźnie za autem czuć niedopaloną ropę wpadł na pomysł że to muszą być wtryski. Miał używane wtryski u siebie więc dokupił komplet oringów założył i niby z tym kopceniem trochę lepiej, ale nadal problem nie zniknął.
Żałuję, że nie zrobiłem przed tym zabiegiem żadnych pomiarów vcds, ale teraz jest już za późno na żale...
Czekam na kontynuację tematu

- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Tradycyjnie zasze sie sprawdza sprezanie na garach cisnienei na pompie tandemowej no i te neiszczesne oringi na pompkach. To taka trojca swieta w PD.
Sprawdz i podaj wyniki.
Sprawdz i podaj wyniki.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
-
- Kandydat
- Posty: 6
- Rejestracja: sob gru 03, 2016 20:42
- Auto:: VW Touran 1,9 TDI (105KM)
- Imię:: Darek
- Lokalizacja: pomorskie
- Podziękował: 3 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Ok, rozumiem, dzięki
Te ciśnienia są do sprawdzenia jedynie specjalistycznym przyrządem czy można gdzieś je podejrzeć vcds-em?

Te ciśnienia są do sprawdzenia jedynie specjalistycznym przyrządem czy można gdzieś je podejrzeć vcds-em?
- wesol
- Władca postów
- Posty: 4961
- Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
- Auto:: touran BLS i 2x CAYC
- Imię:: Pawel
- Lokalizacja: Goleniów
- Podziękował: 21 razy
- Otrzymał podziękowań: 420 razy
Re: Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtrys
Nie no gdzie w cylindrze czujnik cisnienia mialby byc.Wykrecamy wszystkie swiece zarowe. W miejsce swiecy zarowej wkreca sie redukcje podpinamy manometr i po odpieciu wtyczki glownej sterowania pompowtryskow(tej przy pompie tandem) krecimy rozrusznikiem az wskazowka nie bedzie sie podnosic. Tak wszystkie gary sprawdzamy. Czyli krecenie rozrusznikiem okolo 5-10 sekund na kazdy gar. Wyniki podajesz na forum. Tandemowa to chyba podawalem gdzies ze wykrecamy zaslepke na boku pompy i tez wkrecamy manometr i sprawdzamy na jalowych obrotach i na podniesionych.
stawiam na podgieta korbe albo co bardziej prawdopodobne problem z pompka lub oringami.
stawiam na podgieta korbe albo co bardziej prawdopodobne problem z pompka lub oringami.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC