A mi wczoraj doszło kilka części. Zaczynam powoli przygotowywać autko do zimy chociaż jeszcze na dworku w miarę ciepło.
Pierwszy etap to wymiana kilku części i zabezpieczenie podwozia.
- uszczelniacze pompowtryskiwaczy - 038 198 051C (oryginał)
- łożysko koła przedniego - SKF VKBA 3643
- odboje tylnego amortyzatora - 1K0 511 363 R (oryginał)
- rury osłonowe tylnego amortyzatora - 1K0 513 425 (oryginał)
- preparat ochronny do podwozi i progów firmy Wurth "baranek" - 08930 309
Autko dziś wędruje do mechanika.
Za dwa tygodnie najprawdopodobniej drugi etap, czyli wymiana sprzęgła z kołem dwumasowym.
P.S.
Już po zmianach, proponuje dla właścicieli Touranów z okresu 2003-2005 żeby zobaczyli te tylne gumy amortyzatorów i z tyłu podwozie. Gumy tylnych amortyzatorów (odboje) w moim autku były już wyeksploatowane, jeden był w dwóch miejscach poprzerywany jeszcze trochę i by się rozleciał na trzy części, a drugi w połowie był przerwany właśnie na dwie części. Jak szukałem autka to w większości te odboje były do wymiany, koszt części nie jest duży, a jak zaniedbamy na czas wymianę to amortyzatory szlak trafi.
Jak byłem u mechanika stał drugi Touran z 2004 i powiem krótko gumy tylnych amortyzatorów miał pozrywane i naloty rdzy w tylnej części podwozia, żeby było ciekawie w identycznym miejscu co w moim, sam oglądałem i jak widać coś mechanicy VW spartaczyli, jak bym zrobił zdjęcia tej rdzy w tamtym i moim autku to bym później nie rozpoznał które to moje podwozie, albo bym myślał że to ten sam samochód.
U mnie naloty rdzy zdrapane, wyczyszczone rozpuszczalnikiem i położony baranek, myślę, że na jakiś czas mam z tym z głowy.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa