Filtr powietrza K&N

Silnik (ON, PB, LPG, CNG), układ przeniesienia napędu, układ wydechowy itp.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

niko02,dokładnie jak rob555 pisze ;) Wyczyść przepływomierz alkoholem izopropylowym (IPA) :) U mnie jak włożyliśmy inny przepływomierz (teoretycznie sprawny) u Roberta to od razu gorsze wyniki były :P
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Post autor: darek8677 »

potwierdzam i podtrzymuje zdanie Jaca Touran. Jacek dobrze prawi :piwo:
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

Chopy bez wojen ;) każdy ma swoje doświadczenia I swoje zdanie i każdy robi jak uważa.
Pozdrowionka
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Post autor: darek8677 »

moze i tak ale przepływka prawde powie ;) za jakis czas :/ Wiadomo jaki przepływ powietrza mają doładowane silniki. Trzymam sie MANA ;) POZRAWIAM :brawa:
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

darek8677,

szczerze... żeby tylko przepływka to bym sie nie martwił ;). Oby obce ciało się nie przedarło bo wtedy gorszy ambaras ;(
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
rob555
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdansk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: rob555 »

Ostatnio robilem taki test u siebie w leonie :
- wkladka K&N w orginalna obudowe filtra 303KM 382Nm
- filtr wogule wyjety 310KM 399Nm
- stozek K&N 309Nm 395Nm
- orginalna wkladkla papierowa knechta 312KM 402Nm....

silnik R36 BWS wolnossacy...wiec teoretycznie najbardziej podatny na odetkanie dolotu.

W seryjnym TDI (czy chipsowanym) wydawanie kasy na mokry filtr to osobiscie dla mnie glupota. Przeplywka sie zasyfia co skutkuje idiotycznymi wskazaniami po pewnym czasie a na mocy naprawde NIC ale to NIC nie przyrasta (w stosunku do dobrego filtra papierowego).
Awatar użytkownika
darek8677
Użytkownik
Posty: 201
Rejestracja: pt lis 23, 2012 19:54
Auto:: Touran'06BXE 105KM
Imię:: Darek
Lokalizacja: PARYŻ/RZESZÓW

Post autor: darek8677 »

w sumie to na necie znalazlem wiecej negatywnych opini np:forum audi a5 3.0TDI niz pozytywow (chodzi mi glownie o silniki TDI) Musialbym pojezdzic troche zeby sie wypowiedziec, no ale od czego jest forum? :mrgreen: Pozdro ;)
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Mam K&N od jakiegoś czasu i no cóż... Brak jakiejkolwiek odczuwalnej różnicy. Tyle co że po wizycie u rob555, wymyłem sobie przepływke bo faktycznie była pokryta cieńkim filmem olejowym a do czyszczenia uzyłem CJC Air Sensor Clen w sprayu kupione w InterCars za 22,0 pln
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

ktoś podpowie, jak to wyczyścić?
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

niko02 pisze:ktoś podpowie, jak to wyczyścić?
przepływke? Ja poprostu, odłaczyłem zdemontowałem cały odcinek kolektora ssącego od filtra razem z korpusem przepływomierza, nastepnie wykręciłem przepływke, obficie ja spryskałem tym cleanerem i pozostawiłem do wyschniecia.
Reszte kolektora tez wymyłem i odtłusciłem. Oczywiscie tez przy okazji wyczysciłem i nasaczyłem (bardzo delikatnie) na nowo filtr.
Jest troche zabawy z wykreceniem przepływki bo potrzebny torx z dziurka, a własciwie to nie torx bo gwiazdka jest troche inna, ja poradziłem sobie kombinerkami chwytajac poprostu bokiem za łepek wkretu. Gdzies czytałem ze co niektórzy nacinaja łep wkreta brzeszczotem pod płaski śrubokręt.
No i jest jeszcze zacisk spręzynowy na rurze za przepływomierzem, da sie go ścisnac kombinerkami przy demontażu, niestety przy montazu nie jest to juz takie proste no chyba że ktos ma odpowiedni do tego sprzet. Dlatego tez polecam przy demontazu ścisnac ta opaske i czymś zabezpieczyc w takiej scisnietej pozycji aby potem sie nie biedzić z montazem... :oops:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

ktoś podpowie, jak to wyczyścić
Kupujesz w sklepie elektronicznym kontakt IPA , psikasz przepływkę i delikatnym pędzelkiem oczyszczasz.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

Dziwne, że wymagane czy też zalecane będzie czyszczenie "jakiejś" (bo inaczej z mojej perspektywy tego nie nazwę) przepływki.
Producent o tym nie informuję.

hmmm
Ostatnio zmieniony pn sty 20, 2014 19:43 przez Ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
rob555
Przeglądacz
Posty: 79
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 12:28
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: gdansk
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy

Post autor: rob555 »

Przepływomierz tunelowy to dość czule urządzenie na wszelkie zabrudzenia /zatłuszczenia.
Skoro opary z odmy cofające sie po wyłączeniu silnika sa w stanie go zabrudzić na tyle ze konieczne jest jego czyszczenie badz wymiana to co w przypadku gdy ssie tluste powietrze z powodu mokrej wkładki badz filtra...?

Producenci siedzą cicho ale prawda taka ze do aut z przepływomierzem to zupełnie inne fitry sportowe powinno sie stosować...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

K&N jest nazywany "sportowym zamiennikiem filtra standardowego" nie chcę mi się wierzyć aby ta firma nie liczyła się z tym, że ich filtry mogę zepsuć te przepływki. Chyba odpowiednie użytkowanie tego filtra zapewnia bezpieczeństwo silnikowi i podzespołom. To przecież firma z wieloletnim doświadczeniem, uznana przez wielu kierowców. Jeśli firma srzeleła by sobie gola w taki sposób do własnej bramki pewnie by nie istniała.

Ktoś pisał tu o Knechcie, że po wymianie na niego poczuł moc.
Na jednym z forów również znalazłem podobną opinię.
To standardowy Knecht czy jakaś sportowa wersja?

Podobno standardem jest LX1211.

Zastanawiam się czy tak znacząco różni się taki Mann od Knechta. Podobno jedna firma produkuje te same papierowe listki dla trzech producentów. Kwestią jakości pozostaje sklejenie tego do kupy i trwałość kleju.

Taka mała uwaga i pytanko które nasunęło mi się po zainstalowania Manna. Upychaliście delikatnie ta gumową uszczelkę w obudowę? Lepiej przylega do ścianek niż tak "wolno włożony", a właściwie położony. K&N lepiej sę rozłożył w obudowie. Może to kwestia egzemplarza...
Ostatnio zmieniony pn sty 20, 2014 19:45 przez Ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Post autor: Tomas »

Ciapek pisze:
Ktoś pisał tu o Knechcie, że po wymianie na niego poczuł moc.
Na jednym z forów również znalazłem podobną opinię.
To standardowy Knecht czy jakaś sportowa wersja?

Podobno standardem jest LX1211.
Ja o tym pisałem, i na maila przecież Ci odpowiedziałem że mam LX1211. Po założeniu nowego filtra rzeczywiście miałem wrażenie większego kopa. Na ale co się dziwić, świeży powiew powietrza w nowej większej dawce :)
ODPOWIEDZ