
Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW
- Tomas
- Władca postów
- Posty: 2325
- Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
- Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
- Imię:: Tomek
- Lokalizacja: Gorzów
- Podziękował: 438 razy
- Otrzymał podziękowań: 127 razy
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Taaaaaak
też sobie sprawdziłem Alhambrę z silnikiem CFFB . Ale ulga
. Tylko narazili na szwank moje zaufanie do marki VW .
Tak się zastanawiam czy na pewno na tej stronce Volkswagena sprawdzają wszystkie silniki z grupy VAG



Tak się zastanawiam czy na pewno na tej stronce Volkswagena sprawdzają wszystkie silniki z grupy VAG

- rzutnik
- Specjalista
- Posty: 713
- Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
- Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Rzeszów
- Podziękował: 24 razy
- Otrzymał podziękowań: 133 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Problem z silnikami jest o wiele bardziej złożony. Z punktu widzenia VW najlepiej byłoby wgrać nowy soft, który zapewne obniży moc silnika i wtedy spełni odpowiednie normy. Powstaje wtedy jednak problem gdyż klient otrzymuje auto które nie spełnia swoich pierwotnych parametrów - niezgodność towaru z umową kupna-sprzedaży. W naszym kraju z naszym prawem pewnie byłby problem aby wyegzekwować godziwe odszkodowanie ale znając podejście Amerykanów to prawnicy już siedzą i szykują pozwy od prywatnych osób, które w konsekwencji mogą "zaboleć" VW jeszcze bardziej niż przewidywana kara.
Odnośnie problemów z późniejszą sprzedażą "wadliwych" aut uważam, że Ciapek nie ma racji gdyż równie dobrze nie sprzedawały by się auta z silnikami Diesla 2.0 bo są awaryjne, albo te w których jest dwumasa lub DPF bo są to elementy które się psują i są drogie w naprawie itd. Myślę że w przyszłości mało klientów będzie na to zwracać uwagę, a przynajmniej u nas gdzie najważniejszy jest przebieg mimo, że nierealny ale ważne, że jest mało kilometrów na liczniku i to, że kilkuletnie auto nie ma żadnej nawet najmniejszej ryski na karoserii co także jest praktycznie nierealne.
Uważam, że na razie trzeba poczekać na dalszy przebieg sprawy.
Odnośnie problemów z późniejszą sprzedażą "wadliwych" aut uważam, że Ciapek nie ma racji gdyż równie dobrze nie sprzedawały by się auta z silnikami Diesla 2.0 bo są awaryjne, albo te w których jest dwumasa lub DPF bo są to elementy które się psują i są drogie w naprawie itd. Myślę że w przyszłości mało klientów będzie na to zwracać uwagę, a przynajmniej u nas gdzie najważniejszy jest przebieg mimo, że nierealny ale ważne, że jest mało kilometrów na liczniku i to, że kilkuletnie auto nie ma żadnej nawet najmniejszej ryski na karoserii co także jest praktycznie nierealne.
Uważam, że na razie trzeba poczekać na dalszy przebieg sprawy.
Był Touran 1T2 był 2 Touran 1T3
- Ciapek
- Expert
- Posty: 1887
- Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
- Auto:: 2.0 DSG BKD '05
- Imię:: B
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 45 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
rzutnik po pierwsze tak jak piszesz trzeba poczekać na dalszy przebieg sprawy.
Ale! Jeżeli te wszystkie informacje i plany się potwierdzą to niestety może być tak jak piszę.
Dwumasa albo DPF nie były wadami czy też elementami ukrytymi które VW zataił, a później wybuchła afera, że silnik składa się z takich elementów. Każdy już przywykł do tego, że mając TDI trzeba wymienić co jakiś czas dwumasę, zregenerować/wymienić turbinę czy ogarnąć DPF.
To nic niezwykłego i od lat o tym wiadomo. Wydaje mi się, że to błędne porównanie do tego wadliwego oprogramowania.
Każdy dba o to aby jego auto było w dobrym stanie. Przed sprzedażą niektórzy piszą co było wymieniane a co jest do wymiany. Rozpadającą się dwumasę przy odrobinie wiedzy jesteś sam w stanie poznać, jak i turbinę która np. się zawiesi przy rozpędzaniu i przejdzie w tryb awaryjny.
Wadliwego oprogramowania ani nie usuniesz ani sam nie naprawisz.
Kowalski zapyta Ciebie czy zgłosiłeś się do serwisu:
jeżeli TAK-będziesz miał dowód naprawy/zlecenie przyjęcia do serwisu, jeżeli NIE-będzie to musiał albo nie zrobić Kowalski i stanąć przed decyzją czy da swoje "nowe" auto do naprawy która to będzie polegała na grzebaniu przy mocy auta etc, czy będzie z tym jeździł spokojnie, aż ktoś tego nie wykryje o czym pisałem wcześniej.
Niewiele prędzej przed całą aferą, miałem sam małą aferę z Volkswagen Polska. Po prostu nie wierze, że ten koncern w Polsce może "coś Ci dać" w ramach przeprosin.
W moim przypadku Volkswagen przyznał się do nieprawidłowości, ale nie stać ich było nawet na zwykłe słowo "przepraszam".
Ale! Jeżeli te wszystkie informacje i plany się potwierdzą to niestety może być tak jak piszę.
Dwumasa albo DPF nie były wadami czy też elementami ukrytymi które VW zataił, a później wybuchła afera, że silnik składa się z takich elementów. Każdy już przywykł do tego, że mając TDI trzeba wymienić co jakiś czas dwumasę, zregenerować/wymienić turbinę czy ogarnąć DPF.
To nic niezwykłego i od lat o tym wiadomo. Wydaje mi się, że to błędne porównanie do tego wadliwego oprogramowania.
Każdy dba o to aby jego auto było w dobrym stanie. Przed sprzedażą niektórzy piszą co było wymieniane a co jest do wymiany. Rozpadającą się dwumasę przy odrobinie wiedzy jesteś sam w stanie poznać, jak i turbinę która np. się zawiesi przy rozpędzaniu i przejdzie w tryb awaryjny.
Wadliwego oprogramowania ani nie usuniesz ani sam nie naprawisz.
Kowalski zapyta Ciebie czy zgłosiłeś się do serwisu:
jeżeli TAK-będziesz miał dowód naprawy/zlecenie przyjęcia do serwisu, jeżeli NIE-będzie to musiał albo nie zrobić Kowalski i stanąć przed decyzją czy da swoje "nowe" auto do naprawy która to będzie polegała na grzebaniu przy mocy auta etc, czy będzie z tym jeździł spokojnie, aż ktoś tego nie wykryje o czym pisałem wcześniej.
Niewiele prędzej przed całą aferą, miałem sam małą aferę z Volkswagen Polska. Po prostu nie wierze, że ten koncern w Polsce może "coś Ci dać" w ramach przeprosin.
W moim przypadku Volkswagen przyznał się do nieprawidłowości, ale nie stać ich było nawet na zwykłe słowo "przepraszam".
Pozdrawiam!
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Zwiększone ilości NOx w spalinach NIE są wadą dla zdecydowanej większości Polaków. Dla mnie jest to wada akurat ale takich jak ja których można śmiało nazwać śwaidomymi eko-oszołomami
jest garstka, w przeciwieństwie do rozwiniętych krajów typu USA, Niemcy, Skandynawia. Tam zgodzę się że spadek wartości auta z takim silnikiem jest możliwy a nawet prawdopodobny. U nas przewiduję raczej (o ile potwierdzi się spadek parametrów technicznych silnika po naprawie oszukańczego softu) że auto po naprawie będzie mniej warte, a nie naprawione więcej bo liczy się to co pod butem i małe spalanie, a jakieś tam niewidoczne NOx to nic nie znacząca wada.

pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- GASIOR997
- Specjalista
- Posty: 587
- Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
- Auto:: SHARAN 7N2
- Imię:: GASIOR
- Lokalizacja: POLSKA/POLAND
- Podziękował: 1 raz
- Otrzymał podziękowań: 61 razy
Komunikat Grupy Volkswagen AG
Szanowni Klienci,
Z aktualnych doniesień prasowych wiedzą Państwo, że Volkswagen usilnie pracuje nad wyjaśnieniem wszelkich nieprawidłowości związanych z montowanym w silnikach diesla oprogramowaniem.
Na wstępie chcielibyśmy Państwa zapewnić, że zaufanie naszych Klientów oraz opinii publicznej jest i pozostanie naszym największym dobrem ! Ogromnie ubolewamy nad faktem, że zawiedliśmy Państwa zaufanie. Doprowadzimy do jak najszybszego wyjaśnienia całej sprawy.
Wszystkie samochody, których dotyczy opisany w prasie problem, są jak najbardziej bezpieczne oraz sprawne technicznie. Powyższa problematyka odnosi się wyłącznie do wydzielanych spalin. Problem ten usuniemy !
Jest dla nas jasne, że to my ponosimy całkowitą odpowiedzialność oraz koszty związane z wprowadzeniem koniecznych działań naprawczych. Jesteśmy również świadomi tego, że potrzebujemy na to czasu. Czasu na przeprowadzenie analiz i czasu na wprowadzenie zmian technicznych.
Pochodzące z koncernu Volkswagen nowe samochody z silnikami diesla, spełniające normę EU 6 i znajdujące się obecnie w ofercie w Unii Europejskiej spełniają ustawowe wymagania oraz normy odnoszące się do ochrony środowiska. Zakwestionowane oprogramowanie nie wpływa ani na sposób jazdy, ani na zużycie paliwa, ani na emisję spalin. Jedynie w przypadku samochodów wyposażonych w silnik typu EA 189 pojawiają się pewne rozbieżności pomiędzy wartościami osiąganymi podczas kontroli spalin, a wartościami osiąganymi podczas rzeczywistego użytkowania samochodu. Volkswagen pracuje z najwyższym priorytetem nad usunięciem tych rozbieżności przy pomocy dostępnych środków technicznych.
Prosimy Państwa o wyrozumiałość dla zaistniałej sytuacji oraz dla faktu, że w tym momencie nie możemy udzielić Państwu dalszych szczegółowych informacji na temat tego, jakich dokładnie modeli oraz lat produkcji zaistniały problem dotyczy. Będziemy Państwa na bieżąco informować o rozwoju sytuacji w tej sprawie.
My w koncernie Volkswagen uczynimy wszystko, aby całkowicie odzyskać zaufanie, jakim obdarza nas tak liczna grupa Klientów. Zrobimy również wszystko w celu zadośćuczynienia powstałym szkodom.
Z aktualnych doniesień prasowych wiedzą Państwo, że Volkswagen usilnie pracuje nad wyjaśnieniem wszelkich nieprawidłowości związanych z montowanym w silnikach diesla oprogramowaniem.
Na wstępie chcielibyśmy Państwa zapewnić, że zaufanie naszych Klientów oraz opinii publicznej jest i pozostanie naszym największym dobrem ! Ogromnie ubolewamy nad faktem, że zawiedliśmy Państwa zaufanie. Doprowadzimy do jak najszybszego wyjaśnienia całej sprawy.
Wszystkie samochody, których dotyczy opisany w prasie problem, są jak najbardziej bezpieczne oraz sprawne technicznie. Powyższa problematyka odnosi się wyłącznie do wydzielanych spalin. Problem ten usuniemy !
Jest dla nas jasne, że to my ponosimy całkowitą odpowiedzialność oraz koszty związane z wprowadzeniem koniecznych działań naprawczych. Jesteśmy również świadomi tego, że potrzebujemy na to czasu. Czasu na przeprowadzenie analiz i czasu na wprowadzenie zmian technicznych.
Pochodzące z koncernu Volkswagen nowe samochody z silnikami diesla, spełniające normę EU 6 i znajdujące się obecnie w ofercie w Unii Europejskiej spełniają ustawowe wymagania oraz normy odnoszące się do ochrony środowiska. Zakwestionowane oprogramowanie nie wpływa ani na sposób jazdy, ani na zużycie paliwa, ani na emisję spalin. Jedynie w przypadku samochodów wyposażonych w silnik typu EA 189 pojawiają się pewne rozbieżności pomiędzy wartościami osiąganymi podczas kontroli spalin, a wartościami osiąganymi podczas rzeczywistego użytkowania samochodu. Volkswagen pracuje z najwyższym priorytetem nad usunięciem tych rozbieżności przy pomocy dostępnych środków technicznych.
Prosimy Państwa o wyrozumiałość dla zaistniałej sytuacji oraz dla faktu, że w tym momencie nie możemy udzielić Państwu dalszych szczegółowych informacji na temat tego, jakich dokładnie modeli oraz lat produkcji zaistniały problem dotyczy. Będziemy Państwa na bieżąco informować o rozwoju sytuacji w tej sprawie.
My w koncernie Volkswagen uczynimy wszystko, aby całkowicie odzyskać zaufanie, jakim obdarza nas tak liczna grupa Klientów. Zrobimy również wszystko w celu zadośćuczynienia powstałym szkodom.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
-
- Przeglądacz
- Posty: 120
- Rejestracja: wt wrz 23, 2014 00:17
- Auto:: Seat Alhambra 2.0CR 2014
- Imię:: Mirek
- Lokalizacja: Oxford
- Podziękował: 43 razy
- Otrzymał podziękowań: 14 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Maciek ja mam ten sam silnik co ty i na stronce z forum wyszło, że wolny od wad. Dzisiaj niestety przyszedł list z Seat UK, że jest im bardzo przykro, że dołożą wszelkich starań, że na ich koszt, a ja się nie zgadzam chyba, że po ich działaniu specyfikacja techniczna samochodu się nie zmieni. Jeśli się zmieni na gorsze (większe spalanie , gorsze przyspieszenie itd) to ten towar jest niezgodny z umową, więc niech mi wymienią na inny który będzie wolny od wad i będzie spełniał warunki umowy. Co z tego wyniknie przyszłość pokażeMaciej_F pisze:Taaaaaakteż sobie sprawdziłem Alhambrę z silnikiem CFFB . Ale ulga
. Tylko narazili na szwank moje zaufanie do marki VW .
![]()
Tak się zastanawiam czy na pewno na tej stronce Volkswagena sprawdzają wszystkie silniki z grupy VAG
[url=http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=10627]Touran by mirek1967]
The Man Who Sold The World
The Man Who Sold The World
- Maciej_F
- Expert
- Posty: 1161
- Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
- Auto:: Alhambra 7N
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
- Podziękował: 49 razy
- Otrzymał podziękowań: 68 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Tak zgadza się , alhambra na stronce VW była czysta
. Ale już bezpośrednio na stronie seata klapa
. Tylko jakoś mnie to nie wzrusza . He , he mogę sobie pomażyć , że Seat Polska napisze mi liścik miłosny. Hi , hi to nie Anglia to Polandia .


- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,190 ... l#MTstream
cytat: "Niemiecki koncern ujawnił władzom USA, że jego najnowsze auta z silnikami Diesla mają "pomocnicze oprogramowanie", które podczas testów emisji spalin może zmniejszać ilość toksyn w spalinach - napisała agencja AP.
Volkswagen poinformował agencję AP, że to "pomocnicze oprogramowanie" działa inaczej niż oprogramowanie do manipulowania testami emisji spalin, które stosowano w latach 2008-15. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) o wykryciu tego manipulacyjnego oprogramowania poinformowała w połowie września. Przyłapany przez Amerykanów niemiecki koncern dopiero wtedy ujawnił, że takie oprogramowanie ma 11 mln aut na świecie napędzanych silnikami Diesla EA189 o pojemności 1,2, 1,6 i 2.0 litra.
Według AP "pomocnicze oprogramowanie" w najnowszych autach VW z silnikami Diesla ma przyspieszać nagrzewanie katalizatora, który zmniejsza zawartość toksyn w spalinach.
Pod koniec zeszłego tygodnia podczas przesłuchań w amerykańskim Kongresie przedstawiciele EPA poinformowali, że dopiero w ostatnich dniach niemiecki koncern ujawnił, że najnowsze auta VW z silnikami Diesla są wyposażone w takie "pomocnicze oprogramowanie". Z tego powodu niemiecki koncern wycofał wniosek o certyfikat zezwalający na sprzedaż tych aut w USA. A EPA i władze Kalifornii sprawdzają teraz, czy ujawnione tak późno przez VW oprogramowanie nie służy również do manipulowania testami emisji spalin."
cytat: "Niemiecki koncern ujawnił władzom USA, że jego najnowsze auta z silnikami Diesla mają "pomocnicze oprogramowanie", które podczas testów emisji spalin może zmniejszać ilość toksyn w spalinach - napisała agencja AP.
Volkswagen poinformował agencję AP, że to "pomocnicze oprogramowanie" działa inaczej niż oprogramowanie do manipulowania testami emisji spalin, które stosowano w latach 2008-15. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) o wykryciu tego manipulacyjnego oprogramowania poinformowała w połowie września. Przyłapany przez Amerykanów niemiecki koncern dopiero wtedy ujawnił, że takie oprogramowanie ma 11 mln aut na świecie napędzanych silnikami Diesla EA189 o pojemności 1,2, 1,6 i 2.0 litra.
Według AP "pomocnicze oprogramowanie" w najnowszych autach VW z silnikami Diesla ma przyspieszać nagrzewanie katalizatora, który zmniejsza zawartość toksyn w spalinach.
Pod koniec zeszłego tygodnia podczas przesłuchań w amerykańskim Kongresie przedstawiciele EPA poinformowali, że dopiero w ostatnich dniach niemiecki koncern ujawnił, że najnowsze auta VW z silnikami Diesla są wyposażone w takie "pomocnicze oprogramowanie". Z tego powodu niemiecki koncern wycofał wniosek o certyfikat zezwalający na sprzedaż tych aut w USA. A EPA i władze Kalifornii sprawdzają teraz, czy ujawnione tak późno przez VW oprogramowanie nie służy również do manipulowania testami emisji spalin."
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Specjalista
- Posty: 584
- Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Coraz ciekawiej, zaraz zakwestionują użytkowanie Webasto i Eberspracher. Koniec ery diesla?
http://superauto24.se.pl/moto-news/szok ... 01892.html
http://superauto24.se.pl/moto-news/szok ... 01892.html
Szukajcie a znajdziecie.
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Przeczytane, niezweryfikowane...
"Tak naprawdę, w zamieszaniu nie chodzi wcale o silniki VW, ale o PR, Trafiła się okazja zejścia z pierwszych stron gazet, bo podobną wpadkę zaliczył koncern GM. Właśnie dzisiaj opublikowano wyniki badań toksyczności spalin aktualnie produkowanego Opla Zafiry 1.6 CDTi spełniającego normę Euro 6. Okazało się, że samochód spełnia normę tylko przy nieruchomych tylnych kołach, na hamowni napędzającej tylne koła norma była przekraczana nawet 17 razy. W dodatku przy rozpędzaniu na hamowni do prędkości 150km/h w pewnym momencie wzrost zawartości NOx był tak gwałtowny, że przekroczył zakres pomiarowy aparatury badawczej - oznacza to, że nastąpiło całkowite wyłączenie wtrysku mocznika do katalizatora SCR. Co ciekawe, taki wzrost następował tylko przy zatrzymanych tylnych kołach. Prawdopodobnie chłopcy z GM coś zwyczajnie spieprzyli - akurat oni zawsze byli w tym najlepsi. Badania przeprowadzono na berneńskiej politechnice. Może warto też przypomnieć, że pani prezes GM od początku do końca zaklinała się, że GM takich rozwiązań nie stosował."
"Tak naprawdę, w zamieszaniu nie chodzi wcale o silniki VW, ale o PR, Trafiła się okazja zejścia z pierwszych stron gazet, bo podobną wpadkę zaliczył koncern GM. Właśnie dzisiaj opublikowano wyniki badań toksyczności spalin aktualnie produkowanego Opla Zafiry 1.6 CDTi spełniającego normę Euro 6. Okazało się, że samochód spełnia normę tylko przy nieruchomych tylnych kołach, na hamowni napędzającej tylne koła norma była przekraczana nawet 17 razy. W dodatku przy rozpędzaniu na hamowni do prędkości 150km/h w pewnym momencie wzrost zawartości NOx był tak gwałtowny, że przekroczył zakres pomiarowy aparatury badawczej - oznacza to, że nastąpiło całkowite wyłączenie wtrysku mocznika do katalizatora SCR. Co ciekawe, taki wzrost następował tylko przy zatrzymanych tylnych kołach. Prawdopodobnie chłopcy z GM coś zwyczajnie spieprzyli - akurat oni zawsze byli w tym najlepsi. Badania przeprowadzono na berneńskiej politechnice. Może warto też przypomnieć, że pani prezes GM od początku do końca zaklinała się, że GM takich rozwiązań nie stosował."
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
- tramp-trend
- Kandydat
- Posty: 8
- Rejestracja: ndz mar 01, 2015 01:10
- Auto:: caddy 1.6 75KW
- Imię:: Arek
- Lokalizacja: Poznań
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 5 razy
- Kontakt:
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
Volkswagen szuka ratunku. Rozważa udzielenie rabatu na nowe auta.
http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/volkswa ... 88982.html
http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/volkswa ... 88982.html
- gaax
- Początkujący
- Posty: 37
- Rejestracja: pt kwie 13, 2012 08:36
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Warszawa
Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA
A tu o pozwie zbiorowym do Volkswagen Polska
http://www.money.pl/gospodarka/raporty/ ... 41102.html
http://www.money.pl/gospodarka/raporty/ ... 41102.html
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Re: Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW
Najnowsze wieści są takie, VW oszukiwał przy badaniach homologacyjnych silników benzynowych, chodzi o poziom CO2 czyli pośrednio o spalanie, podane wartości emisji CO2 i spalania benzyny na 100km zostały prawdopodobnie zaniżone, w związku z takimi nieprawidłowościami możliwe jest cofnięcie świadectwa homologacji i w konsekwencji nakaz wyrejestrowania samochodów a także zwyżka podatków w krajach gdzie podatki liczone są od emisji CO2.
Jak tak dalej pójdzie to zanim VW naprawi silniki 2.0 TDI to już może nie istnieć
http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,191 ... agena.html
Na domiar złego pojawiają się informacje, że lewy soft oprócz silników 2.0 TDI i 1.6 TDI był również, wbrew zapewnieniom VW, instalowany w silnikach 3.0 TDI, od wczoraj w USA i Kanadzie wstrzymano sprzedaż m.in. Porsche Cayenne, VW Tuareg oraz Audi A6, A7, A8, A8L, Q5 i Q7 z silnikami 3.0 TDI.
Jak tak dalej pójdzie to zanim VW naprawi silniki 2.0 TDI to już może nie istnieć

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,191 ... agena.html
Na domiar złego pojawiają się informacje, że lewy soft oprócz silników 2.0 TDI i 1.6 TDI był również, wbrew zapewnieniom VW, instalowany w silnikach 3.0 TDI, od wczoraj w USA i Kanadzie wstrzymano sprzedaż m.in. Porsche Cayenne, VW Tuareg oraz Audi A6, A7, A8, A8L, Q5 i Q7 z silnikami 3.0 TDI.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Użytkownik
- Posty: 272
- Rejestracja: sob sie 10, 2013 07:57
- Auto:: 2,0TDI 130KW 4motion DSG
- Imię:: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 80 razy
- Otrzymał podziękowań: 135 razy
Re: Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW
Był Touran 1,9TDI/77KW + DSG
Jest Tiguan 2,0TDI/130KW + DSG
Jest Tiguan 2,0TDI/130KW + DSG