Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW

Nowości ze świata motoryzacji
Awatar użytkownika
Tomas
Władca postów
Posty: 2325
Rejestracja: czw sty 06, 2011 13:24
Auto:: Octavia II FL 1.6 CAY 10
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Gorzów
Podziękował: 438 razy
Otrzymał podziękowań: 127 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Tomas »

Mój 1,6 CAYC wolny od wad :)
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Maciej_F »

Taaaaaak :P też sobie sprawdziłem Alhambrę z silnikiem CFFB . Ale ulga :hahaha: . Tylko narazili na szwank moje zaufanie do marki VW . :hahaha:
Tak się zastanawiam czy na pewno na tej stronce Volkswagena sprawdzają wszystkie silniki z grupy VAG :?
Awatar użytkownika
rzutnik
Specjalista
Posty: 713
Rejestracja: wt lut 11, 2014 00:23
Auto:: Touran 1,6TDI 2012 manual
Imię:: Wojtek
Lokalizacja: Rzeszów
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 133 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: rzutnik »

Problem z silnikami jest o wiele bardziej złożony. Z punktu widzenia VW najlepiej byłoby wgrać nowy soft, który zapewne obniży moc silnika i wtedy spełni odpowiednie normy. Powstaje wtedy jednak problem gdyż klient otrzymuje auto które nie spełnia swoich pierwotnych parametrów - niezgodność towaru z umową kupna-sprzedaży. W naszym kraju z naszym prawem pewnie byłby problem aby wyegzekwować godziwe odszkodowanie ale znając podejście Amerykanów to prawnicy już siedzą i szykują pozwy od prywatnych osób, które w konsekwencji mogą "zaboleć" VW jeszcze bardziej niż przewidywana kara.

Odnośnie problemów z późniejszą sprzedażą "wadliwych" aut uważam, że Ciapek nie ma racji gdyż równie dobrze nie sprzedawały by się auta z silnikami Diesla 2.0 bo są awaryjne, albo te w których jest dwumasa lub DPF bo są to elementy które się psują i są drogie w naprawie itd. Myślę że w przyszłości mało klientów będzie na to zwracać uwagę, a przynajmniej u nas gdzie najważniejszy jest przebieg mimo, że nierealny ale ważne, że jest mało kilometrów na liczniku i to, że kilkuletnie auto nie ma żadnej nawet najmniejszej ryski na karoserii co także jest praktycznie nierealne.

Uważam, że na razie trzeba poczekać na dalszy przebieg sprawy.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Ciapek »

rzutnik po pierwsze tak jak piszesz trzeba poczekać na dalszy przebieg sprawy.
Ale! Jeżeli te wszystkie informacje i plany się potwierdzą to niestety może być tak jak piszę.
Dwumasa albo DPF nie były wadami czy też elementami ukrytymi które VW zataił, a później wybuchła afera, że silnik składa się z takich elementów. Każdy już przywykł do tego, że mając TDI trzeba wymienić co jakiś czas dwumasę, zregenerować/wymienić turbinę czy ogarnąć DPF.
To nic niezwykłego i od lat o tym wiadomo. Wydaje mi się, że to błędne porównanie do tego wadliwego oprogramowania.
Każdy dba o to aby jego auto było w dobrym stanie. Przed sprzedażą niektórzy piszą co było wymieniane a co jest do wymiany. Rozpadającą się dwumasę przy odrobinie wiedzy jesteś sam w stanie poznać, jak i turbinę która np. się zawiesi przy rozpędzaniu i przejdzie w tryb awaryjny.
Wadliwego oprogramowania ani nie usuniesz ani sam nie naprawisz.
Kowalski zapyta Ciebie czy zgłosiłeś się do serwisu:
jeżeli TAK-będziesz miał dowód naprawy/zlecenie przyjęcia do serwisu, jeżeli NIE-będzie to musiał albo nie zrobić Kowalski i stanąć przed decyzją czy da swoje "nowe" auto do naprawy która to będzie polegała na grzebaniu przy mocy auta etc, czy będzie z tym jeździł spokojnie, aż ktoś tego nie wykryje o czym pisałem wcześniej.

Niewiele prędzej przed całą aferą, miałem sam małą aferę z Volkswagen Polska. Po prostu nie wierze, że ten koncern w Polsce może "coś Ci dać" w ramach przeprosin.
W moim przypadku Volkswagen przyznał się do nieprawidłowości, ale nie stać ich było nawet na zwykłe słowo "przepraszam".
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: jarry »

Zwiększone ilości NOx w spalinach NIE są wadą dla zdecydowanej większości Polaków. Dla mnie jest to wada akurat ale takich jak ja których można śmiało nazwać śwaidomymi eko-oszołomami ;) jest garstka, w przeciwieństwie do rozwiniętych krajów typu USA, Niemcy, Skandynawia. Tam zgodzę się że spadek wartości auta z takim silnikiem jest możliwy a nawet prawdopodobny. U nas przewiduję raczej (o ile potwierdzi się spadek parametrów technicznych silnika po naprawie oszukańczego softu) że auto po naprawie będzie mniej warte, a nie naprawione więcej bo liczy się to co pod butem i małe spalanie, a jakieś tam niewidoczne NOx to nic nie znacząca wada.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
GASIOR997
Specjalista
Posty: 587
Rejestracja: ndz mar 06, 2011 00:58
Auto:: SHARAN 7N2
Imię:: GASIOR
Lokalizacja: POLSKA/POLAND
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 61 razy

Komunikat Grupy Volkswagen AG

Post autor: GASIOR997 »

Szanowni Klienci,

Z aktualnych doniesień prasowych wiedzą Państwo, że Volkswagen usilnie pracuje nad wyjaśnieniem wszelkich nieprawidłowości związanych z montowanym w silnikach diesla oprogramowaniem.

Na wstępie chcielibyśmy Państwa zapewnić, że zaufanie naszych Klientów oraz opinii publicznej jest i pozostanie naszym największym dobrem ! Ogromnie ubolewamy nad faktem, że zawiedliśmy Państwa zaufanie. Doprowadzimy do jak najszybszego wyjaśnienia całej sprawy.

Wszystkie samochody, których dotyczy opisany w prasie problem, są jak najbardziej bezpieczne oraz sprawne technicznie. Powyższa problematyka odnosi się wyłącznie do wydzielanych spalin. Problem ten usuniemy !

Jest dla nas jasne, że to my ponosimy całkowitą odpowiedzialność oraz koszty związane z wprowadzeniem koniecznych działań naprawczych. Jesteśmy również świadomi tego, że potrzebujemy na to czasu. Czasu na przeprowadzenie analiz i czasu na wprowadzenie zmian technicznych.

Pochodzące z koncernu Volkswagen nowe samochody z silnikami diesla, spełniające normę EU 6 i znajdujące się obecnie w ofercie w Unii Europejskiej spełniają ustawowe wymagania oraz normy odnoszące się do ochrony środowiska. Zakwestionowane oprogramowanie nie wpływa ani na sposób jazdy, ani na zużycie paliwa, ani na emisję spalin. Jedynie w przypadku samochodów wyposażonych w silnik typu EA 189 pojawiają się pewne rozbieżności pomiędzy wartościami osiąganymi podczas kontroli spalin, a wartościami osiąganymi podczas rzeczywistego użytkowania samochodu. Volkswagen pracuje z najwyższym priorytetem nad usunięciem tych rozbieżności przy pomocy dostępnych środków technicznych.

Prosimy Państwa o wyrozumiałość dla zaistniałej sytuacji oraz dla faktu, że w tym momencie nie możemy udzielić Państwu dalszych szczegółowych informacji na temat tego, jakich dokładnie modeli oraz lat produkcji zaistniały problem dotyczy. Będziemy Państwa na bieżąco informować o rozwoju sytuacji w tej sprawie.

My w koncernie Volkswagen uczynimy wszystko, aby całkowicie odzyskać zaufanie, jakim obdarza nas tak liczna grupa Klientów. Zrobimy również wszystko w celu zadośćuczynienia powstałym szkodom.
Jak pomogłem to podziękowanie! - Pozdrawiam
mirek1967
Przeglądacz
Posty: 120
Rejestracja: wt wrz 23, 2014 00:17
Auto:: Seat Alhambra 2.0CR 2014
Imię:: Mirek
Lokalizacja: Oxford
Podziękował: 43 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: mirek1967 »

Maciej_F pisze:Taaaaaak :P też sobie sprawdziłem Alhambrę z silnikiem CFFB . Ale ulga :hahaha: . Tylko narazili na szwank moje zaufanie do marki VW . :hahaha:
Tak się zastanawiam czy na pewno na tej stronce Volkswagena sprawdzają wszystkie silniki z grupy VAG :?
Maciek ja mam ten sam silnik co ty i na stronce z forum wyszło, że wolny od wad. Dzisiaj niestety przyszedł list z Seat UK, że jest im bardzo przykro, że dołożą wszelkich starań, że na ich koszt, a ja się nie zgadzam chyba, że po ich działaniu specyfikacja techniczna samochodu się nie zmieni. Jeśli się zmieni na gorsze (większe spalanie , gorsze przyspieszenie itd) to ten towar jest niezgodny z umową, więc niech mi wymienią na inny który będzie wolny od wad i będzie spełniał warunki umowy. Co z tego wyniknie przyszłość pokaże
[url=http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=10627]Touran by mirek1967]
The Man Who Sold The World
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Maciej_F »

Tak zgadza się , alhambra na stronce VW była czysta :mrgreen: . Ale już bezpośrednio na stronie seata klapa :/ . Tylko jakoś mnie to nie wzrusza . He , he mogę sobie pomażyć , że Seat Polska napisze mi liścik miłosny. Hi , hi to nie Anglia to Polandia .
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: jarry »

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,190 ... l#MTstream

cytat: "Niemiecki koncern ujawnił władzom USA, że jego najnowsze auta z silnikami Diesla mają "pomocnicze oprogramowanie", które podczas testów emisji spalin może zmniejszać ilość toksyn w spalinach - napisała agencja AP.

Volkswagen poinformował agencję AP, że to "pomocnicze oprogramowanie" działa inaczej niż oprogramowanie do manipulowania testami emisji spalin, które stosowano w latach 2008-15. Amerykańska Agencja Ochrony Środowiska (EPA) o wykryciu tego manipulacyjnego oprogramowania poinformowała w połowie września. Przyłapany przez Amerykanów niemiecki koncern dopiero wtedy ujawnił, że takie oprogramowanie ma 11 mln aut na świecie napędzanych silnikami Diesla EA189 o pojemności 1,2, 1,6 i 2.0 litra.

Według AP "pomocnicze oprogramowanie" w najnowszych autach VW z silnikami Diesla ma przyspieszać nagrzewanie katalizatora, który zmniejsza zawartość toksyn w spalinach.

Pod koniec zeszłego tygodnia podczas przesłuchań w amerykańskim Kongresie przedstawiciele EPA poinformowali, że dopiero w ostatnich dniach niemiecki koncern ujawnił, że najnowsze auta VW z silnikami Diesla są wyposażone w takie "pomocnicze oprogramowanie". Z tego powodu niemiecki koncern wycofał wniosek o certyfikat zezwalający na sprzedaż tych aut w USA. A EPA i władze Kalifornii sprawdzają teraz, czy ujawnione tak późno przez VW oprogramowanie nie służy również do manipulowania testami emisji spalin."
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: Piotr1979 »

Coraz ciekawiej, zaraz zakwestionują użytkowanie Webasto i Eberspracher. Koniec ery diesla?
http://superauto24.se.pl/moto-news/szok ... 01892.html
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: jarry »

Przeczytane, niezweryfikowane...

"Tak naprawdę, w zamieszaniu nie chodzi wcale o silniki VW, ale o PR, Trafiła się okazja zejścia z pierwszych stron gazet, bo podobną wpadkę zaliczył koncern GM. Właśnie dzisiaj opublikowano wyniki badań toksyczności spalin aktualnie produkowanego Opla Zafiry 1.6 CDTi spełniającego normę Euro 6. Okazało się, że samochód spełnia normę tylko przy nieruchomych tylnych kołach, na hamowni napędzającej tylne koła norma była przekraczana nawet 17 razy. W dodatku przy rozpędzaniu na hamowni do prędkości 150km/h w pewnym momencie wzrost zawartości NOx był tak gwałtowny, że przekroczył zakres pomiarowy aparatury badawczej - oznacza to, że nastąpiło całkowite wyłączenie wtrysku mocznika do katalizatora SCR. Co ciekawe, taki wzrost następował tylko przy zatrzymanych tylnych kołach. Prawdopodobnie chłopcy z GM coś zwyczajnie spieprzyli - akurat oni zawsze byli w tym najlepsi. Badania przeprowadzono na berneńskiej politechnice. Może warto też przypomnieć, że pani prezes GM od początku do końca zaklinała się, że GM takich rozwiązań nie stosował."
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
Awatar użytkownika
tramp-trend
Kandydat
Posty: 8
Rejestracja: ndz mar 01, 2015 01:10
Auto:: caddy 1.6 75KW
Imię:: Arek
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 5 razy
Kontakt:

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: tramp-trend »

Volkswagen szuka ratunku. Rozważa udzielenie rabatu na nowe auta.
http://tvn24bis.pl/tech-moto,80/volkswa ... 88982.html
Awatar użytkownika
gaax
Początkujący
Posty: 37
Rejestracja: pt kwie 13, 2012 08:36
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Warszawa

Re: 500 tys. VW wycofanych z użytkowania w USA

Post autor: gaax »

A tu o pozwie zbiorowym do Volkswagen Polska
http://www.money.pl/gospodarka/raporty/ ... 41102.html
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Re: Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW

Post autor: jarry »

Najnowsze wieści są takie, VW oszukiwał przy badaniach homologacyjnych silników benzynowych, chodzi o poziom CO2 czyli pośrednio o spalanie, podane wartości emisji CO2 i spalania benzyny na 100km zostały prawdopodobnie zaniżone, w związku z takimi nieprawidłowościami możliwe jest cofnięcie świadectwa homologacji i w konsekwencji nakaz wyrejestrowania samochodów a także zwyżka podatków w krajach gdzie podatki liczone są od emisji CO2.

Jak tak dalej pójdzie to zanim VW naprawi silniki 2.0 TDI to już może nie istnieć :omatko:

http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,191 ... agena.html

Na domiar złego pojawiają się informacje, że lewy soft oprócz silników 2.0 TDI i 1.6 TDI był również, wbrew zapewnieniom VW, instalowany w silnikach 3.0 TDI, od wczoraj w USA i Kanadzie wstrzymano sprzedaż m.in. Porsche Cayenne, VW Tuareg oraz Audi A6, A7, A8, A8L, Q5 i Q7 z silnikami 3.0 TDI.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
FreeStyle
Użytkownik
Posty: 272
Rejestracja: sob sie 10, 2013 07:57
Auto:: 2,0TDI 130KW 4motion DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 80 razy
Otrzymał podziękowań: 135 razy

Re: Afera spalinowa - wielkie silnikowe oszustwo VW

Post autor: FreeStyle »

Był Touran 1,9TDI/77KW + DSG
Jest Tiguan 2,0TDI/130KW + DSG
ODPOWIEDZ