miałem podpiętego np pod prostownik przez całą noc i odpalałem z podłączonym prostownikiem. Kręcił tak, że rozrusznik miał wyskoczyć a odpalał jak na załączonych filmikach. Na szrocie dali mi na pewno rozrusznik do automata ale jaki dokładnie to nie wiem. Nie wiem również, czy z poziomu auta da radę odczytać numery. Tak czy inaczej za chwilę prześle numery rozrucha jaki siedział oryginalnieMuti pisze:albo podłączyć go na kable przy odpalaniu rano, żeby zwiększyć prąd?
BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No to jak mówisz, że kręcił szybko, to nie ma sensu. Żeby sprawdzić jak szybko kręci, musisz odpiac wtyczke, ta okrągła z głowicy do wtryskow i w VCDS włączyć kanał 1 z obrotami i kręcić i patrzeć.
NzTT
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
tak czy inaczej taki siedział u mnie oryginał:
Bosch 0 001 123 016 (017)
02E 911 023 H
10 zębów
ciekawi mnie co można wsadzić w zamian
Bosch 0 001 123 016 (017)
02E 911 023 H
10 zębów
ciekawi mnie co można wsadzić w zamian
- Muti
- Władca postów
- Posty: 5031
- Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
- Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
- Imię:: Mateusz
- Lokalizacja: Lubuskie
- Podziękował: 75 razy
- Otrzymał podziękowań: 365 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
To zamiennikiem Twojego jest L. Ma o ząb więcej od twojego.
Z własnej dociekliwości ciekawi mnie czy ten od S&S z 13 zębami by wszedł. Chociaż wydaje mi się, że koło byłoby za duże i by się opierało o dwumas. Sprawdzę to jak wrócę do pracy
Z własnej dociekliwości ciekawi mnie czy ten od S&S z 13 zębami by wszedł. Chociaż wydaje mi się, że koło byłoby za duże i by się opierało o dwumas. Sprawdzę to jak wrócę do pracy
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy 

- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
OK Muti, też jestem niezmiernie ciekawy. To daj znać. A na dzisiaj z mojej strony to tyle:)Muti pisze:To zamiennikiem Twojego jest L. Ma o ząb więcej od twojego.
Z własnej dociekliwości ciekawi mnie czy ten od S&S z 13 zębami by wszedł. Chociaż wydaje mi się, że koło byłoby za duże i by się opierało o dwumas. Sprawdzę to jak wrócę do pracy
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
- Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Ja osobiście odrzucam teorie pompek. Bo jak sam twierdzisz problem jest tylko przy odpalaniu. Jeśli pompki są przyczyną auto nawet po rozgrzaniu dawało by objawy. Nie równa praca, brak mocy, kopcenie, a tego w twoich postach się nie doczytałem. Możesz pokusić się o to i sprawdzić w prosty sposób czy to pompki. Znajdź duże wzniesienie i zacznij ruszać. Jak zacznie się pojawiać kontrolka wtrysków na desce to może być przyczyna. Nie koniecznie będzie się palić, a może sobie po prostu mrugać.
PS. Do tej diagnozy nie ma znaczenia czy przejedziesz 1 km czy 100 km, po prostu komp będzie miał dużo więcej czasu na odczyty przy pełnym obciążeniu i zobaczysz czy nigdzie nie puszczają.
-- Śr sty 20, 2016 09:39 --
Zadam jeszcze jedno pytanie o zawór zwrotny? jak to u ciebie wygląda?
PS. Do tej diagnozy nie ma znaczenia czy przejedziesz 1 km czy 100 km, po prostu komp będzie miał dużo więcej czasu na odczyty przy pełnym obciążeniu i zobaczysz czy nigdzie nie puszczają.
-- Śr sty 20, 2016 09:39 --
Zadam jeszcze jedno pytanie o zawór zwrotny? jak to u ciebie wygląda?
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Gusjon,
dzięki za zaangażowanie się w temat.
wiesz na Morskie Oko nie wjeżdzałem
ale jak odświeżam sobie pamięć to były przypadki, że ciągnąłem dosyć długo pod górke, ale żadnych niepokojących objawów nie odnotowywałem
Stoje dzisiaj w pracy pochylonym touranem do przodu, zobaczymy jak odpali. A jak odpali lepiej to co wtedy? uszczelniacze do wymiany? Pisałem już do jeża w sprawie kompletu gumek i śrub mocujących pompki. Czekam na odzew
dzięki za zaangażowanie się w temat.
tego u mnie nie zaobserwujesz. Autko ładnie zapierd....bez jakichkolwiek zakłóceń.Gusjon pisze:Nie równa praca, brak mocy, kopcenie,
Gusjon pisze:Znajdź duże wzniesienie i zacznij ruszać. Jak zacznie się pojawiać kontrolka wtrysków na desce to może być przyczyna.
wiesz na Morskie Oko nie wjeżdzałem

Chodzi Ci o zaworki zwrotne na paliwie? Jeśli tak to wywaliłem już je przed testami jakie tu teraz opisuję, żeby czasem i one nie zaburzały obserwacji.Gusjon pisze:Zadam jeszcze jedno pytanie o zawór zwrotny? jak to u ciebie wygląda?
Stoje dzisiaj w pracy pochylonym touranem do przodu, zobaczymy jak odpali. A jak odpali lepiej to co wtedy? uszczelniacze do wymiany? Pisałem już do jeża w sprawie kompletu gumek i śrub mocujących pompki. Czekam na odzew
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
- Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Jak odpali lepiej to tak jak pisałem. Cały układ paliwowy do weryfikacji. Gdzieś dostaje się lewe powietrze. Nie musi kapać wystarczy zapocenie. Przewód, bądź któreś łączenie. Pozostawienie auta pochylonego spowoduje wyparcie powietrza do wlotu, a nie do ujścia układu. Zobaczymy.
Sam jestem ciekaw, co to jest za przyczyna. Z doświadczenia wiem, że raczej drobiazgi przysparzają najwięcej kłopotów. Widzę, że i tak już dużo wykluczyłeś we własnym zakresie.
Sam jestem ciekaw, co to jest za przyczyna. Z doświadczenia wiem, że raczej drobiazgi przysparzają najwięcej kłopotów. Widzę, że i tak już dużo wykluczyłeś we własnym zakresie.
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Teraz tylko znaleźć to coś
coraz bardziej stawiam jednak na uszczelnienia pompek.

-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
- Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
To znaczy, że odpaliło? Bez zbędnych kłopotów?
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
- jaras99
- Specjalista
- Posty: 544
- Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
- Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
- Imię:: Jarek
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Podziękował: 66 razy
- Otrzymał podziękowań: 64 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
nieGusjon pisze:To znaczy, że odpaliło? Bez zbędnych kłopotów?


Poddałem się po prostu. Zawlokłem dzisiaj auto do tunera. Opowiedziałem mu całą historię w tym temacie. Najpierw przejrzą go pod kątem mechanicznym a później jeśli będzie konieczność to korekty map. Jaki będzie efekt zobaczymy. W piątek mam mieć odbiór auta jeśli nie będzie komplikacji
-
- Początkujący
- Posty: 12
- Rejestracja: śr sty 13, 2016 16:29
- Auto:: VW Touran 2.0 TDI 140 KM
- Imię:: Piotr
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
No to ciężki przypadek. Daj znać co stwierdzili chłopaki na warsztacie:)
PPD
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
VW Touran 2.0 TDI BKD 2005r.
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: ndz gru 01, 2013 14:29
- Auto:: Golf GT BMN '08
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
- Kontakt:
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
mój BMN w MK5 też ma problemy z rozruchem i od pewnego czasu z tym walczę... nawet w lecie nie zapala od strzała tylko tak jakoś opornie...
- wymienione pompowtryski na nowe
- wymieniona głowica na nową
- wymieniony rozrząd na nowy
- filtr paliwa nowy
- rozrząd ustawiony prawie na 0 (nie sprawdziłem tylko synchronizacji wałków)
- założony akumulator AGM 68Ah 380A z prądem rozruchowym 680A
rozruch po 3 dniach stania, temp ok -4 stopnie podczas rozruchu, świece 2 razy podgrzane...
https://youtu.be/WTrgQFqcWLQ
rozruch po 1 dniu stania, temp tak jak na wyświetlaczu, świece podgrzane 1 raz...
https://youtu.be/byq5Gz2uQsQ
po uruchomieniu auto musi chwilę pochodzić bo w przeciwnym razie jest strasznie oporny na gaz...
niedawno przy troche większym mrozie bo po -10 w nocy skurczybyk kręcił i kręcił ale nawet nie było w nim chęci życia... prawie akumulator rozładowałem... zostawiłem go na ok 4 godzin i pojechałem innym autam... po powrocie z głupia odpaliłem webasto pochodziło do momentu włączenia się nawiewu i wtedy postanowiłem odpalić golfa i ku mojemu zaskoczeniu odpalił bez większych problemów... dziś w nocy ma być znowu ok -10 więc rano będzie szansa na kolejny test...
- wymienione pompowtryski na nowe
- wymieniona głowica na nową
- wymieniony rozrząd na nowy
- filtr paliwa nowy
- rozrząd ustawiony prawie na 0 (nie sprawdziłem tylko synchronizacji wałków)
- założony akumulator AGM 68Ah 380A z prądem rozruchowym 680A
rozruch po 3 dniach stania, temp ok -4 stopnie podczas rozruchu, świece 2 razy podgrzane...
https://youtu.be/WTrgQFqcWLQ
rozruch po 1 dniu stania, temp tak jak na wyświetlaczu, świece podgrzane 1 raz...
https://youtu.be/byq5Gz2uQsQ
po uruchomieniu auto musi chwilę pochodzić bo w przeciwnym razie jest strasznie oporny na gaz...
niedawno przy troche większym mrozie bo po -10 w nocy skurczybyk kręcił i kręcił ale nawet nie było w nim chęci życia... prawie akumulator rozładowałem... zostawiłem go na ok 4 godzin i pojechałem innym autam... po powrocie z głupia odpaliłem webasto pochodziło do momentu włączenia się nawiewu i wtedy postanowiłem odpalić golfa i ku mojemu zaskoczeniu odpalił bez większych problemów... dziś w nocy ma być znowu ok -10 więc rano będzie szansa na kolejny test...
Ostatnio zmieniony sob sty 23, 2016 14:34 przez Krzycho, łącznie zmieniany 3 razy.
- magic
- Użytkownik
- Posty: 197
- Rejestracja: wt lip 10, 2012 21:05
- Auto:: Touran 1.6 MPI 2008
- Imię:: Maciej
- Lokalizacja: Irlandia/Bydgoszcz
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 48 razy
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
Jak możesz to popraw linki do YT
never ever give up
-
- Użytkownik
- Posty: 250
- Rejestracja: ndz gru 01, 2013 14:29
- Auto:: Golf GT BMN '08
- Imię:: Krzysiek
- Lokalizacja: Kraków
- Podziękował: 5 razy
- Otrzymał podziękowań: 60 razy
- Kontakt:
Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz
chyba wtyczka do YT zdechła wiec dałem same linki...
-- N sty 24, 2016 00:00 --
a tak wyglądało dziś odpalenie auto po 24h postoju, w nocy najniższa temperatura -14 ale podczas rozruchu -4,5
https://www.youtube.com/watch?v=Qi3utEOPekM
temperatura z nocy:

-- N sty 24, 2016 00:00 --
a tak wyglądało dziś odpalenie auto po 24h postoju, w nocy najniższa temperatura -14 ale podczas rozruchu -4,5
https://www.youtube.com/watch?v=Qi3utEOPekM
temperatura z nocy:
