Strona 5 z 34

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 19, 2016 22:56
autor: jaras99
Muti pisze:albo podłączyć go na kable przy odpalaniu rano, żeby zwiększyć prąd?
miałem podpiętego np pod prostownik przez całą noc i odpalałem z podłączonym prostownikiem. Kręcił tak, że rozrusznik miał wyskoczyć a odpalał jak na załączonych filmikach. Na szrocie dali mi na pewno rozrusznik do automata ale jaki dokładnie to nie wiem. Nie wiem również, czy z poziomu auta da radę odczytać numery. Tak czy inaczej za chwilę prześle numery rozrucha jaki siedział oryginalnie

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 19, 2016 23:07
autor: Muti
No to jak mówisz, że kręcił szybko, to nie ma sensu. Żeby sprawdzić jak szybko kręci, musisz odpiac wtyczke, ta okrągła z głowicy do wtryskow i w VCDS włączyć kanał 1 z obrotami i kręcić i patrzeć.

NzTT

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 19, 2016 23:14
autor: jaras99
tak czy inaczej taki siedział u mnie oryginał:

Bosch 0 001 123 016 (017)
02E 911 023 H

10 zębów

ciekawi mnie co można wsadzić w zamian

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 19, 2016 23:31
autor: Muti
To zamiennikiem Twojego jest L. Ma o ząb więcej od twojego.
Z własnej dociekliwości ciekawi mnie czy ten od S&S z 13 zębami by wszedł. Chociaż wydaje mi się, że koło byłoby za duże i by się opierało o dwumas. Sprawdzę to jak wrócę do pracy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: wt sty 19, 2016 23:41
autor: jaras99
Muti pisze:To zamiennikiem Twojego jest L. Ma o ząb więcej od twojego.
Z własnej dociekliwości ciekawi mnie czy ten od S&S z 13 zębami by wszedł. Chociaż wydaje mi się, że koło byłoby za duże i by się opierało o dwumas. Sprawdzę to jak wrócę do pracy
OK Muti, też jestem niezmiernie ciekawy. To daj znać. A na dzisiaj z mojej strony to tyle:)

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: śr sty 20, 2016 10:17
autor: Gusjon
Ja osobiście odrzucam teorie pompek. Bo jak sam twierdzisz problem jest tylko przy odpalaniu. Jeśli pompki są przyczyną auto nawet po rozgrzaniu dawało by objawy. Nie równa praca, brak mocy, kopcenie, a tego w twoich postach się nie doczytałem. Możesz pokusić się o to i sprawdzić w prosty sposób czy to pompki. Znajdź duże wzniesienie i zacznij ruszać. Jak zacznie się pojawiać kontrolka wtrysków na desce to może być przyczyna. Nie koniecznie będzie się palić, a może sobie po prostu mrugać.

PS. Do tej diagnozy nie ma znaczenia czy przejedziesz 1 km czy 100 km, po prostu komp będzie miał dużo więcej czasu na odczyty przy pełnym obciążeniu i zobaczysz czy nigdzie nie puszczają.

-- Śr sty 20, 2016 09:39 --

Zadam jeszcze jedno pytanie o zawór zwrotny? jak to u ciebie wygląda?

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: śr sty 20, 2016 11:01
autor: jaras99
Gusjon,

dzięki za zaangażowanie się w temat.
Gusjon pisze:Nie równa praca, brak mocy, kopcenie,
tego u mnie nie zaobserwujesz. Autko ładnie zapierd....bez jakichkolwiek zakłóceń.
Gusjon pisze:Znajdź duże wzniesienie i zacznij ruszać. Jak zacznie się pojawiać kontrolka wtrysków na desce to może być przyczyna.


wiesz na Morskie Oko nie wjeżdzałem :P ale jak odświeżam sobie pamięć to były przypadki, że ciągnąłem dosyć długo pod górke, ale żadnych niepokojących objawów nie odnotowywałem
Gusjon pisze:Zadam jeszcze jedno pytanie o zawór zwrotny? jak to u ciebie wygląda?
Chodzi Ci o zaworki zwrotne na paliwie? Jeśli tak to wywaliłem już je przed testami jakie tu teraz opisuję, żeby czasem i one nie zaburzały obserwacji.

Stoje dzisiaj w pracy pochylonym touranem do przodu, zobaczymy jak odpali. A jak odpali lepiej to co wtedy? uszczelniacze do wymiany? Pisałem już do jeża w sprawie kompletu gumek i śrub mocujących pompki. Czekam na odzew

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: śr sty 20, 2016 11:21
autor: Gusjon
Jak odpali lepiej to tak jak pisałem. Cały układ paliwowy do weryfikacji. Gdzieś dostaje się lewe powietrze. Nie musi kapać wystarczy zapocenie. Przewód, bądź któreś łączenie. Pozostawienie auta pochylonego spowoduje wyparcie powietrza do wlotu, a nie do ujścia układu. Zobaczymy.
Sam jestem ciekaw, co to jest za przyczyna. Z doświadczenia wiem, że raczej drobiazgi przysparzają najwięcej kłopotów. Widzę, że i tak już dużo wykluczyłeś we własnym zakresie.

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: śr sty 20, 2016 12:03
autor: jaras99
Teraz tylko znaleźć to coś :/ coraz bardziej stawiam jednak na uszczelnienia pompek.

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: śr sty 20, 2016 15:22
autor: Gusjon
To znaczy, że odpaliło? Bez zbędnych kłopotów?

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: śr sty 20, 2016 20:30
autor: jaras99
Gusjon pisze:To znaczy, że odpaliło? Bez zbędnych kłopotów?
nie :( odpalił ale z kłopotami jak wcześniej. to wzniesienie nie było oczywiście pod kątem prostym ;) różnica była powiedzmy na pół koła przód w stosunku do tyłu.

Poddałem się po prostu. Zawlokłem dzisiaj auto do tunera. Opowiedziałem mu całą historię w tym temacie. Najpierw przejrzą go pod kątem mechanicznym a później jeśli będzie konieczność to korekty map. Jaki będzie efekt zobaczymy. W piątek mam mieć odbiór auta jeśli nie będzie komplikacji

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: czw sty 21, 2016 08:50
autor: Gusjon
No to ciężki przypadek. Daj znać co stwierdzili chłopaki na warsztacie:)

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob sty 23, 2016 00:04
autor: Krzycho
mój BMN w MK5 też ma problemy z rozruchem i od pewnego czasu z tym walczę... nawet w lecie nie zapala od strzała tylko tak jakoś opornie...

- wymienione pompowtryski na nowe
- wymieniona głowica na nową
- wymieniony rozrząd na nowy
- filtr paliwa nowy
- rozrząd ustawiony prawie na 0 (nie sprawdziłem tylko synchronizacji wałków)
- założony akumulator AGM 68Ah 380A z prądem rozruchowym 680A

rozruch po 3 dniach stania, temp ok -4 stopnie podczas rozruchu, świece 2 razy podgrzane...
https://youtu.be/WTrgQFqcWLQ

rozruch po 1 dniu stania, temp tak jak na wyświetlaczu, świece podgrzane 1 raz...
https://youtu.be/byq5Gz2uQsQ

po uruchomieniu auto musi chwilę pochodzić bo w przeciwnym razie jest strasznie oporny na gaz...

niedawno przy troche większym mrozie bo po -10 w nocy skurczybyk kręcił i kręcił ale nawet nie było w nim chęci życia... prawie akumulator rozładowałem... zostawiłem go na ok 4 godzin i pojechałem innym autam... po powrocie z głupia odpaliłem webasto pochodziło do momentu włączenia się nawiewu i wtedy postanowiłem odpalić golfa i ku mojemu zaskoczeniu odpalił bez większych problemów... dziś w nocy ma być znowu ok -10 więc rano będzie szansa na kolejny test...

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob sty 23, 2016 01:10
autor: magic
Jak możesz to popraw linki do YT

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

: sob sty 23, 2016 01:49
autor: Krzycho
chyba wtyczka do YT zdechła wiec dałem same linki...

-- N sty 24, 2016 00:00 --

a tak wyglądało dziś odpalenie auto po 24h postoju, w nocy najniższa temperatura -14 ale podczas rozruchu -4,5

https://www.youtube.com/watch?v=Qi3utEOPekM

temperatura z nocy:
Image