1T2 2.0TDI Szarak
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Dawno się nic nie działo, bo niewiele autem jeździłem i zgodnie z założeniem km nabija głónie żona
Do auta musiałem zajrzeć jak się okazało pewnego poranka, że Webasto nie działa...
Tak więc 02.02 wymieniłem pompkę od Webasto (dzięki jarry), która już jakiś czas leżała i czekała na montaż (aż wyzdrowieje). Chwilę wcześniej zmieniłem mapy na nowsze i w sumie tyle...
Teraz szukam felg 19" na lato
Najchętniej jakichś OEM, ew. markowe aftermarket 

Tak więc 02.02 wymieniłem pompkę od Webasto (dzięki jarry), która już jakiś czas leżała i czekała na montaż (aż wyzdrowieje). Chwilę wcześniej zmieniłem mapy na nowsze i w sumie tyle...
Teraz szukam felg 19" na lato


- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Jednak 18 cali zostanie na przyszły sezon, tylko zmiana felgi...
Nawet parametry dokładnie te same... 18x8 ET48

Nawet parametry dokładnie te same... 18x8 ET48

- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Nie mogłem się zdecydować z kołami, ale że co roku przynajmniej jedną zmiana w sezonie to zmieniłem...
Wygląd dyskusyjny... Uwagę zwraca na pewno...


Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Wygląd dyskusyjny... Uwagę zwraca na pewno...



Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
- bartez55
- ____________________
- Posty: 538
- Rejestracja: ndz sty 25, 2015 21:58
- Auto:: Touran 2.0 TDI [CFHC]
- Imię:: Bartek
- Lokalizacja: Dolny Śląsk
- Podziękował: 39 razy
- Otrzymał podziękowań: 102 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Wygląda ciekawie, na żywo na pewno jeszcze lepiej.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Będziesz miał okazję zobaczyć
dzisiaj już pakuję auto, rano jedziemy
Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka


Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Stało się... Od dawna odwlekane czynności w końcu skumulowały się i z okazji 300tys na blacie auto pojechało do BRK tuning pod Inowrocławiem...
Kuracja polegała na:
- eliminacji stuków w zawieszeniu. Nowe łączniki stabilizatorów z przodu i z tyłu.
- Autobus dostał w końcu gwint bilstein b14, którego od roku nie miałem czasu założyć,
- nowy filtr i olej w skrzyni
- filtr i olej silnika, filtr powietrza
Następnie diagnostyka auta, bo moja dupohamownia albo przywykla do mocy albo auto słabo zaczęło jechać...
Efektem tego zapadła decyzja o dpf off, EGR off i korekcie oprogramowania wraz z podniesieniem mocy.
Dpf zapycha się bardzo szybko po regeneracji... W granicach 500km do pełnego zapchania. EGR był postronną ofiarą. Pozbyłem się ew. problemu przy okazji.
W wydechu jest oczywiście katalizator. Tyle z ekologii zostało...
W trakcie prac okazało się, że turbina ma na tyle duży luz poprzeczny, że zaczyna podbierać muszle od zimnej strony, więc poszedł komplet nowych wnętrzności do środka...
Efekt końcowy jest poniżej. Auto ustawione wstępnie na pośredniej wysokości.
Moc silnika nie jest żyłowana, program jest bezpieczny, a nie na limicie. Gdybym się upał to dwójka by była z przodu. A może zimą z ciekawości pojadę się hamować, a nie tak jak dzis 30 stopni...

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Kuracja polegała na:
- eliminacji stuków w zawieszeniu. Nowe łączniki stabilizatorów z przodu i z tyłu.
- Autobus dostał w końcu gwint bilstein b14, którego od roku nie miałem czasu założyć,
- nowy filtr i olej w skrzyni
- filtr i olej silnika, filtr powietrza
Następnie diagnostyka auta, bo moja dupohamownia albo przywykla do mocy albo auto słabo zaczęło jechać...
Efektem tego zapadła decyzja o dpf off, EGR off i korekcie oprogramowania wraz z podniesieniem mocy.
Dpf zapycha się bardzo szybko po regeneracji... W granicach 500km do pełnego zapchania. EGR był postronną ofiarą. Pozbyłem się ew. problemu przy okazji.
W wydechu jest oczywiście katalizator. Tyle z ekologii zostało...
W trakcie prac okazało się, że turbina ma na tyle duży luz poprzeczny, że zaczyna podbierać muszle od zimnej strony, więc poszedł komplet nowych wnętrzności do środka...
Efekt końcowy jest poniżej. Auto ustawione wstępnie na pośredniej wysokości.
Moc silnika nie jest żyłowana, program jest bezpieczny, a nie na limicie. Gdybym się upał to dwójka by była z przodu. A może zimą z ciekawości pojadę się hamować, a nie tak jak dzis 30 stopni...


Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
I po dwóch latach przyszła pora na zmianę akumulatora... krótkie trasy w mieście, webasto, grzane stołki, lusterka, szyby, audio... to wszystko na pewno nie służyło mu (tak sobie tłumaczę)...
Była Varta Silver 77Ah/780A, wjechała Varta Blue 70Ah/760A EFB.
Zobaczymy, może nie padnie po dwóch latach...
Dodatkowo na dniach do przeglądu jeszcze alternator... po 300tyś należy się, ew. wymiana na 180A
Była Varta Silver 77Ah/780A, wjechała Varta Blue 70Ah/760A EFB.
Zobaczymy, może nie padnie po dwóch latach...
Dodatkowo na dniach do przeglądu jeszcze alternator... po 300tyś należy się, ew. wymiana na 180A
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Wczoraj i dzisiaj usiłowałem ogarnąć trochę środek auta...
Odkurzanie, czyszczenie plastików + nałożenie dressingu i najważniejsze dla mnie wyczyszczenie skór i nałożenie odżywki.
Touran w domu ponad 2 lata, ale poza wycieraniem skór chusteczkami nie było większego dbania o nie...
Parę zdjęć 50/50 na fotelach, widok deski, boczkow i wnętrza, które ma ponad 300tys nalotu..
Jak przyszło do mycia auta to zaczęło padać, więc tylko mycie aktywną pianą, gruntowne mycie felg po zimie i szybki Quick Detailer + mycie szyb.
Dla zainteresowanych chemia jakiej użyłem:
- RR Customs Leather Cleaner Strong
- RR Customs Leather Conditioner
- Berner 14784 Pianka do czyszczenia wnętrz (dostałem do testów, więc dlatego wykorzystane)
- Berner 215118 Piana do czyszczenia szyb (jak wyżej, wpadło na testy)
- Shiny Garage Dressing jabłkowy do elementów wnętrza
- Kenotek Showroom Shine
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra







Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
Odkurzanie, czyszczenie plastików + nałożenie dressingu i najważniejsze dla mnie wyczyszczenie skór i nałożenie odżywki.
Touran w domu ponad 2 lata, ale poza wycieraniem skór chusteczkami nie było większego dbania o nie...
Parę zdjęć 50/50 na fotelach, widok deski, boczkow i wnętrza, które ma ponad 300tys nalotu..
Jak przyszło do mycia auta to zaczęło padać, więc tylko mycie aktywną pianą, gruntowne mycie felg po zimie i szybki Quick Detailer + mycie szyb.
Dla zainteresowanych chemia jakiej użyłem:
- RR Customs Leather Cleaner Strong
- RR Customs Leather Conditioner
- Berner 14784 Pianka do czyszczenia wnętrz (dostałem do testów, więc dlatego wykorzystane)
- Berner 215118 Piana do czyszczenia szyb (jak wyżej, wpadło na testy)
- Shiny Garage Dressing jabłkowy do elementów wnętrza
- Kenotek Showroom Shine
- Kenotek Wheel Cleaner Ultra








Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka
-
- Zaawansowany
- Posty: 354
- Rejestracja: czw wrz 22, 2016 15:13
- Auto:: 1T2 2.0TDI
- Imię:: VWariaT
- Podziękował: 13 razy
- Otrzymał podziękowań: 55 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Od razu skórka ładnie się odświeżyła d(-_-)b
Ja też muszę się za swoją na wiosnę wziąć bo świeci się jak skaj na taksówce
Ja też muszę się za swoją na wiosnę wziąć bo świeci się jak skaj na taksówce

Był: 1T2 -> Z czerni wyłonił się początek....
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
Jest: Citroen DS5 Sport Chic 'Denon
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Minął ponad rok od ostatniej aktualizacji. Przez ten czas w sumie nie zmieniło się wiele.
Na początku roku wymieniłem fabryczne koło dwumasowe na nowe, bo już postukiwało, a teraz szykuje się do zrobienia kompleksowo zawieszenia i hamulców...
Chodziło mi po głowie zmienić na nowszy model Tourana, ale mój przez 2 lata od programu zrobił 25 tyś km, co daje ok tysiąc miesięcznie... No nie nie opłaca się dokładać do nowszego, a później poprawiać kolejne auto...
Dlatego...
Konieczność zrobienia hamulców z przodu i z tyłu kończy się swapem na 345mm z przodu (zestaw kupiony) i chyba 310mm na tył (tutaj jeszcze rozmyślam).
Przód to znane i nie przez wszystkich lubiane zaciski z golf r/audi a6, tarcza 345mm z golf r, blachy za tarcze z golfa pod tarcze 345 i wężyki hamulcowe z golfa pod tarczę 345. Zestaw w teorii P&P... Dlaczego nie zawsze lubiany? No jeden tłoczek podobno szału nie robi... Ale to auto małżonki i robi 80% przebiegu w mieście. Musi wystarczyć
Tył myślę o tarczy 310mm. Trzeba skompletować graty.
Przy okazji zrobią się łóżyska kół z tyłu i wszystkie tulejki.
Byłby ktoś zainteresowany zestawem 312 na przód?
Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
Na początku roku wymieniłem fabryczne koło dwumasowe na nowe, bo już postukiwało, a teraz szykuje się do zrobienia kompleksowo zawieszenia i hamulców...
Chodziło mi po głowie zmienić na nowszy model Tourana, ale mój przez 2 lata od programu zrobił 25 tyś km, co daje ok tysiąc miesięcznie... No nie nie opłaca się dokładać do nowszego, a później poprawiać kolejne auto...
Dlatego...
Konieczność zrobienia hamulców z przodu i z tyłu kończy się swapem na 345mm z przodu (zestaw kupiony) i chyba 310mm na tył (tutaj jeszcze rozmyślam).
Przód to znane i nie przez wszystkich lubiane zaciski z golf r/audi a6, tarcza 345mm z golf r, blachy za tarcze z golfa pod tarcze 345 i wężyki hamulcowe z golfa pod tarczę 345. Zestaw w teorii P&P... Dlaczego nie zawsze lubiany? No jeden tłoczek podobno szału nie robi... Ale to auto małżonki i robi 80% przebiegu w mieście. Musi wystarczyć

Tył myślę o tarczy 310mm. Trzeba skompletować graty.
Przy okazji zrobią się łóżyska kół z tyłu i wszystkie tulejki.

Byłby ktoś zainteresowany zestawem 312 na przód?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Taką atrakcję zapewnił mi sąsiad jak z parkingu wyjeżdżał... No nie tylko mi, dwa inne auta też załatwił...
Szukam zderzaka do polifta z czujnukami w kolorze LR7N i lamp z cross'a, no chyba że ma ktoś ładną poliftowa...
Dostały też lozyska, bo auto zostało docisniete do krawężnika...
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Szukam zderzaka do polifta z czujnukami w kolorze LR7N i lamp z cross'a, no chyba że ma ktoś ładną poliftowa...
Dostały też lozyska, bo auto zostało docisniete do krawężnika...

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
- m0nter
- ____________________
- Posty: 239
- Rejestracja: pn gru 19, 2016 21:08
- Auto:: Touran BMN 2007
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Toruń
- Podziękował: 31 razy
- Otrzymał podziękowań: 36 razy
Re: 1T2 2.0TDI Szarak
Touran już z grubsza ogarnięty, więc załatwiłem sobie inny pożeracz czasu 
A6 C5 '98 2.8 ALG Quattro Tiptronic

A6 C5 '98 2.8 ALG Quattro Tiptronic
