Webasto dogrzewacz ogrzewanie postojowe - usterki, naprawa
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Pewnie wiem gdzie pies pogrzebany. Pompka rzadko uszkadza się w ten sposób że piec to wykrywa. Jak wykryje to blokuje. A że najczęściej nie wykrywa to można jeździć i działa.
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Początkujący
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lis 28, 2011 11:20
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Tarnów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
A ja mam taki dziwny problem którego tu jeszcze chyba nikt nie opsywał:
Dogrzewacz odpala za każdym razem bez problemów, w blokach pojawia się ładnie najpierw START, potem FULL Thr., grzeje tak przez jakiś czas, po nocy ładnie dogrzewa płyn do jakiś 60st. nagle znów pojawia się START a potem po mniej więcej minucie MALFUNCTION i łapie błąd:
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 007 BH
Component and/or Version: Standheizer 042 4404
Software Coding: 0000012
Work Shop Code: WSC 00380 259 179489
VCID: 6BDE425A33ED
1 Fault Found:
01407 - Flame Extinguished
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 86
Mileage: 149671 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 55.0°C
Temperature: 54.0°C
Voltage: 14.24 V
Czasami ponowna próba zapalenia łączy się z chmurą dymu.
Dogrzewacz był czyszczony, wymieniona została pompa wody oraz rura wydechowa która była dziurawa, wszystko wydaje się być sprawne, bo przez jakiś czas grzeje bardzo ładnie. Ale jednak... Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie zacząć szukać przyczyn? Przyznam, że kończą mi się pomysły, wstępnie wykluczyłem problemy ze świecą bo zapala bardzo ładnie za każdym razem i przez kilka minut bez problemu mam FULL Throttle. Oprócz błędu który wkleiłem nie pojawia się żaden inny, wszystkie temperatury, napięcia itd. w blokach wartości wyglądają zdrowo.
Dogrzewacz odpala za każdym razem bez problemów, w blokach pojawia się ładnie najpierw START, potem FULL Thr., grzeje tak przez jakiś czas, po nocy ładnie dogrzewa płyn do jakiś 60st. nagle znów pojawia się START a potem po mniej więcej minucie MALFUNCTION i łapie błąd:
Address 18: Aux. Heat Labels: None
Control Module Part Number: 1K0 815 007 BH
Component and/or Version: Standheizer 042 4404
Software Coding: 0000012
Work Shop Code: WSC 00380 259 179489
VCID: 6BDE425A33ED
1 Fault Found:
01407 - Flame Extinguished
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 86
Mileage: 149671 km
Time Indication: 0
Freeze Frame:
Start
Temperature: 55.0°C
Temperature: 54.0°C
Voltage: 14.24 V
Czasami ponowna próba zapalenia łączy się z chmurą dymu.
Dogrzewacz był czyszczony, wymieniona została pompa wody oraz rura wydechowa która była dziurawa, wszystko wydaje się być sprawne, bo przez jakiś czas grzeje bardzo ładnie. Ale jednak... Może ktoś ma jakiś pomysł gdzie zacząć szukać przyczyn? Przyznam, że kończą mi się pomysły, wstępnie wykluczyłem problemy ze świecą bo zapala bardzo ładnie za każdym razem i przez kilka minut bez problemu mam FULL Throttle. Oprócz błędu który wkleiłem nie pojawia się żaden inny, wszystkie temperatury, napięcia itd. w blokach wartości wyglądają zdrowo.
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
pytanie dlaczego gaśnie płomień, ja bym sprawdzał zasilanie w paliwo, ogólnie możesz mieć problem z diagnozą niestety, przydałby się stół pod Webasto i wtedy testy
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Początkujący
- Posty: 16
- Rejestracja: pn lis 28, 2011 11:20
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Tarnów
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
tak też mi się wydaje. Przez weekend robiłem próby, ale miałem ok. 1/4 baku. Dziś na wszelki wypadek zatankuję do pełna i powtórzę testy. Jak nie pomoże, to trzeba będzie się rozglądnąć za jakimś serwisem który chciałbym to zdiagnozować a nie stwierdzić, że trzeba wymienić cały piecyk. Zna ktoś może kogoś godnego polecenia powiedzmy w zasięgu 100km od Tarnowa? 
No i wygląda, że zatankowanie do pełna pomogło. Jak narazie na 3 próby 3 razy piecyk pięknie grzał aż do przerwy regulacyjnej
Trochę to niewygodne, że ćwiartka baku to już dla niego za mało, ale da się przeżyć 

No i wygląda, że zatankowanie do pełna pomogło. Jak narazie na 3 próby 3 razy piecyk pięknie grzał aż do przerwy regulacyjnej


-
- Zaawansowany
- Posty: 383
- Rejestracja: pt lip 01, 2011 14:37
- Auto:: 2,0 TDI BKD, DSG, 2005
- Imię:: Andrzej
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 4 razy
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
dla porządku napiszę, że po wizycie i reanimacji u Jarry'ego webasto chodzi jak trzeba; okazało się, że:
1. pompka - jak to ocenił jarry - oczywiście była walnięta;
2. rurka od pieca do tłumika - rozleciała się po dotknięciu palcem;
3. czujniki temp; skoro kom zgłaszał błąd zostały wymienione;
4. no i jarry opchnął mi zgrabnego pilocika, kóry odpala i moje i jego (jak jestem w oklicy jego chałupy
) webaho.
póki co miód malina wszystko działa
jarry raz jeszcze wielkie dzięki.
1. pompka - jak to ocenił jarry - oczywiście była walnięta;
2. rurka od pieca do tłumika - rozleciała się po dotknięciu palcem;
3. czujniki temp; skoro kom zgłaszał błąd zostały wymienione;
4. no i jarry opchnął mi zgrabnego pilocika, kóry odpala i moje i jego (jak jestem w oklicy jego chałupy

póki co miód malina wszystko działa
jarry raz jeszcze wielkie dzięki.
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
Po prostu jak będę w Wawie to zawsze zadzwonię czy anko ma plany odpalania, jak tak to "wyjmnę" bezpiecznik i po sprawie 

pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
-
- Przeglądacz
- Posty: 87
- Rejestracja: czw lis 17, 2011 22:42
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Katowice
Mam takie pytanko:)
Posiadam taki pilot od webasto jak na foto po lewo:

I zgubiła mi się zaślepka od baterii , czy idzie taka sama zaślepkę kupić ?
Pozdro
Posiadam taki pilot od webasto jak na foto po lewo:

I zgubiła mi się zaślepka od baterii , czy idzie taka sama zaślepkę kupić ?
Pozdro
CADDY LIFE STYLE
By BESTperformance
Passat 2.0 TDI BMR 170 @200/410
Caddy 2.0 TDI BMM 140 @170/410
Corsa C Z12XE 75 @ 80/120
By BESTperformance
Passat 2.0 TDI BMR 170 @200/410
Caddy 2.0 TDI BMM 140 @170/410
Corsa C Z12XE 75 @ 80/120
-
- Specjalista
- Posty: 584
- Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 8 razy
- Otrzymał podziękowań: 30 razy
A kto mi powie z autopsji ile Webasto w trybie dogrzewania postojowego(bez włączonego silnika) będzie grzało tak aby jeszcze zostało w akumulatorze tyle energii, żeby mógł swobodnie włączyć silnik. Coś mi się zdaje, że pobory mocy są znaczące- sterownik pompa paliwa, wentylacja.
Szukajcie a znajdziecie.
- jarry
- Władca postów
- Posty: 5698
- Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
- Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
- Imię:: Rołbert
- Lokalizacja: Łódź
- Podziękował: 584 razy
- Otrzymał podziękowań: 828 razy
oj pytanie z natury a jaką farbę kupić żeby ładny obraz namalować 
a jaki aku masz?
a w jakim stanie technicznym?
a w jakiej temperaturze?
a jaki masz silnik?
a jaki rozrusznik?
w jakim stanie instalacja elektryczna?
a jak ci odpala silnik?
tak naprawdę wszystko ma znaczenie, większe lub mniejsze
generalnie nie przejmuj się bo bordnetz zadba o pozostawienie takiej ilości energii w aku żebyś odpalił

a jaki aku masz?
a w jakim stanie technicznym?
a w jakiej temperaturze?
a jaki masz silnik?
a jaki rozrusznik?
w jakim stanie instalacja elektryczna?
a jak ci odpala silnik?
tak naprawdę wszystko ma znaczenie, większe lub mniejsze
generalnie nie przejmuj się bo bordnetz zadba o pozostawienie takiej ilości energii w aku żebyś odpalił
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)
"Frustra vivit, qui nemini prodest"
*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1