Touran 1.4 TSI 140 czy warto kupić?

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Marynarz75 :piwo: ja chyba już bym też nie pojechał manualem, a przynajmniej nie mam takich planów. Człowiek się szybko przyzwyczaja do dobrego u mnie to już trwa prawie 5 lat :)
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Marco_Polo pisze:Mankamenty to problemy z kołem dwumasowym i mechatroniką.
To tak jakbyś napisał: mankamentem Tourana w DSG są klocki hamulcowe, bo trzeba je zmieniać co 60kkm ;)

Koło dwumasowe to część EKSPLOATACYJNA, która się zużywa i po jakimś przebiegu jest do wymiany (w manualach specjaliści załatwiają ją nawet przy 60-100 tysiącach).

Mechatronika to sporadyczne przypadki na tyle aut co wyjechało z DSG z fabryki...
stann pisze:Dzięki Marco_Polo za linka rzeczywiście nieciekawy to silnik. Ciekawe co ile tyś km trzeba wymieniać ten rozrząd.
Łukaszz będę chciał się przejechać i sprawdzić.
Powiedzcie co sądzicie o skrzyni DSG. Sprawdza się czy raczej bajer który kosztuje i ulega awarią.
Rozrząd wymieniasz raz i masz spokój (napinacze były wadliwe, już VAG je poprawił), wystarczy wymienić komplet łańcuch + napinacz + ślizgi. Po niedzieli napiszę jaki to koszt w przypadku 1.2TSI bo jestem na etapie wymiany :)
Cena będzie na pewno niższa niż wymiana dwumasy.

Na szybko znalezione oryginalne części za 615 zł: http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-vw-1- ... 53621.html


Z tego co piszesz zaczęło interesować Cię DSG. Większość aut za ok 30 tysięcy zł z DSG to ex-taxi. Jeżeli jest z Niemiec to jeszcze można ją rozkodować po VINie, czy poznać po specyficznym wyposażeniu (i z reguły sprawdzić historię). Ale jeżeli taxa pochodzi z Francji to nie jesteś w stanie jej z wyglądu rozróżnić, a tym bardziej nie jest do sprawdzenia w ASO :)

Także uważaj na tanie okazje, żeby nie kupić auta z bliżej nieokreślonym przebiegiem (średnio 100kkm rocznie taksówki robią na zachodzie).
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Maciej czyli sugerujesz ze touran z silnikiem 1.4 tsi bedzie lepszy i mniej awaryjny od 1.9 tdi? Powiedzcie jeszcze co jest w tym dsg takiego fajnego ze skrzynia ta jest lepsza od manuala. Czy ta skrzynia mi wykryje ze chce wyprzedzić tira i zredukować bieg i szybko to zrobi?? CZy jak bede chciał z 1 biegu przejsc na wsteczny, szybko wycofać nic nie może się pomieszać zablokować? A co ja zrobię z lewą NOGĄ?? :)
Awatar użytkownika
admin
Władca postów
Posty: 2336
Rejestracja: sob sie 28, 2010 20:00
Auto:: Touran
Imię:: Maciek
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 24 razy
Otrzymał podziękowań: 122 razy
Kontakt:

Post autor: admin »

Nie sugeruję, każdy silnik ma swoje wady i zalety, ale nie można popadać w paranoje, szczególnie jak się pewnych silników nie użytkowało. Dzisiejsze auta są po to, aby się psuły, a nie żeby były bezawaryjne ;)

Tylko jedne psują się częściej, inne rzadziej, jedne naprawy są bardziej kosztowne a inne mniej.

Taxi 1.9 z przebiegiem (nie stanem licznika) ponad 300kkm nie będzie tanie w użytkowaniu i bezawaryjne.

DSG jest przyjemne i rozleniwia. Lewa noga odpoczywa, a Ty sobie operujesz pedałem gazu - super sprawa. Przy R trzeba uważać, nie można za szybko wrzucać bo skrzynię zajedziesz, auto musi stać w miejscu aby zmieniać z R na D i odwrotnie.
Przy jeździe jak mu depniesz opór to zredukuje i "domyśli" się, że będziesz wyprzedzał :)

Ewentualnie tryb S, nie wiem jak w 1.9 ale w 2.0 170KM to wir w baku się robił ale auto jechało dobrze ;)
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

Stann czy ty jeżdziłeś dieslem? od 20 maja jestem w domu podjedż do mnie jak masz ochote sprawdzisz jak jeżdzi ile przy tym pali i będziesz miał odpowiedż na wszystko :piwo:
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Admin ja piszę jedynie na co trzeba zwrócić uwagę przy DSG.
Tak jak pisałem ja i AKI najważniejsze przy kupnie auta na rynku wtórnym jest jego historia oraz jak auto było serwisowane i użytkowane.
Wiadomo nie ma aut bezawaryjnych i w każdym może się coś popsuć.
Każde auto to skarbonka w którą trzeba dokładać czy nowe czy używane.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony sob kwie 27, 2013 11:23 przez Marco_Polo, łącznie zmieniany 1 raz.
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Dzięki Łukasz za zaproszenie. A skąd Ty jesteś. Jeżdźę do tej pory od dwóch lat kangoo 1.5 dCi. Powiem że bardzo fajnie się jeżdzi. Turbosprężarka daje kopa. Ale powiem Ci że z DSG nie jezdziłem dlatego mam obawy.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

DSG jest to jedna najlepszych automatów na rynku, szybko przerzuca biegi nawet nie odczuwasz kiedy, w zależności co będziesz chciał zrobić czy przyspieszyć czy przyhamować. Ładne auto z prawdziwym przebiegiem z DSG jest naprawdę warte uwagi.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Stann DSG to skrzynia dwusprzęgłowa która w momencie gdy masz aktualny bieg jest przygotowana do wrzucenia wyższego lub niższego. Zmiany biegów odbywają się bardzo szybko. W skrzyni tej można przejść też na tryb ręczny tzw. tiptronic zmieniając biegi lewarkiem zmiany + lub - (lewarek do przodu lub do tyłu). W niektórych wersjach samochodów są też manetki zmiany biegów przy kierownicy. Tak więc oprócz trybów automatycznych można się pobawić w trybie manualnym.
Tak jak pisze AKI zadbane auto z DSG to super sprawa :)

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

stann, oczywiście zapraszam także do Głogowa :)
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Dzięki Marcelid, Głogów to rzut beretem od Zielonki. Już jadę :piwo:

[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 17:33 ]
Żartowałem. Marceli jak ci się sprawuje to DSG w samochodzie po TAXI. Wymieniałeś może coś? Jak na taxi to chyba nie dużo ma przejechane.
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

polecam skrzynie DSG lub S-tronic w Audi.
stann dobre pytanie do Marceli, sam jestem ciekawy jak mu się skrzynia sprawuje przy takim przebiegu.
stann Marceli ma 348 tkm przebiegu w swoim autku.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
marcelid
____________________
____________________
Posty: 947
Rejestracja: czw lis 29, 2012 22:55
Auto:: BASIC, 1.9 TDi-BKC, 2004
Imię:: Marceli
Lokalizacja: Głogów - DGL
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: marcelid »

stann pisze:Dzięki Marcelid, Głogów to rzut beretem od Zielonki. Już jadę :piwo:

[ Dodano: Sob Kwi 27, 2013 17:33 ]
Żartowałem. Marceli jak ci się sprawuje to DSG w samochodzie po TAXI. Wymieniałeś może coś? Jak na taxi to chyba nie dużo ma przejechane.
Moje autko po TAXI i pracuje na TAXI :mrgreen: ... czy mało kilometrów ... ja wiem raczej nie tak mało. Co do DSG to pracuje bez zarzutów :), jednak po książce i historii widać, że olej był zawsze wymieniany przy 60k km - myślę, że to jest powód poprawnej jej pracy.
Ja osobiście moją przygodę z Turankiem zacząłem od wymiany wszystkiego, znaczy się wszystkich płynów, pasków (łącznie z rozrządem) no i olejami w silniku i skrzyni. Dwa dni temu wymieniłe też dwumasę. Także jakieś dość duże koszty poniosłem ale wydaje mi się, że każdy kupujący poniesie większość z nich jeśli chce być pewien :).

p.s. naprawdę żaden problem żebyś podjechał - tylko teraz to już raczej po II zlocie :>

aki pisze: stann Marceli ma 348 tkm przebiegu w swoim autku.
Już 350 k km :mrgreen: i nie mogę narzekać.
161GD030, SQ6KBO
Mój MAJONEZIK ... a to JA
Awatar użytkownika
stann
Użytkownik
Posty: 273
Rejestracja: wt kwie 23, 2013 19:18
Auto:: Touran 1.4 TSI BMY 2007
Imię:: Staszek
Lokalizacja: Zielona Góra
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 53 razy

Post autor: stann »

Marcel, powiedz mi jak długo jesteś w posiadaniu tego tourana??
Awatar użytkownika
kowet
Zaawansowany
Posty: 348
Rejestracja: sob lip 16, 2011 21:31
Auto:: Touran 2,0 TDI DSG
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Strzelce Opolskie
Otrzymał podziękowań: 4 razy
Kontakt:

Post autor: kowet »

ja mam z DSG już 5 lat i przejechałem ponad 100kkm wsume jest już 240kkm i odpukać bez problemów, mam nadzieję, że będzie jeszcze długo służyć. Polecam w 100%
Już nie Touran :( ale Sharan...
ODPOWIEDZ