Strona 5 z 20
: pt paź 28, 2011 12:26
autor: Dodi
nie za tęgo to wygląda...
: pt paź 28, 2011 13:09
autor: gregorypeg
"Tęgo nie tęgo" ale jak widać nie może od razu odpalić i nawali paliwa, że potem puszcza dym i strzeli. po zgaszeniu i ponownym odpaleniu już jest ok i tak cały dzień. Spalanie ma trochę duże: trasa 7,5 miasto 9. Jak wcześniej pisałem: uszczelki pod PD wymienione, pompka w baku sprawna, układ nie zapowietrza się i nie cofa paliwa, akumulator nowy, na komputerze brak błędów - pompowtryski sprawdzone dynamicznie.
Czy pozostaje aspekt Softu? Pomógłby ktoś w sprawie ustawienia wgrania softu?
: ndz paź 30, 2011 08:27
autor: Dodi
ja dla pewności sprawdziłbym mu jeszcze kompresje...
: ndz paź 30, 2011 10:22
autor: Turanek
@gregorypeg
Czy sprawdzałeś mechanicznie (na blokady) ustawienie rozrządu?
Jak wyglądają wartości bloków pomiarowych (czasy BIP) pompowtryskiwaczy?
Sprawdź jaką prędkość obrotową pokazuje przy odpalaniu - odłącz zasilanie pompowtryskiwaczy, włącz zapłon, obserwuj blok pomiarowy z obrotami silnika i kręć rozrusznikiem - jaką wartość pokazuje?
Źródłem problemów mogą być czujniki położenia wału i wałka rozrządu, to jednak jak dla mnie krok przedostatni.
Na końcu pozostaje soft. Tutaj najpierw spróbowałbym z oryginalnym softem VW w ASO, chyba, że planujesz jakieś zwiększanie mocy, wtedy mogą ci i ten problem poprawić.
: ndz paź 30, 2011 10:50
autor: san.chos
Jak dla mnie jedna z pompek uszkodzona.
Te strzały to raczej wypadanie zapłonu i hałas w tym momencie spowodowany "rzucaniem silnika "
Miałem podobnie tylko czasami musiałem z 20 sek kręcić wymieniłem jedną pompkę i spokój.
Która to pompka wywnioskowałem po bipach bo korekcję wszystkie miały super.
: ndz paź 30, 2011 16:28
autor: gregorypeg
Koledzy chodzi o Blok 23 do sprawdzenia?
Touranek może byś mi pomógł w tym temacie bo widzę, że też jesteś z lubuskiego, a tu u mnie "na wsi" brak specjalistów.
: ndz paź 30, 2011 16:32
autor: Turanek
Tak, chodzi o wartości z bloku 23 w sterowniku silnika. trzeba je odczytać na biegu jałowym.
PS. U mnie "większa" wiocha niż u ciebie - przynajmniej powiat

: ndz paź 30, 2011 17:14
autor: gregorypeg
Czyli nie trzeba wypinać wtyczek na od pompowtryskiwaczy? Silnik podczas testu ma pracować na biegu jałowy? Kolega ma kabel do VAG-OBD2, da rade na takim?
: ndz paź 30, 2011 19:46
autor: Turanek
Wypięcie jest potrzebne do sprawdzenia prędkości obrotowej, jaką daje rozrusznik.
: pn paź 31, 2011 15:25
autor: kames76
Dzisiaj znowu odpalił i zgasł zona pokręciła pare razy i załapał jak był by zapowietrzony lub Swiece nie grzały - po podłączeniu do kompa pokazuje kupe błędów , a po wykasowaniu błąd sterownika wentylatora/ cały czas/ -czasami tez po zapaleniu włączają się wentylatory ma ktos jakis jeszcze pomysł
: śr lis 02, 2011 09:29
autor: kames76
wczoraj znowu bluuuu czyli zapalił i zgasł odkreciłem odpowietrznik z filtra poleciało powietrze po czym dopiero paliwo cały układ szczelny auto przy odpalaniu nie kopci , to co do baku ucieka
: śr lis 02, 2011 18:10
autor: gregorypeg
Sprawdziłem numery na pompowtryskiwaczach, trzy mam oryginalne z 2004 roku o nr 03G130073G natomiast jeden jest z 2011 roku o nr 03G130073BX. Czy to na wpływ na moje kłopoty?
: śr lis 02, 2011 19:20
autor: kames76
Powiedz mi czy masz codziennie ten objaw bo u mnie to istny totolotek martwi mnie to paliwo gdzie ono ucieka

: śr lis 02, 2011 19:37
autor: gregorypeg
Mam codziennie to samo jak na filmie który załączyłem. Ten wtrysk co mam o oznaczeniu na końcu BX chyba nie powinno tak być do silnia AZV ? Podobno nie jest dopasowany elektronicznie.
: śr lis 02, 2011 20:39
autor: Turanek
@gregorypeg
Literka "X" na końcu części oznacza cześć regenerowaną, wymienianą za oryginalną. Dzięki temu można w ASO niektóre części nabyć taniej. Często spotyka sie to przy alternatorach, rozrusznikach, pompach wody etc.
Jednym słowem już miałeś coś robione przy samochodzie... Może tym razem padła inny pompowtrysk.