Strona 48 z 139
Re: TOURAN 2015
: wt lis 22, 2016 18:06
autor: pkk
nawet o tym wspominać nie trzeba...
rozrusznika,
silnika,
akumulatora,
itd, itd, itd.
producenci chwalą się, ze wszystko jest 3x wzmocnione zeby wytrzymywało ten start stop.
jesli ktos chce to niech sobie w to wierzy.
Re: TOURAN 2015
: wt lis 22, 2016 18:57
autor: Cesarz
pkk pisze:Jak
Przez zmianę wartości napiecia przy której komputer zezwoli za start - stop. Jeżeli napięcie na aku spadnie poniżej jakiejś zadanej wartości to system nie pozwoli na zatrzymanie silnika aby doładować aku. Należy tę wartości ustawić na tyle wysoko aby dla start-stopu wskazywało niedoladowanie akumulatora i nie zezwoliło na zatrzymanie silnika.
http://www.touranklub.pl/forum/viewtopi ... 00#p226300
Re: TOURAN 2015
: wt lis 22, 2016 19:39
autor: FreeStyle
Ja w moim Tigi nie mogłem się przyzwyczaić do S/S i po tygodniu zostało wyłączone na stałe. Zostały zmienione wartości w temperaturze S/S i ma cały czas za zimno:)
Re: TOURAN 2015
: wt lis 22, 2016 20:08
autor: hubertm
FreeStyle pisze:Ja w moim Tigi nie mogłem się przyzwyczaić do S/S i po tygodniu zostało wyłączone na stałe. Zostały zmienione wartości w temperaturze S/S i ma cały czas za zimno:)
Można to zmienić bez utraty gwarancji?
Re: TOURAN 2015
: wt lis 22, 2016 20:43
autor: terex
wszelkiego rodzaju ingerencja w oprogramowanie laczy sie z utratą gwarancji na caly pojazd. pytalem juz o to w aso,a oni nie maja prawa ani wiedzy jak to zrobic,juz sie o to pytalem bo też mnie denetwuje to s/s
Re: TOURAN 2015
: wt lis 22, 2016 20:59
autor: marcinde
Ja przyzwyczaiłem się do wyłączania zaraz po odpaleniu silnika. To już nawyk. Pasy, skrzynia w D, klik w S&S i wio.
Nie kombinowałbym z oprogramowaniem na gwarancji...
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 07:37
autor: rzutnik
hubertm pisze:A czy to się odbija negatywnie na żywotności silnika?
Z jednej strony silnik mniej pracuje ponieważ np. wyłącza się gdy staniemy na czerwonym świetle a co za tym idzie mniej zanieczyszcza środowisko (główny cel start/stopu). Z drugiej jednak strony częściej pracuje rozrusznik oraz akumulator jest bardziej eksploatowany (duży prąd rozruchowy) co może spowodować ich wcześniejsze zużycie. Odnośnie silnika to się nie wiem czy np. zużycie silnika podczas rozruchu nie odpowiada jakiemuś tam czasowi podczas normalnej pracy. Na pewno te pozostałe rzeczy nie są brane pod uwagę przy przeprowadzaniu testów zanieczyszczenia i zużycia paliwa, które robi VW aby spełnić jakieś tam wymagania (zadowolić "pseudoekologów").
Mam start/stop w swoim obecnym Touranie i da się do niego przyzwyczaić tylko trzeba się nauczyć z tym jeździć. Na pewno trzeba ro wyłączać podczas jazy w korkach. Przy dojeżdzaniu do świateł trzeba kontrolować czy np. za chwilę nie będzie zielonego i wtedy nie wrzucać na luz aby silnik się nie wyłaczył.
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 08:56
autor: KriSSo
To silnik gaśnie tylko na biegu jałowym (luzie)?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 09:12
autor: pkk
Może starsze generacje tak gasną. Golf VII gasł jedynie wtedy gdy samochod byl na luzie oraz stał.
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 09:51
autor: Muti
Oczywiście, że tylko na luzie. Jak byś miał ruszyć na biegu jakby silnik nie chodził
NzTT
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 09:57
autor: Johan007
Zależy jaką masz skrzynię, przy DSG nie ma wpływu na to kiedy silnik gaśnie.
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 10:06
autor: Muti
Ehh, myślałem że mówimy o manualu.. Dsg, to inny temat
NzTT
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 10:25
autor: KriSSo
Muti pisze:Ehh, myślałem że mówimy o manualu.. Dsg, to inny temat
Faktycznie, przecież nie wszyscy jeżdżą w automacie.
Muti pisze:Oczywiście, że tylko na luzie. Jak byś miał ruszyć na biegu jakby silnik nie chodził
Dopóki stoisz na biegu ze sprzęgłem i wciśniętym hamulcem - silnik nie pracuje, gdy zwolnisz hamulec momentalnie odpala - myślałem, że może w ten sposób to działa.
Re: TOURAN 2015
: śr lis 23, 2016 11:06
autor: rzutnik
U mnie działa to tak, że jak się zatrzymam i wrzucę na luz (skrzynia ręczna) to silnik gaśnie. Po wciśnięciu sprzęgła silnik automatycznie odpala.
Do automatycznego wyłączenia silnika muszą być spełnione odpowiednie warunki: temperatura silnika, napięcie akumulatora i pewnie coś jeszcze. Po wyłączeniu silnika zmniejsza się np. nadmuch z nawiewów. Czasami po automatycznym wyłączeniu silnik i tak samoczynnie odpala nawet gdy nie wcisnę sprzęgła, zapewne na skutek zmiany paramatrów które są mierzone np. obniżenie napięcia.
Re: TOURAN 2015
: czw lis 24, 2016 11:17
autor: hubertm
Czy ktoś z was posiada Dynamic Light Assist bez nawigacji? Pytam bo w salonie powiedzieli mi, że muszę dobrać nawigację do DLA mimo, że konfigurator na stronie tego nie wymaga
