Polowanie na Turanka

Czy to auto warto kupić? Co o nim sądzą inni forumowicze? Tutaj możecie się do woli pytać o auta z ogłoszeń.
Awatar użytkownika
WJ
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
Auto:: 1,9 BXE, model 2009
Imię:: Waldek
Lokalizacja: Jasło
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: WJ »

rumun_58 pisze:
MW WILU pisze: 2. 2.0 TDI 140/170 bez "podkręcania" mocy - 1.9 tdi jest trwały ale... nie jeździ a pali tyle samo
Jeździ jeździ Kolego, ostatnio wiozłem dwóch Kolegów to byli zdziwieni, że 105km tak dobrze odpycha te ok 1,5 t żelastwa :) także 1.9 nie jest jakimś żólwiem
Wszystko zależy od punktu widzenia. Wiadomo że te 35 KM i Nm w 2.0 robią różnicę ale jak kolega pisze 1.9 też daje radę. Poza tym Touran to z założenia auto rodzinne a nie bolid do wyścigów na 1/4 mili.
n00
Przeglądacz
Posty: 87
Rejestracja: czw lis 17, 2011 22:42
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Katowice

Post autor: n00 »

MW WILU pisze:Witam
2. 2.0 TDI 140/170 bez "podkręcania" mocy
Zależy tez gdzie był robiony chip :P , czy u jakiegoś dobrego tunera czy w "stodole" i tez zależy jak kto jeździ i dba ;) + w jakiej kondycji jest silnik moja 2.0 TDI 140 miała zbliżone parametry do 2.0 TDI 170 bez chipa :mrgreen: [taki prezent od Fabryki z Poznania 8) ]

Pozdro
CADDY LIFE STYLE
By BESTperformance
Passat 2.0 TDI BMR 170 @200/410
Caddy 2.0 TDI BMM 140 @170/410
Corsa C Z12XE 75 @ 80/120
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

a czy chlopaki od podkręconych na 170 KM mają DSG?
Podobno przy DSG jest problem bo skrzynia nie wytrzymuje przełożeń czy coś takiego. Ktoś o tym pisał na forum,
Pozdrawiam!
MW WILU
Kandydat
Posty: 9
Rejestracja: ndz lut 19, 2012 15:53
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Oława

Post autor: MW WILU »

DSG 6 biegowa z mokrymi sprzęgłami przenosi do 350 Nm momentu. Także kto mapuje silnik ten musi się liczyć że będą problemy z trwałością skrzyni. Panowie nie mówcie mi, że moc podnosi się a potem się spokojnie jeździ :)
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Moc

Post autor: niko02 »

Ja podniosłem moc ale nie po to, żeby zap.....lać spod każdych świateł na mieście, tylko po to, żeby na trasie móc spokojnie wyprzedzić bez zastanawiania się, czy zdążę.
Ne każdy podnosi moc z pierwszego powodu.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

a zastanawiales sie czy zdazysz przed podniesiem mocy?

Ja się nie zastanawiam :) 6 lat jazdy Polo 1.0 45KM nauczyło mnie trochę tego manewru ;)

Co mają dopiero powiedzieć osoby które mają 1.9? To chyba przesadzone słowa niko o tym zastanawianiu się czy zdążysz, a moc nie zwiększyła Ci się diametralnie przez te 30KM.
No i skrzyni też żal.
Pozdrawiam!
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

Ciapek pisze:a zastanawiales sie czy zdazysz przed podniesiem mocy?

Ja się nie zastanawiam :) 6 lat jazdy Polo 1.0 45KM nauczyło mnie trochę tego manewru ;)

Co mają dopiero powiedzieć osoby które mają 1.9? To chyba przesadzone słowa niko o tym zastanawianiu się czy zdążysz, a moc nie zwiększyła Ci się diametralnie przez te 30KM.
No i skrzyni też żal.
Popieram kolegę Ciapka, miałem 75 kucy w dieslu bez turbiny i dawałem radę, mała moc uczy patrzeć dalej i przewidywać zachowanie współużytkowników, bo żal hamować(prędkość przelotowa 110-120km/h). Moc fajna sprawa, ale chyba nie bez powodu fabryka dawała 105 KM, żeby teraz prywatnie ingerować w ustawienia silnika w celu powiększenia mocy. Wiem, wiem - chip obniża spalanie na biegu jałowym itd. itp. Lepsze zawsze będzie wrogiem dobrego.
Ostatnio zmieniony śr lut 22, 2012 19:20 przez Piotr1979, łącznie zmieniany 1 raz.
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Piotr1979 pisze:chip pomaga w odpalaniu na ciepłym silniku
Nie pomaga w odpalaniu na ciepłym silniku
Ciapek pisze:Ja się nie zastanawiam

Ja się zastanawiam, czy jeszcze jeden, czy już wystarczy. Jak mam wrzuconą V i 1800 obrotów, to nie muszę myśleć, czy redukować, czy już pójdzie, bo wiem, że pójdzie.
Moment mam tak poprowadzony, że nie bedzie mi tyrał sprzęgła, jeżeli nie bedę z niego strzelał, tylko używał go z głową.
Co do przewidywania i hamowania z prędkości 120, to powiem tylko, że dzisiaj na trasie z Łodzi do Warszawy miałem średnie spalanie na odcinku ok 140km 4,3l, z czego około 1/3 była w miastach.
Jazda to nie tylko oszczędność i chowanie się za tirami ale też przyjemnośc. Jak chce pierwszego, to wrzucam tempomat przy 90km/h i ciągne się w kolumnie, a jak chce wyprzedzać, to wciskam gaz, a nie czekam kiedy tir zjedzie na stacje.

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 21:39 ]
To wytłumacz jeszcze, czemu fabryka dała 140 w manualu, a 170 w DSG, skoro podobno ta skrzynia wytrzymuje mniej?... Bo jedna i druga wytrzyma to samo, tylko kwestia kosztów.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Piotr1979
Specjalista
Posty: 584
Rejestracja: sob gru 03, 2011 19:07
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Lublin
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 30 razy

Post autor: Piotr1979 »

niko02 pisze:Ja się zastanawiam, czy jeszcze jeden, czy już wystarczy. Jak mam wrzuconą V i 1800 obrotów, to nie muszę myśleć, czy redukować, czy już pójdzie, bo wiem, że pójdzie.
niko02 pisze:Moment mam tak poprowadzony, że nie bedzie mi tyrał sprzęgła, jeżeli nie bedę z niego strzelał, tylko używał go z głową.
Więc jak to w końcu jest, że przy czynności nr 1 nie musisz myśleć, a przy czynności nr 2 używasz sprzęgła z głową. :lol:
Szukajcie a znajdziecie.
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

niko02 pisze: to nie muszę myśleć, czy redukować, czy już pójdzie, bo wiem, że pójdzie.
bo jak się tu zastanawiać przy DSG. Też się nie zastanawiam. Jak potrzebuje moc-pedał w podłogę i "kick down".
Nie bez powodu oprócz zwykłęgo trybu D jest Sport.
niko02 pisze:dzisiaj na trasie z Łodzi do Warszawy miałem średnie spalanie na odcinku ok 140km 4,3l, z czego około 1/3 była w miastach.
to jaką Ty miałeś średnią prędkość? 80?
Ja dziś na trasie Szczecin-Toruń miałem 5,5 litra. Miasta, miasteczka było ich trochę, a poza miastem średnia prędkość to ok. 100-110.
niko02 pisze:To wytłumacz jeszcze, czemu fabryka dała 140 w manualu, a 170 w DSG, skoro podobno ta skrzynia wytrzymuje mniej?... Bo jedna i druga wytrzyma to samo, tylko kwestia kosztów.
a jaką masz pewność, że to ta sama skrzynia? Bo ja takowej nie mam. Mogą się różnić.
Ostatnio zmieniony wt lut 21, 2012 10:14 przez Ciapek, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

7 biegowa DSG jest "słabsza" od 6 biegowej DSG, to sa dane fabryczne a manuale... manuale mnie nie interesuja :mrgreen:
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
szejmik
Posty: 4
Rejestracja: pn mar 05, 2012 13:10
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Głogów
Podziękował: 1 raz

Post autor: szejmik »

Ja swojego szukałem ok. 3 miesięcy ale ile przy tym przejechałem kilometrów zanim upolowałem swojego.... :D
Awatar użytkownika
WJ
Użytkownik
Posty: 296
Rejestracja: ndz sty 29, 2012 16:05
Auto:: 1,9 BXE, model 2009
Imię:: Waldek
Lokalizacja: Jasło
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy

Post autor: WJ »

Odświeżam temat.
Szukając auta co któryś egzemplarz trafia się w wersji UNITED ale wyposarzenie jest dość różne aby określić jakiś standard dla tej "serii". Nasze forum i google też nie precyzują co ma a czego nie Touran United. Może mi to ktoś objaśnić?
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Post autor: aki »

UNITED to wersja TRENDLINE doposażona o różne dodatki wyposażeniowe które są w standardzie. Jak się nie mylę w skład wchodzi pełen FIS, CZUJNIK DESZCZU, ZMIERZCHU, 4 x Elektryczne szyby, lusterko fotochromatyczne i klimatronic chyba tyle. Podkreślam o ile się nie mylę ....


Mam takowego czarnego UNITED 2.0 TDI rok 2009 przebieg 165 tkm, ostatnia inspekcja 155 tkm. Troche się zdziwiłem jak zobaczyłem że ma manualną klime a nie klimatronic jak wcześniej wspominałem :) cena: 11900 eur auto do sprowadzenia.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Marek_vizer
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: wt kwie 17, 2012 23:05
Auto:: Touran
Imię::
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Marek_vizer »

WItam, szukam Tourana w granicach 34 tys. jest coś takiego

http://otomoto.pl/volkswagen-touran-tdi ... 36980.html

może ktoś już widział to autko i może coś więcej powiedzieć?

Z góry dziękuję
ODPOWIEDZ