Strona 6 z 7

: pn lut 20, 2012 00:01
autor: WJ
rumun_58 pisze:
MW WILU pisze: 2. 2.0 TDI 140/170 bez "podkręcania" mocy - 1.9 tdi jest trwały ale... nie jeździ a pali tyle samo
Jeździ jeździ Kolego, ostatnio wiozłem dwóch Kolegów to byli zdziwieni, że 105km tak dobrze odpycha te ok 1,5 t żelastwa :) także 1.9 nie jest jakimś żólwiem
Wszystko zależy od punktu widzenia. Wiadomo że te 35 KM i Nm w 2.0 robią różnicę ale jak kolega pisze 1.9 też daje radę. Poza tym Touran to z założenia auto rodzinne a nie bolid do wyścigów na 1/4 mili.

: pn lut 20, 2012 00:42
autor: n00
MW WILU pisze:Witam
2. 2.0 TDI 140/170 bez "podkręcania" mocy
Zależy tez gdzie był robiony chip :P , czy u jakiegoś dobrego tunera czy w "stodole" i tez zależy jak kto jeździ i dba ;) + w jakiej kondycji jest silnik moja 2.0 TDI 140 miała zbliżone parametry do 2.0 TDI 170 bez chipa :mrgreen: [taki prezent od Fabryki z Poznania 8) ]

Pozdro

: pn lut 20, 2012 01:42
autor: Ciapek
a czy chlopaki od podkręconych na 170 KM mają DSG?
Podobno przy DSG jest problem bo skrzynia nie wytrzymuje przełożeń czy coś takiego. Ktoś o tym pisał na forum,

: pn lut 20, 2012 07:57
autor: MW WILU
DSG 6 biegowa z mokrymi sprzęgłami przenosi do 350 Nm momentu. Także kto mapuje silnik ten musi się liczyć że będą problemy z trwałością skrzyni. Panowie nie mówcie mi, że moc podnosi się a potem się spokojnie jeździ :)

Moc

: pn lut 20, 2012 10:16
autor: niko02
Ja podniosłem moc ale nie po to, żeby zap.....lać spod każdych świateł na mieście, tylko po to, żeby na trasie móc spokojnie wyprzedzić bez zastanawiania się, czy zdążę.
Ne każdy podnosi moc z pierwszego powodu.

: pn lut 20, 2012 12:32
autor: Ciapek
a zastanawiales sie czy zdazysz przed podniesiem mocy?

Ja się nie zastanawiam :) 6 lat jazdy Polo 1.0 45KM nauczyło mnie trochę tego manewru ;)

Co mają dopiero powiedzieć osoby które mają 1.9? To chyba przesadzone słowa niko o tym zastanawianiu się czy zdążysz, a moc nie zwiększyła Ci się diametralnie przez te 30KM.
No i skrzyni też żal.

: pn lut 20, 2012 22:01
autor: Piotr1979
Ciapek pisze:a zastanawiales sie czy zdazysz przed podniesiem mocy?

Ja się nie zastanawiam :) 6 lat jazdy Polo 1.0 45KM nauczyło mnie trochę tego manewru ;)

Co mają dopiero powiedzieć osoby które mają 1.9? To chyba przesadzone słowa niko o tym zastanawianiu się czy zdążysz, a moc nie zwiększyła Ci się diametralnie przez te 30KM.
No i skrzyni też żal.
Popieram kolegę Ciapka, miałem 75 kucy w dieslu bez turbiny i dawałem radę, mała moc uczy patrzeć dalej i przewidywać zachowanie współużytkowników, bo żal hamować(prędkość przelotowa 110-120km/h). Moc fajna sprawa, ale chyba nie bez powodu fabryka dawała 105 KM, żeby teraz prywatnie ingerować w ustawienia silnika w celu powiększenia mocy. Wiem, wiem - chip obniża spalanie na biegu jałowym itd. itp. Lepsze zawsze będzie wrogiem dobrego.

: pn lut 20, 2012 22:31
autor: niko02
Piotr1979 pisze:chip pomaga w odpalaniu na ciepłym silniku
Nie pomaga w odpalaniu na ciepłym silniku
Ciapek pisze:Ja się nie zastanawiam

Ja się zastanawiam, czy jeszcze jeden, czy już wystarczy. Jak mam wrzuconą V i 1800 obrotów, to nie muszę myśleć, czy redukować, czy już pójdzie, bo wiem, że pójdzie.
Moment mam tak poprowadzony, że nie bedzie mi tyrał sprzęgła, jeżeli nie bedę z niego strzelał, tylko używał go z głową.
Co do przewidywania i hamowania z prędkości 120, to powiem tylko, że dzisiaj na trasie z Łodzi do Warszawy miałem średnie spalanie na odcinku ok 140km 4,3l, z czego około 1/3 była w miastach.
Jazda to nie tylko oszczędność i chowanie się za tirami ale też przyjemnośc. Jak chce pierwszego, to wrzucam tempomat przy 90km/h i ciągne się w kolumnie, a jak chce wyprzedzać, to wciskam gaz, a nie czekam kiedy tir zjedzie na stacje.

[ Dodano: Pon Lut 20, 2012 21:39 ]
To wytłumacz jeszcze, czemu fabryka dała 140 w manualu, a 170 w DSG, skoro podobno ta skrzynia wytrzymuje mniej?... Bo jedna i druga wytrzyma to samo, tylko kwestia kosztów.

: pn lut 20, 2012 23:34
autor: Piotr1979
niko02 pisze:Ja się zastanawiam, czy jeszcze jeden, czy już wystarczy. Jak mam wrzuconą V i 1800 obrotów, to nie muszę myśleć, czy redukować, czy już pójdzie, bo wiem, że pójdzie.
niko02 pisze:Moment mam tak poprowadzony, że nie bedzie mi tyrał sprzęgła, jeżeli nie bedę z niego strzelał, tylko używał go z głową.
Więc jak to w końcu jest, że przy czynności nr 1 nie musisz myśleć, a przy czynności nr 2 używasz sprzęgła z głową. :lol:

: pn lut 20, 2012 23:47
autor: Ciapek
niko02 pisze: to nie muszę myśleć, czy redukować, czy już pójdzie, bo wiem, że pójdzie.
bo jak się tu zastanawiać przy DSG. Też się nie zastanawiam. Jak potrzebuje moc-pedał w podłogę i "kick down".
Nie bez powodu oprócz zwykłęgo trybu D jest Sport.
niko02 pisze:dzisiaj na trasie z Łodzi do Warszawy miałem średnie spalanie na odcinku ok 140km 4,3l, z czego około 1/3 była w miastach.
to jaką Ty miałeś średnią prędkość? 80?
Ja dziś na trasie Szczecin-Toruń miałem 5,5 litra. Miasta, miasteczka było ich trochę, a poza miastem średnia prędkość to ok. 100-110.
niko02 pisze:To wytłumacz jeszcze, czemu fabryka dała 140 w manualu, a 170 w DSG, skoro podobno ta skrzynia wytrzymuje mniej?... Bo jedna i druga wytrzyma to samo, tylko kwestia kosztów.
a jaką masz pewność, że to ta sama skrzynia? Bo ja takowej nie mam. Mogą się różnić.

: pn lut 20, 2012 23:53
autor: Cesarz
7 biegowa DSG jest "słabsza" od 6 biegowej DSG, to sa dane fabryczne a manuale... manuale mnie nie interesuja :mrgreen:

: pn mar 05, 2012 14:12
autor: szejmik
Ja swojego szukałem ok. 3 miesięcy ale ile przy tym przejechałem kilometrów zanim upolowałem swojego.... :D

: wt kwie 17, 2012 14:25
autor: WJ
Odświeżam temat.
Szukając auta co któryś egzemplarz trafia się w wersji UNITED ale wyposarzenie jest dość różne aby określić jakiś standard dla tej "serii". Nasze forum i google też nie precyzują co ma a czego nie Touran United. Może mi to ktoś objaśnić?

: wt kwie 17, 2012 16:42
autor: aki
UNITED to wersja TRENDLINE doposażona o różne dodatki wyposażeniowe które są w standardzie. Jak się nie mylę w skład wchodzi pełen FIS, CZUJNIK DESZCZU, ZMIERZCHU, 4 x Elektryczne szyby, lusterko fotochromatyczne i klimatronic chyba tyle. Podkreślam o ile się nie mylę ....


Mam takowego czarnego UNITED 2.0 TDI rok 2009 przebieg 165 tkm, ostatnia inspekcja 155 tkm. Troche się zdziwiłem jak zobaczyłem że ma manualną klime a nie klimatronic jak wcześniej wspominałem :) cena: 11900 eur auto do sprowadzenia.

: wt kwie 17, 2012 23:14
autor: Marek_vizer
WItam, szukam Tourana w granicach 34 tys. jest coś takiego

http://otomoto.pl/volkswagen-touran-tdi ... 36980.html

może ktoś już widział to autko i może coś więcej powiedzieć?

Z góry dziękuję