Strona 6 z 40
: wt lut 12, 2013 20:33
autor: aki
Do Tourana CONTI polecam
: wt lut 12, 2013 21:41
autor: Damian15
W rozsądnej cenie 205/55/16 ContiPremiumContact 5 czy ContiSportContact ?
: śr lut 13, 2013 09:33
autor: r00x
Ja już zakupiłem Bridgstone Turanza T001. Jeszcze nie założyłem także nie mogę powiedzieć jak się jeździ

Ale wg testu ADAC z tamtego roku wypadły całkiem nieźle.
: śr lut 13, 2013 16:59
autor: Ciapek
Damian15 pisze:W rozsądnej cenie 205/55/16 ContiPremiumContact 5 czy ContiSportContact ?
W tym rozmiarze ze SportContact dostaniesz tylko pierwszej generacji. Na moje jak nowe to już bym ich nie brał. Starsza technologia i to aż o dwie generacje (3 i 5). Może się czepiam, może to moje oponiarskie zboczenie

Ja mam PremiumContact 5. Są kozackie. Polecam!
: śr lut 13, 2013 17:43
autor: sianko86
co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
: pt lut 15, 2013 02:16
autor: Ciapek
sianko86 pisze:co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
a Vredestein Sportrac? Tylko teraz czy 3 czy 5?
Sportrac 3 kusił wyglądem i oczywiście osiągami, ale narzekano na hałas. Nowa generacja 5 która miała premierę w zeszłym roku nie jest już tą słynną jodełką i jak większość koncernów obrano kurs na asymetryczny bieżnik i mało przypominający rasową sportową oponę.
Co dostajemy w zamian? Nadal wysokie osiągi no i cichą pracę i niższe opory toczenia.
No ale szkoda tego wyglądu

: pt lut 15, 2013 08:52
autor: GioW
Ciapek pisze:sianko86 pisze:co myslicie o tych Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 lub Dunlop SP Sport 01 ktore sa warte kupienia lub moze macie jakis typ.
a Vredestein Sportrac? Tylko teraz czy 3 czy 5?
Sportrac 3 kusił wyglądem i oczywiście osiągami, ale narzekano na hałas. Nowa generacja 5 która miała premierę w zeszłym roku nie jest już tą słynną jodełką i jak większość koncernów obrano kurs na asymetryczny bieżnik i mało przypominający rasową sportową oponę.
Co dostajemy w zamian? Nadal wysokie osiągi no i cichą pracę i niższe opory toczenia.
No ale szkoda tego wyglądu

Ciapek też stanąłem przed tym dylematem... wygląd czy funkcjonalność

i wybrałem Sportrac 5

na razie leżą w garażu i czekają na sezon... jednak Touran to nie jakaś ścigałka więc lepiej postawić na lepsze bezpieczeństwo no i komfort.
Znam tylko opinie z neta i są rewelacyjne... ja będę mógł powiedzieć o nich więcej w następnym sezonie.
: pt lut 15, 2013 09:01
autor: Ciapek
GioW i wcale Ci się nie dziwie, że padło na najnowszego Spotraca. Nie jeździ się na wyglądzie, ale na oponie

Przykład Continentala PremiumContact. To standardowa opona do aut klasy średniej o ponadprzeciętnych właściwościach jak określa producent. Czyli ani klasa econ ani high czy sport. Miałem wcześniej 2 generacje, od zeszłego roku 5. Wygląd również się różni. 2 generacja miałą sportowe zacięcie z asymetrycznym bieżnikiem. 5 już nie jest tak ładna, ale w końcu to zwycięzca nie jednego testu. Coś w tym musi być
Touran ścigałką oczywiście nie jest, ale właściwości sportowej opony przy jednak tych 140 KM nie zaszkodzą

Daj znać jak tam pierwsze wrażenia na nowym Sportracku i wrzuć może jakąś fotę jak wyglądają na Tourim

: pt lut 15, 2013 09:10
autor: GioW
Ciapek pisze:Daj znać jak tam pierwsze wrażenia na nowym Sportracku i wrzuć może jakąś fotę jak wyglądają na Tourim

Wrzucę fotki jak tylko butki wylądują na Tourim, na razie gówniana zima nie chce odpuścić. Same opony już pokazywałem w dziale do chwalenia sie zakupami

: sob lut 16, 2013 12:41
autor: rafi
Ja polecam Hankook Ventus S1 evo K107, mialem je na poprzednim aucie, rewelacja.
http://www.oponytanio.pl/cgi-bin/rshop. ... sowigan=So
: sob lut 16, 2013 15:04
autor: tomasino74
Ja również noszę się z zamiarem kupna nowych opon i po przeczytaniu całego wątku mam 2 typy. Pierwszy to Continental PremiumContact 5, a drugi Vredestein Sportrac 5.
Jest jeszcze trochę czasu żeby poczytać, poprzeglądać oferty i zdecydować się na jeden z wyżej wymienionych modeli opon lub zupełnie coś innego.
anko1973 pisze: a jaki indeks nośności kupujecie tak z ciekawości sie podpytam 91 czy 94?
Nikt nie odpowiedział na pytanie kolegi anko1973 jak to jest z tymi indeksami nośności. Ja obecnie jeżdżę na oponach Continental SportContact 2 z indeksem 94, na których auto przyjechało z niemiec. Moje pytanie brzmi, czy mając indeks nośności 91 nie będzie problemów z wypłatą odszkodowania w razie stłuczki lub wypadku?
Może ktoś sprawdzić w instrukcji obsługi jakie są zalecane opony do Tourana? Ja w swojej instrukcji nie mogę tego znaleźć.
Róznica w cenie przy oponach Vredestein wynosi około 80zł w przypadku mocniejszych opon, co w sumie daje kwotę w granicach 300zł, więc nie jest to mało.
Według tej strony
http://www.rezulteo-opony.pl/opony-do-volkswagen/touran indeks nośności zależy od skrzyni biegów. Do manualnej może być 91, natomiast do DSG zalecana jest opona o indeksie 94.
: pn lut 18, 2013 18:48
autor: Ciapek
hmmm, ciekawe.
Nie wiem skąd te 94? Ktoś chyba takie opony w gratisie dostał i sobie zamontował, a kto zaleca do DSG 94 to już wogóle nie rozumiem i nie wpadnę na uzasadnienie. Ale faktycznie kilka wyszukiwarek łącznie z GoodYearem wywala 94 i 95.
Przypomnijmy:
Indeks nośności (Li - load index) informuje o tym jakie jest dopuszczalne obciążenie dla konkretnego modelu opony, przy jeździe z maksymalną, dopuszczoną przez producenta prędkością.
Co ma piernik do wiatraka czyli DSG do nośności?
Na logikę może tylko to, że są delikatnie większe obciążenia opony wynikające z dość szybkich przełożeń.
Nic o tym nie znalazłem w instrukcji Tourana.
Standardem wyjściowym jest 195/65 R15 91H
: pn lut 18, 2013 19:09
autor: Muti
Ciapek, DSG jest cięższa..Sprężyny są inne dla manuala i DSG ze względu na dopuszczalny nacisk na oś. Stąd żeby była większa rezerwa obciążenia można dać 94
: pn lut 18, 2013 19:59
autor: Ciapek
Muti ale jakie to są różnice w kilogramach? Pytam poważnie.
To tak jakby myśleć, że jestem "otyłą" osobą i ważę więcej niż przeciętny Kowalski to dam sobie większą rezerwę i kupię opony z indeksem 94

: pn lut 18, 2013 20:18
autor: Muti
Ciapek, to jest różnicy około 40kg.
No można i tak

To jest oczywiście na wyrost,ale generalnie wraz ze wzostem ilości wyposażenie rośnie też masa
