VW Touran - Światła do jazdy dziennej - kodowanie

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.

Statystyka użyteczności :) - Po przeczytaniu:

Dobrze wiedzieć, zakoduję sobie wersję North America:)
108
73%
Dobrze wiedzieć, zakoduję sobie wersję Skandinavian
12
8%
Nie będę poprawiał po fabryce, oni wiedzą co robią
2
1%
Prędzej sobie LED'owe dzienne dołożę
26
18%
 
Liczba głosów: 148

Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

łeee to luzik. Pewnie u mnie też by tak działało znając moje szczęście ;)

Na logikę myśląc to dziwi mnie to jak lampy mogą działać w dwóch trybach na raz.
To tak jak by ktoś chciał iść trochę do przodu i jednocześnie trochę do tyłu.
Powinien być osobny tryb łączący te oba np. Meksykański ;) Nie wiem :)
Pozdrawiam!
bozzio
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2011 16:36
Auto:: HGL 1.9 BLS DSG 2006
Imię:: BOGUSLAW
Lokalizacja: Śląsk (SCI / SB)

lampki od Fabia RS

Post autor: bozzio »

lampki od Fabii RS dzisiaj dotarły... ładne... :D

ciekawą rzecz zauważyłem, że na kloszu nie ma oznaczeń RL, tylko na odbłyśniku i na oklejce zewnętrznej.

Zastanawiam mnie, czy da się podłączyć te lampki, aby wykorzystać ich pełne możliwości (3 piny), np. w taki sposób: pin ze świeceniem słabym pod okablowanie oryginalne przeciwmgielnych i kodowanie PN, natomiast pin ze świeceniem mocnym osobnym kabelkiem bezpośrednio pod wyłącznik przeciwmgielnych przednich (potrzebny byłby schemat połączeń przełącznika).

Proszę o sugestie speców.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

ja bym zrobił inaczej, na dodatkowym przekaźniku zrobić logikę opartą na pozycyjnym świetle, brak pozycji to dzienne, jest pozycja to PP (przednie przeciwmgielne), do tego kodowanie w BN,

masz oryginalnie PP?
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
bozzio
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2011 16:36
Auto:: HGL 1.9 BLS DSG 2006
Imię:: BOGUSLAW
Lokalizacja: Śląsk (SCI / SB)

Post autor: bozzio »

jarry pisze:ja bym zrobił inaczej, na dodatkowym przekaźniku zrobić logikę opartą na pozycyjnym świetle, brak pozycji to dzienne, jest pozycja to PP (przednie przeciwmgielne), do tego kodowanie w BN,

masz oryginalnie PP?
mam oryginalne PP. Jarry mógłbyś podać mi szczegółowo jaki przekaźnik oraz co i jak podłączyć, zaprogramować z przekaźnikiem?

BN mam 21bitowy, który myślę wymienić na 30bitowy.

Co do lampek, to wystarczy podmienić wnętrzności z oryginalnymi PP (podobne mocowanie wnętrzności na dwa dinksy - Hella) do tego może podmianka szkiełka (na nowsze, choć muszę obadać sposób mocowania - czy na wcisk, czy wklejane), zmiana wtyczki na 3-pinową, programowanie i gotowe.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

jasne że mogę, tylko muszę znaleźć schemat wysterowania tych lamp, gdzieś go widziałem ale nie pamiętam gdzie

jak masz pod ręką schemat to mi podeślij, może będzie szybciej, jak chcesz BN 30 bajtowy to mam 3C8 highline w dobrej cenie, skontaktuj się na email lub telefon to pogadamy :)
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
bozzio
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2011 16:36
Auto:: HGL 1.9 BLS DSG 2006
Imię:: BOGUSLAW
Lokalizacja: Śląsk (SCI / SB)

Post autor: bozzio »

czy podłączenie wg tego?

jeżu pisze:Dziś kolejny test... zakończony powodzeniem. Trzeba jednak samemu. Dla potomnych. Potrzebna przekaźnik zwierno-rozwierny o uniwersalnym przeznaczeniu. Najlepiej i najtaniej P561

[url=http://img35.imageshack.us/img35/7153/re0654przekazniktypu561.jpg]Obrazek[/URL] [url=http://img26.imageshack.us/img26/9866/p561.jpg]Obrazek[/URL]

i podłączamy
87a- zasilanie led +
30- po kluczyku +
85- masa -
86- ze świateł pozycyjnych +
I światła led "totalnie" gasną po załączeniu poz/mij/drog. :mrgreen:
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

jarry pisze:sprawdziłem jednoczesne załączanie "NA" + "S", powoduje to u mnie TYLKO dodatkowe załączanie tylnych lamp pozycyjnych, inne funkcjonalności m.in. gaszenie z ręcznym bez zmian
A u mnie za cholere nie przyjmuję takiego kodowania :(
Albo ameryka albo skandynawia.

Chciałbym domyślnie mieć amerykę ale dodatkowo spuszczenie ręcznego zapalało by też tył i nie mogę tego zakodować :(
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

forest75 pisze: A u mnie za cholere nie przyjmuję takiego kodowania :(
Albo ameryka albo skandynawia.

Chciałbym domyślnie mieć amerykę ale dodatkowo spuszczenie ręcznego zapalało by też tył i nie mogę tego zakodować :(
może nie wszystkie sterowniki przyjmują to kodowanie... no ale z drugiej strony robiłem już wiele samochodów na to kodowanie i zawsze mi przyjmowało...
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

teraz już chyba wiadomo, że ja nie mam nic "zwalonego" tylko tak jest, że nie przyjmuje niektórym podwójnego kodowania.

Jeżdżę na NA (-50%) i jest spoko. Po co tył przy dziennych.
Raz tylko jakiś kierowca na parkingu zwrócił uwagę, że mi światła z tyłu nie działają a ja z dumą powiedziałem, że mam światła dzienne :D ;)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Dodi
Władca postów
Posty: 3653
Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
Auto:: Sharan 7N CFGB
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Łuków
Podziękował: 29 razy
Otrzymał podziękowań: 58 razy

Post autor: Dodi »

Ciapek pisze:Raz tylko jakiś kierowca na parkingu zwrócił uwagę, że mi światła z tyłu nie działają a ja z dumą powiedziałem, że mam światła dzienne :D ;)
mi bez przerwy migaja światłami, że niemam świateł z tyłu... jeden gościu to az przeszedł sam siebie i trąbił z 10 km, migał cały czas długimi itd... ale miałem polewe z niego...
bozzio
Przeglądacz
Posty: 66
Rejestracja: pt sie 12, 2011 16:36
Auto:: HGL 1.9 BLS DSG 2006
Imię:: BOGUSLAW
Lokalizacja: Śląsk (SCI / SB)

Post autor: bozzio »

Dodi pisze:
Ciapek pisze:Raz tylko jakiś kierowca na parkingu zwrócił uwagę, że mi światła z tyłu nie działają a ja z dumą powiedziałem, że mam światła dzienne :D ;)
mi bez przerwy migają światłami, że nie mam świateł z tyłu... jeden gościu to aż przeszedł sam siebie i trąbił z 10 km, migał cały czas długimi itd...
tak to jest, jak na drogę wyjadą takie c*ule niedzielne, co z przepisami zatrzymali się w PRLu
Awatar użytkownika
Ciapek
Expert
Posty: 1887
Rejestracja: wt kwie 05, 2011 23:19
Auto:: 2.0 DSG BKD '05
Imię:: B
Lokalizacja: Toruń
Podziękował: 45 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Post autor: Ciapek »

... i z technologią :)
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
hagio
Expert
Posty: 1220
Rejestracja: sob lut 04, 2012 14:35
Auto:: TRENDLINE 2.0 16V BKD2005
Imię:: BARTOSZ
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 276 razy
Otrzymał podziękowań: 153 razy
Kontakt:

Post autor: hagio »

proszę o poradę w zakupie VAG'a miedzy innymi w celu kodowania świateł na Tryb Ameryka Północna-powiedzmy dla początkujących,najlepiej w j.polskim.

[ Komentarz dodany przez: jeżu: Sob Lut 04, 2012 17:09 ]
Tu masz temat o Vagu Szukaj proszę...
Ostatnio zmieniony sob lut 04, 2012 18:11 przez hagio, łącznie zmieniany 4 razy.
forest
Użytkownik
Posty: 228
Rejestracja: ndz paź 16, 2011 19:50
Auto:: Touran 2.0
Imię:: Tymek
Lokalizacja: Katowice

Post autor: forest »

Kolego to nie zaleta VAGa tylko sterownika jaki masz w aucie. U mnie ameryka lub skandynawia się udaje za pomocą VDCSa lub VAG CANA PRO.

Jeśli masz około 1700zł kup oryginalnego HEXa, jeśli masz około 200zł kup VDCSa klona, lub jesli masz około 600zł kup VAG CAN PRO.

Wybór należy do ciebie. Na pewno wariant 1 i 2 ma większe wsparcie na forum niż wariant 3 niestety nie wiedziałem o tym w 2009r :) Wariant 3 ma o tyle fajnie że aktualizacje softu są za free. Nie wiem jak jest w VDCS.
Awatar użytkownika
jarry
Władca postów
Posty: 5698
Rejestracja: pn sty 17, 2011 15:04
Auto:: 1T1 '05, 521 '10, 542 '11
Imię:: Rołbert
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 584 razy
Otrzymał podziękowań: 828 razy

Post autor: jarry »

w klonie za free nowsze wersje na klona :)

w oryginale VCDSa za free ze strony producenta
pozdraVWiam, jarry
TEL. 66(osiem) 403 66(dziewięć)


"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
*moje auto http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=7898
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1
ODPOWIEDZ