Strona 6 z 82

: pt maja 10, 2013 12:15
autor: QsY
dzięki, tak też zrobię

kolejne piwko leci do jarrego, graty przyszły kabel śmiga, kierownica też opróćz gwiazdki jako mute, z tego co rozumiem żeby przęłączać źródło w rns muszę zmienić zegary na pełny fis??

: pt cze 14, 2013 08:11
autor: Alfik
Witam,
czy po wymianie sterownika pod kierownicą trzeba od razu go zaprogramować, bo coś nie będzie działać, nie będzie można jeździć? Czy można można wymienić ten moduł i np. 2 dni jeździć po wymianie?
Pytam, bo zakładam u siebie tempomat w weekend (mam już nową manetkę i moduł pod kierownicę 1K0953549BC) a do kolegi programującego sterowniki pojadę dopiero w poniedziałek.

: pt cze 14, 2013 08:50
autor: cheles
QsY,
Dobrze myślisz, żeby grało, należy zmienić jeszcze na pełny FIS. Kombinowanie z ustawieniami nic da, przynajmniej u mnie żadne kody nie wchodziły.

: sob cze 15, 2013 07:48
autor: QsY
cheles, dzięki za info, myślę że juz niedługo ogarnę temat zegarów, nie chce narazie jarremu głowy zwracać bo jakis czas temu mówił ze ma taki zegar, brakuje mi tylko vag comandera

: sob cze 15, 2013 10:18
autor: cheles
QsY,

Też myśle o wymianie na pelny czerwony FIS ale mam na razie inne wydatki:-)

: ndz cze 16, 2013 19:47
autor: QsY
cheles, no właśnie zawsze ta kasa, po zmianie kierownicy na multi udało mi się sprzedać air bag kierownicy czterormaiennej od jelcza więc fundusz jest :)

: pn cze 17, 2013 08:58
autor: cheles
Może jak mi się uda sprzedać airbag to też kupię licznik z pełnym FISem

: pn cze 17, 2013 22:17
autor: vic86
Panowie z VCDS`a odczytałem takie coś:
Address 16: Steering wheel Labels: 1K0-953-549-MY8.lbl
Part No SW: 1K0 953 549 HW: 1K0 953 549
Component: Lenksäulenmodul 012 0030
Coding: 0000002

Tzn że mam najniższego lowlina i aby podłączyć tempomat to trzeba go wymienić?
Czyli najlepiej wymienić kierat, poduchę "taśmę" (pierścień) i sterownik kierata :roll:
Ma ktoś komplecik? <lol>

: ndz wrz 29, 2013 10:58
autor: materazzi
Witam, mam problem po zmianie kierownicy na multi oraz sterownika kierownicy. Otóż od samego początku nie mogę wykonać kalibracji czujników m.in.G85 według zaleceń. Otóż kiedy wchodzę w Basic Settings w odpowiednie grupy dla czujników G85 G200 G201, oczywiście wcześniej wpisując kod 40168 w security acces klikam przycisk ON/OF/next i po tym wyskakuje ERROR GROUP NOT AVAILABLE w blokach. chociaż przed naciśnięciem w blokach pomiary są ok. Kiedy zrobiłem taką adaptację:

,,Trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°)przez minimum 5 sekund.
Obracaj kierownicą w lewo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Obracaj kierownicą w prawo aż do oporu i przytrzymaj na końcu przez sekundę.
Wyprostuj i trzymaj kierownicę do jazdy na wprost (±10°).
Wyłącz silnik i zapłon.
Włącz zapłon.
Poczekaj 5 sekund.
Kontrolka wspomagania kierownicy powinna zgasnąć. Jeśli nie, wykonaj krótką jazdę próbną."

to odzyskałem wspomaganie i zniknęły palące się kontrolki na desce. Brak błędów w vcdsie oprócz kontrolki świec żarowych od czujnika stopu(który już wcześniej się pojawiał czasem).Auto jednak zaczęło ściągać w prawo , w tej chwili trzeba mocno trzymać kierownicę skręcona w lewo od pozycji na wprost gdzieś o 45 stopni aby nie wlecieć do rowu. Dopiero po przejechaniu 40km pojawiły się takie błędy jak poniżej.Może ten błąd czujnika stopu powoduje, że nie mogę wykonać adaptacji według schematu ale czy to ma jakiś związek... Proszę o sugestię.

Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.lbl
Part No SW: 03G 906 016 BQ HW: 028 101 190 6
Component: R4 2,0L EDC G000SG 6254
Revision: 12345678 Serial number: VWZ7Z0E2722989
Coding: 0000072
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 73E1DBFF6E91

1 Fault Found:
16955 - Brake Switch (F): Implausible Signal
P0571 - 000 - - - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: -98.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 13.15 V
Bin. Bits: 00000000
Torque: 0.0 Nm
Bin. Bits: 0 00 0

Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
Part No SW: 1K0 907 379 Q HW: 1K0 907 379 Q
Component: ESP FRONT MK60 0102
Revision: 00T12001
Coding: 0023238
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 408B44336FA7

2 Faults Found:
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
003 - Mechanical Failure
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

: ndz wrz 29, 2013 11:49
autor: admin

Kod: Zaznacz cały

00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation
Ja miałem ten błąd jak włożyłem zły sterownik kierownicy (z auta bez czujnika G85).
Wspomaganie było, ale błąd z deski nie zniknął.

Jeżeli sterownik masz odpowiedni to G85 do wymiany

Kod: Zaznacz cały

00778 - Steering Angle Sensor (G85) 
003 - Mechanical Failure 

: ndz wrz 29, 2013 13:25
autor: materazzi
Mam sterownik z końcówką BD więc powinien być ok. Ogólnie polecam go, bo bez problemu działają wszystkie przyciski na kierownicy. Musiał się ten czujnik jakoś uszkodzić po całej zmianie kierownicy, bo wcześniej takich błędów nie było, ten czujnik to tak wygląda? http://allegro.pl/czujnik-kata-skretu-v ... 77676.html

: ndz wrz 29, 2013 14:02
autor: admin
Tak, ale są tańsze, ja ok 25 zł płaciłem.

: ndz wrz 29, 2013 16:53
autor: materazzi
Jakby ktoś miał jakiś namiar na takie tańsze lub na sprzedaż to proszę o info.

: wt paź 08, 2013 16:16
autor: NC
Czy ma jakies znaczenie ze dokladana kierownica i airbag sa z roku 2008 a touran z 2004?

Chodzi mi o współpracę nowych kierownic i airbagow z modulem 1K0 953 549 AM (highline, typ 1) i slip ring typ 1.

Spacewalker pisal niegdys: 'Polecam AM bo to ostatania wersja modułu i jest kompatybilny z wczesniejszymi kierownicami itp '
Ale jak to jest ze wpolpraca tego modulu z nowszymi kierownicami i poduszkami?

W tej chwili mam 4-ramienna, zamiana na 3-ramienna multi.

Re: VW Touran - Kierownica multifunkcyjna MFSW - manual

: wt lis 05, 2013 22:44
autor: lock00
Czy oprócz sterownika kierownicy 1k0 953 549 CH jest jeszcze jakiś inny...,aby działała prawidłowo kierownica multi 1T3