Klapa Bagażnika Otwierana z Pilota.

Wszystko o karoserii na zewnątrz i wnętrzu (naprawy blacharskie, szyby, fotele, tapicerka, plastiki, bagażniki dachowe itp.)
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

patarek pisze:bordnetz
Raczej moduł komfortu...
Muti pisze:wychodzi,że potrzeba sprężynki na teleskop założyc.
Wg mnie tylko o to chodzi.....
patarek pisze:zbyt słabe siłowniki.
Fabryczne mają naprawdę dużo (chyba 770N) więc będzie ciężko coś dobrać mocniejszego....

Kolega Grzenia jak zrozumiałem z poprzedniej strony ma to chyba u siebie założone.. a może nie?
Awatar użytkownika
patarek
Zaawansowany
Posty: 363
Rejestracja: czw sty 05, 2012 21:51
Auto:: Sharan 7n 2.0 2011
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Kontakt:

Post autor: patarek »

No tak.... komfort ;)
Właśnie o to chodzi jeżu - te siłowniki o których piszę mają 900N.
Oto JA

Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.

[ Julian Tuwim ]
Awatar użytkownika
Cesarz
Władca postów
Posty: 4415
Rejestracja: pt maja 27, 2011 18:43
Auto:: 5T1 2.0TDI, DFHA 2017
Imię:: Michał
Lokalizacja: Gdynia
Podziękował: 629 razy
Otrzymał podziękowań: 223 razy

Post autor: Cesarz »

Wchodze w to :piwo:
1. Eljot
2. patarek
3. marynarz75
1T1 HL 2005 2.0 TDI BKD+ 176KM/350Nm
5T1 HL 2017 2.0 TDI DFHA 190KM/400Nm
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

Panowie,nie potrzeba siłowników... Sprężynki na teleskop+odboje z scirocco i niemcy dają dodatkowo blaszkę prostokątną pod fabryczną kulkę,żeby wzmocnić klapę w tym miejscu. A jakie sprężynki to ciężko powiedzieć...dzisiaj będę działał u siebie ;) 8)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
patarek
Zaawansowany
Posty: 363
Rejestracja: czw sty 05, 2012 21:51
Auto:: Sharan 7n 2.0 2011
Imię:: Paweł
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Podziękował: 36 razy
Otrzymał podziękowań: 11 razy
Kontakt:

Post autor: patarek »

To działaj Muti, jak nie trzeba siłowników - zawsze to będzie taniej :)
Oto JA

Błogosławieni Ci, którzy nie mając nic do powiedzenia,
nie oblekają tego faktu w słowa.

[ Julian Tuwim ]
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

mieszkoma pisze:Czy mi się wydaje czy na pierwszym filmiku widać dodatkowe sprężynki (niebieskie) na teleskopach - już o tym pisał Eliot
ja już na początku popróbowałem ze sprężynkami na na siłowniku .
g_b pisze:nie wydaje Ci sie. jedna sie zsuwa po silowniku;)
No właśnie nie qumam jak sprężyna z tego filmiku ma dać siłę wypychajacą jak się luźno suwa sie po siłowniku ? Musi mieć 2 punkty podparcia i być ściśnieta przy zamknietej klapie . Jeśli się suwa luźno to ma 21- 22 mm średnicy wewnętrznej .

To musi być zamontoane tak jak w octavi(pierwsze ujęcie ) :

http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5C ... re=related[/ame

Założenie krótszego trzpienia kulistego mimo wszystko coś pomoże . W rozkładzie sił przy trzech punktach podparcia skrócenie bolca powiększa siłę wypychającą .
Więc za grosze - pomoże nie zaszkodzi .

Reasumując czy główkę z siłownika da się odkręcić i nasadzić sprężynę ????
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

Maciej_F pisze:
mieszkoma pisze:Czy mi się wydaje czy na pierwszym filmiku widać dodatkowe sprężynki (niebieskie) na teleskopach - już o tym pisał Eliot
ja już na początku popróbowałem ze sprężynkami na na siłowniku .
g_b pisze:nie wydaje Ci sie. jedna sie zsuwa po silowniku;)
No właśnie nie qumam jak sprężyna z tego filmiku ma dać siłę wypychajacą jak się luźno suwa sie po siłowniku ? Musi mieć 2 punkty podparcia i być ściśnieta przy zamknietej klapie . Jeśli się suwa luźno to ma 21- 22 mm średnicy wewnętrznej .

To musi być zamontoane tak jak w octavi(pierwsze ujęcie ) :

http://www.youtube.com/watch?v=_QRFfw5C ... re=related[/ame

Założenie krótszego trzpienia kulistego mimo wszystko coś pomoże . W rozkładzie sił przy trzech punktach podparcia skrócenie bolca powiększa siłę wypychającą .
Więc za grosze - pomoże nie zaszkodzi .

Reasumując czy główkę z siłownika da się odkręcić i nasadzić sprężynę ????
sprezyna jest zalozona na tloczek- zgnieciona jest przy zamknietej klapie pomiedzy glowka plastikowa a silownikiem/obudowa silownika.
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
cheles
Władca postów
Posty: 5009
Rejestracja: pn cze 06, 2011 17:52
Auto:: Conceptline, 1.6 z 2009
Imię:: Leszek
Lokalizacja: WAWA - MAZ
Podziękował: 33 razy
Otrzymał podziękowań: 129 razy

Post autor: cheles »

Jeszcze 2 osoby:

1. Eljot
2. patarek
3. cheles

Dla niektórych może być to zbyt duża inwestycja co rozumiem ale być może uda nam się znaleźć przynajmniej pięć osób.
"baci" znaczy pozdrawiam.
Obrazek
VW Touran by chelesline
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

cheles pisze:Jeszcze 2 osoby:

Dla niektórych może być to zbyt duża inwestycja co rozumiem ale być może uda nam się znaleźć przynajmniej pięć osób.

Jak się nie da bez wymiany siłownika to wejdę w to , ale czy nie mamy po pierwsze popróbować : orginalny siłownik , sprężyste odbijacze , ew krótki trzpień kulisty iii ...... metodą prób i błędów dobrać tzw ''niebieską sprężynę'' :?
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

glowke silownika da sie odkrecic- przynajmniej tak jest w pasku wiec i tu powinno sie dac. przytrzymaj dobra zabka tlok przy koncowce i druga zabka odkrecasz glowke
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
Maciej_F
Expert
Posty: 1161
Rejestracja: czw wrz 08, 2011 15:38
Auto:: Alhambra 7N
Imię:: Maciej
Lokalizacja: Pruszcz Gdański
Podziękował: 49 razy
Otrzymał podziękowań: 68 razy

Post autor: Maciej_F »

Jeśli uda się odkręcić to łatwiej dobrać spreżynę . Wiadomo ile ma zwojów ( przyjmę tą z octawii) Jakie ma średnice . Mam dostęp do produkcji sprężyn i coś na próbę wyrzeźbie
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Maciej_F, jak się to uda, to się jeszcze na sprężynach dorobisz :hahaha:
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

no i dzisiaj była próba.. Wnioski

1. Odboje od scirocco są ciut za długie i odpychają boki klapy,ale jak się zetnie delikatnie gumę z główki,a później wyrówna papierem jest ok.

2.Krótsze mocowania teleskopu skutkują tym,że klapa przy podnoszeniu szybciej sama zaczyna iść do góry.

3.Główka teleskopu się odkręca.Żabką trzymasz przy samej główce za tłoczysko i śrubokrętem obkręcasz główkę-dosyć ciężko idzie..

4.Moje sprężynki,które znalazłem w garażu są za słabe,ale mają dobrą średnicę wew i długość po ściśnięciu,takze muszę je przemierzyć suwmiarką ;)

Klapie niewiele już brakuje,żeby pójść w górę ;)
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
g_b
Specjalista
Posty: 537
Rejestracja: pn maja 14, 2012 22:40
Auto:: 2011 TOURAN
Imię:: Grześ
Lokalizacja: z Bournemouth
Podziękował: 18 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy

Post autor: g_b »

1. Odboje od scirocco są ciut za długie i odpychają boki klapy,ale jak się zetnie delikatnie gumę z główki,a później wyrówna papierem jest ok.
ale je chyba mozna regulowac czy juz po regulacji dalej dlugie?
Był VW Passat B5 1.8T 150 BHP
Był Seat Ibiza 6L 1.9 TDI 130 BHP
Był VW Passat B5 FL 1.9TDI 130 BHP 4MOTION
Był VW Polo 6N2 1.4 55 BHP
Był VW Touran 1T2 2.0 TDI 177 BHP
Był Seat Ibiza 6l FR 1.8T 150 BHP

Jest

VW TOURAN 1T3 2.0 TDI 177 BHP CFHC www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?f=9&t=2402
Seat Ibiza 6J 1,4 85 BHP
PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI NIE JEDZA MIODU... PRAWDZIWI MĘŻCZYZNI ŻUJA PSZCZOLY!
Awatar użytkownika
jeżu
Władca postów
Posty: 5610
Rejestracja: pn kwie 25, 2011 16:07
Auto:: PB8
Imię:: Tomek
Lokalizacja: KOL
Podziękował: 214 razy
Otrzymał podziękowań: 678 razy

Post autor: jeżu »

Muti pisze:1. Odboje od scirocco są ciut za długie i odpychają boki klapy,ale jak się zetnie delikatnie gumę z główki,a później wyrówna papierem jest ok.
Te odboje można regulować.... Aczkolwiek ja je "złożyłem na minimum" to faktycznie klapa po zamknięciu lekko odstaje... Dlatego dobry pomysł z przeszlifowaniem...
ODPOWIEDZ