Strona 6 z 8

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: wt mar 05, 2019 22:45
autor: GoFast
Odgrzewam kotleta,ale tak szukam i za bardzo nie mogę znaleźć odpowiedzi. Posiadam VW Jetta mk6 16'. Auto ma standardowo tarcze z przodu 288 mm. W tym temacie widnieje informacja,że jarzma od VW Passat B6 będą pasować. Jak to jest rzeczywiście? Jarzma mają oznaczenie 741 , a nowszy typ od golfa gti ma nr 131 tyle,że raczej nie występują same. Trzeba kupić komplet z zaciskami. Jeżeli ktoś może powyższe potwierdzić to będę wdzięczny. Pozdrawiam

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: ndz mar 10, 2019 23:37
autor: ClNEK
Ktos przerabiał temat zastosowania hamulców 320 mm ??

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw maja 16, 2019 17:58
autor: tigwelder
Dzisiaj wymieniłem hamulce z VW Sharan 7N 314x30
Wszystko pasuje p&p.
Cała wymiana zajeła mi z 2 godziny plus odpowietrzenie układu.
Zaciski na 16 felge wchodzą z 3 mm szparą...ciasno.
Za kilka dni hamulce się ułożą to dam znać czy jest poprawa w hamowaniu.

Obrazek

Obrazek

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pt lip 12, 2019 08:23
autor: ClNEK
I jak efekty?

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: ndz lip 21, 2019 08:16
autor: tigwelder
Szczerze to nie ma jakiejś kolosalnej różnicy przy normalnym hamowaniu tzn. nie ma efektu ze auto staje w miejscu, jednakże hamuje dużo lepiej niż seria. Co poprawiło się na pewno to to ze przy szybkiej jeździe na trasie i częstym hamowaniu nie ma efektu spuchniętych tarcz i zawsze heble biorą tak samo, wcześniej na starym heblu był taki efekt gdy tarcze się zbyt mocno nagrzały.
Mod dość tani i polecam.

Mam mały zgryz co zrobić z tyłem bo mam zestaw 310x22 ale niestety nie wchodzi na to felga 16" a mam 2 komplety lato/zima i nie chcę zmieniać na 17"...a nie ma tarcz 280/290x22 i jarzma do tego aby pasowało p&p.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pn lip 22, 2019 11:04
autor: Grabik
czy zaciski z sharan 7n podejdą do tourana 1t2?

Pasuje wszystko. Tarcze 288x25 przy tych z sharana 314x30 to wyglądają jakby byly z plastiku :)

Na tył planuje tarcze z passata b6 282 mm. Kupilem jarzma z passata b6 i chcę to złożyć na zaciskach z tourana, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pn lip 22, 2019 11:07
autor: szczyku
A ja chciałbym sie zapytać od czego moge wsadzić większe hamulce do Sharana? Seryjne przy załadowanym aucie juz nie są takie dobre.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pn lip 22, 2019 16:25
autor: poaa1hd
szczyku pisze:A ja chciałbym sie zapytać od czego moge wsadzić większe hamulce do Sharana? Seryjne przy załadowanym aucie juz nie są takie dobre.
Jeśli z Sharana pasowały do Tourana to w druga strone tez powinno wszystko podejść wiec hamulce można powiedzieć są uniwersalne. Ja mam u siebie założone 345/310 z R32 które teoretycznie w takim razie powinny bez problemu pasować do Ciebie do tego, puki co poluje bo ponoć pasuje bez modyfikacji, 4 tłoczkowy zacisk z Audi Q5 tylko one występowały w dwóch odmianach na tarcze 320mm i na 345mm wiec możesz tez popatrzeć nad takim zestawem z Q5 na 320mm albo iść od razu w 345mm tylko zaciski są cieżej dostępne i dosyć drogie w porównaniu z tymi na 320mm. u Ciebie co prawda jest elektryczny ręczny ale to tez nie jest problem bo takie zaciski z jarzmami na 310mm i elektrycznym ręcznym tez można dostać

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: pn lip 22, 2019 17:53
autor: szczyku
Dzięki za info, będę się rozglądał. Kolega "robi" szefowi starego land rovera i tam do hamulców przednich idą dwa przewody z pompy. Czy np do takich czterech tłoków idą dwa przewody, czy tylko jeden?

Akurat w temacie hamulców jestem totalnie zielony.
Na zimę mam felge 17, takie 345 wejdą?

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 07, 2019 18:03
autor: poaa1hd
szczyku pisze:Dzięki za info, będę się rozglądał. Kolega "robi" szefowi starego land rovera i tam do hamulców przednich idą dwa przewody z pompy. Czy np do takich czterech tłoków idą dwa przewody, czy tylko jeden?

Akurat w temacie hamulców jestem totalnie zielony.
Na zimę mam felge 17, takie 345 wejdą?
Idzie jeden przewód do tych zacisków z Q5 w G Klasie mercedesa tez ida dwa chyba ze wzgledow bezpieczenstwa. Auto terenowe cos sie zerwie zahaczy to zawsze zostaje drugie polaczenie choć mogę sie mylić. Co do felg 17 cali to jest minimalna felga do oryginalnych z R32 i tez nie każda. Z zaciskami z Q5 nie wiem jak to by wyglądało.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 07, 2019 18:52
autor: spacewalker
poaa1hd pisze:
Idzie jeden przewód do tych zacisków z Q5 w G Klasie mercedesa tez ida dwa chyba ze wzgledow bezpieczenstwa. Auto terenowe cos sie zerwie zahaczy to zawsze zostaje drugie polaczenie choć mogę sie mylić. Co do felg 17 cali to jest minimalna felga do oryginalnych z R32 i tez nie każda. Z zaciskami z Q5 nie wiem jak to by wyglądało.
ale ida 2 przewody od ABS do zacisku , czy są rozgałęzione na końcu ?
jak są rozgałęzione na końcu to zadne to względy bezpieczeństwa , strzela jeden i z drugiego tez ucieka płyn ..tylko raczej budowa zacisku na nich tego wymusiła

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 07, 2019 19:37
autor: poaa1hd
A wiec w G klasie sa dwa oddzielne systemy pompa ma dwie sekcje i zaciak tez jest podzielony dwa na dwa wiec jak jedna sekcja padnie zerwie sie prewod to i tak dwa z 4 tloczkow na przodzie beda dzialac


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr sie 07, 2019 19:53
autor: wesol
Względu bezpieczeństwa to mają auta amerykańskie. Osobną sekcja na jazdę koło. W Europie to mamy na krzyż czyli zrywa się jeden przewód to z czterech kół hamują dwa.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: czw sie 08, 2019 20:17
autor: tigwelder
Grabik
Sama wielkość tarczy nie czyni cudów, tu tez wazna jest grubość tarczy i czy jest wentylowana.
Z tego co się orientuje to passat B6 nie miał wentylowanej na tyle...dopiero B7 ma 310x22 ale tu felga 17, 16 nie wchodzi.

Re: Manual-SWAP hamulców 288mm-->312mm-wymiana tarcz,klocków

: śr paź 02, 2019 20:45
autor: rafcio606
Jak jesteśmy w temacie zmiany tarcz warto zadać pytanie - jaki odchył bicia bocznego producent przewidział na piaście , a jakie na tarczy. Żeby zrobić to jak trzeba bez tej informacji ani rusz , no i czujnika zegarowego , tarcza fabrycznie ma bicie , raz że taniej dwa że można spasować do starej piasty bez jej wymiany aby bicie zniwelować prawie do zera , a jakie jest dopuszczalne u nas ?

-- N paź 06, 2019 11:56 --

w książce serwisowej odnalazłem informacje , odchył piasty 0,01 mm , na tarczy 0,05 mm .