Strona 6 z 110

: ndz lis 27, 2011 20:42
autor: Muti
No i się wkurzyłem dzisiaj,bo paliwa było trochę poniżej połowy i już zgubił płomien...Wziąłem wyjąłem pompę i co stwierdzilem..
-za bardzo nie ma co się zapchać w tym kubku i sieci labiryntów tam nie ma,tylko jeden mały zaworek na dnie,który,nie wiem za co odpowiada,ale go wyczyściłem,bo był trochę w szlamie.
-za bardzo też nie wiem jak przedłuzyć tą rurkę od webasto,bo ona musi przejść cała przez króciec na górze pompy...chyba,że włożyć kawałek,domontować wężyk i dopiero wcisnąć cały
-no i teraz problem gdzie włożyć ten wężyk.Czy do tego kubka czy bezpośrednio do baku.Wygląda na to,że fabryczny wężyk jest wystarczająco długi i bierze praktycznie paliwo z dna tego kubka,ale mogę się mylić i brakuje mu np 2cm.
-następne pytanie jakie mi się nasuwa,to jak się wypełnia ten kubek,jeżeli pompa paliwa i silnik nie pracują,a webasto pobiera paliwo z niego..

Załączam kilka zdjęć jak to u mnie wygląda przed czyszczeniem.Nie miałem fotografa,a ręce w ropie,także za wiele zdjęć nie ma..


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: ndz lis 27, 2011 20:44
autor: Dodi
ojej co Ty za paliwo tam lałes?... w sumie ja wczoraj wymieniałem filtr paliwa i tez juz nieciekawie wyglądał...

: ndz lis 27, 2011 23:03
autor: Muti
Znalazłem jeszcz takie zdjęcie i smok jest poza pompą...Teraz już sam nie wiem gdzie powienien być...

Obrazek

: pn lis 28, 2011 21:28
autor: yacek4
U mnie jest troche inaczej bo tam gdzie wchodzi rurka od webasto to jest jeszcze jedna przegródka tak jakby kubek w kubku i ta mała przegroda od webasta była pusta jak paliwa było mniej. Ten mały zaworek to "saugsthralpumpe" czyli "pompka zasysająca" a działa tak że paliwo powracające z silnika powoduje zassanie większej ilości paliwa aby kubek był zawsze pełen nawet jak już jest bardzo mało w zbiorniku. Ale widze że kubek masz pełny więc pół godziny to spokojnie powinno chodzić twoje webasto zanim zgaśnie. U mnie jak zgasiłem silnik to z kubka schodziło paliwo z powrotem do zbiornika i rano STH nie chciało wystartować. Ruka powinna być w tym kubku bo jak będzie obok to dogrzewanie nie będzie działać od połowy baku.

Ps. Na zdjęciu tego smoka z postu powyżej rurka webasta sięga ledwie połowy kubka a brudny ślad na twoim kubku jest mniej więcej na tej samej wysokości.

: pn lis 28, 2011 21:35
autor: Muti
A masz jakies foto tego twojego kubka w kubku?U mnie nic nie było w kubku prócz tego zaworka z gumką na dnie.
A wiesz w jaki sposób napełnia się ten kubek jak jest paliwa poniżej jego krawędzi?Tym "powrotem" i zaworkiem na dnie?

Czyli rozumiem,że ta rurkę od webasto dobrze przełożyłem przez to okienko i ona ma być w kubku?Wydaje mi się,że jest na tyle długa,że jeżeli ona nie będzie w paliwie,to i ta siatka do głównej pompy nie będzie..Ale to jest bez sensu,bo jak webasto będzie chodziło dłuzej to zabraknie paliwa i zgaśnie?

Czyli pozostaje u mnie wymiana pompki jak widac :/

: pn lis 28, 2011 21:56
autor: yacek4
Ja po wielu godzinach czy nawet dniach poszukiwań nie znalazłem u siebie powodu gaśnięcia płomienia jak mam poniżej połowy baku. Ale znalazłem proste rozwiązanie - mam zawsze pełen zbiornik i płomień ani razu nie zgasł. Aby napewno w twoim webasto rurka sięgała aż do sitka? Na twoim kubku jest brudny ślad od poziomu paliwa i moja rurka była mniej więcej na tej wysokości. Na tym zdjęciu z ostatniego postu też rurka jest na tej wysokości.

: pn lis 28, 2011 22:02
autor: Muti
Na pewno była blisko dna.Była troszkę dłuższa niż na zdjęciu,ale jak pewnie zauważyłeś przy rozkładaniu cała góra jest na sprężynie i przy wkładaniu wciska się ją o jakieś 3-4cm.

Na moim pierwszym zdjęciu pod napisem przy kabelkach widać miejsce w którym się "składa" pompa.
Ale co ciekawe,po czyszczeniu wszystkiego mam blisko rezerwy,a jak narazie nie gubi płomienia...może nie było tak zimno,ale próbowałem odpalać z panelu i działało..ale nie będę chwalił dnia przed zachodem..zobaczę przy niższych tempraturach.

: pt gru 09, 2011 22:05
autor: balikgdansk
Witam,mam pytanie czy do Turana można zastosować sterowanie T91R ,czy musi być bez R,bo te z literką są tańsze.

: sob gru 10, 2011 01:50
autor: materazzi
mam pytanko jeszcze w zwiazku z zaworem n279,zakladajac ze jest w aucie i dziala to w jaki sposob steruje sie chcac wybrac albo samo dogrzewanie silnika albo samo ogrzewanie kabiny albo jedno i drugie;D w przyszlym tyg otrzymam panel z przyciskiem od webasto i juz bede mogl sie w koncu nim cieszyc i tak sie zastanawiam czy robic ten zawor

: sob gru 10, 2011 17:15
autor: balikgdansk
Z tego bo mi się wydaje to nie na wyboru po zainstalowaniu zaworu grzejesz tylko kabinę,a silnik nie,ale głowy nie dam.

: sob gru 10, 2011 22:24
autor: spacewalker
Nie masz N279 jesli nie miałes fabrycznie pełnego ogrzewania. N279 nier wystepuje przy dogrzewaczu.

: ndz gru 11, 2011 00:04
autor: jarry
spacewalker pisze:Nie masz N279 jesli nie miałes fabrycznie pełnego ogrzewania. N279 nier wystepuje przy dogrzewaczu.
materazzi pisze:tak sie zastanawiam czy robic ten zawor
czytaj zanim odpowiesz :oops:

: ndz gru 11, 2011 11:55
autor: materazzi
ale skoro na scanie wywala mi blad tego zaworu to nie mozna wykluczyc ze go nie ma.
Na webasto jest nalepka ze Standheizung co oznacza piecyk od pelnego webasta,moze poprzedni wlasciciel tez dolozyl ten zawor.czyli tylko kabine grzac bedzie przy zaworze?to bez sensu

: ndz gru 11, 2011 12:03
autor: jarry
no z tym dołożeniem to bym był ostrożny, sam sobie dołożyłem i wiem ile to czasu, wysiłku i pieniędzy kosztowało to raz

wiele osób znając zasadę działania tego zaworu to nawet za darmo by go nie chciała (chcą grzać silnik) to dwa

miejsce montażu zaworu jest niestety BARDZO źle widoczne, zrobiłem zdjęcia po montażu, jak znajdę to wstawię, może sobie wtedy optycznie sprawdzisz

: ndz gru 11, 2011 12:11
autor: materazzi
ok, fotka sie przyda bo nie wiem wlasnie gdzie on moglby byc. lecz ze nie ma opcji wyboru kierunku grzania przy zaworze to jest zasmucajace;p