Strona 6 z 12
: ndz maja 19, 2013 21:38
autor: marcelid
Wymień !!!!
: pn cze 17, 2013 12:24
autor: zimar
Witam,
W piątek wymieniliśmy u mechanika olej w DSG. Wszystko odbyło się zgodnie z manualem.
Dziś rano po zeskanowaniu VCDS wyskoczył błąd:
-------------------------------------------------------------------------------
Address 02: Auto Trans Labels: 02E-300-0xx.lbl
Part No SW: 02E 300 042 H HW: 02E 927 770 AE
Component: GSG DSG 070 0908
Revision: 04507000 Serial number: 00000506150121
Coding: 0000020
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 1835D6B92B888A9
1 Fault Found:
18149 - Clutch Pressure Adaptation
P1741 - 001 - Limit Reached
Wyczytałem gdzieś w necie, że chodzi o zbyt duże ciśnienie oleju w skrzyni?
Czyżbym zbyt mało zlał w momencie odpowietrzania na działającym silniku?
Jeżeli tak, to jak to teraz "naprawić" ??
Drobna Uwaga.
Znalazłem info na innym forum, że jest to błąd nie reagowania na wciśnięcie pedału gazu, u mnie z uwagi na problem z przeładowanie/niedoładowaniem turbiny, może to właśnie tak wyglądać, że wciskam gaz a on nic! i komp odbiera to jako błąd skrzyni biegów, tymczasem może to zupełnie inny błąd powoduje własnie ten, o którym piszę ?
: pn cze 17, 2013 15:52
autor: zibi1961
Jeżeli wymieniłeś zgodnie z manualem tzn:odp.temperatura oleju ,odpowietrzenie itp. to nie możesz mieć za dużo oleju bo nadmiar zleci przez korek spustowy który ma w środku rurkę .Wszystko ponad rurkę zleci i nie może być go za dużo.Przeczytaj jeszcze raz manual i sprawdź co źle zrobiłeś. Jeżeli teraz odkręcisz korek spustowy(pamiętając o odp.temperaturze oleju) to jeśli leje się dłużej ciurkiem to za dużo a jeśli po chwili tylko kapie to OK.
: wt cze 18, 2013 05:59
autor: Rauko
No sprawdź to spuszczanie na koniec, bo u mnie mechanik zalał i nie bardzo chciał spuścić nadmiar. Dopiero ja go uświadomiłem, że tak trzeba zgodnie ze sztuką. I skrzynia chodzi git

Tylko ja w porównaniu do zdjęć
jarry'ego miałem czysty olej przy spuszczaniu (ten stary wyglądał niemal tak jak ten, który zalewałem świeży ).
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: pn sty 13, 2014 16:54
autor: Robert
jeżu pisze:Robert pisze:Mam pytanie a co z siedmnio stopniową skrzynią DSG tzw. suchą co w niej podlega wymianie czy absolutnie jest bez obsługowa?Wydaje mi się że skoro pracuje to trzeba serwisować tylko co podlega zużyciu i wymianie jakie elementy
Z góry dziękuje Robert.
Panowie napiszcie coś na ten temat.Proszę.
Skrzynia biegów „0AM” posiada 2 obiegi oleju. Jedno napełnianie olejem przeznaczone jest dla kół i wałków (1,7 l oleju przekładniowego -G 052 171-). Drugie napełnianie olejem przeznaczone jest dla jednostki Mechatronik skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem -J743- (1 l oleju do centralnego układu hydraulicznego i oleju do przekładni kierowniczej ze wspomaganiem -G 004 000-). Oleju przekładniowego nie wymienia się.

tzn w przekładni oleju nie wymienia się pozatym reszta podlega wymianie??Pytam bo skrzynia zaczeła mi przeciągać tzn.np. na 5 skaczą obroty zaczyna się od 2,5t potem 2,8t do 3t no i wrzuca 6 tak jak by sprzęgło się ślizgało o potem łapało czytałem coś o pół sprzęgłach biegów parzystych i nie parzystych że siadają i takie są objawy ale wolał bym nie

bo to kolosalny wydatek dlatego chciał bym wykluczyć wszystkie potencjalne mniej kosztowne przyczyny
z góry dziękuje Pozdrawiam
-- 15 sty 2014, o 00:26 --
Panowie napiszcie coś Proszę
-- 17 sty 2014, o 21:56 --
Nikt nie pomoże

Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob lut 01, 2014 11:57
autor: panadol
A co myślicie o wlaniu oleju poprzez filtr?Tak mi polecił mechanik specjalizujący się w tym ponoć szybciej a procedurę można zachować
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob lut 01, 2014 12:02
autor: jarry
1. ludzie którzy konstruowali skrzynię specjalnie utrudnili procedurę wymiany oleju, nie wpadli na to że szybciej i wygodniej byłoby przez filtr?
2. ile zaoszczędzisz? moim zdaniem około 5 minut maksymalnie
czy warto dla 5 minut sprawdzać jak się mają procedury VW do procedur pana Henia to już każdy sam musi rozważyć

Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob lut 01, 2014 12:09
autor: panadol
A czy któryś z was pamięta rozmiar śruby od spuszczania oleju skrzyni???
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob lut 01, 2014 12:27
autor: jarry
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob lut 01, 2014 16:34
autor: panadol
No i mam pierwszą wymianę oleju za sobą, poszło nawet szybko najwięcej czasu zajęło mi konstruowanie króćca do wlewu oleju.Zrobiłem wszystko wg instrukcji ale bez vaga temperaturę łapałem na wyczucie olej lałem już ciepły pół dnia grzał się na grzejniku.Wielkie dzięki Jarry świetny manual
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob lut 01, 2014 17:14
autor: jarry
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: śr lut 19, 2014 02:31
autor: mjb9029
A mi (robiłem zgodnie z manualem) przy zlewaniu naddatku zlało ok. 1l oleju... wlałem 5,5 - nie za dużo tego zeszło? W opisie jest, że powinno być od 0,5 do 0,75l.
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: śr lut 19, 2014 06:50
autor: zibi1961
Jak robiłeś wszystko z manualem(przeczytaj dokładnie jeszcze raz) to najważniejsze jest ,że poziom się zgadza(samochód musi stać w poziomie) i nie ma się o co martwić.
1. Sprawdź temperaturę oleju w Module 02 Auto Trans, Measure Block 019, jeśli za zimny zrób krótką przejażdżkę, jeśli za ciepły poczekaj aż przestygnie (zimny olej gorzej wycieknie, gorący może cię poparzyć!!!)
2. Silnik wyłączony
3. Wejdź pod auto, odkręć osłonę pod silnikiem
4. Podstaw pod spodziewane miejsce spustu oleju naczynie o pojemności minimum 6l, wyjdź spod auta
5. Odczep czujnik przepływu powietrza i na wszelki wypadek oklej go taśmą lub w inny sposób zabezpiecz przed pyłem i brudem
6. Wykręć całą obudowę filtra powietrza, jeśli nie serwisujesz filtra powietrza w tym momencie, to nie rozkładaj jego obudowy, w ten sposób zabezpieczysz się przed jego zanieczyszczeniem
7. Odkręć obudowę filtra oleju, wymień oring na obudowie na nowy
8. Wymień filtr, załóż obudowę i dokręć ją momentem 20Nm
9. Wykręć korek i poczekaj aż wyleci pierwsza, mała część oleju
10. Wykręć rurkę przelewową która jest w otworze pod korkiem, teraz wyleci cały olej
11. Wkręć z powrotem rurkę przelewową z siłą 3Nm,
12. Wkręć przyrząd do nalewania oleju, załóż wąż i wyprowadź go przez komorę silnika do góry, upewnij się że wąż nie dotyka metalowych elementów silnika które mogły by go stopić/uszkodzić
13. Wlej przez lejek 5,5l nowego oleju
14. Uruchom silnik i czekaj aż olej w DSG osiągnie temperaturę w zakresie 35°C-45°C
15. W tym czasie gdy DSG się nagrzewa wybierz każde położenie skrzyni biegów RNDS na każdym z nich zatrzymując się na 3 sekundy, na koniec powróć na P
16. Gdy olej osiągnie pożądaną temperaturę zdejmij wąż z nasadki pod korkiem, zleci nadmiar oleju, około 0,5l do 0,75l (silnik pracuje!!)
17. Wykręć nasadkę i wkręć korek wraz z nową podkładką, siła 45Nm
18. Wyłącz silnik i zamontuj osłonę silnika, obudowę filtra powietrza, czujnik przepływu powietrza
19. Zrób sobie kontrolną przejażdżkę, jeśli wszystko OK to gratuluję! Właśnie samodzielnie dokonałeś wymiany oleju w twojej DSG
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob kwie 12, 2014 00:09
autor: tymonek
Chciałbym sam wymienić olej w DSG, olej i filtr z oringiem już mam, korek z podkładką dokupię sobie w ASO, ale potrzebuję to urządzenie VAS 6252 lub coś podobnego - ma ktoś może na sprzedaż?
Przeczytaj cały temat a uzyskasz odpowiedzi. I zapraszam do powitalni
Re: DSG - wymiana oleju - instrukcja - manual
: sob kwie 12, 2014 00:15
autor: jeżu
Prawie jak VAS 6252 czyli to co potrzeba... adapter do wkręcenia do skrzyni przewód i butelkę mogę Ci podesłać do wymiany. Jak wymienisz odeślesz...
