Strona 6 z 25
: pt lis 25, 2011 10:50
autor: Muti
Rowik pisze:Chce Ci tylko napisać, że już Cie nie lubie! Nie bede tu więcej zaglądał!
UP
Touri wczoraj dostał nowe aku i teraz kręci jak szalony

: pt lis 25, 2011 22:54
autor: spacewalker
Nowe akku i juz ładujesz ?
: sob lis 26, 2011 00:10
autor: Muti
Akumulatory są po wyprodukowaniu w stanie coś w stylu uśpienia i nie są w 100% naładowane,aby móc je dłużej przechowywać i można podłaczyć go pod ładowarkę lub przejechać się na trasie,aby się wzbudził.Takie informacje dostałem od największego hurtownika aku w Zielonej. A że mam ładowarkę Ctek'a i nie miałem czasu na wymianę po zakupie,to go podłączyłem i co ciekawe dosyć szybko skończył ładować,ale praktycznie cały dzień stabilizował go i pod wieczór zapaliła się zielona dioda..
: sob lis 26, 2011 00:28
autor: spacewalker
Ja swoje dostałem z magazynu Boscha, wsadziłem i jazda. Zadne tam uśpienie, to nie litowe ogniwa ze nalezy je ogrzac by dały pełen power odrazu. To jak bys akku kupował na CPN gdy masz awarie i nie jest gotowe do jazdy. A co jak ktoś nie ma prostownika

Chyba ze te akku z magazynu to lezą tam ileś lat no to się rozładują samoczynnie troche. Pewnie dlatego kazał Ci podładowac.
: sob lis 26, 2011 00:31
autor: Muti
Oczywiście,że możesz włożyć i jazda,i pewnie naładuje się po jakimś czasie do pełna.Ja miałem możliwość to sobie podłączyłem,a jeżeli ktoś nie ma to niech wkłada i korzysta..

: sob lis 26, 2011 00:41
autor: jeżu
Różnie jest, ale najczęściej aku sprzedawane przeze mnie mają 90-100%. Świeże oczywiście tegoroczne... (innych nie mamy) Po włożeniu do auta zaraz są doładowywane do 100%. Ale podładować zawsze nie zaszkodzi.

: sob lis 26, 2011 00:44
autor: Muti
Też kupiłem świeży tegoroczny

A podłączyłem pod ładowarkę,bo kupiłem ją do poprzedniego aku,bo myślałem że przetrzyma tę zimę,ale wolałem wymienić i teraz się będzie kurzyła tylko

w najnowszym auto swiecie wygrała test ładowarek

: sob lis 26, 2011 09:45
autor: rock4
@Muti: bateryjka jak w moim:)
Co do ładowania to po zakupie tego nie robiłem, bo jak zapewniał mnie sprzedawca, akku jest świeże. Ale zwracał uwagę, żeby po każdym sezonie letnim i zimowym podładować akku, bo przez obowiązek jazdy na światłach i coraz większą ilość elektroniki na pokładzie akumulatory potrzebują tego.
@Muti: kolejnych 7 lat (albo i dłużej) na tej bateryjce życzę:)
: sob lis 26, 2011 09:48
autor: spacewalker
Prundu w domu zabraklo. ....... placki smażył na kuchence turystycznej.
: sob lis 26, 2011 09:54
autor: rock4
spacewalker pisze:Prundu w domu zabraklo. ....... placki smażył na kuchence turystycznej.
ja myślę, że Muti kupił nową baterię, bo czymś musi zasilić swój sprzęt HiFi

: sob lis 26, 2011 10:29
autor: borge
Muti pisze: mam ładowarkę Ctek'a i nie miałem czasu na wymianę po zakupie,to go podłączyłem i co ciekawe dosyć szybko skończył ładować,ale praktycznie cały dzień stabilizował go i pod wieczór zapaliła się zielona dioda..
ciekawe ze tyle to trwalo, ja mam podobna baterie, jednoroczna i ladujac ja kilka dni temu przed sezonem
CTEK'iem MXS 7000, caly proces trwal 120 min
nawet jesli masz nizszy model CTEK'a, z mniejszymi amperami to caly dzien na nowa baterie troche niepokoi
jeżu pisze:Po włożeniu do auta zaraz są doładowywane do 100%.
chyba ze przejedziesz jednorazowo dookola swiata ; )
baterie kupowalem zakladzie specjalizujacym sie tylko w bateriach samochodowych, ktora po zdjeciu z polki
zostala naladowana i uformowana do 100% swojej pojemnosci, uslyszalem podobnie jak i rock4
zeby przed zima postawic baterie pod prostownik co ma zapobiec szybkiemu zuzyciu baterii w niskich temperaturach
przy okazji podyskutowalem z fachowcem na temat prostownikow samochodowych a ten widzac niedowierzanie
w moich oczach zaprosil mnie do warsztatu i pokazal zespoly prostownikowe wielkosci szaf ubraniowych
pozdrawiam
: sob lis 26, 2011 10:57
autor: borge
jeżu pisze:
Tu niestety nie masz racji.....
zatem nie badz taki lakoniczny, chetnie poslucham Twoich racji : )
jesli fachowcy zalecaja sezonowe podlaczenie akku do prostownika tzn. ze zrodlo zasilania baterii samochodowej
jakim jest alternator, nie jest w stanie zapewnic tej baterii 100% naladowania a wydatek pradu jest wiekszy
niz efekt ladowania i na pewno nie chodzi w tym sezonowym ladowaniu o kwestie odsiarczania
czy stabilizacji poniewaz znakomita wiekszosc ludzi, uzywa tymczasem tradycyjnych prostownikow
a o funkcjach elektronicznych, pulsacyjnych prostownikow slyszeli ci bardziej zainteresowani
pozdrawiam
[ Komentarz dodany przez: jeżu: Sob Lis 26, 2011 11:10 ]
Wszelkie komentarze dotyczące autka Mutiego mile widziane. Jeśli chodzi o dyskusje na temat akumulatorów zapraszam do odpowiedniego działu Bo robi się OT
: sob lis 26, 2011 13:11
autor: Muti
Muti pisze:CTEK'iem MXS 7000, caly proces trwal 120 min
nawet jesli masz nizszy model CTEK'a, z mniejszymi amperami to caly dzien na nowa baterie troche niepokoi
Model MXS 4002 bodajże.Sam proces ładowania czyli 3 trwał jakieś 0,5-1h,a następnie najdłużej trwało sprawdzanie na 4diodzie.W instrukcji napisali,że na 4 aku jest gotowe do użytku,a w pełni naładowane jak zapali się zielona,dlatego czekałem do końca,bo nigdzie mi sie nie spieszyło

: sob lis 26, 2011 17:08
autor: borge
MXS 4003 (bo chyba taki masz) ma prad ladowania 4A, MXS 7000 ma 7A zatem tutaj pewnie tkwia roznice w czasie ladowania
nie ma co dzielic wlosa na czworo, wazne ze dziala, wiecej nie pisze bo gubie sie gdzie jest granica dyskusji
o Twoim samochodzie a gdzie o akumulatorach (ale przeciez dyskutujemy rowniez o Twoim akumulatorze ; )
pozdrawiam
: sob lis 26, 2011 19:27
autor: QQRYDZA
Kurcze Muti jak patrze na to twoje auto

przyjedz na weekend nad morze
