Strona 6 z 11

: ndz sty 27, 2013 14:40
autor: KriSSo
wkpwojtek pisze:tyle, że inaczej pakowane!!!
A to "tyle" właśnie robi różnicę. Inna jest kontrola jakości na części serwisowe do ASO, a inna na półki motoryzacyjnych sklepów. Według zaprzyjaźnionego kierownika linii produkcyjnej firmy JURID to nie jest tak, że część z nadrukiem VW to jest to samo, co tej samej firmy bez znaczka, niestety. Piszę o przykładzie klocków hamulcowych, być może inaczej jest z rozrządem. W każdym razie daje do myślenia.

: ndz sty 27, 2013 14:46
autor: wkpwojtek
KriSSo pisze:
wkpwojtek pisze:tyle, że inaczej pakowane!!!
A to "tyle" właśnie robi różnicę. Inna jest kontrola jakości na części serwisowe do ASO, a inna na półki motoryzacyjnych sklepów. To nie jest tak, że część z nadrukiem VW to jest to samo, co tej samej firmy bez znaczka, niestety.

czyli rozumiem,że kupując karton z częściami na którym widnieje znaczek VW(w środku części INA)a karton z częściami INA i taką też zawartością to dwie różne części?

: ndz sty 27, 2013 14:55
autor: KriSSo
Jeśli kupujesz części w ASO, to jest szansa, że będą lepszej jakości, niż tej samej firmy, bez znaczka VW kupione w sklepie Auto ABC. Była na forum mk5 rozmowa i wypowiadał się pracownik, który pracuje w dużej firmie produkującej części. Jego słowa były jednoznaczne - inną kontrolę jakości przechodzi partia części przeznaczona do ASO, a inną do dystrybucji w sklepach. AMEN. Nie dorabiajmy dalszej ideologii, ani nie próbujmy udowodnić, że krasnoludek jest wielbłądem. :piwo:

: ndz sty 27, 2013 15:01
autor: wkpwojtek
Pytam tylko, niczego nie dorabiam. Dziwię się tylko,że ta sama firma ma dwie ścieżki technologiczne nazywając część tak samo. Skoro tak mówisz pewnie tak jest. Rozczarowany jestem jednym faktem, co forumowicz to opinia, co forumowicz to inne zdanie. Nie ma jedności i radząc się tutaj tak naprawdę człowiek jest tak zaplątany w swoich myslach, że wie mniej niż wiedział wcześniej. :cry:

: ndz sty 27, 2013 15:04
autor: Ciapek
chciałoby się powiedzieć.. i bądź tu mądry :D

Niestety. Czasami chyba lepiej wiedzieć mniej, a najlepiej to by było wogóle mieć nowe auto i mieć wszystko w D...
albo mieć taką sytuację, że oddajesz auto do ASO i niech oni wymieniają, a cena jest nieważna.

: ndz sty 27, 2013 15:49
autor: KriSSo
wkpwojtek pisze:Pytam tylko, niczego nie dorabiam.
Jasne, luzik, napisałem to tylko profilaktycznie :D.
wkpwojtek pisze:Skoro tak mówisz pewnie tak jest.
Zasadniczo nie mogę napisać, że tak jest, ponieważ nie pracowałem w dziale produkcji. Jedynie przytoczyłem to, co powiedział ktoś, kto pracował. Takie informacje przekazał nam na forum Golfa.
Z własnego doświadczenia jestem w stanie uwierzyć w tę teorię, bo kupowałem kilka razy markowe części poza ASO tej samej firmy i niestety jakość ich nie była taka sama, jak części firmowanych znaczkiem producenta samochodu.

Nie twierdzę jednoznacznie, że się mylicie, że nie macie racji. Ot, po prostu .... druga strona medalu, a każdy zrobi, kupi i będzie uważał to, co uzna za słuszne.

: ndz sty 27, 2013 15:52
autor: Muti
Tak może być jak KriSSo pisze,ale nie popadajmy w paranoje :P Kup firmowy rozrząd i będzie ok.

A co do części,to podam mój przykład. Kupiłem bilsteiny B4 z naklejkami bilsteina i ich numerem. A na kielichu jak byk numer vw 1T0... i znaczek Audi i VW... :D Także chyba to samo..Czasami firmy ewidentnie zeszlifowują loga marek i sprzedają.

: ndz sty 27, 2013 16:27
autor: niko02
Muti pisze:
Ciapek pisze:nie powiedziałbym, że jeden czort.

Np. fabryka też nie daje na dzień dobry filtra powietrza K&N który jest lepszy.


i tak za pewne przepuści więcej syfu niż fabryczny.
No way.

: ndz sty 27, 2013 16:29
autor: Muti
To że nasączony olejem nie znaczy,że zatrzyma wszystkie syfy z powietrza,bo jednak musi mieć większe "dziury"do przepuszczania..

: ndz sty 27, 2013 17:30
autor: Tomek
wracając do rozrządu w 2.0 BKD. Co w końcu wchodzi w skład kompletnego rozrządu?
U mnie na fakturze widnieje sporo pozycji i coś mi się wydaje, że ładnie mnie wyrzeźbiono.....
1. Zestaw rozrządu 03G198119 850 zł
2. Rolka nap. 55777 200 zł.
3. Pompa wody 038121011 KX 230 zł
4. Pasek 03G903137B 100 zł
5. Rolka alternatora 022903119C 125 zł.

Całość jak widać to przeszło 1500 złociszy...
Rozrząd robiłem od razu po zakupie samochodu, przebieg miałem wtedy w okolicach 190 tkm, pierwszy był robiony na 120. Tylko za co tyle zapłaciłem? rozkoduje to ktoś?

: ndz sty 27, 2013 17:40
autor: wkpwojtek
Wymieniałeś i nie wiesz za co zapłaciłeś? Jestem w szoku!!!

: ndz sty 27, 2013 17:54
autor: Cesarz
wkpwojtek pisze:Wymieniałeś i nie wiesz za co zapłaciłeś? Jestem w szoku!!!
Jak nie wie? Ma wszystko na fakturze, tyle ze rolka alternatora to juz nie część rozrządu, no ale może tez juz sie kwalifikowała

: ndz sty 27, 2013 17:55
autor: Ciapek
Tomek szybko robiles ten rozrzad.

"Zestaw rozrządu" to ciekawa pozycja która nic właściwie nie mówi no i kwota jest taka której nie powinno być. żadna część tyle nie kosztuje.

Tak na prawdę mechanik powinien wiedzieć co wymienia a nie klient. Rzeczywistość jaka jest każdy widzi. Warto sprawdzać co jest pakowane do naszego auta.

: ndz sty 27, 2013 17:56
autor: Tomek
wkpwojtek na błędach się człowiek uczy... Nie każdy od razu wszystko wie. A jak na razie Twoja odpowiedź niewiele wniosła do tematu...

rozrząd wymieniałem od razu po zakupie w myśl zasady, że na tym się nie oszczędza. Wtedy na forum jeszcze nie byłem zalogowany i nie orientowałem się zbyt wiele w temacie. Tyle do zapłaty wyszło i finał. Teraz czytając ten wątek widzę, że coś chyba za dużo naliczone. Co to jest zestaw rozrządu nie mam pojęcia. Mechanik coś mówił o osprzęcie ale tak jak pisałem ja w temacie jestem laik....

: ndz sty 27, 2013 18:00
autor: Cesarz



Tomek szybko robiles ten rozrzad.

Zrobił po zakupie i to zdrowy odruch, przynajmniej WIE że ma zrobione a nie tylko napisane. Ja tez wymieniałem rozrzad po zakupie przy 160 tys km, choc wpis byl przy 12X tys km. Taka profilaktyka