Filtr cząstek stałych DPF - problemy, doświadczenia

Awatar użytkownika
baron
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: czw lut 09, 2012 17:58
Auto:: Bluemotion 2012 , CFHC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: baron »

umawiaj się z Jackiem i pozbąć się teraz i nie czekaj.wiem z autopsji.
wcześniej 2008 blue , teraz 2012 blue i caddy 2017,

czasami zerknij w tył
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

A jak po usunięciu kolego baron,auto lepiej chodzi? nie kopci?
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

MarceL pisze:Liczyłem się z tym, że filtr trzeba będzie usunąć lecz miałem nadzieję, że odpowiednim stylem jazdy uda się tego uniknąć. Przynajmniej przez dłuższy czas. Czy jeśli wartość 68.1 będzie szybko rosnąć to znaczy, że filtr już długo nie pociągnie?
Czy mam rozumieć, że gdy wartość 68.2 wzrośnie do 68mg to wtedy system zarządzi tryb serwisowy? Ile mogę przejechać w takim trybie? Pytam bo w przyszłym roku szykuje mi się dłuższa podróż i chciałbym wiedzieć czy lepiej zrobić porządek z filtrem przed wyjazdem.
Do tej pory żadne kontrolki ani błędy z VCDS nie zgłaszały problemów z tym związanych.

Wartość 68 to już wartość skrajna. Kontrolki zaswieca jak już auto straci moc. Nie sądzę żebyś do Nowego Roku dociagnal. Dpf to nie jest dożywotnie rozwiązanie. Producent przewidział 150kkm do wymiany na nowy. Choć bywają i auta, które przejeżdżają i ponad 200kkm.

Jak masz życzenie to zapraszam
, zrobimy z tym porzadek ;)

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 17:46 ]
Łukaszz pisze:A jak po usunięciu kolego baron,auto lepiej chodzi? nie kopci?

Zadam Ci podobne pytanie ;).
Czy zdrowe auta fabrycznie bez dpf kopca?
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

Owszem, mam życzenie...
Rozmawialiśmy już o tym (korespondencyjnie) pod koniec września, ale miałem nadzieje, że uda się jednak bez tego zabiegu. Poobserwuję, go jeszcze i na pewno się odezwę.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 17:51 ]
Baron, robiłeś przy okazji korektę map? Jakie wrażenia?
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

MarceL pisze:Owszem, mam życzenie...
Rozmawialiśmy już o tym (korespondencyjnie) pod koniec września, ale miałem nadzieje, że uda się jednak bez tego zabiegu. Poobserwuję, go jeszcze i na pewno się odezwę.


Nie chcę krakac, ale wg mnie lepiej nie będzie ;( . Zrobisz jak uważasz.
Pozdrowienia
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Łukaszz
Zaawansowany
Posty: 482
Rejestracja: sob sie 25, 2012 19:45
Auto:: BLS 1.9 tdi
Imię:: Łukasz
Lokalizacja: Dolnośląskie/Canada
Podziękował: 3 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy

Post autor: Łukaszz »

JacaTouran pisze:
MarceL pisze:Liczyłem się z tym, że filtr trzeba będzie usunąć lecz miałem nadzieję, że odpowiednim stylem jazdy uda się tego uniknąć. Przynajmniej przez dłuższy czas. Czy jeśli wartość 68.1 będzie szybko rosnąć to znaczy, że filtr już długo nie pociągnie?
Czy mam rozumieć, że gdy wartość 68.2 wzrośnie do 68mg to wtedy system zarządzi tryb serwisowy? Ile mogę przejechać w takim trybie? Pytam bo w przyszłym roku szykuje mi się dłuższa podróż i chciałbym wiedzieć czy lepiej zrobić porządek z filtrem przed wyjazdem.
Do tej pory żadne kontrolki ani błędy z VCDS nie zgłaszały problemów z tym związanych.

Wartość 68 to już wartość skrajna. Kontrolki zaswieca jak już auto straci moc. Nie sądzę żebyś do Nowego Roku dociagnal. Dpf to nie jest dożywotnie rozwiązanie. Producent przewidział 150kkm do wymiany na nowy. Choć bywają i auta, które przejeżdżają i ponad 200kkm.

Jak masz życzenie to zapraszam
, zrobimy z tym porzadek ;)

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 17:46 ]
Łukaszz pisze:A jak po usunięciu kolego baron,auto lepiej chodzi? nie kopci?

Zadam Ci podobne pytanie ;).
Czy zdrowe auta fabrycznie bez dpf kopca?
Hehe,no tak masz racje
BLS 147ps 375nm
AAZ 1.9 TD 615tyś i rośnie:)
MT-09 było
MT-07 jest
Awatar użytkownika
baron
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: czw lut 09, 2012 17:58
Auto:: Bluemotion 2012 , CFHC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: baron »

z tymi kontrolkami nie do końca.mogą zaświecić się wcześniej bez utraty czegokolwiek.
Z decyzji usunięcia jestem zadowolony a i uzyskasz gratis trochę kucy .
wcześniej 2008 blue , teraz 2012 blue i caddy 2017,

czasami zerknij w tył
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

baron1,

W 2007 roczniku tak właśnie jest z kontrolkami
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
baron
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: czw lut 09, 2012 17:58
Auto:: Bluemotion 2012 , CFHC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: baron »

JacaTouran pisze:baron1,

W 2007 roczniku tak właśnie jest z kontrolkami
tak właśnie.ja przy 64 miałem check engine bez żadnych objawów, z informacją o uszkodzonym czujniku różnicy ciśnień ( a nie był uszkodzony,tylko zawalony filtr )
wcześniej 2008 blue , teraz 2012 blue i caddy 2017,

czasami zerknij w tył
Awatar użytkownika
MarceL
Użytkownik
Posty: 154
Rejestracja: wt wrz 11, 2012 13:13
Auto:: 1,9; 2007
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Włocławek
Podziękował: 2 razy

Post autor: MarceL »

Da się z takim błędem zrobić jeszcze kilkaset kilometrów?

Hmm, odnalazłem wynik testu sprzed równo miesiąca:
Obrazek
da się określić jakąś tendencje?
Ostatnio zmieniony ndz lis 04, 2012 19:13 przez MarceL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

baron1 pisze:
JacaTouran pisze:baron1,

W 2007 roczniku tak właśnie jest z kontrolkami
tak właśnie.ja przy 64 miałem check engine bez żadnych objawów, z informacją o uszkodzonym czujniku różnicy ciśnień ( a nie był uszkodzony,tylko zawalony filtr )

Dokładnie, za duza różnica ciśnienia spalin przed i za filtrem, która nie mieściła się w skali czujnika.

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 18:14 ]
MarceL pisze:Da się z takim błędem zrobić jeszcze kilkaset kilometrów?

Hmm, odnalazłem wynik testu sprzed równo miesiąca:
Obrazek
da się określić jakąś tendencje?

Pewnie się da, tylko co po tych kilkuset kilometrach turbinka będzie cała to już sam zobaczysz...

[ Dodano: Nie Lis 04, 2012 20:09 ]
MarceL pisze:Baron, robiłeś przy okazji korektę map? Jakie wrażenia?
Wyniki możesz oglądnąc u nas na FB. Jest tam wynik barona. Myślę, że mu odpowiadają efekty bo zażaleń nie było :piwo:
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
baron
Przeglądacz
Posty: 111
Rejestracja: czw lut 09, 2012 17:58
Auto:: Bluemotion 2012 , CFHC
Imię:: Rafał
Lokalizacja: Łódź
Podziękował: 1 raz
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kontakt:

Post autor: baron »

no raczej.
myślę tylko nad podjechaniem żebyś mi w tej mapce wyłączył egr-a,ale jeszcze rozmyślam.co ty na to ?
wcześniej 2008 blue , teraz 2012 blue i caddy 2017,

czasami zerknij w tył
Awatar użytkownika
Rauko
Expert
Posty: 1593
Rejestracja: sob lut 26, 2011 09:51
Auto:: 06.2006 2.0BMM DSG
Imię:: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 2 razy
Otrzymał podziękowań: 6 razy

Post autor: Rauko »

Ja miałem 68g (pole 2 grupa 068 - watość graniczna zalecana przez VW to 60g ;) ) i 227.000 km i wtedy podjąłem męską decyzję, żeby zapobiegać (nic mi się z tej przyczyny nie działo oprócz bardzo częstego wypalania DPFu) i udałem się do JacaTouran :) Po wycięciu potrafi czasami małą chmurkę przy odpalaniu na zimnym i przy gazie w podłogę z małych obrotów, puścić - poza tym różnic nie widzę - czyli git :) No i już widać, że czyszczenie filtra się nie odbywa, bo od wycięcia nie miałem ani jednego przypadku, żeby mi DSG przeciągało biegi do 2500 mimo bardzo spokojnego traktowania gazu :)
Do Niemiec przybyłem, zobaczyłem, sprowadziłem =>Szaraczek - z pomocą znajomego.
Obrazek
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Post autor: JacaTouran »

baron1 pisze:myślę tylko nad podjechaniem żebyś mi w tej mapce wyłączył egr-a,ale jeszcze rozmyślam.co ty na to ?

Przyjezdzaj smiało godzinka z haczykiem i egra nie bedzie :)
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
Marco_Polo
Specjalista
Posty: 622
Rejestracja: pt lis 11, 2011 10:02
Auto:: VW Sharan 2.0 TSI 220KM
Imię:: Marek
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 9 razy
Otrzymał podziękowań: 18 razy

Post autor: Marco_Polo »

Witam

Chciałem zapytać przy jakim stanie powinna nastąpić procedura zewnętrznego czyszczenia DPF przez VCDS. Wyczytałem tutaj na początku wątku, że przy zapełnieniu DPF max 40%.
Proszę o potwierdzenie.

Pozdrawiam
Był VW Passat Variant B6 2005r. Comfortline 2.0 TDI 140KM - manual
Był VW Golf Plus 2005r. Sportline 2.0 TDI 140KM - DSG
Był VW Touran 2008r. Highline BMN 2.0 TDI 170KM -> 186,1KM - DSG
Był VW Sharan 2012r. Comfortline 2.0 TDI 140KM Blumotion - DSG
VW Sharan 2017r. Highline 2.0 TSI 220KM - DSG
ODPOWIEDZ