Strona 6 z 13
: wt cze 11, 2013 14:15
autor: Muti
Dodi, podaj jeszcze symbol skrzyni,bo wydaje sie być optymalna do Tourka

Trochę dłuższa,ale bez przesady:)
: wt cze 11, 2013 14:45
autor: Dodi
Muti pisze:Dodi, podaj jeszcze symbol skrzyni,
Skrzynia KDS...
: wt cze 11, 2013 20:13
autor: wulkan
hej ale jak to mierzycie? jakoś specjalnie piłujecie na niższych biegach żeby na wyższym było tak, czy standardowo jak zawsze?? ja zazwyczaj w diesel-ach to szybko zmieniam biegi
: wt cze 11, 2013 20:59
autor: Muti
wulkan pisze:hej ale jak to mierzycie? jakoś specjalnie piłujecie na niższych biegach żeby na wyższym było tak, czy standardowo jak zawsze?? ja zazwyczaj w diesel-ach to szybko zmieniam biegi
Nie wiem o co chodzi,ale ok

Mierzymy to licznikiem,bo wszak on do tego służy

A rozpędzamy się byle do przodu i do 3000obr na najwyższym biegu
[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 21:01 ]
wulkan pisze:ja zazwyczaj w diesel-ach to szybko zmieniam biegi
A to jest główny powód późniejszych problemów z turbo i DPF. Skończyła sie era starych diesli,którymi jeździło się na "jałowym"..Teraz potrzeba czasem obrotów i pokręcenia auta do czerwonego,żeby turbo sie ruszyło..
: wt cze 11, 2013 21:09
autor: wulkan
ech no przeciez turbina przy 1800 ożywa... naszczescie nie mam DPFa ale u mnie raczej nigdy by sie nie zapchal bo 80 po autostradach ganiam, czasem idzie po czerwonym ale żadko baaardzo
chodzilo mi o to jak rozpędzacie na niższych biegach, czy na każdym piłujecie do czerwonego żeby na 5 juz miec konkretną prędkość? tak pytam bo nigdy się temu nie przyglądałem i nie zwracałem uwagi na to, jutro zobacze jak u mnie to na 6 wygląda ale przy tej predkosci raczej powyzej 3k obrotow
: wt cze 11, 2013 21:13
autor: admin
wulkan pisze:
chodzilo mi o to jak rozpędzacie na niższych biegach, czy na każdym piłujecie do czerwonego żeby na 5 juz miec konkretną prędkość? tak pytam bo nigdy się temu nie przyglądałem i nie zwracałem uwagi na to
A jakie to ma znaczenie jak się rozpędzasz? Na 6tce przy danych obrotach masz określoną prędkość.......
: wt cze 11, 2013 21:14
autor: Muti
Do 160 jest wiele dróg rozpędzania.Każdy jak mu lepiej i jak warunki pozwalają..Czasami sie jedzie 120 i powoli dobijasz do 160,a czasami wyprzedzasz od 4 biegu i jak skończysz wyprzedzać to masz 160 i tylko 6 wrzucasz i już masz wynik..
: wt cze 11, 2013 21:17
autor: wulkan
admin pisze:
A jakie to ma znaczenie jak się rozpędzasz? Na 6tce przy danych obrotach masz określoną prędkość.......
no niby racja ale nie zwracałem nigdy na to uwagi i do końca raczej nie jestem pewien czy zawsze tak to sie ma, ot fizyka...
: wt cze 11, 2013 21:19
autor: admin
To chyba mechanika i przełożenia skrzyni

: wt cze 11, 2013 22:33
autor: viscum
2.0 BKD - przy 3000 RPM licznikowo jest prawie 160km/h, na GPS 148 km/h przy włączonym tempomacie udało się utrzymać stałą prędkość przez 20 minut, średnie zużycie 8,0. Co ciekawe średnią prędkość też pokazał 148km/h - czyli elektronicznie zlicza prawidłowo, a zegar wskazuje wyższe wartości - zdjęcia nie są zbyt wyraźne, więc sobie odpuszczę.
: śr cze 12, 2013 11:15
autor: wulkan
dziś i ja patrzyłem u siebie, przy 3k obrotach na '6' miałem dokładnie 160km/h odcinek A1 - 22km
: sob cze 15, 2013 23:33
autor: marcin975
Dzisiaj odebrałem auto

i od razu teścik na A8:
skrzynia od passata B6,koła 225/40/18

: ndz cze 16, 2013 01:28
autor: KriSSo
Skrzynia od passata? No to nie rozumiem, dlaczego DODI ma 170 km/h przy 3000 rpm. Wychodzi na to, że passat ma podobne/takie same przełożenia
: ndz cze 16, 2013 09:49
autor: marcin975
też nie wiem

zapomniałem spisać kodu przed włożeniem, ale po VIN odnajdę to podam jaki kod.

: pn cze 17, 2013 10:24
autor: Muti
KriSSo, bo
marcin975 pewnie włożył od 140km,a dodi ma 163km/170km i tam jest dłuższa skrzynia

U mnie się chyba kończy skrzynia i wymięnię na taką jak ma dodi..