Czujniki parkowania / cofania - na co zwrócić uwagę
- mariusz788004
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 22:01
- Auto:: 1.9tdi avq 2004
- Imię:: mariusz
- Lokalizacja: legionowo
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
witajcie obiecałem opisac czy opis podłaczeniowy ops turanka poprostu niedziała.po podłonczeniu wsumie wsystiego bez zasilania nic sie nie dzieje.ale gdy puscimy napiecie na przewod pin 1 wywala błedy poduszek,wspomagania i zaczyna mrugac reczy.mam tylko nadzieje ze modul nie poszedł bo wtedy 200 zl w plecy.moze jest ktos na tym forum kto to juz robił i opisze dokładnie.naprawde prosze o pomoc.
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
Przedewszystkim napisz pod którą z wtyczek 12pin podłączyłeś się w sterowniku z czujnikami? Powinna być ta po prawej (z resztą mechaniczne kodowanie wtyczki uniemożliwi ci zamianę).
Ja podałem piny ze schematu do Tourana od MR'08 PDC - tam przychodzi sterownik 1K0.919.475.K
Sterownik twój 5K0.919.475.C jest w Golfie od 12/08 do 11/10 i jest 8-mio kanałowy (przód i tył), więc w związku z tym ma też włacznik PDC. Po co? Domyśl się sam
W Touranie nie ma pojedynczego włącznika tylko PDC, jest PDC i PLA, bo jak jest 8-mio (1T3- 10-cio) kanałowy to zawsze jest z asystentem parkowania (PLA)
Wtyczka 12pin prawa (czujniki tylne)
1. Czujki - wspólna masa pin 8, wspólne zasilanie pin 11
czujka lewa skrajna - pin 5
czujka lewa wewnętrzna - pin 3
czujka prawa skrajna - pin 4
czujka prawa wewnętrzna - pin 2
Wtyczka 12pin środkowa (czujniki przednie)
1. Buzer przód - pin 4 (+) i pin 3 (-)
2. Czujki - wspólna masa pin 1, wspólne zasilanie pin 2
czujka lewa skrajna - pin 5
czujka lewa wewnętrzna - pin 6
czujka prawa skrajna - pin 8
czujka prawa wewnętrzna - pin 7
Wtyczka 16-pinowa
1. Buzer tył - pin 10 (+) i pin 2 (-)
2. Zasilanie po stacyjce (np. bezpiecznik SC 11 - 5A) - pin 1
3. Masa - pin 8
4. Can Napędu Low - pin 15
5. Can Napędu High - pin 6
6. Włącznik PDC - pin 4 (łączy do masy)
7. Kontrolka PDC - pin 13 (łączona do masy)
Konkludując, nie wiadomo czy ci to zadziała, bo nie masz przednich czujek. Wg mnie nie powinno, bo można to porównać do np. urwanej wiązki czujników z przodu. A wtedy wjeżdżasz w coś autem i masz pretensje do VW, że system nie zawiadomił ciebie o niesprawności układu... Być może możliwe jest wkodowanie 4 lub 8 czujników - nie wiem
Nie wiadomo czy po Can'ie pójdzie informacja "wsteczny włączony"...
Warto chyba montować części dedykowane do Tourana
Więc teraz kombinuj
PS. Edytuję mojego wcześniejszego posta i uściślę numer sterownika
Ja podałem piny ze schematu do Tourana od MR'08 PDC - tam przychodzi sterownik 1K0.919.475.K
Sterownik twój 5K0.919.475.C jest w Golfie od 12/08 do 11/10 i jest 8-mio kanałowy (przód i tył), więc w związku z tym ma też włacznik PDC. Po co? Domyśl się sam

W Touranie nie ma pojedynczego włącznika tylko PDC, jest PDC i PLA, bo jak jest 8-mio (1T3- 10-cio) kanałowy to zawsze jest z asystentem parkowania (PLA)
Wtyczka 12pin prawa (czujniki tylne)
1. Czujki - wspólna masa pin 8, wspólne zasilanie pin 11
czujka lewa skrajna - pin 5
czujka lewa wewnętrzna - pin 3
czujka prawa skrajna - pin 4
czujka prawa wewnętrzna - pin 2
Wtyczka 12pin środkowa (czujniki przednie)
1. Buzer przód - pin 4 (+) i pin 3 (-)
2. Czujki - wspólna masa pin 1, wspólne zasilanie pin 2
czujka lewa skrajna - pin 5
czujka lewa wewnętrzna - pin 6
czujka prawa skrajna - pin 8
czujka prawa wewnętrzna - pin 7
Wtyczka 16-pinowa
1. Buzer tył - pin 10 (+) i pin 2 (-)
2. Zasilanie po stacyjce (np. bezpiecznik SC 11 - 5A) - pin 1
3. Masa - pin 8
4. Can Napędu Low - pin 15
5. Can Napędu High - pin 6
6. Włącznik PDC - pin 4 (łączy do masy)
7. Kontrolka PDC - pin 13 (łączona do masy)
Konkludując, nie wiadomo czy ci to zadziała, bo nie masz przednich czujek. Wg mnie nie powinno, bo można to porównać do np. urwanej wiązki czujników z przodu. A wtedy wjeżdżasz w coś autem i masz pretensje do VW, że system nie zawiadomił ciebie o niesprawności układu... Być może możliwe jest wkodowanie 4 lub 8 czujników - nie wiem

Nie wiadomo czy po Can'ie pójdzie informacja "wsteczny włączony"...
Warto chyba montować części dedykowane do Tourana
Więc teraz kombinuj

PS. Edytuję mojego wcześniejszego posta i uściślę numer sterownika
- mariusz788004
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 22:01
- Auto:: 1.9tdi avq 2004
- Imię:: mariusz
- Lokalizacja: legionowo
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
przeprasza turanek jesli cie uraziłem.wiesz.....................jestem laikiem i potrzebuje czasem jasnego wytłumaczenia.jestes osoba ktora naprawde ma pojecie wzgledem elektroniki samochodowej.a co do tego modułu 5k0.....to otpalil ale niejest tak powinno byc raz jest ok, potem mnustwo bledow.wymienie go naten od tourana tylko jaki.doradz.
- mariusz788004
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 22:01
- Auto:: 1.9tdi avq 2004
- Imię:: mariusz
- Lokalizacja: legionowo
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
-
- Przeglądacz
- Posty: 57
- Rejestracja: sob lip 30, 2011 23:21
- Auto:: Touran 1,9 TDI BLS Freest
- Imię:: Michał
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Otrzymał podziękowań: 2 razy
Czujniki parkowania - prawie jak oryginał
Witam
A więc udało mi się skompletować i zamontować czujniki parkowania na tył które wyglądają jak oryginalne.Kombinowałem jak założyć czujniki parkowania ze Skody Octavii II (ponieważ taki zestaw posiadałem ) do mojego Tourana.
Ponieważ mam radio model 300 to wiem że nie ma na nim wizualizacji czujników parkowania więc chciałem aby tylko był buzer który sygnalizuje zbliżanie się przeszkody. Z części potrzebne są:
1) Czujniki parkowania o nr.katalogowym 3C0 919 275S lub 4H0 919 275 ( da się je zamontować bez zmieniania i wycinania tylnej belki)
2) Oryginalna wiązka czujników parkowania do Skody Octavii w wersji po 11.2008
3) Moduł parkowania nr.katalogowy 1Z0 919 283B
4) Buzer - zamontowany na słupku środkowym
5) Koszyki lub jak kto woli mocowania czujników parkowania do zderzaka.
6) Parę metrów przewodów różnych kolorów oraz wtyczka 16 pinowa do modułu parkowania
Po zdjęciu zderzaka zamocowałem na wewnętrznej stronie koszyki w które się wkłada czujniki parkowania i założyłem zderzak sprawdzając czy nigdzie nie haczy ( wyciąłem w steropianie na tylnej belce 2 otwory na środkowe czujniki). Po upewnieniu się że wszystko ok wywierciłem otwory w zderzaku i zamontowałem czujniki.Następnie przeciągnałem kable z czujników do wnętrza samochodu po lewej stronie i zamocowałem moduł parkowania za boczkiem bagażnika.Do modułu wchodzą 2 wtyczki - jedna z czujników parkowania - tą mamy gotową z instalacji czujników zamontowanych w zderzaku , oraz drugą 16 pinową w której podłączmy:
1) pin 2 oraz pin 10 buzer
2) pin 3 - zasilanie (+) po stacyjce
3) pin 8 - masa
4) pin 7 - Can L comfort ( podłączamy do kostki "G" pin 7 w sterowniku bordnetz )
5) pin 14 - Can H comfort (podłączamy do kostki "G" pin 8 w sterowniku bordnetz)
6) pin 1 - stały (+)
Potem tylko zakodować że samochód ma czujniki i cieszyć się z działania :-)
Ja dzisiaj w końcu wszystko poskładałem i działa.
Kilka zdjęć z montażu
A więc udało mi się skompletować i zamontować czujniki parkowania na tył które wyglądają jak oryginalne.Kombinowałem jak założyć czujniki parkowania ze Skody Octavii II (ponieważ taki zestaw posiadałem ) do mojego Tourana.
Ponieważ mam radio model 300 to wiem że nie ma na nim wizualizacji czujników parkowania więc chciałem aby tylko był buzer który sygnalizuje zbliżanie się przeszkody. Z części potrzebne są:
1) Czujniki parkowania o nr.katalogowym 3C0 919 275S lub 4H0 919 275 ( da się je zamontować bez zmieniania i wycinania tylnej belki)
2) Oryginalna wiązka czujników parkowania do Skody Octavii w wersji po 11.2008
3) Moduł parkowania nr.katalogowy 1Z0 919 283B
4) Buzer - zamontowany na słupku środkowym
5) Koszyki lub jak kto woli mocowania czujników parkowania do zderzaka.
6) Parę metrów przewodów różnych kolorów oraz wtyczka 16 pinowa do modułu parkowania
Po zdjęciu zderzaka zamocowałem na wewnętrznej stronie koszyki w które się wkłada czujniki parkowania i założyłem zderzak sprawdzając czy nigdzie nie haczy ( wyciąłem w steropianie na tylnej belce 2 otwory na środkowe czujniki). Po upewnieniu się że wszystko ok wywierciłem otwory w zderzaku i zamontowałem czujniki.Następnie przeciągnałem kable z czujników do wnętrza samochodu po lewej stronie i zamocowałem moduł parkowania za boczkiem bagażnika.Do modułu wchodzą 2 wtyczki - jedna z czujników parkowania - tą mamy gotową z instalacji czujników zamontowanych w zderzaku , oraz drugą 16 pinową w której podłączmy:
1) pin 2 oraz pin 10 buzer
2) pin 3 - zasilanie (+) po stacyjce
3) pin 8 - masa
4) pin 7 - Can L comfort ( podłączamy do kostki "G" pin 7 w sterowniku bordnetz )
5) pin 14 - Can H comfort (podłączamy do kostki "G" pin 8 w sterowniku bordnetz)
6) pin 1 - stały (+)
Potem tylko zakodować że samochód ma czujniki i cieszyć się z działania :-)
Ja dzisiaj w końcu wszystko poskładałem i działa.
Kilka zdjęć z montażu
- mariusz788004
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 22:01
- Auto:: 1.9tdi avq 2004
- Imię:: mariusz
- Lokalizacja: legionowo
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Witam kolegow.Mam pytanko odnosnie modułu 1k0919283a czyli tego zwykłego do tourana.Program ktory posiadam [vag can profesional] niewidzi wogule urzadzenia.sa w nim tylko 2 opcje do zakodowania na kanale 10 -asistans parkowaniu 2 i kanale 76 -asistans parkowaniu 1.na obydwoch tych kanalach brak komunikacji z urzadzeniem.Niewiem moze ten program jest słaby.czy ktos go ma.Morze jakas podpowiedz.pozdrawiam.




-
- Początkujący
- Posty: 36
- Rejestracja: śr mar 09, 2011 15:02
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Wczoraj próbowałem dołożyć OPS do mojego Tourana i po zamontowaniu nowego modulu PDC o numerze 1K0 919 475 K (z września 2009) oraz wypięciu ze złacza 16 pinowego przy module PDC starego CAN Komfort (7 - can-low 14 - can-high) oraz pinu 3 (zasilanie) i wpięciu nowego CAN napędu (Can Napędu Low - pin 15 Can Napędu High - pin 6) i po połączeniu tego z bramką CAN Gateway Can Napędu Low - pin 6 i Can Napędu High - pin 16) nr bramki Can Gateway 1K0 907 530 K (bramka z stycznia 2007 roku - była w tym aucie od początku) niestety nic sie nie dzieje. Proszę o wskazówki co mam sprawdzać dalej?
- Turanek
- Władca postów
- Posty: 2736
- Rejestracja: sob sie 28, 2010 23:55
- Auto:: 2x5T1
- Imię:: Marek
- Lokalizacja: lubuskie
- Podziękował: 23 razy
- Otrzymał podziękowań: 111 razy
@mpmichu
A w Toranie masz "1,9 TDI AVF" ? Może zaktualizowałbyś profil i dodał np. rok produkcji chociaż.
A kto ci powiedział że "nowy" CAN jest na 6 i 15 pinie? Ja wcześniej pisałem koledze o sterowniku 5K0 !
Napisz po kolei, jak ja pisałem wyżej, rozkład pinów. Po drugie napisz jaki jest/był twój "stary" PDC.
A w Toranie masz "1,9 TDI AVF" ? Może zaktualizowałbyś profil i dodał np. rok produkcji chociaż.
A kto ci powiedział że "nowy" CAN jest na 6 i 15 pinie? Ja wcześniej pisałem koledze o sterowniku 5K0 !
Napisz po kolei, jak ja pisałem wyżej, rozkład pinów. Po drugie napisz jaki jest/był twój "stary" PDC.
- mariusz788004
- Użytkownik
- Posty: 202
- Rejestracja: pt kwie 22, 2011 22:01
- Auto:: 1.9tdi avq 2004
- Imię:: mariusz
- Lokalizacja: legionowo
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 12 razy
Witam kolegow.dzisiaj podłaczyłem moduł 1k0919475k i zaskoczyl.wszystko jest o.k.tylko czujki mam dowymiany bo mam zwykłe.zrobiłem wszystko według opisu na 5 stronie przez TOURANKA[CHWAŁA MU ZA DOBRE PODPOWIEDZI]
.Wiec koledze MPMICHU proponuje zrobic wszystko według opisu i przedewszystkim wszystko lutowac a nie skrecac.Jeszcze pytanko jakie najlepiej czujki dokupic zeby było OPC. 



