Tomas pisze:Wujku Michale, brałem to pod uwagę tylko widzisz akumulator dopiero skończył rok i był dwa razy sprawdzany w stacji no i wyszło że jest OK. Ale nigdy nie mówię nigdy i powoli rozglądam się za jakimś Boschem albo Vartą
Widać trafił Ci się felerny egzemplarz Tak czasem bywa...
Myślę, że problem rozwiązany. Po wielu walkach, alternator, połaczenia masowe itd skutek pozytywny przyniosła wymiana akumulatora. Najpierw przez dwa tygodnie jeżdzłem na starej pożyczonej Varcie a od wczoraj na nowej własnej. Nić się nie dzieje, żadnego podnoszenia obrotów mrugania świateł itd. Wygląda na to że trafiłem ferelny egzemplarz.
-- 3 lip 2014, o 21:11 --
Wracam do tematu.
Niestety problem wrócił jak cholerny bumerang.
Obroty się podnoszą na jałowym jak poprzednio.
Błędy te same :
18051
01598.
Akumulator wykluczam. Ma rok i to Varta, dodatkowo ładowana tydzień temu.
Zaobserwowałem, że ma to związek z klimą. Jak włączę to momentalnie silnik podnosi obroty do 1100. Jak wcisnę Econ i przegazuję spadają. Czy to może np zwora na wentylatorach ?
Dodatkowo dziś pojawił się błąd 1504 sporadyczny, po skasowaniu nie wrócił.
Tomas pisze:Myślę, że problem rozwiązany. Po wielu walkach, alternator, połaczenia masowe itd skutek pozytywny przyniosła wymiana akumulatora. Najpierw przez dwa tygodnie jeżdzłem na starej pożyczonej Varcie a od wczoraj na nowej własnej. Nić się nie dzieje, żadnego podnoszenia obrotów mrugania świateł itd. Wygląda na to że trafiłem ferelny egzemplarz.
-- 3 lip 2014, o 21:11 --
Wracam do tematu.
Niestety problem wrócił jak cholerny bumerang.
Obroty się podnoszą na jałowym jak poprzednio.
Błędy te same :
18051
01598.
Akumulator wykluczam. Ma rok i to Varta, dodatkowo ładowana tydzień temu.
Zaobserwowałem, że ma to związek z klimą. Jak włączę to momentalnie silnik podnosi obroty do 1100. Jak wcisnę Econ i przegazuję spadają. Czy to może np zwora na wentylatorach ?
Dodatkowo dziś pojawił się błąd 1504 sporadyczny, po skasowaniu nie wrócił.
Mam IDENTYCZNIE z klimatyzacja... Jadę 2 wrzesnia do serwisu VW na diagnozę, moge dać znac co mi powiedzieli ...
Witam. Dotknął mnie problem podwyższonych wolnych obrotów w moim BMM, a przez prawie 6 lat nic się takiego nie działo. Wystąpiło to dwa razy, raz w czasie dłuższej trasy, po zatrzymaniu się na światłach obroty były coś koło 1000, myślałem że dpf sie wypala ale jednak nie, bo po przyjeździe do domu nie gasiłem silnika, chodził na wolnych jakieś 45 min i nic. W między czasie podłączyłem vag ale błędów też nie wskazał przynajmniej w silniku. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu sytuacja wróciła do normy i był spokój jakieś 2 miesiące. Problem wystąpił znów przy krótkim odcinku, jakieś 6km jechałem, ledwo co się silnik zagrzał, zacząłem parkowanie i znów obr. podwyższone. Na tablicy nic się nie dzieje, auto jedzie normalnie. Po wyłączeniu i włączeniu znów wszystko w normie. Pytanie mam na co zwrócić uwagę gdy problem znów wystąpi ? Jakie sprawdzić parametry vcds-em i w jakim module gdy problem znów wystąpi żeby dowiedzieć się co jest tego powodem? Na pewno temp. vcds wskazywał 86 st.
Również podniesione obroty występują w moim aucie. Postaram się posprawdzać wszystkie możliwe przyczyny ale zastanawia mnie jedna rzecz. Przed wyłączeniem auta temperatura silnika wynosiła 90 stopni spalanie na biegu jałowym wynosiło 0,5 l a po wyłączeniu auta włączyły się wentylatory ?
Podłączyłem VCDS błędów brak. Sprawdziłem jeszcze czy przypadkiem nie dopalał się DPF ale też nie miało to miejsca. Co może być przyczyną działających wentylatorów ?
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
Również podniesione obroty występują w moim aucie. Postaram się posprawdzać wszystkie możliwe przyczyny ale zastanawia mnie jedna rzecz. Przed wyłączeniem auta temperatura silnika wynosiła 90 stopni spalanie na biegu jałowym wynosiło 0,5 l a po wyłączeniu auta włączyły się wentylatory ?
Podłączyłem VCDS błędów brak. Sprawdziłem jeszcze czy przypadkiem nie dopalał się DPF ale też nie miało to miejsca. Co może być przyczyną działających wentylatorów ?
Mam to samo. Myślałem że źle wpisana wartość Ah po zmianie aku, poprawiłem a obroty na zimnym nadal podwyższone do prawie 1000.
Wentylatory chodzą jak zgasisz auto? Odpal i zgaś to przestaną chodzić.
Popytałem tu i tam. Wychodzi na to, że jeśli chodzi o wentylatory to jest to wina złego umiejscowienia czujników temp. Passaty B7 też mają tą bolączke. Nic z tym nie zrobisz może i podwyższone obroty sa z tym czujnikiem powiązane. Zobaczymy latem jak będzie.
Wentylatory chodzą jak zgasisz auto? Odpal i zgaś to przestaną chodzić.
Popytałem tu i tam. Wychodzi na to, że jeśli chodzi o wentylatory to jest to wina złego umiejscowienia czujników temp. Passaty B7 też mają tą bolączke. Nic z tym nie zrobisz może i podwyższone obroty sa z tym czujnikiem powiązane. Zobaczymy latem jak będzie.
Tak dokładnie wentylatory chodzą po wyłączeniu auta
Kurcze nie uśmiecha mi sie włączanie i wyłaczanie auta od tak aby wentylatory sie zatrzymały.
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
Wentylatory chodzą jak zgasisz auto? Odpal i zgaś to przestaną chodzić.
Popytałem tu i tam. Wychodzi na to, że jeśli chodzi o wentylatory to jest to wina złego umiejscowienia czujników temp. Passaty B7 też mają tą bolączke. Nic z tym nie zrobisz może i podwyższone obroty sa z tym czujnikiem powiązane. Zobaczymy latem jak będzie.
Tak dokładnie wentylatory chodzą po wyłączeniu auta
Kurcze nie uśmiecha mi sie włączanie i wyłaczanie auta od tak aby wentylatory sie zatrzymały.
Ja na razie odpuściłem t bardziej że nie jest to za każdym razem jak zgaszę auto. Dodatkowo to więcej jeździ nim żona niż ja więc nie widzę na bieżąco co i jak.
Gdzieś na forum Octavia club czytałem że może to być spowodowane niewłaściwa praca czujnik różnicy ciśnień na filtrze dpf G450 – 059 906 051 C Błąd nie wyskakiwał mimo to po wymianie ustało. Czujnik powodował jak by wypalanie DPF ale ono nie następowało bo nie był na to jeszcze czas. Po unieruchomieniu auta wiatraki załączały się bo auto myślało ze ma schłodzić komorę po przerwanej procedurze dopalania.
----------------------------------------------------------
MOJE AUTO ---> viewtopic.php?f=9&p=301997#p301997 ---> Najnowsza aktualizacja profilu 06.05.2021 zapraszam do oglądania
Wentylatory chodzą jak zgasisz auto? Odpal i zgaś to przestaną chodzić.
Popytałem tu i tam. Wychodzi na to, że jeśli chodzi o wentylatory to jest to wina złego umiejscowienia czujników temp. Passaty B7 też mają tą bolączke. Nic z tym nie zrobisz może i podwyższone obroty sa z tym czujnikiem powiązane. Zobaczymy latem jak będzie.
Tak dokładnie wentylatory chodzą po wyłączeniu auta
Kurcze nie uśmiecha mi sie włączanie i wyłaczanie auta od tak aby wentylatory sie zatrzymały.
Otwórz maskę jak włączysz auto, wentylatory powinny się zatrzymać.
bartez55 pisze:
Otwórz maskę jak włączysz auto, wentylatory powinny się zatrzymać.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Z tego co zauważyłem wentylatory po uruchomieniu silnika nie włączają się przy obecnych temperaturach. Po co miał bym to zrobić po uruchomieniu auta ?
Chodziło mi o to, że jak zgasisz samochód a wentylatory będą nadal pracowały to zamiast odpalać ponownie silnik otwórz jedynie maskę na wyłączonym silniki. W poprzedniej wypowiedzi wkradł się błąd.