Strona 6 z 6

Re: Schemat podłączenia świateł dziennych LED

: ndz maja 01, 2016 11:40
autor: poldiver
Po pierwsze: wygląda na to, że sprzedawca wysłał Ci inny towar niż jest na aukcji
Cytat z aukcji:
"Cena dotyczy kompletu świateł dziennych LED (2x5LED),
dużej mocy z homologacją, okablowaniem i instrukcją montażu
+ elementy montażowe z wbudowanym KONTROLEREM
w metalowej obudowie klosza"

a Ty dostałeś kontroler zewnętrzny
po drugie:
lampy z zewnętrznym kontrolerem podłączasz następująco
- lampy podłączasz do kontrolera są wtyczki więc pomyłki nie będzie
- czarny kabel z kontrolera do minusa akumulatora lub dowolnego punktu masowego na karoserii
- czerwony kabel z kontrolera do + po stacyjce
- biały kabel do świateł pozycyjnych i skup się na tym kablu, czy na pewno wpiąłeś się we właściwy kabel, gdyż wg mnie miganie świateł wskazuje na nieprawidłowe podłączenie tego kabla lub uszkodzenie kontrolera.

Możesz zrobić prosty test:
- odłącz biały kabel z miejsca, w którym obecnie wpiąłeś się w instalację samochodu
- zapal silnik
- światła dzienne powinny się zaświecić
- podepnij biały kabel do plusowej klemy akumulatora
- światła dzienne powinny zgasnąć
Jeżeli po podpięciu przewodu pod klemę światła zgasną - źle był podłączony biały kabel pod instalację samochodu, a jeśli będą migać - uszkodzony kontroler

Re: Schemat podłączenia świateł dziennych LED

: ndz maja 01, 2016 12:03
autor: jozgaw
OK tak myślałem sprawdzić ale to już jutro, jeżeli dalej będą migać to będzie znaczyło o uszkodzonym kontrolerze. Zmienię też podpięcie "+" po stacyjce. Biały kabel popiołem do niebieskiego przewodu bezpośrednio w lewej lampie tj. światło pozycyjne. No właśnie nie dostałem tego kompletu jaki jest na aukcji, w tej chwili nie przeszkadza mi to gdzie jest kontroler, już jakoś go umiejscowiłem, ważne żeby wszystko działało jak należy. Ale niestety nie jest tak. :(

-- N maja 01, 2016 21:12 --

To jest instrukcja podłączenia tych świateł i zdjęcia pudełka.

-- Pn maja 02, 2016 20:16 --

kontroler jest ok sprawdziłem tylko nie mogę znaleźć miejsca gzie podłączyć :cry:

-- Pn maja 02, 2016 20:17 --

biały kabel oczywiście czyli wyłączanie po zapaleniu świateł mijania

-- Pn maja 02, 2016 23:49 --

Czy ktoś może mi doradzić gdzie mam podłączyć w Touranie kabel sterujący LEDAMI żeby nie mrugały ??????!!!!!!! :( - lampy mam bixenon

Re: Schemat podłączenia świateł dziennych LED

: wt maja 03, 2016 15:38
autor: jarry
jozgaw pisze:Czy ktoś może mi doradzić gdzie mam podłączyć w Touranie kabel sterujący LEDAMI żeby nie mrugały ??????!!!!!!! :( - lampy mam bixenon
niestety nie mam chwilowo ETKA więc informacje mogą być niedokładne!

tym niemniej spróbuj iść takim tropem:

lewa przednia pozycja - oznaczenie schematyczne 58L - zasilenie wychodzi z wtyczki bordnetz A pin 7, kolor przewodu GR/SW (szaro-czarny), wchodzi do wtyczki 14l na pin 10 (wtyk lampy), dalej do żarówki oznaczonej M1 przewodem koloru niebieskiego

prawa przednia pozycja - oznaczenie schematyczne 58R - zasilenie wychodzi z wtyczki bordnetz D pin 10, kolor przewodu GR/RO (szaro-czerwony), wchodzi do wtyczki 14m na pin 10 (wtyk lampy), dalej do żarówki oznaczonej M3 przewodem koloru niebieskiego

biały przewód połącz z dowolnym z opisanych przeze mnie kabli

jeśli będziesz chciał użyć przekaźnika to opisałem to w moim wątku o światłach dziennych http://www.touranklub.pl/forum/viewtopic.php?p=37875

opisałem też wariant jak to zrobić aby światła gasły na ręcznym, np. w nocy chciałbyś postać na włączonym silniku ale bez zapalania żadnych świateł, tzw. tryb "incognito" ;)

powodzenia :drinks:

Re: Schemat podłączenia świateł dziennych LED

: sob maja 28, 2016 09:49
autor: jozgaw
Ok dzięki za zainteresowanie moim problemem ale już sobie poradziłem, na zasilaniu zastosowałem przekaźnik sterowany napięciem z pozycji :ok:
Ps: Mnie chodziło oto dlaczego światła migają zamiast gasnąć po włączeniu świateł mijania, do których był podłączony biały sterujący przewód. W moim rozwiązaniu jest on wolny nie podłączony nigdzie. Światełka działają super :super: tylko że zakłócają radio ale tu zastosuję na zasilaniu stabilizator napięcia :) i wtedy zobaczymy czy zakłócenia znikną.
Jeszcze jedno JEDARO komu mam podziękować za pomoc skoro sam rozwiązałem problem (nie korzystałem z podpowiedzi ani schematów - przeczytałem po fakcie, że istnieje jakiś post ze schematem podłączenia przez przekaźnik) ale mimo to jeszcze raz dziękuję.

Re: Schemat podłączenia świateł dziennych LED

: sob maja 28, 2016 11:34
autor: jarry
jozgaw pisze:komu mam podziękować za pomoc skoro sam rozwiązałem problem (nie korzystałem z podpowiedzi ani schematów
:haha:

moim zdaniem kupić sobie skrzynkę przedniego ulubionego trunku, usiąść w cieniu i powoli sączyć napawając się widokiem swojego Tourana naprawionego własnym sumptem i pomyślunkiem :drinks:

Re: Schemat podłączenia świateł dziennych LED

: pt cze 03, 2016 00:00
autor: DawidFSI
Witam

Zakupiłem takie światła led
http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dzie ... 71207.html

Przy podłączeniu zgodnie z instrukcją w Touranie 1,6 FSI 2004r ledy zaczynają mi mrugać jak odpalę auto i przełączę na światła mijania. W pozycji po przekręceniu na zapłon działają prawidłowo. Wyczytałem że potrzeba dodatkowy przekaźnik i znalazłem taki schemat einparts

http://www.forum.alfaholicy.org/159_bre ... _-123.html

Przekaźnik miałem z demontażu innych moich ledów i wygląda tak samo jak w tym schemacie tj.

86 - przewód biały
87 - żółty (obcięty)
87a - czarny
30 - niebieski
85 - czerwony

Przy podłączeniu zgodnie z tą instrukcją światła ledowe świecą ale również żarzy się jedna ze świateł pozycyjnych w pozycji zapłon. Nie wiem dlaczego wcześniej przy innych ledach były wyprowadzone dwa przewody podpięte pod przewód ze światła pozycyjnego i dwa przewody z masy. Proszę o pomoc jak mam podłączyć aby światła led do jazdy dziennej gasły przy zapaleniu mijania na włączonym silniku. Dodam jeszcze że podpinałem się pod wystające przewody z wcześniejszych ledów. Masę sprawdzałem i jest oraz jest napięcie po stacyjce. Z góry wielkie dzięki.

-- Pt cze 03, 2016 15:05 --

Ok. W konsekwencji podjechałem do dobrego elektryka samochodowego i podłączył mi te ledy z zastosowaniem tego przekaźnika co miałem, ale zmieniał w nim pozycję z 87a na 87. Wiem tylko tyle bo po robocie wszystkie kable były zaizolowane i zakryte i nawet nie wiem który z którym został podpięty.