BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdzić?

Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Jarek, napisz do jeżu.
pisałem. 35 zł to na wtrysk boscha. Ja mam te przeklęte siemensy i tam jest droooogo :shock:

dostałem ceny na oryginały Erlinga (komplet na 4 wtryski 356 zł). W intercarsie to dopiero cena, że można z krzesła spaść. Chyba, że w obrocie są jakieś tańsze?
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

A no to wszystko jasne. Jeżeli się juz zdecydujesz robić te uszczelniacze,to przy okazji zleciłbym sprawdzenie rurki rozdzielającej paliwo w głowicy, żeby ją wyjęli i sprawdzili czy nie jest pęknięta.
Chodzi o część :03G 130 085 koszt śmieszny,bo coś koło 25zł w ASO, a sprawdzić warto. Niech wyjmą i obejrzą dokładnie. Jak uszkodzona, to wymienić. Często przy robieniu głowicy ja niszczą.
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:sprawdzenie rurki rozdzielającej paliwo w głowicy, żeby ją wyjęli i sprawdzili czy nie jest pęknięta.
a to ci ciekawostka :idea: A może u mnie w tym miejscu jest pies pogrzebany?? A Sam dam radę ją wyciągnąć? Czy to trzeba wtryski wyciągać a potem rurkę?

to jest ta rurka?

piszą tu: http://www.amc.es/wp-content/uploads/20 ... VW2tdi.pdf

że tej rurki nie da się wymontować po założeniu głowicy
Załączniki
rurka.jpg
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

Postaram się coś dowiedzieć na ten temat. To byłoby kiepskie jakby nie dalo sie jej wyjąć..
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Muti pisze:Postaram się coś dowiedzieć na ten temat. To byłoby kiepskie jakby nie dalo sie jej wyjąć..
OK
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: winetu_vip »

Da się wymontować tą rurkę bez ściągania głowicy. Najlepiej wyjąć wtryski trochę więcej miejsca się robi. Jest co niemiara gimnastyki żeby powkładać z powrotem dźwigienki popychaczy ale jest to do zrobienia. Najlepiej robić to we dwoje bo samemu to graniczy z cudem ;)
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

Tomek wykonywałeś ten zabieg? Możesz jakoś opisać jak się do tego zabrać? Można ewentualnie coś po drodze sknocić? ;)
Krzycho
Użytkownik
Posty: 250
Rejestracja: ndz gru 01, 2013 14:29
Auto:: Golf GT BMN '08
Imię:: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Kontakt:

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Krzycho »

hmmmm pamiętam że przy wymianie głowicy przekładałem tą rurkę ale w jakiej pozycji ją wsadziłem to nie mam pojęcia ale pamiętam że nie chciała wyjść...
Krzycho
MK5 '08 GT Sport ---> Kartoteka
Obrazek
dajmler4
Początkujący
Posty: 31
Rejestracja: śr sty 20, 2016 18:23
Auto:: Touran 2006 2.0tdi BMN
Imię:: OSkar
Lokalizacja: płock
Podziękował: 1 raz

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: dajmler4 »

Przeczytałem cały wątek i może po prostu spróbować rano go odpalic przy pomocy spryu rozruchowego i zobaczec zy bedzie lepiej?
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: winetu_vip »

sknocić można wszystko ;)

Do wyciągnięcia jest akumulator wraz z obudową, filtr powietrza, pompa vacum.
Do wyciągnięcia wtryski i wiązka elektryczna. Ja miałem rozebrany rozrząd i było mi lżej manewrować prawym wałkiem rozrządu, ale myśle, że da się to zrobić bez ściągania paska, tylko będzie o wiele trudniej (chyba szybciej będzie rozebrać rozrząd).
Wyciągnąć tą rurkę to jest pikuś, ale wsadzić ...
Z tego co kojarzę, musiałem lewe zawory ssące wciskać czymś bo bardzo ciężko było nasadzić lewą dźwigienkę każdego cylindra. Dodatkowo trzeba manewrować prawym walkiem i ustawiać krzywkę tak by jak najmniej dociskała dźwigienkę druga osoba w tym czasie musi najlepiej gumowym młotkiem ostrożnie wbijać rurkę. Czasami trzeba kilka razy cofać z powrotem i zaczynać od nowa. Z każdym cylindrem będzie ciężej. Nam zeszło równo 1.5 godziny. Strona wydechowa składa się dużo szybciej 20 min.
Jedno czego nie sprawdziłem to jak ona jest obrócona i czy jest to ważne ale passat którego robiłem pali przyzwoicie jak na 16V :sorry:
Awatar użytkownika
jaras99
Specjalista
Posty: 544
Rejestracja: ndz maja 10, 2015 21:02
Auto:: Audi A4 B6 1.9TDI AVF
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
Podziękował: 66 razy
Otrzymał podziękowań: 64 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: jaras99 »

dzięki Tomek
nie no, co jak co ale tego tematu nie ogarnę. :roll: Brak mi jakiejkolwiek wiedzy praktycznej akurat w tym zakresie to nie będę się tego łapał.

a powiedz mi jeszcze czy w moim przypadku może być rzeczywiście tak i podzielasz uwagi Muti-ego, że winowajcą może być ta nieszczęsna rurka??

Znasz z autopsji takie przypadki??
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: winetu_vip »

Tak jak na końcu napisałem, nie mam wiedzy jak ta rurka tak naprawdę ma być tam osadzona i czy ma to jakiekolwiek znaczenie... Jakby ta rurka była pęknięta to prawdopodobnie ropa dostawała by się do oleju... mnie zastanawia najbardziej czy nie obróciła się wokół własnej osi a jest to możliwe i tu tkwi problem i na starcie wtrysk nie ma paliwa dopiero jak vacum zrobi ciśnienie. Nie jestem fachowcem ale to zaobserwowałem :drinks:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

To w którym miejscu jest ta rurka, że trzeba manewrowac wałkiem i zaworami? Jakie one mają na to wpływ? Chyba muszę zgłębić temat i jakis przekrój zobaczyć.

Wyglądało na przekroju tej rurki, że ma ona tylko kontakt z paliwem i jest wlozona w głowice i miesza paliwo.
NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
winetu_vip
Zaawansowany
Posty: 355
Rejestracja: sob sie 24, 2013 10:16
Auto:: Touran 2.0, AZV+, 2004
Imię:: Tomek
Lokalizacja: Cieciułów
Podziękował: 27 razy
Otrzymał podziękowań: 36 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: winetu_vip »

Wydaje mi się że są dwie rurki w głowicy bynajmniej ja innej nie widziałem :/
Jeżeli są dwie to jedna jest po stronie wydechowej a druga po stronie ssącej. Na nich właśnie są zamontowane dźwigienki popychaczy zaworowych... i wydaje mi się że ta ze strony ssącej była z dziurkami, kurde sam już zgupiałem... :/
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: BMN walka z porannym rozruchem. Co jeszcze można sprawdz

Post autor: Muti »

To nie ta rurka moim zdaniem. Ta o której mówimy jest jedną i plastikowa.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
ODPOWIEDZ