Witam
Przypatruje się Waszej rozmowie i na tą chwile nie chciałem nic pisać bo kolega jeszcze zastanawiał się co założyć.
Widzę że myśli najbardziej o zaciskach od MQB i tu mogę coś tam pomóc.
Sam jestem w tej chwili nad kompletowaniem zestawu na 312 z przodu i podmiany z obecnych 288 jakie mam u siebie w Golf 7.
Jak byś kolego mieszkał bliżej mnie to byśmy sprawdzili czy pasuje taki zestaw u Ciebie, mam zaciski pod 312, stare klocki i tarczę na przymiarkę (dzięki koledze z naszego forum) dwa rodzaje śrub przykręcające całe zaciski do zwrotnic i można by było wszystko na spokojnie przymierzyć.
Odnosić się będę do rocznika 2015 bo taki mam i zgłębiałem temat bardziej do tego rocznika (ale montowane są one na pewno przez kilka lat).
Jeżeli chodzi o przednie hamulce w MQB (Golf, Passat, Leon itp.) rozróżniamy w zależności od wersji, mocy silnika itp.:
1ZE / 1ZP – 288x25MM, kolor zacisku srebrny ocynk
1ZF - 276x24MM, kolor zacisku srebrny ocynk
1ZA / 1ZD - 312x25MM, kolor zacisku szary (samochody wyposażone w 1ZA / 1ZD 312MM GREY, GTD i DCC, które w przeciwnym razie miałyby 288 mm)
1ZB / 1LV - 312x25MM, kolor zacisku czerwony GTI/GTD
1ZC / 1ZG - 312x25MM, kolor zacisku niebieski GTE
1LJ - 340x30MM, kolor zacisku czerwony GTI, GTI PP, CLUBSPORT, CLUBSPORT S
1LM - 340x30MM, kolor zacisku czarny, R
Zaciski o kodach: 1ZB/1LV, 1ZC/1ZG są identyczne tylko występują tu różne malowania w zależności do jakiego auta mają być montowane czyli czy do GTI/GTD czy do GTE.
Zaciski te mają rozmiar tłoczka 57 i taki jest wybity na obudowie zacisku.
Takie zaciski spokojnie można znaleźć i kupić na portalach aukcyjnych, ale napiszę tu jak można takie zaciski skompletować o wiele taniej.
VW poszedł (na szczęście) po małej linii oporu i zakładał zaciski pod tarcze 288 w dwóch wersjach ze średnicą tłoczka 55 i 57.
Interesują nas tylko zacisk z tłoczkiem 57 czyli identyczne jak w wersji GTI/GTD i GTE pod tarcze 312.
Przy tym zacisku pod tarcze 288 z tłoczkiem 57 VW założył tylko inne jarzmo, a sam zacisk (czytaj korpus z tłoczkiem jest identyczny jak w GTI/GTD, GTE 312).
Tu pokazuje mój zacisk w aucie pod tarcze 288 i tłoczkiem 57:
Zaciski pod tarczę 288 z tłoczkiem 57 można w bardzo łatwy sposób przerobić z 288 na 312 wymieniając tylko jarzmo.
Nowe jarzmo z TRW (z takiej samej firmy są zaciski) to koszt ok. 150 - 200 zł.
Nr jarzm:
- 8V0615125A (TRW BDA1180)
- 8V0615126A (TRW BDA1181)
Różnica w jarzmie pod tarcze 288 i 312:
A tu kilka zdjęć z zagranicznych forum gdzie takie modyfikacje hamulców robili forumowicze:
W Golf 7 fajnie bo VW od razu założył blachy przeciw błotne już pod tarcze 312 nawet jak były montowane zaciski z tarczami 288.
Piszę tu o przeróbce zacisków 288 na 312 bo cenowo wyjdzie to trochę taniej niż kupowanie czerwonych zacisków od GTI gdzie sprzedający trzymają cenę bo przecież to GTI.
Zacisk z testowego auta z minimalnym nalotem kilometrów (np. ok. 4.000 km) z tarczą 288 i tłoczkiem 57 można na aukcjach kupić w cenie nawet 150 zł/szt. a sam zacisk wygląda jak Nowy.
Sam miałem tak zrobić, ale udało mi się wyrwać zaciski z Passata GTE pod 312 w bardzo dobrych pieniążkach, a że środek przerabiam sobie na niebieski (wersja GTE i R) to będzie dobrze komponować się kolor zacisków do mojego auta.
Zaciski poddaje małej regeneracji, czyszczenie styku kloców, wymiana gumek i smaru prowadniczek, śrub itp.
Jeżeli byś był zainteresowany kupnem i zrobieniem takiej małej regeneracji to mogę podać Ci zestawy z firmy TRW bo z ASO VW (też występują) kosztują 5 razy tyle i to nie żart, a to są te same części z logo TRW co w zestawach z TRW.
Po co przepłacać.
A tu kilka zdjęć moich zacisków i czyszczenia styku klocków w 3 letnich zaciskach (nieźle zawalone jak na 3 lata):
A tu z nowymi felgami 18-taki:
Dobra kończę bo już dość długi temat.
Masz jakieś pytania to śmiało.
Pozdrawiam
Tomasz_W-wa