VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Tu chwalimy się naszymi autami. Jeden temat = jedno auto.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 309
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: tinware »

Czas na film - zachęta dla jeszcze niezdecydowanych na skrzynię 6biegów w BSE... Zapraszam do wnikliwej analizy poniższych filmów - w lewym głośniku słyszycie dźwięk sprzed modyfikacji (górny ekran), w prawym głośniku słyszycie dźwięk po modyfikacji skrzyni (dolny ekran), polecam słuchać na słuchawkach. Można mieć pewne przemyślenia jak 600 obr/min mniej wpłynęło znacznie na dynamikę i prędkość maksymalną - moje wrażenie po modyfikacji jest takie, jakbym przesiadł się na jakiegoś niedużego Diesla z uszkodzonym turbo. Filmy mogą też być dla wielu odpowiedzią: czy dłuższa piątka, czy szósty bieg czy kupić w trasę diesla i nie świrować z biedowaniem na LPG :)

W moim przypadku na nowym biegu moc kończy się przy ok. 155km/h, dalej przyspieszenie zależy od górek i wiatru. To nie prawda, że auto nie ma siły jazdy pod górę na tym biegu, fakt przy 150km/h nie ma już mocy przez opory powietrza, ale przy np. 120km/h daje sobie radę. Przy 160km/h potrafi zwolnić nawet o 10km/h na niedużej górce, ale założeniem była jazda z prędkością 140km/h i to zostało spełnione. Ostatnio przejechałem się też na szóstce po mieście, wiecie: jedynka, dwójka, szóstka - 1100 obr/min i wrażenie jakbym jechał autem elektrycznym, tymczasem szalone 1.6 MPI z mistrzem eko drivingu i ujażdżaniem tej jednostki.

A tymczasem pytanie, co lepsze dla silnika: jazda 150km/h na piątce przy obrotach 4500 obr/min i zapas mocy czy szósty bieg przy obrotach 3850 obr/min i wysysanie całej mocy i momentu obrotowego z silnika?



W kwestii obrotów:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wg0RqXjd0ho[/youtube]


I w kwestii spadku dynamiki:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0HGiwcwcFCM[/youtube]
Awatar użytkownika
wesol
Władca postów
Posty: 4948
Rejestracja: wt maja 10, 2016 08:19
Auto:: touran BLS i 2x CAYC
Imię:: Pawel
Lokalizacja: Goleniów
Podziękował: 21 razy
Otrzymał podziękowań: 418 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: wesol »

Uważaj z taka jazda na wysokim biegu bo jak nie panewki wykonczysz to będzie luz na sworzniu tłoka zaraz. Ja bym jak coś to latał tak na prędkościach 120-130 na tym biegu ale redukował jak pod górkę czy z jakimś ładunkiem.
1T2 BLS oraz 2x 1T3 CAYC
Awatar użytkownika
turan75
Przeglądacz
Posty: 63
Rejestracja: pn lip 01, 2019 12:13
Auto:: touran1.4TSI BMY/2008
Imię:: Jarek
Lokalizacja: Grajewo
Podziękował: 6 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: turan75 »

Świetna robota.Masz talent i cierpliwość.Pozdrawiam :98:
Touran1.4TSI 140kucy
BMY.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 309
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: tinware »

Prędkością 122 [km/h] jeździłem na oryginalnej skrzyni przy obrotach 3600 [obr/min]. Czasami nerwy już puszczały że woooolno, więc jechałem 140 [km/h] przy 4200 [obr/min] - wycie silnika niesamowite podczas jazdy na tempomacie. Na nowej skrzyni mam te 140 [km/h] przy 3600 [obr/min], dlatego właśnie robiłem tego moda.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 309
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: tinware »

1586295026308.jpg
Prezent urodzinowy wjechał dziś do Golfa mojego tatki. Android od Isudar (tutaj) z ośmioma rdzeniami, 4GB pamięci RAM oraz 64GB pamięci flash. Na zdjęciu widzicie pulpit który nie jest pulpitem domyślnym, jest on customizowany przy użyciu aplikacji Nova Launcher (tutaj) -> jest mnóstwo innych, pewnie bardziej bajeranckich, tutaj zwykłe ikony jak w starym androidzie.

Moje zastrzeżenia do radia:
- działa po zapłonie dopiero po przekręceniu kluczyka (albo chińczyk ogarnie mi to innym dekoderem CAN-Bus albo trzeba pociągnąć +12V ze stacyjki i przerobić wiązkę),
- testowałem go wcześniej w swoim Tourim i lewa strona przycisków w kierownicy nie działała (nie pomogło przestawienie na CAN-Key w ustawieniach i ponowne programowanie przycisków, radio po prostu ich nie widzi),
- zbyt duża jasność ekranu przy minimalnym ustawieniu jasności (znany temat, chińczycy już chyba nigdy nie ogarną tego tematu)

Największą niewiadomą przy zastosowaniu takiego zamiennika jest komunikacja po magistrali CAN na szynie auta, więc informacyjnie:
- czujniki parkowania przód/tył wyświetlają się rewelacyjnie, jest chyba 5 stopniowa podziałka (w oryginale jest chyba 10 stopni),
- jeśli chodzi o MFD (informacje z radia w liczniku prędkości) to mój tata nie ma w Golfie licznika, który obsługuje takie informacje (nie ma nawet menu do nastawów), a w Touranie... mój MFD nie widzi opcji "Audio" przy użyciu tego radia, więc uznaję że to też nie działa
- sygnały otwarcia drzwi są ok,
- jest jak zwykle aplikacja "Pojazd" w której możemy wyczytać jakieś pierdoły typu prędkość, obroty, temperatura, poziom paliwa w litrach,
- zmiany wprowadzane na panelu klimatronika nie są wyświetlane na radio - a powinny, ale to szczegół.

Uwaga -> tuner radiowy odbiera REEWEELAACYYYJNIEE, bije mojego Zestecha pięciokrotnie w jakości odbioru analogowego radia.

Cło:
To trzecie radio z Androidem do Naszych Vałwejów, każde cenowo w widełkach 900-1300zł. Pięć lat temu kiedy te radia były nowością zakupiłem je do mojego 6N2 - zapłaciłem 56zł za cło (tutaj o nic sie nie martwiłem - Polo i magistrala CAN to dwie różne epoki, tam wszystko działa jak elektryka w mieszkaniu - zasilanie, przełącznik, żarówka :P - wszystkie sygnały typu włączenie świateł, zaciągnięcie hamulca ręcznego, sygnał wrzucenia biegu wstecznego, zasilanie po stacyjce dociągałem do radia analogowo z całego auta), rok temu do Tourana cło wyniosło mnie 150zł, a dziś za te radio zapłaciłem... 297 zł cła!!!!!!!!!! Szkoda, że moja pensja nie wzrosła sześciokrotnie w tym czasie, ale może zbyt kiepsko "gram" w swoim życiu...
Ostatnio zmieniony śr kwie 08, 2020 08:40 przez tinware, łącznie zmieniany 12 razy.
szczyku
____________________
____________________
Posty: 812
Rejestracja: wt gru 12, 2017 22:44
Auto:: Sharan 7N, CFFB, 2010
Imię:: Marcin
Lokalizacja: FZ
Podziękował: 55 razy
Otrzymał podziękowań: 39 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: szczyku »

tinware pisze: - zbyt duża jasność ekranu przy minimalnym ustawieniu jasności (znany temat, chińczycy już chyba nigdy nie ogarną tego tematu)
Miałem zeteka czy zeneka, widziałem różne chińczyki w różnych vagach i ta jasność to jest wada, która skreśla je od razu. Miałem rns510 i było super, mam DM i tu jest rewelacja. Nie ma mowy o jakimś za mocnym swieceniu, a radio jest zamontowane na samej górze, nie jak w przypadku touranow - nisko.
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 309
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: tinware »

Android to system o otwartym kodzie -> można zostać programistą i napisać własną aplikację do przyciemniania ekranu lub skorzystać z tej, która została napisana już przez dziesiątki pasjonatów z całego świata i pobrać ją nieodpłatnie ze sklepu z aplikacjami -> wolność... i to jest piękne :) W poniedziałek Yanosik, we wtorek Sygic, w środę AutoMapa, w czwartek Google Maps, w piątek iGO... A w sobotę piszę sam swoją nawigacje...
szczyku pisze:ta jasność to jest wada, która skreśla je od razu
Z drugiej strony kontakt z Inżynierem elektronikiem (nie elektrykiem) - można zrobić układ, wyprowadzić pokrętło na konsolę do regulacji jasności ekranu jakie się chce :)
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 309
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: tinware »

Czasami na tym forum pojawiają się pytania, czy 1.6 MPI 102KM poradzi sobie z wyprzedzaniem przy ciężkim Touranie?
Nagrałem film (nie przekraczając 4500obr/min, trzeci i czwarty bieg), niech każdy indywidualnie to rozpatrzy i oceni według własnych potrzeb...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wGGZboW_L3Y&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
Awatar użytkownika
tinware
Zaawansowany
Posty: 309
Rejestracja: sob gru 08, 2018 22:12
Auto:: 1T1 1.6MPI BSE LPG
Imię:: Kamil
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 7 razy
Otrzymał podziękowań: 22 razy

Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware

Post autor: tinware »

Palimy...
BRC SQ32 padło niestety w ten mróz.
Następnego dnia było OK, myślę że zamarzł gaz

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=q60_NezU1_s&list=UUMm7Xbm1lp4WDLH-W05WwXg[/youtube]
ODPOWIEDZ