Re: VW Touran I (2003-2006) by Tinware
: pn lut 24, 2020 14:20
Czas na film - zachęta dla jeszcze niezdecydowanych na skrzynię 6biegów w BSE... Zapraszam do wnikliwej analizy poniższych filmów - w lewym głośniku słyszycie dźwięk sprzed modyfikacji (górny ekran), w prawym głośniku słyszycie dźwięk po modyfikacji skrzyni (dolny ekran), polecam słuchać na słuchawkach. Można mieć pewne przemyślenia jak 600 obr/min mniej wpłynęło znacznie na dynamikę i prędkość maksymalną - moje wrażenie po modyfikacji jest takie, jakbym przesiadł się na jakiegoś niedużego Diesla z uszkodzonym turbo. Filmy mogą też być dla wielu odpowiedzią: czy dłuższa piątka, czy szósty bieg czy kupić w trasę diesla i nie świrować z biedowaniem na LPG 
W moim przypadku na nowym biegu moc kończy się przy ok. 155km/h, dalej przyspieszenie zależy od górek i wiatru. To nie prawda, że auto nie ma siły jazdy pod górę na tym biegu, fakt przy 150km/h nie ma już mocy przez opory powietrza, ale przy np. 120km/h daje sobie radę. Przy 160km/h potrafi zwolnić nawet o 10km/h na niedużej górce, ale założeniem była jazda z prędkością 140km/h i to zostało spełnione. Ostatnio przejechałem się też na szóstce po mieście, wiecie: jedynka, dwójka, szóstka - 1100 obr/min i wrażenie jakbym jechał autem elektrycznym, tymczasem szalone 1.6 MPI z mistrzem eko drivingu i ujażdżaniem tej jednostki.
A tymczasem pytanie, co lepsze dla silnika: jazda 150km/h na piątce przy obrotach 4500 obr/min i zapas mocy czy szósty bieg przy obrotach 3850 obr/min i wysysanie całej mocy i momentu obrotowego z silnika?
W kwestii obrotów:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wg0RqXjd0ho[/youtube]
I w kwestii spadku dynamiki:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0HGiwcwcFCM[/youtube]

W moim przypadku na nowym biegu moc kończy się przy ok. 155km/h, dalej przyspieszenie zależy od górek i wiatru. To nie prawda, że auto nie ma siły jazdy pod górę na tym biegu, fakt przy 150km/h nie ma już mocy przez opory powietrza, ale przy np. 120km/h daje sobie radę. Przy 160km/h potrafi zwolnić nawet o 10km/h na niedużej górce, ale założeniem była jazda z prędkością 140km/h i to zostało spełnione. Ostatnio przejechałem się też na szóstce po mieście, wiecie: jedynka, dwójka, szóstka - 1100 obr/min i wrażenie jakbym jechał autem elektrycznym, tymczasem szalone 1.6 MPI z mistrzem eko drivingu i ujażdżaniem tej jednostki.
A tymczasem pytanie, co lepsze dla silnika: jazda 150km/h na piątce przy obrotach 4500 obr/min i zapas mocy czy szósty bieg przy obrotach 3850 obr/min i wysysanie całej mocy i momentu obrotowego z silnika?
W kwestii obrotów:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=wg0RqXjd0ho[/youtube]
I w kwestii spadku dynamiki:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0HGiwcwcFCM[/youtube]