Mini Manual jak sprawdzić pracę pompowtrysków pompowtryski

Miejsce do prezentowania własnych modyfikacji - co ulepszyliśmy, usprawniliśmy i chcemy podzielić się tym z innymi.
Awatar użytkownika
greg75
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: czw sty 12, 2012 21:04
Auto:: Tiguan 2012 CFGB 170KM
Imię:: Gregor
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: greg75 »

Witam wszystkich. :bry:
Mam problem z moim touranem odkąd temperatura spadła poniżej +6 stopni a mianowicie wtedy zaczęły się problemy z odpalaniem tzn. muszę pokręcić trochę dłużej.Niepokoi mnie ta sytuacja bo jestem przekonany że tak nie powinno być. Dodam jeszcze że mam ogrzewanie postojowe i całe szczeście bo jeśli włącze vebasto na 15 minut to odpala jak w lecie.Wiem co niektórzy zaproponują ażebym sobie włączał vebasto i po problemie ale wiemy doskonale że to nie jest wyjście z sytuacji. Robiłem test podzespołów w silniku i wychodzi na to że świece grzeją ponieważ jest spadek napięcia jak włącza się opcja on/off i światełko przygasa w tym momencie pod lusterkiem jak wczoraj było -14 to musiałem pokręcić troszkę dłużej. Chcę dodać jeszcze że nie kopci nie ma błędów w silniku. Zrobiłem pomiary w blokach w silniku i chcę wam je pokazać może coś wywnioskujecie i nasuną się jakieś pomysły co mam zrobić. Pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc.

Monday,10,December,2012,15:41:17:10074
VCDS Version: Release 10.6.4
Data version: 20110418



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 018 EH)

15:50:41 Group 012
01010000 Bin. Bits
2.00 s Time
11.407 V Voltage
7.0°C Temperature

16:14:30 Group 018
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)

16:14:30 Group 023
0.22 ms Time
0.22 ms Time
0.22 ms Time
0.22 ms Time

16:14:30 Group 013
-0.59 mg/str Inj. Quantity
-0.13 mg/str Inj. Quantity
0.40 mg/str Inj. Quantity
0.33 mg/str Inj. Quantity

16:34:31 Group 004
904 /min RPM
3.0 °BTDC Ign. Timing
5.1°KW Idle Stabilization
3.72° Steering Angle
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

pompki simensa masz oki, rozrząd trzeba poprawic
Awatar użytkownika
greg75
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: czw sty 12, 2012 21:04
Auto:: Tiguan 2012 CFGB 170KM
Imię:: Gregor
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: greg75 »

Witam.
Dziękuję lock00 za szybką interwencję w związku z moim problemem zrobiłem jak podpowiedziałeś a mianowicie przestawiłem mu kąt zapłonu na "0" bo tak wyczytałem na forum że takie ustawienie będzie najlepsze. Ale poprawa jest że tak powiem minimalna. W związku z tym mam pytanie czy z tych moich pomiarów które wykonałem w kilku blokach silnika można stwierdzić że któraś świeca może słabiej grzeje lub są do wymiany uszczelniacze (gumki) na pompowtryskach? Czy może trzeba zrobić dodatkowe pomiary? Może macie jeszcze jakiś pomysł.Dodałem scan po tym jak przestawiłem mu zapłon. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.


Address 01: Engine (03G 906 018 EH)

17:58:28 Group 004
821 /min RPM
0.8 °ATDC Ign. Timing
4.1°KW Idle Stabilization
0.00° Steering Angle
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

greg75, jak juz mowa o pompkach zapoznaj sie z tym tematem, http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... ki&start=0 moze jestes w gronie "wybranych"
Ostatnio zmieniony wt gru 11, 2012 17:11 przez lock00, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

greg75, czas wtrysku masz +0,8 a ostatnia pozycja to kat kierownicy chyba,bo steering angle jest podpisane..

No i druga sprawa jak ty w 16V ustawiałeś synchro wałków :shock: Nie robi się tego jak w 1.9,bo mamy 2 wałki rozrządu,które muszą być obydwa "zgrane" z wałem,a to można zrobić tylko ustawiając rozrząd na blokady :!: Także jeżeli masz problem z paleniem to powodu szukałbym w świecach...
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Muti pisze:No i druga sprawa jak ty w 16V ustawiałeś synchro wałków :shock: Nie robi się tego jak w 1.9,bo mamy 2 wałki rozrządu,które muszą być obydwa "zgrane" z wałem,a to można zrobić tylko ustawiając rozrząd na blokady :!:
:)
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

lock00, o co chodzi? :mrgreen:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Muti, ja mam 1.9 ale to że jak sie ustawia w 2.0 to wiele razy czytalem, sorry poprostu mnie rozbawił Twoj tekst ;) :oki:
Muti pisze:No i druga sprawa jak ty w 16V ustawiałeś synchro wałków :shock:
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Post autor: Muti »

lock00, no przecież dobrze napisałem :P rozrząd u siebie chyba z 8 razy regulowałem,bo winiłem go za pewne problemy,takze wiem co nieco :piwo:
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
greg75
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: czw sty 12, 2012 21:04
Auto:: Tiguan 2012 CFGB 170KM
Imię:: Gregor
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: greg75 »

Więc jest potrzeba regulować zapłon jeśli jest +0,8? A jeśli regulować to ile ma być ustawione? I druga sprawa panowie jeśli świece nie dają rady to nie wyjdzie to vcds-ie. Czy najlepiej byłoby wymontować je fizycznie i sprawdzić na aku.
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

greg75 pisze:jeśli świece nie dają rady to nie wyjdzie to vcds-ie
Wyjdzie.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

Muti, oczywście ze jak najbardziej,bardzo dobrze napisales :) :piwo:
Awatar użytkownika
greg75
Początkujący
Posty: 49
Rejestracja: czw sty 12, 2012 21:04
Auto:: Tiguan 2012 CFGB 170KM
Imię:: Gregor
Lokalizacja: Małopolska
Podziękował: 8 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy

Post autor: greg75 »

Dziękuję panowie wszystkim za pomocne wskazówki. Pozdrawiam. :bry:
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Post autor: niko02 »

Wrzucam kilka zdjęć i skanów z czyszczenia wtrysków za pomocą JetCleanTronic i środka ProTec.
Pierwszy skan na około miesiąc przed zabiegiem.
Obrazek
Drugi skan w trakcie czyszczenia:
Obrazek Obrazek Obrazek
Trzeci na około miesiąc po czyszczeniu:
Obrazek
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
lock00
Władca postów
Posty: 2263
Rejestracja: wt kwie 10, 2012 21:33
Auto:: 1T1
Imię:: -
Podziękował: 32 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy

Post autor: lock00 »

niko02, różnicy wielkiej nie ma,ale troche na :oki: , być może w stanach kryzysowych pompek byłaby większa, :piwo: leci
ODPOWIEDZ