Strona 7 z 37

: pn gru 10, 2012 22:52
autor: greg75
Witam wszystkich. :bry:
Mam problem z moim touranem odkąd temperatura spadła poniżej +6 stopni a mianowicie wtedy zaczęły się problemy z odpalaniem tzn. muszę pokręcić trochę dłużej.Niepokoi mnie ta sytuacja bo jestem przekonany że tak nie powinno być. Dodam jeszcze że mam ogrzewanie postojowe i całe szczeście bo jeśli włącze vebasto na 15 minut to odpala jak w lecie.Wiem co niektórzy zaproponują ażebym sobie włączał vebasto i po problemie ale wiemy doskonale że to nie jest wyjście z sytuacji. Robiłem test podzespołów w silniku i wychodzi na to że świece grzeją ponieważ jest spadek napięcia jak włącza się opcja on/off i światełko przygasa w tym momencie pod lusterkiem jak wczoraj było -14 to musiałem pokręcić troszkę dłużej. Chcę dodać jeszcze że nie kopci nie ma błędów w silniku. Zrobiłem pomiary w blokach w silniku i chcę wam je pokazać może coś wywnioskujecie i nasuną się jakieś pomysły co mam zrobić. Pozdrawiam wszystkich i proszę o pomoc.

Monday,10,December,2012,15:41:17:10074
VCDS Version: Release 10.6.4
Data version: 20110418



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine (03G 906 018 EH)

15:50:41 Group 012
01010000 Bin. Bits
2.00 s Time
11.407 V Voltage
7.0°C Temperature

16:14:30 Group 018
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)
0.0 (no units)

16:14:30 Group 023
0.22 ms Time
0.22 ms Time
0.22 ms Time
0.22 ms Time

16:14:30 Group 013
-0.59 mg/str Inj. Quantity
-0.13 mg/str Inj. Quantity
0.40 mg/str Inj. Quantity
0.33 mg/str Inj. Quantity

16:34:31 Group 004
904 /min RPM
3.0 °BTDC Ign. Timing
5.1°KW Idle Stabilization
3.72° Steering Angle

: wt gru 11, 2012 00:09
autor: lock00
pompki simensa masz oki, rozrząd trzeba poprawic

: wt gru 11, 2012 16:54
autor: greg75
Witam.
Dziękuję lock00 za szybką interwencję w związku z moim problemem zrobiłem jak podpowiedziałeś a mianowicie przestawiłem mu kąt zapłonu na "0" bo tak wyczytałem na forum że takie ustawienie będzie najlepsze. Ale poprawa jest że tak powiem minimalna. W związku z tym mam pytanie czy z tych moich pomiarów które wykonałem w kilku blokach silnika można stwierdzić że któraś świeca może słabiej grzeje lub są do wymiany uszczelniacze (gumki) na pompowtryskach? Czy może trzeba zrobić dodatkowe pomiary? Może macie jeszcze jakiś pomysł.Dodałem scan po tym jak przestawiłem mu zapłon. Proszę o pomoc. Pozdrawiam.


Address 01: Engine (03G 906 018 EH)

17:58:28 Group 004
821 /min RPM
0.8 °ATDC Ign. Timing
4.1°KW Idle Stabilization
0.00° Steering Angle

: wt gru 11, 2012 17:11
autor: lock00
greg75, jak juz mowa o pompkach zapoznaj sie z tym tematem, http://touranklub.pl/forum/viewtopic.ph ... ki&start=0 moze jestes w gronie "wybranych"

: wt gru 11, 2012 17:11
autor: Muti
greg75, czas wtrysku masz +0,8 a ostatnia pozycja to kat kierownicy chyba,bo steering angle jest podpisane..

No i druga sprawa jak ty w 16V ustawiałeś synchro wałków :shock: Nie robi się tego jak w 1.9,bo mamy 2 wałki rozrządu,które muszą być obydwa "zgrane" z wałem,a to można zrobić tylko ustawiając rozrząd na blokady :!: Także jeżeli masz problem z paleniem to powodu szukałbym w świecach...

: wt gru 11, 2012 17:13
autor: lock00
Muti pisze:No i druga sprawa jak ty w 16V ustawiałeś synchro wałków :shock: Nie robi się tego jak w 1.9,bo mamy 2 wałki rozrządu,które muszą być obydwa "zgrane" z wałem,a to można zrobić tylko ustawiając rozrząd na blokady :!:
:)

: wt gru 11, 2012 17:14
autor: Muti
lock00, o co chodzi? :mrgreen:

: wt gru 11, 2012 17:18
autor: lock00
Muti, ja mam 1.9 ale to że jak sie ustawia w 2.0 to wiele razy czytalem, sorry poprostu mnie rozbawił Twoj tekst ;) :oki:
Muti pisze:No i druga sprawa jak ty w 16V ustawiałeś synchro wałków :shock:

: wt gru 11, 2012 17:20
autor: Muti
lock00, no przecież dobrze napisałem :P rozrząd u siebie chyba z 8 razy regulowałem,bo winiłem go za pewne problemy,takze wiem co nieco :piwo:

: wt gru 11, 2012 17:37
autor: greg75
Więc jest potrzeba regulować zapłon jeśli jest +0,8? A jeśli regulować to ile ma być ustawione? I druga sprawa panowie jeśli świece nie dają rady to nie wyjdzie to vcds-ie. Czy najlepiej byłoby wymontować je fizycznie i sprawdzić na aku.

: wt gru 11, 2012 21:45
autor: niko02
greg75 pisze:jeśli świece nie dają rady to nie wyjdzie to vcds-ie
Wyjdzie.

: wt gru 11, 2012 22:15
autor: lock00
Muti, oczywście ze jak najbardziej,bardzo dobrze napisales :) :piwo:

: wt gru 11, 2012 22:36
autor: greg75
Dziękuję panowie wszystkim za pomocne wskazówki. Pozdrawiam. :bry:

: ndz sty 27, 2013 11:57
autor: niko02
Wrzucam kilka zdjęć i skanów z czyszczenia wtrysków za pomocą JetCleanTronic i środka ProTec.
Pierwszy skan na około miesiąc przed zabiegiem.
Obrazek
Drugi skan w trakcie czyszczenia:
Obrazek Obrazek Obrazek
Trzeci na około miesiąc po czyszczeniu:
Obrazek

: ndz sty 27, 2013 14:27
autor: lock00
niko02, różnicy wielkiej nie ma,ale troche na :oki: , być może w stanach kryzysowych pompek byłaby większa, :piwo: leci