Jaką macie prędkość przy 3000tys obr na 6 biegu
- viscum
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 20:12
- Auto:: 1.5 evo 7 os. 2020
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
Trochę off- topic, ale czy ktoś może rozgryzł - jak technicznie jest rozwiązany pomiar prędkości za pomocą zegara, a jak komputera?
Bo może się okazać, że różnice we wskazaniu prędkościomierza są związane z dokładnością zegara, a nie skrzyni ?
Pomiędzy 140 a 160 jest istotna różnica, ale w moim te 158 a 165 u innych - jest już raczej subtelna. Jeżeli wskazania prędkościomierza są na podstawie obrotów silnika to wielkość koła nie ma znaczenia, ale jeżeli są przeliczane np obroty koła, to już ma znaczenie.
W weekend zrobiłem kolejne kilkaset km i wartości średnie z komputera pokrywały się ze wskazaniem GPS, a licznik (zwłaszcza na 6 biegu) mocno zawyżał.
Bo może się okazać, że różnice we wskazaniu prędkościomierza są związane z dokładnością zegara, a nie skrzyni ?
Pomiędzy 140 a 160 jest istotna różnica, ale w moim te 158 a 165 u innych - jest już raczej subtelna. Jeżeli wskazania prędkościomierza są na podstawie obrotów silnika to wielkość koła nie ma znaczenia, ale jeżeli są przeliczane np obroty koła, to już ma znaczenie.
W weekend zrobiłem kolejne kilkaset km i wartości średnie z komputera pokrywały się ze wskazaniem GPS, a licznik (zwłaszcza na 6 biegu) mocno zawyżał.
- Dodi
- Władca postów
- Posty: 3653
- Rejestracja: pn maja 09, 2011 10:00
- Auto:: Sharan 7N CFGB
- Imię:: Paweł
- Lokalizacja: Łuków
- Podziękował: 29 razy
- Otrzymał podziękowań: 58 razy
przykładowy artykuł o licznikachviscum pisze:Trochę off- topic, ale czy ktoś może rozgryzł - jak technicznie jest rozwiązany pomiar prędkości za pomocą zegara, a jak komputera?
Bo może się okazać, że różnice we wskazaniu prędkościomierza są związane z dokładnością zegara, a nie skrzyni ?
Pomiędzy 140 a 160 jest istotna różnica, ale w moim te 158 a 165 u innych - jest już raczej subtelna. Jeżeli wskazania prędkościomierza są na podstawie obrotów silnika to wielkość koła nie ma znaczenia, ale jeżeli są przeliczane np obroty koła, to już ma znaczenie.
W weekend zrobiłem kolejne kilkaset km i wartości średnie z komputera pokrywały się ze wskazaniem GPS, a licznik (zwłaszcza na 6 biegu) mocno zawyżał.
- viscum
- Użytkownik
- Posty: 195
- Rejestracja: pn kwie 29, 2013 20:12
- Auto:: 1.5 evo 7 os. 2020
- Imię:: Wojtek
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 7 razy
- Otrzymał podziękowań: 8 razy
OK to jest dla mnie zrozumiałe, że producent ma zapewnić, żeby wskazywana prędkość była zawyżona.Muti pisze:Liczniki mają przy homologacji NAKAZ zawyżania o określone procenty przy danej prędkości,dlatego w sterowniku silnika przebieg musi być mniejszy niż na liczniku. Już projekcie licznika jest określone ile ma "przekłamywać"
Ale jak to jest technicznie rozwiązane ?
W rowerze magnes założony na szprychę daje sygnał ile obrotów w jednostce czasu. A w samochodach ?
Jeżeli da się w ASO to zmienić/wyregulować, to gdzieś prawdopodobnie po drodze jest komputer, ale sam mechanizm jest oparty na zliczaniu obrotów koła ? Wtedy nawet wysokość bieżnika będzie miała znaczenie.
- arczitu
- Przeglądacz
- Posty: 66
- Rejestracja: pn gru 26, 2011 21:54
- Auto:: 2,0 BKD
- Imię:: Artur
- Lokalizacja: dolnośląskie
- Podziękował: 2 razy
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
Kolego, z całym szacunkiem, ale za bardzo komplikujesz całe zagadnienie.viscum pisze:OK to jest dla mnie zrozumiałe, że producent ma zapewnić, żeby wskazywana prędkość była zawyżona.Muti pisze:Liczniki mają przy homologacji NAKAZ zawyżania o określone procenty przy danej prędkości,dlatego w sterowniku silnika przebieg musi być mniejszy niż na liczniku. Już projekcie licznika jest określone ile ma "przekłamywać"
Ale jak to jest technicznie rozwiązane ?
W rowerze magnes założony na szprychę daje sygnał ile obrotów w jednostce czasu. A w samochodach ?
Jeżeli da się w ASO to zmienić/wyregulować, to gdzieś prawdopodobnie po drodze jest komputer, ale sam mechanizm jest oparty na zliczaniu obrotów koła ? Wtedy nawet wysokość bieżnika będzie miała znaczenie.
Parafrazując twoje słowa to, magnez na szprysze to nic innego jak impulsator (czujnik halla), który podaje impulsy do licznika. Tam procesor, na podstawie zadanego algorytmu, wychyla wskazówkę prędkościomierza(za pośrednictwem silniczka krokowego).
A teraz do sedna.
Aby licznik nie oszukiwał, trzeba zmienić ten algorytm.
To jest do zrobienia ale... raczej nie w tych licznikach. No chyba że ktoś zna wszystkie komórki wsadu pamięci i wie jak wyliczyć "checksum" aby po całej operacji na wyświetlaczu nie pojawił się napis dEF lub error
PS
Polecam lekturę z forum Passata "ciekawostki licznikowe".
Pozdrawiam
let's DO IT 170 ps
- Tomek1.9TDI
- Przeglądacz
- Posty: 52
- Rejestracja: wt paź 30, 2012 10:49
- Auto:: Touran
- Imię::
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt: