Strona 7 z 13

: pn cze 17, 2013 13:12
autor: viscum
Trochę off- topic, ale czy ktoś może rozgryzł - jak technicznie jest rozwiązany pomiar prędkości za pomocą zegara, a jak komputera?
Bo może się okazać, że różnice we wskazaniu prędkościomierza są związane z dokładnością zegara, a nie skrzyni ?
Pomiędzy 140 a 160 jest istotna różnica, ale w moim te 158 a 165 u innych - jest już raczej subtelna. Jeżeli wskazania prędkościomierza są na podstawie obrotów silnika to wielkość koła nie ma znaczenia, ale jeżeli są przeliczane np obroty koła, to już ma znaczenie.
W weekend zrobiłem kolejne kilkaset km i wartości średnie z komputera pokrywały się ze wskazaniem GPS, a licznik (zwłaszcza na 6 biegu) mocno zawyżał.

: pn cze 17, 2013 13:35
autor: Dodi
viscum pisze:Trochę off- topic, ale czy ktoś może rozgryzł - jak technicznie jest rozwiązany pomiar prędkości za pomocą zegara, a jak komputera?
Bo może się okazać, że różnice we wskazaniu prędkościomierza są związane z dokładnością zegara, a nie skrzyni ?
Pomiędzy 140 a 160 jest istotna różnica, ale w moim te 158 a 165 u innych - jest już raczej subtelna. Jeżeli wskazania prędkościomierza są na podstawie obrotów silnika to wielkość koła nie ma znaczenia, ale jeżeli są przeliczane np obroty koła, to już ma znaczenie.
W weekend zrobiłem kolejne kilkaset km i wartości średnie z komputera pokrywały się ze wskazaniem GPS, a licznik (zwłaszcza na 6 biegu) mocno zawyżał.
przykładowy artykuł o licznikach

: pn cze 17, 2013 13:39
autor: Muti
Liczniki mają przy homologacji NAKAZ zawyżania o określone procenty przy danej prędkości,dlatego w sterowniku silnika przebieg musi być mniejszy niż na liczniku. Już projekcie licznika jest określone ile ma "przekłamywać" :)

: pn cze 17, 2013 13:42
autor: r00x
U mnie przy 3000 obr licznikowe 140. Z GPS'em nie mierzyłem bo nie miałem przy sobie.

: pn cze 17, 2013 14:48
autor: viscum
Muti pisze:Liczniki mają przy homologacji NAKAZ zawyżania o określone procenty przy danej prędkości,dlatego w sterowniku silnika przebieg musi być mniejszy niż na liczniku. Już projekcie licznika jest określone ile ma "przekłamywać" :)
OK to jest dla mnie zrozumiałe, że producent ma zapewnić, żeby wskazywana prędkość była zawyżona.
Ale jak to jest technicznie rozwiązane ?
W rowerze magnes założony na szprychę daje sygnał ile obrotów w jednostce czasu. A w samochodach ?
Jeżeli da się w ASO to zmienić/wyregulować, to gdzieś prawdopodobnie po drodze jest komputer, ale sam mechanizm jest oparty na zliczaniu obrotów koła ? Wtedy nawet wysokość bieżnika będzie miała znaczenie.

: czw cze 20, 2013 14:55
autor: Blupol
130 na liczniku =123 GPS.

: ndz cze 23, 2013 13:22
autor: arczitu
viscum pisze:
Muti pisze:Liczniki mają przy homologacji NAKAZ zawyżania o określone procenty przy danej prędkości,dlatego w sterowniku silnika przebieg musi być mniejszy niż na liczniku. Już projekcie licznika jest określone ile ma "przekłamywać" :)
OK to jest dla mnie zrozumiałe, że producent ma zapewnić, żeby wskazywana prędkość była zawyżona.
Ale jak to jest technicznie rozwiązane ?
W rowerze magnes założony na szprychę daje sygnał ile obrotów w jednostce czasu. A w samochodach ?
Jeżeli da się w ASO to zmienić/wyregulować, to gdzieś prawdopodobnie po drodze jest komputer, ale sam mechanizm jest oparty na zliczaniu obrotów koła ? Wtedy nawet wysokość bieżnika będzie miała znaczenie.
Kolego, z całym szacunkiem, ale za bardzo komplikujesz całe zagadnienie.
Parafrazując twoje słowa to, magnez na szprysze to nic innego jak impulsator (czujnik halla), który podaje impulsy do licznika. Tam procesor, na podstawie zadanego algorytmu, wychyla wskazówkę prędkościomierza(za pośrednictwem silniczka krokowego).

A teraz do sedna.
Aby licznik nie oszukiwał, trzeba zmienić ten algorytm.
To jest do zrobienia ale... raczej nie w tych licznikach. No chyba że ktoś zna wszystkie komórki wsadu pamięci i wie jak wyliczyć "checksum" aby po całej operacji na wyświetlaczu nie pojawił się napis dEF lub error

PS
Polecam lekturę z forum Passata "ciekawostki licznikowe".

Pozdrawiam

: ndz cze 23, 2013 13:59
autor: Muti
arczitu, wystarczy zmienić kodowanie VCDS'em w liczniku i będzie pokazywał prawidłowo ;) Na jaka wartość-nie wiem,ale metodą prób dojdzie się do satysfakcjonującego wyniku :mrgreen:

: ndz cze 23, 2013 14:43
autor: arczitu
W Pasku 3BG ten manewr się sprawdzi ale w "tarpanie" ponoć nie. Przyznam się bez bicia, że nie miałem czasu osobiście tego testować, bo mi nie przeszkadza fakt, że licznik zawyża prędkość.

Pozdrawiam

: śr lip 10, 2013 11:16
autor: hubert222
u mnie w 1.9 tdi przy 3000 tysiacach mialem 140, na gps ok 8km/h mniej

: śr lip 10, 2013 22:19
autor: baron
u mnie w polifcie bluemotion united bls ze skrzynią manualną kwd przy 3000/175 km/h na dosyć długiej trasie 1300 km.Średnia wyliczona prędkość według licznika 105 km/h,spalanie przy tych prędkościach tj.170-175" 7,2 litra.

: pn lip 29, 2013 15:13
autor: PIOTREL
U mnie przy 3000 tyś obrotów licznik pokazał ok. 160km/h a GPS wskazywał 150km/h. Silnik 2.0 skrzynia 6-cio biegowa.

: pt sie 09, 2013 10:24
autor: Tomek1.9TDI
U mnie na 6-biegu przy 3000 tyś. jest 140 km/h. model 2004.r. 1,9 TDI - 105

: pt sie 09, 2013 10:47
autor: Tomas
Tomek1.9TDI pisze:U mnie na 6-biegu przy 3000 tyś. jest 140 km/h. model 2004.r. 1,9 TDI - 105
U mnie dokładnie to samo.

: pn sie 26, 2013 10:47
autor: Blupol
u mnie jak @PIOTREL 3tys=ok. 160 na liczniku.
Widać różnicę między silnikami 1.9 a 2.0