padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

powerQ
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 31, 2014 17:04
Auto:: touran,2.0.2003
Imię:: marian
Lokalizacja: polska
Podziękował: 6 razy

padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: powerQ »

witam ,padlo mi turbo po pelnej regenaracji,wytrzymalo 9 miesiecy ,zostalo przejechane przez ten czas 15 k km ,powod zatarla sie brak smarowania,pompa dobra ,cisnienie tez podaje dobre wiec nie wiem jakim cudem,gwarancje odrzucili ?nie wiem czy mam walczyc czy odpuscisc zalaczam pelny odpis protokolu:O
Załączniki
j.jpg
turhina.jpg
Awatar użytkownika
aki
Władca postów
Posty: 2937
Rejestracja: czw lip 21, 2011 19:59
Auto:: VW/AUDI
Imię:: Artur
Lokalizacja: LEDZINY/LUDWIGSHAFEN
Podziękował: 5 razy
Otrzymał podziękowań: 40 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: aki »

Szpecem w turbo jest Jaca Touran, pogadaj z nim może cos Ci doradzi.
Był: VW TOURAN CROSS, AUDI A3 SPORTBACK S-TRONIC, PASSAT B6 VARIANT SPORTLINE, VW TOURAN R-LINE, VW Golf V TDI, VW TOURAN UNITED 2.0 TDI, FIAT PANDA
Jest: AUDI A6 Avant CR, MERCEDES A180, VW UP, SKODA CITIGO
"Lieber Geld verlieren als Vertrauen" - Robert Bosch.
Image
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: JacaTouran »

Tak to się zazwyczaj kończy jak regeneruje ktoś a zakłada kto inny. Widać mechanik nie dopatrzyl i teraz są takie kwiatki.
Również bym takiej reklamacji nie uznał.
Zatarcie turbiny = brak smarowania.
Należy usunąć usterkę, zrobić płukanie silnika i dopiero założyć następne turbo.
Jeżeli usterka nie występuje to albo lipny filtr oleju albo dałeś mu pod odcinke i olej stracił film i nie wysmarowal turbiny bi nie sądzę żeby składał połączenia na silikon.

Piszesz, że zostało zrobione 15kkm ...... hmm mmm to przepraszam, że zapytam..... co ile kolega zmienia olej? ???

Reklamacja jak najbardziej słusznie odrzucona.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
powerQ
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 31, 2014 17:04
Auto:: touran,2.0.2003
Imię:: marian
Lokalizacja: polska
Podziękował: 6 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: powerQ »

Sory spojrzalem w kwity i bylon niecale 12 k,wymiana co 15 k,nie za dlugo?wiec uwazasz , ze mechanik zawalilnsprawe?no jak padla to obroty byly wysokie cos kolo 4 tys na 4 biegu...moze dlatego?
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: aawol »

kolego poweQ na ile się znam to melett robi dobre sprzęty i na ich jakości można polegać... pytanie czy przy wymianie turbo była czyszczona "okolica" - płukanie silnika, czyszczenie przewodów powietrza....ciało obce na wirniku? nawet jeśli to sadza to gdyby przy wymianie mechanik wyczyścił wszystko dokładnie i sprawdził nie sądzę żeby po 12 tkm była taka sadza która może zniszczyć turbo.... Weź pod uwagę że poprzednie turbo hulało.... No ile zrobiłeś na turbo? U mnie po 230 tkm. poleciała geometria i po wymianie mam ponad 20 tkm zrobione bez najmniejszych problemów ( odpukać) a wierz mi że mam turbo na tańszych częściach niż twój Melett. Uszkodzenia twojej turbiny są niezwiązane z przeprowadzoną regeneracją ( przegrzanie, uszkodzenie mechaniczne, zatkane kanały) problem raczej dotyczy tego w jakich warunkach odnowionej turbinie przyszło pracować....
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę

auto touran aawol
Awatar użytkownika
JacaTouran
Władca postów
Posty: 2932
Rejestracja: ndz mar 04, 2012 00:44
Auto:: Touran 1.9tdi Bxe
Imię:: Jacek
Lokalizacja: Łowicz
Podziękował: 213 razy
Otrzymał podziękowań: 233 razy
Kontakt:

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: JacaTouran »

Jak krecisz auto na 4 biegu do 4 tyś obr. To to jest właśnie przyczyną wysypania turbo. Doloz do tego temp oleju i temp zew i masz komplet.
Melett to najlepsze co może być do turbinek. Składam i wywazam turbosprezarki tylko na melecie, robię na tych turbinach chipy i wszystko trzyma jak w oryginale.

Przy 4 tys obr silnika obrociles turbinka w setkach tysięcy obrotów na minutę i tu jest dla Ciebie odpowiedz co i jak i dlaczego.
Jacek V-TEC Łowicz
Regeneracja układów wtryskowych diesel, regenerujemy wtryski commonrail piezo i elektromagnetyczne
Regeneracja Turbosprężarek już od 500zł, montaż i demontaż na miejscu!
Sprzedaż Turbosprężarek nowych i używanych (po regeneracji).


O nas i to co zrobiliśmy: https://www.facebook.com/v.tec.tuning.lowicz/

https://www.facebook.com/Regeneracja-turbospr%C4%99%C5%BCarek-%C5%81owicz-V-tec-482649295200944/



tel.509963064

Zduńska 41 , 99-400 Łowicz
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: aawol »

ależ samokręcenie do odcięcia nie niszczy turbo.... też parę razy sprawdzałem gdzie jest odcięcie i po wymianie turbo też..... to musi być więcej czynników żeby w całości dało awarię .... Jakby kręcenie na 4 tys. szkodziło silnikowi to VW odcięłoby silnik przy 3,5....
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę

auto touran aawol
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: niko02 »

aawol pisze:Jakby kręcenie na 4 tys. szkodziło silnikowi
Ostatnio pisałem, że w nowych VW na biegu jałowym samochód kręci się tylko do 2500obr. na min.
aawol pisze:ależ samokręcenie do odcięcia nie niszczy turbo
Oczywiście.
JacaTouran pisze:Zatarcie turbiny = brak smarowania.
aawol pisze:to musi być więcej czynników żeby w całości dało awarię
Ależ owszem, czemu nie :)
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
powerQ
Początkujący
Posty: 26
Rejestracja: czw lip 31, 2014 17:04
Auto:: touran,2.0.2003
Imię:: marian
Lokalizacja: polska
Podziękował: 6 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: powerQ »

Moze i tak bylo bo wlassnienwntrakcie tego feralnego wyprzedzania na tych wysokich obrotach turbo sie wysypalo..nie jezdze tak czesto .dlatego sie zdziwilem, ze tak sie posypalo.ale jak gdzie niegdzie pisza , zeby raz na jakismczas przepalic turbo to.to w jakim przedziale obrotowym??bo rozne sa teorie,firma od regeneracji wziela kase za czesci,ponoc za wymiane nie,i mechanior tez za darmo zrobil wymiane.nowy koszt caleej zabawy to 750zl.
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: aawol »

w czasie jazdy obroty 4tys. to nic złego..... to że na wolnych nowe auta blokują to też dlatego że na postoju nie ma właściwego obiegu powietrza i zabezpiecza to również jak sądzę przed strzałem ze sprzęgła ( czyli chroni sprzęgło) tu mówimy o jeździe nie o biegu jałowym . Może być tak że w wyniku wyjątkowego przegazu coś poleciało, coś co przy ostrożnej jeździe leżało sobie w układzie.... ale to tylko potwierdza wariant niedopełnienia procedur przy zakładaniu nowej turbiny. Zakres obrotowy silnika aż do czerwonego pola systematycznie używam - (to ponoć dobre dla geometrii żeby się łopatki czasem bardziej wychyliły...) nie codziennie ale jak trzeba.
Wypada dodać że te 4 tys. to właśnie obroty najwyżej wydajności silnika....
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę

auto touran aawol
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: niko02 »

aawol pisze: Zakres obrotowy silnika aż do czerwonego pola systematycznie używam - (to ponoć dobre dla geometrii żeby się łopatki czasem bardziej wychyliły...)
Zgadzam się. Tak uratowałem chwilowo swoją turbinę, bo wchodziła w stan awaryjny i się wieszała. Kilka razy po autostradzie i jej przeszło.
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
Awatar użytkownika
kazan13
Zaawansowany
Posty: 475
Rejestracja: czw mar 14, 2013 11:30
Auto:: 1T3 2.0 TDI CUP
Imię:: Zbyszek
Lokalizacja: Olkusz
Podziękował: 19 razy
Otrzymał podziękowań: 45 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: kazan13 »

aawol pisze:Wypada dodać że te 4 tys. to właśnie obroty najwyżej wydajności silnika....
w dieslu :shock: ? mnie już przy 3 tyś serce boli a mam kręcić do 4 tyś ? Mnie się wydaje że maksimum wydajności jest od 2 tyś do 3 tyś obr. ( krzywa momentu obrotowego )
Awatar użytkownika
aawol
____________________
____________________
Posty: 941
Rejestracja: ndz mar 20, 2011 10:53
Auto:: 1t 1,9 tdi,05, bkc, conce
Imię:: Andrzej
Lokalizacja: k-ów/ Iwanowice
Podziękował: 83 razy
Otrzymał podziękowań: 126 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: aawol »

http://touranklub.pl/forum/viewtopic.php?t=190

Twój też maksimum osiąga w tym samym miejscu....4000
( ale twoje maksimum jest lepsze o 35 koników)
I też jeszcze napiszę - nie jeżdżę ciągle z 4 na obrotku ale są to dla mnie akceptowalne i używane zakresy.....
ZWzPD - ale jaja!!!!
Odpowiadając na pytanie miej baczenie aby wypowiedź Twoja wyczerpała temat a nie rozmówcę

auto touran aawol
Awatar użytkownika
Muti
Władca postów
Posty: 5031
Rejestracja: pt cze 10, 2011 10:21
Auto:: MK7.5 R 2.O TSI DJHA
Imię:: Mateusz
Lokalizacja: Lubuskie
Podziękował: 75 razy
Otrzymał podziękowań: 365 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: Muti »

Moim zdaniem nie jest problemem krecenie do 4tys, a jakaś niesprawnosc/brud. Jakbym turbo miało się rozwalac przy 4tys obr to bym musiał z 10 razy w tygodniu turbo wymieniać, a w trasie to co chwile.. Także bez przesady z tymi obrotami.. Jak jest sprawny silnik, a turbo przy obrotach się rozleci, to tylko i wyłącznie turbo do d.

NzTT
Był Touran... Jest kolejne czerwone auto z grupy :)
Awatar użytkownika
niko02
Władca postów
Posty: 4501
Rejestracja: sob lip 16, 2011 15:00
Auto:: BKD 2004r. 207KM 470Nm
Imię:: Michał
Lokalizacja: Szadek/Łódź/Warszawa
Podziękował: 384 razy
Otrzymał podziękowań: 325 razy

Re: padlo turbo po regeneracji!odmowa reklamacji

Post autor: niko02 »

Muti pisze:Jakbym turbo miało się rozwalac przy 4tys obr to bym musiał z 10 razy w tygodniu turbo wymieniać, a w trasie to co chwile
:hahaha:
Touran by niko02Obrazek
ZWzPD :mrgreen:
Obrazek
ODPOWIEDZ