1.6 TDI DSG - jak to jest z tuningiem?
: śr gru 10, 2014 23:48
witam wszystkich !
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość
. mieszkam w brukseli, i kupiłem tutaj nowego tourana 1.6 TDi 105KM DSG. niestety, po jakimś czasie uzytkowania zorientowalem sie ze 105 koni jest moze ok na miasto, ale nie w trasie. gdy jade obładowany do PL (zona, dwójka dzieci i pełen bagaż) to auto po prostu nie jedzie. niewazne czy na trybie D(rive), S(port) czy nawet na M(anualny) ten samochód po prostu nie ma mocy do tej masy. dlaczego wybrałem takie auto spytacie: ano, w Belgii a konkretnie w Brukseli i francuskojęzycznej Walonii podatki od mocy silnika/pojemnosci sa horendalne, więc ... pomyślalem ze na auto rodzinne nie ma co wydawac kasy, zwlaszcza ze na jezdzie testowej było znosnie. od jakiegos czasu mysle o tuningu, szperam w necie, ale bieda jest i trafilem na Wasze forum. i oczywiscie jest o tuningu...ale to co znalazlem nie odpowiada na moje pytania:
1) czy silnik w nowych Touranach 1.6 TDI z nowa skrzynia DSG dobrze reaguje na tuning?
2) jaka jest maksymalna moc jaka mozna wycisnąć z tej pojemnosci zeby nie zajechac silnika?
3) jaki rodzaj tuningu polecacie?
dodam ze podczas rozmowy z dealerem w salonie VW powiedziano mi ze mozna podkrecic auto do 130KM max. zeby bylo bezpiecznie. wiecej juz ryzyko. a tu masz babo placek bo i w PL (V-TECH) czy w Belgii (Heinz Tuning) kręcą do conajmniej 140KM. Dowiedzialem sie niedawno w trakcie przeglądu ze gwarancji nie stracę jak zrobie u Heinza. a to ciekawostka....
I na koniec: moim pierwszym wyborem był silnik 1.4 TSI 140KM ale naczytalem sie tak fatalnych opinii o tym silniku na calym necie ze zrezygnowalem. a zaluje, bo male przebiegi robie i dodatkowo mam DPF wiec raz po raz musze leciec na autostradę i przepalac filtr...bez sensu. no i tak przy okazji - proszę o opinie wlascicieli 1.4 TSI 140KM - jak tym sie jezdzi -> dynamika, spalanie, awaryjnosc?
dzieki wielkie
pozdrawiam
Tomek
to mój pierwszy post więc proszę o wyrozumiałość

1) czy silnik w nowych Touranach 1.6 TDI z nowa skrzynia DSG dobrze reaguje na tuning?
2) jaka jest maksymalna moc jaka mozna wycisnąć z tej pojemnosci zeby nie zajechac silnika?
3) jaki rodzaj tuningu polecacie?
dodam ze podczas rozmowy z dealerem w salonie VW powiedziano mi ze mozna podkrecic auto do 130KM max. zeby bylo bezpiecznie. wiecej juz ryzyko. a tu masz babo placek bo i w PL (V-TECH) czy w Belgii (Heinz Tuning) kręcą do conajmniej 140KM. Dowiedzialem sie niedawno w trakcie przeglądu ze gwarancji nie stracę jak zrobie u Heinza. a to ciekawostka....
I na koniec: moim pierwszym wyborem był silnik 1.4 TSI 140KM ale naczytalem sie tak fatalnych opinii o tym silniku na calym necie ze zrezygnowalem. a zaluje, bo male przebiegi robie i dodatkowo mam DPF wiec raz po raz musze leciec na autostradę i przepalac filtr...bez sensu. no i tak przy okazji - proszę o opinie wlascicieli 1.4 TSI 140KM - jak tym sie jezdzi -> dynamika, spalanie, awaryjnosc?
dzieki wielkie
pozdrawiam
Tomek