[manual] Wymiana cewek zapłonowych w 1.6 FSI
: pn lut 23, 2015 22:11
Wymiana cewek zapłonowych (W moim przypadku był to 1.6 FSI).
Objawem uszkodzonej cewki zapłonowej jest nierówna praca silnika (praca na "3 gary"). Dodatkowo sygnalizowane checkiem na tablicy zegarów (tzw. "żółty helikopter")
Czas wymiany: ok 1 godz. (z jazdą próbną i diagnostyka)
Potrzebne części (w moim przypadku Touran 2003' 1.6 FSI):
1.Cewka zapłonowa nr kat. 036 905 715 (ja wymieniłem wszystkie 4 sztuki) - koszt cewki NGK ok 85 pln za 1 szt. (cewka "hart" 65 pln , koszt cewki w ASO wg."gajosa" 240 pln). Sądzę, że koszt wymiany cewek w ASO to ok. 1100 pln, samodzielnie wymieniając zamkniemy się w cenie 350 pln.


Potrzebne narzędzia:
1. Szeroki śrubokręt płaski do wyjęcia cewki
2. Interfejs diagnostyczny np. VCDS
Czynności:
1. Podłączyć interfejs diagnostyczny w celu sprawdzenia błędów. W moim przypadku wywaliło takie błędy...

Aby upewnić się to aby cewka a nie coś innego skasowałem błędy a następnie zamieniłem cewki miejscami 1-szą cewkę z 4-cewką. Odpaliłem auto i po chwili podłączyłem interfejs. Błąd jaki wyskoczył sygnalizował zanik iskry na 4 cylindrze (liczone od rozrządu). Dało to pewność, że to wina cewki. Ale zaczynając po kolei...
1. Zdemontować plastikowa rure prowadząca powietrze do kolektora

2. Odłączyć czujnik i przewód z prawej strony wpięte do osłony silnika.

3. Zdjąć plastikową osłonę silnika (ciągnąc w górę) - z przodu są dwa mocowania i z tyłu dwa na wcisk.
4. Podważyć szerokim śrubokrętem płaskim cewkę (uwaga aby nie uszkodzić przewodów) i wysunąć do góry. Uwaga przewody są krótkie. Od dołu cewki jest zapinka aby wypiąć wtyczkę z kablami.


Zapinka...

5. Postępujemy analogicznie z pozostałymi cewkami i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na koniec kasujemy błędy..
A oto efekt końcowy:

Objawem uszkodzonej cewki zapłonowej jest nierówna praca silnika (praca na "3 gary"). Dodatkowo sygnalizowane checkiem na tablicy zegarów (tzw. "żółty helikopter")
Czas wymiany: ok 1 godz. (z jazdą próbną i diagnostyka)
Potrzebne części (w moim przypadku Touran 2003' 1.6 FSI):
1.Cewka zapłonowa nr kat. 036 905 715 (ja wymieniłem wszystkie 4 sztuki) - koszt cewki NGK ok 85 pln za 1 szt. (cewka "hart" 65 pln , koszt cewki w ASO wg."gajosa" 240 pln). Sądzę, że koszt wymiany cewek w ASO to ok. 1100 pln, samodzielnie wymieniając zamkniemy się w cenie 350 pln.


Potrzebne narzędzia:
1. Szeroki śrubokręt płaski do wyjęcia cewki
2. Interfejs diagnostyczny np. VCDS
Czynności:
1. Podłączyć interfejs diagnostyczny w celu sprawdzenia błędów. W moim przypadku wywaliło takie błędy...

Aby upewnić się to aby cewka a nie coś innego skasowałem błędy a następnie zamieniłem cewki miejscami 1-szą cewkę z 4-cewką. Odpaliłem auto i po chwili podłączyłem interfejs. Błąd jaki wyskoczył sygnalizował zanik iskry na 4 cylindrze (liczone od rozrządu). Dało to pewność, że to wina cewki. Ale zaczynając po kolei...
1. Zdemontować plastikowa rure prowadząca powietrze do kolektora

2. Odłączyć czujnik i przewód z prawej strony wpięte do osłony silnika.

3. Zdjąć plastikową osłonę silnika (ciągnąc w górę) - z przodu są dwa mocowania i z tyłu dwa na wcisk.
4. Podważyć szerokim śrubokrętem płaskim cewkę (uwaga aby nie uszkodzić przewodów) i wysunąć do góry. Uwaga przewody są krótkie. Od dołu cewki jest zapinka aby wypiąć wtyczkę z kablami.


Zapinka...

5. Postępujemy analogicznie z pozostałymi cewkami i składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Na koniec kasujemy błędy..
A oto efekt końcowy:
