Strona 1 z 1
Szum przy zmianie biegu na piątkę
: czw cze 04, 2015 21:03
autor: awos
Mam dziwny szum przy zmianie biegu z 4 na 5,jeżeli wrzucam 5-ke przy 3,5tyś obrotów wszystko jest ok.Ale jak już wrzucam 5-ke przy 3tyś jest szum.Tak samo jest jak jadę na piątce i obroty spadną poniżej 2,2tyś zaczyna szumieć.
Czy tak ma być,czy piąty bieg przy tym silniku trza wrzucać przy 3,5tyś obrotów?
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: czw cze 04, 2015 21:55
autor: JacaTouran
Szum z czego??? Ze skrzyni? Szum powietrza???
W tdi biegi zmieniać przy 3,5 rpm.... średnio ekonomicznie
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: czw cze 04, 2015 22:11
autor: awos
ze skrzyni są te dźwięk szumieniai.Doskonale wiem że mało ekonomiczne jest wrzucanie 5-ki przy 3,5tyś obrotów ale tylko przy takich mi nie szumi.
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: pn cze 08, 2015 23:23
autor: alehandro
Objawy szumienia lub gwizdu przy wrzucaniu z 4 na 5 lub schodzeniu z 6 na 5 niestety są złym prognostykiem. Oczywiście nie chcę straszyć bo nie musi to być rzecz , o której napiszę. Rzecz, o której piszesz dotyka (podobnie jak pękanie głowic) wiele aut grupy VW z silnikiem 2.0 BKD może i innych. Wybacz proszę niską precyzję mojej wypowiedzi, ale dźwięk ten świadczy o wyrabianiu przez pracę skrzyni łożyska na głównym wałku czyli 5 biegu wchodzącym od sprzęgła w skrzynie. Jest to proces powolny, ale prowadzący (mogący prowadzić) do uszkodzenia skrzyni. Łożysko niestety wyrabia obudowę i jego wymiana może nie przynieść skutku ze względu na już wyrobione dla niego gniazdo. Niestety ze znanych mi sposobów kończy się to w znakomitej większości na regeneracji skrzyni lub jej całkowitej wymianie. Czasem pomaga wymiana samej obudowy, ale tu należy się zastanowić nad różnymi opcjami i ich opłacalnością.
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: wt cze 09, 2015 08:19
autor: niko02
Wrzuć piątkę przy 100km/h i puść gaz. Napisz co słychać.
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: śr paź 07, 2015 21:08
autor: Szyna087
Witam mam identyczną sytuacje, zmieniając bieg na piątkę czy to z czwórki czy szóstki słyszę puszczając sprzęgło gwizd, jadąc z wciśniętym gazem nic nie słychać ale jak tylko puszcze gaz gwizd powraca i cały czas cicho gwizda(cały czas mowie o jeździe na piątym biegu) . Żadnego wycieku na skrzyni nie widać , jak można zdjagnozowac czy to wyrabianie się łożyska tak jak pisze kolega alehando?
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: śr paź 07, 2015 21:38
autor: Letis
Ta sama przypadłość dotyczy mojego auta. Przy zakupie zauważyłem że coś sie dzieje i utargowalem pare groszy na naprawę. Po konsultacji u znajomego.mechanika wymieniłem olej w skrzyni i od 30tysi spokój

W raIe gdybyś chciał naprawiać to mi mowili ok 600-700 zl za tzw tulejowanie i wymianę łożysk z demontazem i montazem.
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: śr lis 30, 2016 14:28
autor: awos
Udało mi się ogarnąć temat szumu przy minimalnych kosztach własnych.Gdyby ktoś był zainteresowany jak to zrobić,wrzucam filmik dzięki uprzejmości kolegi owsio xyz.
https://www.youtube.com/watch?v=VDrEav9as44
Tak więc temat do zamknięcia

Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: śr lis 30, 2016 17:28
autor: Letis
Ta podkładka to jaka?
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: pn mar 06, 2017 13:42
autor: awos
Wiesz co kolego,vw chyba dał ciała przy produkcji tych skrzyń i wypuścił na rynek podkładki właśnie docelowo do naprawy ich.Numer orginalny tej podkładki to WHT001976.A numer tego dekielka to 02M301211B
Re: Szum przy zmianie biegu na piątkę
: czw cze 08, 2017 18:53
autor: MichałMichał
Panowie, jaką szerokość ma ta podkładka?
Za daleko mi do ASO by jej tam szukać...